Skocz do zawartości

Czy Saito 170R da radę??


Depesz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem jeszcze trochę laikiem w spalinach i tu moje pytanie. Czy wg Was Saito 170R poradzi sobie z tym modelem:

Dołączona grafika

 

A ten model to oczywiście Beaver. Jego rozpiętość to 2400, a przewidywana waga ok 7,5 kg. Model będzie wyposażony w pływaki (jak z resztą widać na załączonym obrazku).

Jak sądzicie, da radę??? :shock:

Dołączona grafika

A oto kilka danych silniczka

Displacement: 27.8cc

Bore: 24.8mm

Stroke: 19.2mm

Practical RPM: 2,000 ~ 9,500

Weight: 1,350g

Prop: 15 x 8 ~ 16 x 8in

Cylinder: 9.27cc x 3 AAC

Power: 2.0HP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój model o rozp. ok 170cm, masie z pływakami 3,3kg spokojnie wystartował z wody na 4suwie 10cm(61). Silnik masz conajmniej 2x mocniejszy od mego przy wymiarach mniej niż 2x większych. Pewnie tu nie ma prostej zależności nie ma ale jakiś punk odniesienia jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że nie mam pewności. Moje szacunki są zawyżone, bo odnoszę współczynnik moc/masa do modeli akrobacyjnych, czy nawet 3D.

Ten model to nie akrobat.

OS 160FX wg. producenta ma 3.7 BHP at 9,000 RPM - Jest to odpowiednik benzyny 30ccm. 2 koniki Saito to jednak ciut mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik spokojnie pociągnie tą twoją maszynę, tym bardziej że to jest górnopłat i model raczej rekreacyjny niż akrobat, no i kolejna rzeczą jest to że to 4- takt, większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż 2 takt , większe śmigło możesz zastosować, a nie, to zastosuj przekładnię pasową. Kiedyś się latało prawie wg teorii, czyli ciąg silnika musiał być 1/3 wagi modelu, teraz ciąg silnika przewyższa 2 razy wagę modelu i to niektórym za mało, tylko to nie są praktycznie samoloty , tylko modele 3D, bo w rzeczywistości samolot nie zrobi zawisu, a tobie chyba zawisów nie trzeba robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tobie chyba zawisów nie trzeba robić

Masz absolutną rację. Zależy mi na locie makietowym. Moją jedyną obawą jest start z wody, który wg mojego doświadczenia wymaga nieco więcej mocy. Beaver, którym latam, do startu z trawy potrzebuje zaledwie kilku metrów, natomiast przy starcie z wody rozpędza się przez kilkadziesiąt metrów i czasem ciężko go oderwać.

Właśnie znalazłem filmik z lotów Beavera, którego zamówiłem. Startuje pięknie z wody z silnikiem G26 Zeonah. Nigdzie nie znalazłem danych, jaką ma moc ten silnik, ale wydaje mi się, że porównywalną do mojego Saito. Chciałem do Beavera założyć rozrusznik, ale firma je produkująca odpisała, że niestety nie mają wersji do mojego Saito.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Beaver - gdzie mozna takie cos dostac?

Oho! Ziarenko trafiło na podatny grunt :wink: :mrgreen: .

 

Z tym modelem będziesz mógł Przemku kręcić własne wersje "Przygody na Alasce" :roll: . Śliczności :D ...

A z Twoim Saito (oby okazał się wystarczający) brzmienie silnika w locie będzie jak dobra muzyka :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Startuje pięknie z wody z silnikiem G26 Zeonah. Nigdzie nie znalazłem danych, jaką ma moc ten silnik, ale wydaje mi się, że porównywalną do mojego Saito.

http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-zg26ei-zenoah-g260puei-brak-p-2124.html

 

http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=ZENE26A#quickSpecs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby policzyć?

 

Saito ma 2 BHP czyli ok. 1480W.

Model będzie ważyć 8kg

Czyli mamy 185W na kilogram masy modelu.

Dla trenera ten współczynnik powinien wynosić 150-200W/kg, dla akrobata 250-300.

(za manualem modelmotors - silniki AXI)

 

Czyli latać będzie ale bez nadmiaru mocy. Przy benzynie 50ccm - 5,5BHP, o której pisałem, miałby współczynnik dla akrobata (nie dla 3D, bo silnik jest cięższy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tobie chyba zawisów nie trzeba robić

Masz absolutną rację. Zależy mi na locie makietowym. Moją jedyną obawą jest start z wody, który wg mojego doświadczenia wymaga nieco więcej mocy. Beaver, którym latam, do startu z trawy potrzebuje zaledwie kilku metrów, natomiast przy starcie z wody rozpędza się przez kilkadziesiąt metrów i czasem ciężko go oderwać.

Właśnie znalazłem filmik z lotów Beavera, którego zamówiłem. Startuje pięknie z wody z silnikiem G26 Zeonah. Nigdzie nie znalazłem danych, jaką ma moc ten silnik, ale wydaje mi się, że porównywalną do mojego Saito. Chciałem do Beavera założyć rozrusznik, ale firma je produkująca odpisała, że niestety nie mają wersji do mojego Saito.

Przemek, Titan na zwykłym standardowym wydechu daje ok. 2,2 kM, Czy to Zenoach czy Titan czy Zg wszystkie sa podobne(mam takie silniki) chyba że dysponują wymienionym zapłonem i są nowsze (pozbawione magneta itp.) Z rezonansem coś około 3 do 4kM. Jeżeli na filmie był zwykły Titan to miał moc taką jak Twój Saito. Dla porównania mamy w stajni na lotnisku Pipera Cub-a 3,35 m rozpiętości napędzany dwucylindrowym boxerem Saito 50 cm a model waży 13,5 kg I lata! i to jak ,jaki realizm ! Piotrek ci napisał ze poleci ,ja myślę tak samo. Szykujesz sprzęt na Czarną B?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezyr wskazał model, którym latam obecnie. To Beaver z E-flite. Beaver'a, którego dotyczy temat można dostać TUTAJ

Szykujesz sprzęt na Czarną B?

Oczywście, ale dla takiego modelu Arnold będzie musiał lekko zmodyfikować regulamin zawodów. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.