Skocz do zawartości

Zimowe, wiosenne, letnie i jesienne latanie w Krakowie


Callab

Rekomendowane odpowiedzi

Śmietnik odpada - boję się kosiarek wiszących nad głową chyba że pogonię je Blizzardem

Mogę przylecieć Red Hawkiem, jak się boisz :D

 

A w ogóle to wykonaliśmy ostatnio z mojej kuchennej bazy lot długodystansowy, do autostrady:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=y9g77gwaxkI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się dobrze lata to gleba nie zagraża a jedynie służy do lądowania :lol2:

Eeeee tam, to co to za latanie red hawkiem, jak gleba nie wisi w powietrzu? :D

 

Pozatym jakoś tak niefajnie wygląda ten skądinąd ładny samolot z takim nochalem.

W pierwszym locie silnik był zamontowany w kadłubie. Niestety oryginalna oś silnika jest wykonana chyba z plasteliny, ponieważ skrzywiła się od samego patrzenia na nią... Wymieniłem na oś od ray'a 3536 ale ta ośka jest za krótka, dlatego też śmigło zamontowane jest nie na osi, ale rotorze motorka ( tzw. montaż wsteczny). Przydała by się taka o 5mm dłuższa wtedy silnik z powrotem trafi tam gdzie jego miejsce :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmietnik odpada - boję się kosiarek wiszących nad głową chyba że pogonię je Blizzardem

Mogę przylecieć Red Hawkiem, jak się boisz :D

 

 

Red Hawk jest ok, zawsze zostaje kilka sekund więcej na ucieczkę :devil:

Dam znać jak będę się kiedyś wybierał na śmietnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kubie udało mi się go oblatać :mrgreen: Co do szaleństw to raczej szalał on, a właściwie to jego aparatura czasem sobie poszalała, ale naszczęście obyło się bez poważnych usterek. Ja tam sobie trochę poszybowałem ESĄ, ech te przyzwyczajenia z szybowców :crazy: Koniec końców ok, przyznam, że się zaraziłem :shock: wchodze w to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam sobie trochę poszybowałem ESĄ, ech te przyzwyczajenia z szybowców :crazy:

Oj Piotrze jesteś trochę zbyt skromny. Rzeczywiście pierwsze loty były trochę zachowawcze (100m nad głową i gaz na 1/3) ale jak już wszystko było dobrze ustawione to śmigałeś na prawdę zawodowo :)

Co do szaleństw to raczej szalał on, a właściwie to jego aparatura czasem sobie poszalała

No i martwi mnie to bardzo :( Pierwszy raz działo się tam coś takiego. Ale już podjąłem pewne kroki i powinno być ok :) Na szczęście jak napisał Piotrek udało się polatać. A ten ostatni upadek FW zaraz po starcie... aż wstyd się przyznać :oops: nie przestawiony revers po lotach Cesną.

Cesną "na żyletkę" metr nad pasem ..... Kuba faktycznie skumulował w sobie zbyt wiele energii

Model po zmianie pakietu, (już nie muszę zdejmować maski, by go wymienić), kilku drobnych korektach i podklejeniu już na lotnisku pod maskę baterii paluszka (nieśmiertelny sposób na doważenie tego model) lata na prawdę dobrze.

A środa to dobry pomysł :) Dziś coś mieliśmy jeszcze latać ale chyba nic z tego nie będzie:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam krakowskich modelarzy i nie tylko ;)

Od lipca zamieszkuje na stałe w Krakowie i chciałbym jeszcze potrenować póki tylko będzie pogoda ;) Latam głównie na uwięzi (akrobacja F2B) i potrzebuje niewiele miejsca do latania (okrąg ?50m w miarę płaskiego terenu). Może to być teren trawiasty - jak jest krótka spokojnie z trawy wystartuje, a jak wyższa to też sobie poradzę ;) Moje loty są krótkie, góra 7min, także miejsca długo bym nie zajmował. Jak zrobię kilka lotów będę w pełni usatysfakcjonowany. Po prostu jak każdy z Was chce polatać w zdrowej i miłej atmosferze. Niech chciałbym być wytykany palcami, jak nieraz się z tym spotkałem na początku, "bo na sznurkach się kręci to co to za modelarz" (dla sprostowania - to nie było w Krakowie). To był "delikatny" przykład. Rozumiem, że jeden ma model za kilkaset złotych, a drugi za kilka tysięcy, ale to nie znaczy, że jeden ma deprymować drugiego. W końcu oboje latamy dla przyjemności. To tak w nawiązaniu do postów, który były wcześniej zamieszczone ;) Bardzo chętnie nawiąże nowe "modelarskie" kontakty, wkońcu modelarska brać powinna trzymać się razem w sympatycznej atmosferze :) W końcu modelarstwo to coś co robimy dla przyjemności, a nie z przymusu :)

