Skocz do zawartości

Zimowe, wiosenne, letnie i jesienne latanie w Krakowie


Callab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to nieźle, a ja myślałem, że to już był tłum. :o

Wygląda na to, że dopóki nie opanuję lądowania tam gdzie chcę wylądować, będę musiał trenować wraz ze wschodem słońca (wczoraj byłem jeszcze po 17, ale nieustępliwa para szybko przemieszczających się szacownych emerytów wymusiła na mnie lądowanie awaryjne "nieopodal")...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witjacie, 

 

W ślad za moim poprzednim postem dotyczącym Lotniska Modelarskiego w Szczurowej a właściwie w Strzelcach Małych, chciałbym zachęcić Was do odwiedzenia tematu dotyczącego tego lotniska i zapoznania się z regulaminem. 

 

Wszyscy modelarze chcący korzystać z lotniska zobowiązani są do przestrzegania zasad regulaminu. 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44567-lotnisko-modelarskie-lotniczego-stowarzyszenia-szczurowa/

 

Do zobaczenia!  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnią sobotę Eskadra Kraków w pięknym stylu rozpoczęła sezon walk ESA 2014r.

Było troszkę chłodno i deszczowo ale to nie przeszkodziło najlepszym - Rafał zajął 1 miejsce wwII i 3 miejsce w wwI :)

Mnie też udało sie stanąć na podium na 3 miejscu w kategorii wwII a do finału zakwalifikował sie również Tadek i zajął ostatecznie 7 miejsce w wwII. Miejsca Marka Rokowskiego bardziej odległe ale cała nasza czwórka zapunktowała w klasyfikacji drużynowej.

 

oficjalany materiał foto miejscowej gazety tu: http://www.olesnica24.com/Galeria,index,240,Messerschmitty-nad-Bierutowem

...... a mnie podoba sie to zdjęcie wykonane jeszcze przed rozpoczęciem zawodów ;)

 

008.jpg

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My również nie próżnowaliśmy i w ostatnią niedzielę w Szczurowej oblatane zostały dwa nowe modele: Extra 300LP 30CC Marka i mój Yak-55m 50CC.

Obydwa modele oblatywał Marek.

Niestety w moim poluzował się tłumik i nie zdążyłem nim polatać ale odkurzyłem po zimie Airline-owskiego Sbacha 342 (1,25m) i sebartowską Katanę 50e.

Na lotnisku zameldował się również Darek ze swoją Kataną 100cc, Wojtek f-150 i parę innych osób.

Filimiki z oblotów w załączeniu, niewiele się na nich dzieje bo silniki jeszcze nie dotarte, no i to pierwsze loty...

 

 


Tydzień wcześniej Jacek oblatał swój nowy nabytek czyli Spitfire .91 z Phoenix Model (wersja poprawiona, z dzielonym skrzydłem i amortyzowanym podwoziem). Niestety silnik miał za duże obroty i był problem z lądowaniem, podżarzanie powinno załatwić sprawę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z okazji Niedzieli Palmowej, wybraliśmy się z żoną poświęcić Pelikanowego Foxa 1800 i FW 190A w wersji EPA.

Po pierwszym locie Foxem nauczyłem się robić piękne korkociągi (muszę doczytać co robię źle zanim go znowu ulotnię, ale przyznaję, że kretobicie znosi niewiarygodnie dobrze).

Za to FW... bajka. Nie malowałem go przed oblotem bo stwierdziłem, że może być szkoda farb i pracy. Okazało się, że lata jakby kto inny nim sterował  :D.  Następny lot już w pełnej krasie.

 

DSC06598_zps6830782d.jpg

 

DSC06657_zps021dd447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś to się podpisałem. ... Az głupio się przyznawać. Pierwszy lot, model ładnie się wznosi i po nawrocie zero reakcji na stery, silnik stop, model dość ostro choć nie pionowo w ziemię. Szybka ocena, zniszczeń brak. Test wszystkiego i ponowny start. Sytuacja taka sama tyle że model po nawrocie leci wprost na nas. Gleba. Model bez uszkodzeń ale jak to bywa.... Cała łąka wolna a on trafił w model Grześka Na szczęście zostawił dwie rysy aczkolwiek dość głębokie. Az głupio mi było kiedy znalazłem przyczynę. .. Kto zgadnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Mam pytanie odnośnie "legalnego latania" w związku z niedawno wydanym komunikatem http://www.ulc.gov.pl/_download/personel_lotniczy/komunikaty/komunikat_uav.pdf. Obecnie latam głównie na "śmietniku", bardzo sporadycznie na Czyżynach. Jak wiadomo bezpośrednie sąsiedztwo "śmietnika" z portem lotniczym i generalnie położenie obydwu punktów w CTR lotnistka niestety wyklucza obydwie miejscówki z możliwości legalnego latania bez względu na wysokość.

 

Zatem pytanie gdzie zagwarantować sobie tę legalność lotów? Zgłaszanie wydzielenia przestrzeni EA czy kontaktowanie się z wieżą w Balicach żeby polatać jakimś deproniakiem 100m nad ziemią jest trochę absurdalne.

 

Zapewne temat już się pojawiał, zatem proszę o przekierowanie, bo nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan prezes zwraca szczegolna uwage na loty poza zasiegiem wzroku... Moim skromnym zdaniem, latnaie w tych miejscach w zasiegu wzrogu, nie stanowi zadnego zagrozenia dla samolotow startujacych i ladujacych na Balicach.

Przepisy sa niedostosowane do realiow i licze, ze nikt nie bedzie nadgorliwy w ich bezwzglednym egzekwowaniu. Jeszcze nikt nie dostal '5 lat' za latanie 'pianką' i oby tak zaostalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.