Skocz do zawartości

Canadair już niebawem na moim stole.


Rekomendowane odpowiedzi

Aby przerwać domysły podaję link do sklepu, gdzie zamówiłem model. Przesyłka to jedyne 15€.

 

Mam dwa silniki TGY AerodriveXp 32 SK Series 35-48 900Kv / 770W i zastanawiam się czy dadzą radę. Docelowo mam zamiar zastosować 4 łopatowe śmigła Varioprop, ale na razie mam 3 łopatowe 11x8,5. Do zasilania mam zamiar użyć 2x Lipol 3700 4s i regulatory 60A. Na RCGroups znalazłem wątek mówiący o zabezpieczaniu elektroniki w wodnosamolotach i mam zamiar tego spróbować, środek nazywa się CorrosionX i już do mnie idzie. Regulatory będą zamontowane w gondolach silnikowych, więc solidne zabezpieczenie jest mile widziane. Do chwili obecnej przerobiłem już chyba wszelkie możliwe sposoby, zawsze z tym samym efektem :ass:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Model wreszcie dotarł. Mój kolega "wodnolatający" go zobaczył i już druga sztuka w drodze do nas. Muszę powiedzieć, że kadłub robi wrażenie. Nie przypuszczałem, że jest taki wielki. Kadłub, to typowa chińska robota. Trochę "bandaża" i trochę żywicy. Ale w sumie nie jest tak źle. Z 2 metrów jest ok. Bardzo ładnie pomalowany. Nawet niezła kabinka (przeszklona), szkoda tylko, że bardzo ciemnym lexanem. Ster wodny do kosza. Natomiast cała reszta jest na 6 z plusem. Wszystko pięknie oklejone, folia wyprężona. Laminatowe elementy bardzo ładne (pływaki, osłony gondoli silnikowych). Niestety instrukcja jest typu "domyśl się", ale mam nadzieję, że dam radę. Ale co się będę rozpisywał. Już niebawem zamieszczę kilka zdjęć. Jak się wszystko uda, to w Czarnej polecą dwie "gaśnice". :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nastawiłem się na wodę, ale przeszło mi przez myśl opcjonalne podwozie. Moim zdaniem wystarczy zamontować na szerokości kadłuba mosiężną rurkę, przez którą można przeprowadzić oś. Podobnie z przodu, można zamontować rurkę pionowo i przymocować ją do wręgi. Pozostaje jedynie dodanie serwa do kierowania. Takie podwozie będzie łatwo demontowalne, a kadłub pozostanie szczelny do startów z wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Dzieje się, lecz nie za wiele, a to wszystko z powodu braku czasu.

Natomiast mam pytanie związane z zamontowaniem gondoli silnikowych. Zauważyłem, że różnią się między sobą, a w instrukcji niema ani słowa na ten temat. Jedna z nich ma "wykłon" w prawo (przepraszam, jeśli to złe określenie), a druga nie ma. Pytanie, którą zamontować na prawej stronie, a którą po lewej stronie.

Moim skromnym zdaniem to ta z wykłonem powinna trafić na prawą stronę, ale bardzo proszę o poradę i sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz stosował śmigła przeciwbieżne to obie gondole powinny być na zero. Wykłon stosuje się w przypadku śmigieł pracujących w tym samym kierunku, aby zrównoważyć efekt odśmigłowy. Jak znam życie to zastosujesz śmigła przeciwbieżne więc wykłon - "0", ale jeśli jednokierunkowe, to prawa gondola powinna być lekko w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.