Skocz do zawartości

Czy Saito 170R da radę??


Depesz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem jeszcze trochę laikiem w spalinach i tu moje pytanie. Czy wg Was Saito 170R poradzi sobie z tym modelem:

Dołączona grafika

 

A ten model to oczywiście Beaver. Jego rozpiętość to 2400, a przewidywana waga ok 7,5 kg. Model będzie wyposażony w pływaki (jak z resztą widać na załączonym obrazku).

Jak sądzicie, da radę??? :shock:

Dołączona grafika

A oto kilka danych silniczka

Displacement: 27.8cc

Bore: 24.8mm

Stroke: 19.2mm

Practical RPM: 2,000 ~ 9,500

Weight: 1,350g

Prop: 15 x 8 ~ 16 x 8in

Cylinder: 9.27cc x 3 AAC

Power: 2.0HP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój model o rozp. ok 170cm, masie z pływakami 3,3kg spokojnie wystartował z wody na 4suwie 10cm(61). Silnik masz conajmniej 2x mocniejszy od mego przy wymiarach mniej niż 2x większych. Pewnie tu nie ma prostej zależności nie ma ale jakiś punk odniesienia jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że nie mam pewności. Moje szacunki są zawyżone, bo odnoszę współczynnik moc/masa do modeli akrobacyjnych, czy nawet 3D.

Ten model to nie akrobat.

OS 160FX wg. producenta ma 3.7 BHP at 9,000 RPM - Jest to odpowiednik benzyny 30ccm. 2 koniki Saito to jednak ciut mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik spokojnie pociągnie tą twoją maszynę, tym bardziej że to jest górnopłat i model raczej rekreacyjny niż akrobat, no i kolejna rzeczą jest to że to 4- takt, większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż 2 takt , większe śmigło możesz zastosować, a nie, to zastosuj przekładnię pasową. Kiedyś się latało prawie wg teorii, czyli ciąg silnika musiał być 1/3 wagi modelu, teraz ciąg silnika przewyższa 2 razy wagę modelu i to niektórym za mało, tylko to nie są praktycznie samoloty , tylko modele 3D, bo w rzeczywistości samolot nie zrobi zawisu, a tobie chyba zawisów nie trzeba robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach