Skocz do zawartości

Easy Glider


Rekomendowane odpowiedzi

Racja Kefir

 

a niektórzy szanowni Moderatorzy np porządku na forum pilnują niechętnie ale wyśmiewać się z początkujących i krytykować to pierwsi...

 

Trochę pokory Panowie. Każdy ma prawo do zadawania pytań nawet jeśli Wam wydają się głupie. Zamiast pytać czy to prwokacja albo komentować uwagę na lekcjach można napisać jednym zdaniem prostą konretną odpowiedź Panowie. Czasu tyle samo a porzytek znacznie większy! No chyba, że intencją prowadzenia forum jest oprócz wymiany doświadczeń pomiędzy zaawansowanymi modelarzami zniechęcanie do tego środowiska początkujących??? Mam jednak wrażenie, że nie o to chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 565
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

A jak Ty Jacekos wyobrażasz sobie odpowiedź na temat, jak złożyć kołpak do kupy?

Jeżeli ktoś ma z tym problem to po pierwsze powinien dużo jeszcze poczytać, a co najważniejsze pracować pod bezpośrednią kontrolą osób z doświadczeniem, bo co z tego, że nawet puzle właściwie uda się poskładać, jak to potem może rozpaść się w powietrzu i komuś krzywdę zrobić.

Forum może pomóc, ale nie zastąpi podstawowej nauki posługiwania się narzędziami i wymaganego minimum wyobraźni technicznej, a o to w obecnych czasach najtrudniej niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrych Wydaje mi się że masz rację, ale z punktu widzenia doświadczonego modelarza. Chłopak zapytał w dobrej wierze i nie należy go za to rugać. Jeszcze 3 takie odpowiedzi i chłopak pomyśli sobie, że to forum jest dla facetów, którzy maja po 10 modeli i 50 lat doświadczenia.

Wydaje mi się że należało mu odpowiedzieć konkretnie i ewentualnie zwrócić uwagę, że zawsze można sobie przejrzeć w sieci instrukcje do EG, gdzie jest pokazane jak złożyć kołpak. Ale to już chyba OT.

Acha jeszcze dygresja, cenię Twoje posty i w żadnym razie nie chcę wywołać wojny... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d3682koak.jpg

Do rzeczy. Tak więc robisz tak. Śrube z numerem 1 zakładasz na wał silnika, ten większy sześciokąt (nr. 2) nakładasz na tą śrube (nr. 1), o ile dobrze pamiętam to w częśći nr. 3 do której mocujesz śmigła powinno być miejsce na ten sześciokąt (nr. 2) no a potem to podkładka (nr. 5) i nakrętka (nr. 4) zakładasz kołpak (nr.6) i przykręcasz go z góry małą śrubką, pozostałe dwie masz do mocowania śmigłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Staszek jak wkręcisz śruby mocujące łopaty śmigła, to nie wkręcaj ich na maksa, bo spowoduje to, że łopatka nie będzie się swogodnie składać. Jak już będziesz miał te łopatki przykręcone i dość swobodnie będą się ruszały, pożycz od mamy lakier do paznokci i zamaluj nim łeb śruby (zamaluj a nie zalej) oraz jej drugi koniec. Podobnie możesz zrobić ze śrubami, którymi przykręciłeś silnik do wręki (tutaj zamaluj tylko łeb śruby). Po co? Na śmigle i silniku występują drgania, na skutek których może obluzować się śruba. Lakier do paznokci jest na tyle mocny aby ta śruba się nie obluzowała i na tyle słaby, że przy demontażu daje się bez problemu wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękować :D , chciałem się upewnić , pierwszy raz mam takie coś w rekach , a EGP to mój 2 model dopiero. Myślałem żeby złożyć podobnie na Boczas napisał ale wolałem się upewnić . A kto pyta nie błądzi (a w tym przypadku nie zagraża kretom ;P) .Do kołpaka nie dostałem żadnej instrukcji ani nic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kołpaka nie dostałem żadnej instrukcji ani nic .

Ale dostałeś instrukcję do modelu. Spójrz na obrazek nr 28 - nawet nic nie trzeba czytać!

Tę instrukcję powinieneś znać na wylot przed rozpoczęciem pracy, właśnie dlatego że to dopiero twój drugi model.

