Dj. Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Witam, dostałem dzis model FW190 wykonany przez http://cyber-fly.pl/ do dokonczenia i oblatania. Nie ma tu nic nadzwyczajnego producent zdecydował sie rozszerzyć produkcje o modele tzw. "pełnokadłubowe" - czyli klasyczny mysliwiec a wszystko co do tej pory wisiało na zewnątrz(regulator,odbiornik, pakiet, okablowanie itp) obecnie jest w srodku :jupi: Taki model jak na zdjeciach ma wage 116g, rozpietosc 89cm, długosc 66cm, tłoczoną oszkloną kabine Na dzis to tyle, Marek obiecał równiez inne modele z czasem. Bede sukcesywnie zamieszczał zdjecia i na koncu film z oblotu. Zaczynam prace w piątek... Inne fotki: Dodam tylko, że pusty kadłub jest od początku maski silnika do koncza kabiny pilota.
Gość Anonymous Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 W porównaniu do "płaskich" ESA to ten FW190 wygląda jak makieta!
Dj. Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 W porównaniu do "płaskich" ESA to ten FW190 wygląda jak makieta! Taaa, wyobrazcie sobie jaka bedzie wyglądała naprawa po dzwonku w powietrzu... Z drugiej strony ładnie pomalowany i udekorowany model to niezaprzeczalna uczta dla oczu - np jak na poniższym zdjeciu F4U Corsair (przynajmniej starałem sie aby był do wymienionego podobny) na wczorajszych lotach w zimowej scenerii :faja:
GMisio Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Widząc te zdjęcia miód spływa na moje serce. Jako fan niemieckiego przemysłu lotniczego już wiem jakie będzie następne zamówienie w cyber-fly. Czy aby będzie się mieścił w regulaminie ESA? :roll:
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Miód skapnął mi na ziemię jak spojrzałem na poziomy.....Wiem, że to ma być tanio. Niech to kosztuje tę złotówkę więcej ale odrobinę trapezu na tym poziomym ! Technologia widzę jak u Libora Maszika z pod Opavy. Podobne, tylko trochę jakby lepiej zrobione, staranniej, nie wiem: bardziej "idioten sieher" (?) i nie ukrywam: trochę tylko, ale jednak droższe, Libor Maszik sprzedaje od 2 czy 3 lat. Z drugiej strony: nasze, i adresowane do innego (inteligentniejszego, bardziej wyrobionego, o złotych rączkach...) klienta, który wręcz nie życzy sobie aby producent utrudnił mu zepsucie modelu. Jak to właściwie z tym ESA - EPA jest? Pozdrawiam - Jurek
Wodzu 7 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Bardzo ładny model z tego będzie znając talent Jarka.Co do terminologii to faktycznie to już nie jest ESA tylko EPA.Różnica tkwi właśnie w kadłubie.W ESA jest płaski-sylwetkowy a w EPA klasyczny.W/g czeskiego regulaminu modele EPA mogą startować w zawodach ESA o ile spełniają wymogi regulaminu-głównie MASA modelu.Pozdrawiam Wojtek.
TooM Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 EPA to czeski pomysł . EPACOMBAT.CZ ELECTRIC POLYSTYRENE AIRCOMBAT Miało być z depronu bo EPP było mało znane stąd ten polistyren w nazwie, Wowa pisząc pierwszy polski regulamin w2006 roku oparł się na czeskim ale z założeniem że będą to modele głównie z EPP ,bo wychodzą w eksploatacji zdecydowanie taniej-są wielokrotnego użytku. Kil w modelu z depronu to kasacja tegoż. Czesi też mają ESA ale preferują modele z pełnym trupem(kadłubem).Za płochy trup są punkty ujemne. Polacy w całym kombacie przechylają się w stronę walki a Czesi ,Niemcy i Słowacy w stronę latania makietowego.Słynna sprawa latania "stadion" na ME w Znojmie Dlatego nasze modele mają sens ,jeśli są tanie na niekorzyść makietowości. Jednak jeśli ktoś ma czas na pełny kadłub jak np. Jarek to przyjemnie popatrzeć na taki model w walce.Niewiele ustępują ,a może wcale, modelom z płaskim kadłubem co widać po wynikach Jarkowego syna( 2 we Wrocławiu ,5 w Warszawie). Wojtek był szybszy w odpowiedzi ale niech zostanie.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 I wszystko jasne, dzięki.. - Jurek
Dj. Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2010 Dziś troche pociągnąłem prace przy ESA FW190. Model ma zamontowane serwa(3szt), wklejone popychacze SW, zrobiłem wyloty powietrza za maską silnika. Zimą można sie obejsc bez tych dodatkowych "dziur", ale latem napewno silnik i regulator nie przeżyły by temperatury...Reszta na fotkach, cdn.