 

No i znowu wyszło na jaw moje gadulstwo ;p

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś info :)

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech chciałbym być wytykany palcami, jak nieraz się z tym spotkałem na początku, "bo na sznurkach się kręci to co to za modelarz"

To musiałeś wejść w jakieś dziwne towarzystwo :( Tak jak pisał rapier zapraszamy na lotnisko przy Muzeum Lotnictwa. Zaglądaj do tego tematu bo piszemy tu gdzie kiedy itd.

Nikt tu się z Ciebie śmiał nie będzie, a osobiście uważam, że "uwięziówki" to fajna sprawa i chętnie zobaczę jak się kręcisz na tym sznurku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety takie były początki, ale z czasem się przyzwyczaili do mnie ;) To lądowisko jest przy samym muzeum czy gdzieś dalej? Może dzisiaj lub jutro pojechałbym południu obejrzeć teren, a jak pogoda będzie to i model wezmę ;) Może któryś z kolegów się zjawi? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie na zumi, albo innej mapie satelitarnej na pewno go nie przeoczysz :). Pas startowy jest na terenie muzeum, teren jest ogrodzony. Jeśli będziesz jechał samochodem to jest droga prowadząca na sam pas od strony osiedla Dywizjonu 303 lub Jana Pawła.

Ok wstawię mapkę :)

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5239

Kreseczką zaznaczony dojazd samochodem, a jak byś chciał autobusem to najlepiej wysiądź pod Parkiem Wodnym, przejdź przez Opolską i tam jest furtka :) W kółku jest myślę najlepszy teren dla Ciebie. Spora łączka, mało spacerowiczów, tylko nie wiem jak z trawą i czy potrzebujesz niskiej do startu i lądowania.

Nie myśl sobie, że Cię jakoś alienuję :) bo my raczej latamy nad pasem, ale nigdy nie widziałem modelu na uwięzi, ale z tego co sobie wyobrażam, to tu będzie Ci najlepiej. Ale przejdź sobie cały teren to sam ocenisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

latac mozesz przy samym pasie startowym na trawie, lub na samym pasie jak nie ma debili w autach z serii "wiejski tunning"

POdejrzewam ze nie byloby problemu z lataniem na ladowiosku dla smiglowcow ale nie wiem jaka jest srednica tego ladowiska. NApewno nie o kazdej porze bo tam kreci sie juz sporo spacerowiczow.

tutaj bez problemuhttp://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Krak%F3w,+Komorowskiego-Bora+&Submit=Szukaj&long=19.988594300000003&lat=50.083892399999996&type=2&scale=1a&svActive=false

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z modelami na uwięzi jest ten problem, że nikt nie powinien wejść między pilota a jego model. A na Czyżynach niestety się to zdarza - to teren otwarty dla wszystkich. Może faktycznie w miejscu zaznaczonym przez Kubę można będzie polatać na uwięzi. Tez chętnie zobaczę. Jak będziesz miał obstawę, to będziemy pilnowali, żeby nikt z postronnych obserwatorów nie stracił głowy.

 

Mnie, w zamierzchłych czasach, zdarzyło się latać modelem na uwięzi na Błoniach. Ale tego raczej nie polecam. Wtedy (w tych zamierzchłych czasach) można było na przykład wejść na stadion Wisły. Tam, poza boiskiem, jest sporo betonu, na którym też latali "uwięziowcy".

 

"bo na sznurkach się kręci to co to za modelarz"

Na pewno nie byli to modelarze - ci, którzy tak mówili. Nie przejmuj się idiotami.

 

Witamy w Krakowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że zostałem miło przywitany ;) W rejon muzeum dzisiaj się wybiorę i zobaczę jak ten teren wygląda. Generalnie jak jest niska trawa, to wystartuje z trawy, ale jak już wysoka, tak powyżej 20cm to musiał by mi ktoś z ręki wypuścić. Nieraz już tak latałem ;) Ten teren kolego rapier jest koło OBI, po drugiej stronie Komorowskiego? Tam można by bezstresowo polatać także?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.