 

A kto pyta nie błądzi

Nie te czasy. Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, gdzie nie odpowiedzi są głupie, a pytania, niestety. Gdybyś zapytał o konkrety, na pewno nie byłoby tylu komentarzy, a konkretne odpowiedzi.

 

Życzę powodzenia w budowie i radości z oblotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andych oczywiście masz dużo racji i właściwie sam odpowiedziałeś na zadane pytanie. Wystarczy odesłać "młodego" do literatury czy "odrobienia pracy domowej" w innej formie a tej niebezpiecznej z instruktorem.

Dodam tylko, że szczególnie Moderator powinien w takiej sytuacji odesłać np. do wcześniejszych postów jeśli dany temat był poruszany lub delikatnie upomnieć za lenistwo w przeszukiwaniu forum a nie się naigrywać.

 

Pozostałym Kolegom dziękuję za reakcję. Odzyskałem wiarę w instytucję forum.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie, jestem zupełnie nowy: jeszcze nie latałem modelem ale bardzo chcę. W tym celu kupłem Easy Glidera- właśnie dotarł! jest piękny!. Mam już trochę sprzętów kupionych jakiś czas temu, i oczywiście jeszcze więcaj pytań. 1 - mam silniczek AXi 2217/16 i pytanie - zostawiać napęd szczotkowy czy robić przeróbke taką jak Kefir? jeżeli robic przeróbkę to jakie śmigło (czy 10/5) bedzie odpowiednie. 2. mam apararure Optic 6 - jak to jest że piloci z forum latają po 1,5 h a mój nadajnik na orginalnym pakiecie 9,6V 1300mah wytrzymuje ok 15/ 20 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję , mam polską instrukcję i ładuję zgodnie z nią. Ładuję załączoną do zestwu optica ladowarką z wyjsciem do apki i wyjsciem do pakietu od odbiornika. Czas ładowania 12- 15 godzin. Z tego wynika że pakiet do wymiany? czy moze jest sposób na podłaczenie lipo - mam taki 11,4 v i 1000ma 15 c?

a co z Axi 2217/16 i śmigłem? :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kołpak zależy od średnicy silnika. Najpierw kup silnik, sprawdź jego średnicę, wymierz w którym miejscu musiałbyś obciąć nos aby silnik swobodnie wszedł mając troszkę luzu między ściankami kadłuba. Sprawdź jaka w tym miejscu jest średnica kadłuba, jak np. 37mm to udnij dziób kawałeczek dalej aby było 40mm. W tym celu wytnik w kartonie otwór o średnicy 40mm nasadź go na dziób odrysuj a potem starannie, prosto obetnij dziób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojcio

Najpierw kup silnik,
- pisałem, że chodzi o AXi 2217/16 i szczerze myślałem, że ktoś już taką konfigurację przeprowadzał :oops: Sposób, który podałeś bardzo mi przypadł do gustu- dziękuję. Wa1ker - dzięki bedzie łatwiej szukać - a danych dużo - średnica podstawy ( 40), średnica wału( 3,17), wielkość mocowania łopatek (8) z turbo, czy bez (turbo). Szukałem u siebie ale nie mieli, co myślice o http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=857 :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D Ja tu do Was z kolejnym pytankiem :D Zacząłem składać EGP , tylko nie wiem jak ułożyć w środku elektronikę , silnik i serwa to na miejscach ale jak odbiornik , regulator i akumulator li pol tak żeby odbiornik był jak najdalej od ,,wysokich prądów,, (zakłócenia).

Odbiornik pasuje idealnie w tą ,,dziure w podłodze,, za serwami - ale jest to położenie miedzy reglem a akumulatorem :x . Myślałem żeby odbiornik wcisnąć tam na sam tył kabiny , akumulator przed niego , a regiel w tej dziurze za serwami.

 

Może wy macie jakieś fajne propozycje ? :D

 

Żeby nie było niejasności : w cudzysłów daję słowa o niedosłownym znaczeniu , np. ,,dziurę w podłodze,, - chodzi mi o miejsce w kabinie a nie dziurę na wylot w kadłubie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A włóż se tak jak ja miałem. Regulator między silnik a serwa, odbiornik w tą "Twoją dziurę" za serwami a akumulator w kieszeń od skrzydłami i będzie OK. Jak wpakujesz akumulatory w kieszeń pod skrzydłami to nie zmieni Ci się środek ciężkości a to jest bardzo istotne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.