japim Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Dziś troche pociągnąłem prace przy EPA STOP. To nie tak. EPA to jak słusznie opisał Marian: Electric Polystyrene Aircombat. Czyli modele wykonane ze styropianu!!! Są one "na dzień dobry" dużo tańsze, ale w rzeczywistości w polskich warunkach są jednorazowe. EPP to Extruded PolyPropylene - co bynajmniej nie jest styropianem (polistyren). Tak więc model budowany z EPP żeby nie wiem jaki miał kadłub nigdy nie będzie EPA. Ale w drugą stronę EPA może być ESA, bo ESA to Electric Simple Combat (czyli w dosłownym tłumaczeniu uproszczony kombat elektryczny - i stąd te płaskie kadłuby...).
Dj. Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2010 Zapedziłem sie troche, juz poprawiłem. :roll:
ECO400 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Model przezentuje się bardzo ładnie Mój jest gotowy do oblotu ale jeszcze moduł 2,4 nie dotarł do mnie
mirolek Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Spieranie się o nazwę chyba nie ma sensu .... najważniejsze, że model świetnie sie prezentuje :-) Szybka naprawa na zawodach może być jednak problemem i płasko-kadłubowe modele są pod tym względem "nie do pobicia". Czy kadłub ma wzmocnienia z węgla czy sztywność zapewnia tylko jego przekrój? Moim zdaniem, ta propozycja bardzo szybko wyeliminuje dotychczasowe konstrukcje :-) ms
Dj. Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Czy kadłub ma wzmocnienia z węgla czy sztywność zapewnia tylko jego przekrój? Nie ma wzmocnien weglowych, przekrój k-ba zapewnia sztywnosć. Dodam jeszcze, że ten kadłub ma dosć grube scianki - ok. 7-9mm :wink:
Strużyn Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Cześć Przyznam, że czekam z utęsknieniem na kolejne efekty budowy a potem na oblot. Początkowo myślałem, że zaczekam na oblot i po ewentualnych pozytywnych wrażeniach/opiniach sam sobie takiego zamówię. Jako, że cierpliwość nie jest cechą modelarza :wink: nie wytrzymałem i model powinien dojść do mnie w poniedziałek Jarku, czy są jakieś elementy, na które powinien uważać początkujący (to mój pierwszy model z pianki), aby nie zepsuć czegoś na samym starcie? Czy wystarczy po prostu trzymać się instrukcji? Model planuję posklejać klejem UHU Por - czy to dobry plan, czy lepiej użyć CA?
mirolek Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Wzmocnienia z wegla wklej CA a elementy z EPP możesz łączyć UHU Poor-em. Ja sklejam całość CA z przyszpieszaczem ale pozostaje twarda spoina, do łączenia samego EPP w domowym zaciszu (gdy masz czas) lepszy jest UHU a na zawodach tylko CA z aktywatorem ms
Dj. Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Jarku, czy są jakieś elementy, na które powinien uważać początkujący (to mój pierwszy model z pianki), aby nie zepsuć czegoś na samym starcie? Czy wystarczy po prostu trzymać się instrukcji? Model planuję posklejać klejem UHU Por - czy to dobry plan, czy lepiej użyć CA? EPP to bardzo" tolerancyjny" material zwłaszcza jeżeli chodzi o krety, ale także kleje typu CA są mu przyjazne - można szybko posklejac, spraye (np nitro samochodowe) - lubi je równiez, no i dobrze jest miec ostry nóż do tapet - inne niespodzianki Ci nie groża. Posklejasz i w powietrze. Marek zrobił fajna płytkę do mocowania silnika(jest w zestawie), nie ma problemu z wykłonami i skłonami osi silnika... Mój model, no cóż robi sie ale ostatnio mam natłok obowiązków i czas który udaje mi sie wygospodarować sprowadza sie do bardzo póżnych godzin nocnych - spac też trzeba bo rano "znów od nowa...", a bedzie jeszcze gorzej. Przerwa w modelarstwie może potrwać do póżnej jesieni :cry:
Strużyn Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję Jarku, że z tym czasem nie będzie jednak tak źle i model z pierwszym ociepleniem pójdzie w górę . Obawiam się tylko czy ten model wagowo zmieści się w wymogach regulaminu ESA.
meteor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Obawiam się tylko czy ten model wagowo zmieści się w wymogach regulaminu ESA.Wielkość go dyskwalifikuje..
Strużyn Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Obawiam się tylko czy ten model wagowo zmieści się w wymogach regulaminu ESA.Wielkość go dyskwalifikuje.. Hmm...dziwne Jarek pisze, że rozpiętość to 89cm, natomiast w cyber-fly na stronie jest 83cm. Ciekawe czy mój zmieści się w regulaminowych 86cm :?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.