Depesz Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Witam. Jestem jeszcze trochę laikiem w spalinach i tu moje pytanie. Czy wg Was Saito 170R poradzi sobie z tym modelem: A ten model to oczywiście Beaver. Jego rozpiętość to 2400, a przewidywana waga ok 7,5 kg. Model będzie wyposażony w pływaki (jak z resztą widać na załączonym obrazku). Jak sądzicie, da radę??? :shock: A oto kilka danych silniczka Displacement: 27.8cc Bore: 24.8mm Stroke: 19.2mm Practical RPM: 2,000 ~ 9,500 Weight: 1,350g Prop: 15 x 8 ~ 16 x 8in Cylinder: 9.27cc x 3 AAC Power: 2.0HP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Mój model o rozp. ok 170cm, masie z pływakami 3,3kg spokojnie wystartował z wody na 4suwie 10cm(61). Silnik masz conajmniej 2x mocniejszy od mego przy wymiarach mniej niż 2x większych. Pewnie tu nie ma prostej zależności nie ma ale jakiś punk odniesienia jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Moim zdaniem nie. Na oko to model pod benzynę 80-100ccm. Może, że względu na charakter samolotu pociągnie to 50-tka. Ale to ciągle ponad 5KM. Ten Saito chyba ma poniżej 3KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Depesz Posted December 9, 2009 Author Share Posted December 9, 2009 Producent twierdzi, że 2 takt 160 powinna dać radę przy starcie z wody. Jak to się ma do 4 taktu. Moim zdaniem 80-100cm to lekka przesada, ale mogę się mylić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Jego rozpiętość to 2400, a przewidywana waga ok 7,5 kg. Na oko to model pod benzynę 80-100ccm. Może, że względu na charakter samolotu pociągnie to 50-tka. No... wysoko mierzysz :rotfl: 50tka już będzie aż za nadto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Przyznaję, że nie mam pewności. Moje szacunki są zawyżone, bo odnoszę współczynnik moc/masa do modeli akrobacyjnych, czy nawet 3D. Ten model to nie akrobat. OS 160FX wg. producenta ma 3.7 BHP at 9,000 RPM - Jest to odpowiednik benzyny 30ccm. 2 koniki Saito to jednak ciut mniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Depesz Posted December 9, 2009 Author Share Posted December 9, 2009 Mam nowego OS 160FX, ale kusi mnie wygląd, a przede wszystkim dźwięk Saito, który również leży na półce. Ale faktycznie, Saito może nie dać rady Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Pilatus 2500 z waga do lotu 8kg na 50cc idzie pionowo w górę. Tak więc ten silnik powinien spokojnie go pociągnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Ten silnik spokojnie pociągnie tą twoją maszynę, tym bardziej że to jest górnopłat i model raczej rekreacyjny niż akrobat, no i kolejna rzeczą jest to że to 4- takt, większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach niż 2 takt , większe śmigło możesz zastosować, a nie, to zastosuj przekładnię pasową. Kiedyś się latało prawie wg teorii, czyli ciąg silnika musiał być 1/3 wagi modelu, teraz ciąg silnika przewyższa 2 razy wagę modelu i to niektórym za mało, tylko to nie są praktycznie samoloty , tylko modele 3D, bo w rzeczywistości samolot nie zrobi zawisu, a tobie chyba zawisów nie trzeba robić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Depesz Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 a tobie chyba zawisów nie trzeba robić Masz absolutną rację. Zależy mi na locie makietowym. Moją jedyną obawą jest start z wody, który wg mojego doświadczenia wymaga nieco więcej mocy. Beaver, którym latam, do startu z trawy potrzebuje zaledwie kilku metrów, natomiast przy starcie z wody rozpędza się przez kilkadziesiąt metrów i czasem ciężko go oderwać. Właśnie znalazłem filmik z lotów Beavera, którego zamówiłem. Startuje pięknie z wody z silnikiem G26 Zeonah. Nigdzie nie znalazłem danych, jaką ma moc ten silnik, ale wydaje mi się, że porównywalną do mojego Saito. Chciałem do Beavera założyć rozrusznik, ale firma je produkująca odpisała, że niestety nie mają wersji do mojego Saito. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Ten Beaver - gdzie mozna takie cos dostac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Mc Fly Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Ten Beaver - gdzie mozna takie cos dostac?Oho! Ziarenko trafiło na podatny grunt :wink: :mrgreen: . Z tym modelem będziesz mógł Przemku kręcić własne wersje "Przygody na Alasce" :roll: . Śliczności ... A z Twoim Saito (oby okazał się wystarczający) brzmienie silnika w locie będzie jak dobra muzyka . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Startuje pięknie z wody z silnikiem G26 Zeonah. Nigdzie nie znalazłem danych, jaką ma moc ten silnik, ale wydaje mi się, że porównywalną do mojego Saito. http://www.nastik.pl/silnik-benzynowy-zg26ei-zenoah-g260puei-brak-p-2124.html http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=ZENE26A#quickSpecs Link to comment Share on other sites More sharing options...
wezyr994 Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Ten Beaver - gdzie mozna takie cos dostac?W hobbyzone http://www.hobbyzone.com/rc-planes-eflite-dhc2-beaver-25e-arf.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Wezyr - a jesteś pewien, że o tym samym modelu mówimy :?: ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
wezyr994 Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Racja ten ma 170cm. :oops: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 A jakby policzyć? Saito ma 2 BHP czyli ok. 1480W. Model będzie ważyć 8kg Czyli mamy 185W na kilogram masy modelu. Dla trenera ten współczynnik powinien wynosić 150-200W/kg, dla akrobata 250-300. (za manualem modelmotors - silniki AXI) Czyli latać będzie ale bez nadmiaru mocy. Przy benzynie 50ccm - 5,5BHP, o której pisałem, miałby współczynnik dla akrobata (nie dla 3D, bo silnik jest cięższy). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielot Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 a tobie chyba zawisów nie trzeba robić Masz absolutną rację. Zależy mi na locie makietowym. Moją jedyną obawą jest start z wody, który wg mojego doświadczenia wymaga nieco więcej mocy. Beaver, którym latam, do startu z trawy potrzebuje zaledwie kilku metrów, natomiast przy starcie z wody rozpędza się przez kilkadziesiąt metrów i czasem ciężko go oderwać. Właśnie znalazłem filmik z lotów Beavera, którego zamówiłem. Startuje pięknie z wody z silnikiem G26 Zeonah. Nigdzie nie znalazłem danych, jaką ma moc ten silnik, ale wydaje mi się, że porównywalną do mojego Saito. Chciałem do Beavera założyć rozrusznik, ale firma je produkująca odpisała, że niestety nie mają wersji do mojego Saito. Przemek, Titan na zwykłym standardowym wydechu daje ok. 2,2 kM, Czy to Zenoach czy Titan czy Zg wszystkie sa podobne(mam takie silniki) chyba że dysponują wymienionym zapłonem i są nowsze (pozbawione magneta itp.) Z rezonansem coś około 3 do 4kM. Jeżeli na filmie był zwykły Titan to miał moc taką jak Twój Saito. Dla porównania mamy w stajni na lotnisku Pipera Cub-a 3,35 m rozpiętości napędzany dwucylindrowym boxerem Saito 50 cm a model waży 13,5 kg I lata! i to jak ,jaki realizm ! Piotrek ci napisał ze poleci ,ja myślę tak samo. Szykujesz sprzęt na Czarną B? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Depesz Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 Wezyr wskazał model, którym latam obecnie. To Beaver z E-flite. Beaver'a, którego dotyczy temat można dostać TUTAJ Szykujesz sprzęt na Czarną B?Oczywście, ale dla takiego modelu Arnold będzie musiał lekko zmodyfikować regulamin zawodów. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 z miłą chęcią i w tym 2010 roku zawitam do CZARNEJ zobaczyć to cudeńko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.