Skocz do zawartości

Easy Glider


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zakupiłem Easy Glider Electric. Pospieszyłem się troche i kupiłem dwa pakiety lipol 2s 2200.

Chciałbym wymienić silnik na bezszczotkowy. Czy będe musiał również wymienić te lipole na 3s? Czy znacie jakąś dobrą konfiguracje z moimi lipolami?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Ja mam silnik pelikan 3536/8 + śmigło 11-6 i śmigam na pakietach 2s (2200 i 1500)

Daje rade nawet przy silnym wietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 565
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1238

 

 

aparatura:
Do sterowania modelu potrzebna będzie aparatura 4 kanałowa np Hitec LASER 4 FM a najlepiej 6 kanałowa jak OPTIC 6 FM. Komputerowe sterowanie pozwala na wykorzystanie szeru mikserów , które w szybowcu bardzo ułatwiają lot jak np hamulec powietrzne , równoległe opuszczanie lotek ( służą wtedy jako klapy ) , miker kierunku i lotek etc. 
Dla rozpoczynających naukę latania niezalecamy na samym początku używania steru kierunku , druga możliwość to chwilowe niewykorzystywanie serw lotek i sterowanie wyłącznie kierunkiem, chodzi o uniknięcie w pierwszym etapie błędów wynikających z niekontrolowanego poruszenie np kierunkiem w prawo podczas skrętu na lotkach ( te mają pierszeństwo ) w lewo. 
serwomechanizmy:
- do lotek - małe i lekkie , np HITEC HS 55 , lub mocnieszje Tower Pro SG 91 R, Dymond D 60S. 
- do wysokości i kierunku ( montowane w kadłubie ) - HITEC HS 81 lub lepsze : HITEC HS 81 MG ( metalowe przekładnie ) . HITEC HS 85 BB ( łożyskowane ) , HITEC HS 85 MG ( metalowa przekłania, łożysko ). 
Doskonałe rozwiązania to także: Tower Pro MG 16 R, Dymond 200 BB.

odbiornik: 
mały i lekki, np. JETI Rex 5 MPD ( przy założeniu że w radiu można zdefinować 2gą lotkę na piątym kanale ) , JETI REX 7 MPD ( obie wersje choć lepsza wersja w plastkowej obudowie ) , REX 8 JBC itp. 
- silnik. 

# silnik / regulator / śmigło / pakiet akumulatorów

Producent sugeruje zastosowanie oryginalnego silnika ( prod Multiplex ) HIMAX 2816 lub 3516. Z powodzeniem można jednak zastosować znakomite silniki MEGA MOTORS ( zalecane ) serii Acn z uwagi na fakt iż posiadają wirujący wirnik wewnątrz obudowy - unikamy problemów z kablami wystającymi poza obudowę silnika. 

# Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie silnika typu INRUNNER ( stała obudowa, wirnik - w środku obudowy ) np 
- MEGA MOTOR Acn 16/15/7
- składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon -8x5, 8x6 
- kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 3,17 ) 
- pakiet 2S Li-Pol: 2S Fully Max XP 1300 , 2S Fully Max XP 1800, 2S Fully Max XP 2200, 

# silnik JETI MODEL PHASOR 30-3 ( inrunner ) - spory zapas mocy , model będzie bardzo szybki 
- składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon - 9x7, 10x6 
- kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 5 mm ) 
- pakiet 3S Li-Pol :3S Fully Max XP 1800 , 3S Fully Max XP 2200 , 3S Kokam 1500 30C, 3S Kokam 1800 30C. 

# Kolejna opcja ( należy jedynie uważać na wystające kable aby nie obcierały o wirującą obudowę ) - AXI 2814/16
- składane śmigło: Aeronaut Cam Carbon - 10x6, 9,5x5 ( rozwiązanie 
bardzo energooszczędne ) 
- kołpak o średnicy 50 mm ( piasta 5 mm ) 
- pakiet 3S Li-Pol : 3S Fully Max XP 1800 , 3S Fully Max XP 2200 , 3S Kokam 1800 mAh 30C, 3S Kokam 2100 mAh 30C 

# regulator:
-regulator 40 A: MGM TMM EASY 40 A, JETI SPIN 44 A JETI ADVANCE 40 Plus / 40 Opto
- regulator 30 A: analogiczne modele regulatorów w zakresie 30 A dla rozwiązań mniej prądożernych ( np AXI 2814/16 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W sobotę razem z kolegą Rufio 79 dokonaliśmy oblotu jego EasyGlidera. Pierwszy raz miałem okazję zobaczyć lot EG z fabrycznym napędem. Jest bardzo słaby. Trzeba mieć dużo cierpliwości aby wejść na dużą wysokość, dobrze że pogoda była prawie bezwietrzna. Po kilku startach i lądowaniach kolega całkiem nieźle sobie radził :D ( a były to jego pierwsze loty modelem RC). Przeczytaj w dziale ,,moje modele,, mój temat ,,hangar adama,, . Opisuję w nim swojego EG, wyposażenie nie należy do kosztownego a sprawuje się bardzo dobrze.

Pozdrawiam Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W sobotę razem z kolegą Rufio 79 dokonaliśmy oblotu jego EasyGlidera. Pierwszy raz miałem okazję zobaczyć lot EG z fabrycznym napędem. Jest bardzo słaby. Trzeba mieć dużo cierpliwości aby wejść na dużą wysokość, dobrze że pogoda była prawie bezwietrzna. Po kilku startach i lądowaniach kolega całkiem nieźle sobie radził :D ( a były to jego pierwsze loty modelem RC). Przeczytaj w dziale ,,moje modele,, mój temat ,,hangar adama,, . Opisuję w nim swojego EG, wyposażenie nie należy do kosztownego a sprawuje się bardzo dobrze.

Pozdrawiam Adam.

 

Dziękuje Tobie za rady i oblatanie mojego EG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia zmieniałem według instrukcji obsługi regulatora za pomocą aparatury.

Aparatury nie kapuję ?

 

No co Ty kefir nigdy nie programowałeś regla z nadajnika? ;D Słuchasz dzwonków i machasz drążkami ;D Nie wszystkie regulatory da się programować kartą czy zworkami

Sory ale jakoś źle to zrozumiałem nie tak jak powinienem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Po ponad 20 latach wracam do modelowania ,zakupiłem EG Pro i mam kilka pytań. Poprzednio zajmowałem się modelami na uwięzi i nie mam kompletnie doświadczenia odnośnie modeli z napędem elektrycznym.Proszę o wyjaśnienia odnośnie tzw. ryglera:

1.Z tego co się orientuję jest to coś w rodzaju serwa obsługującego obroty silnika ,

- czy można w dowolnym momencie włączać i w razie potrzeby ponownie włączyć zdalnie

silnik w modelu,

- co to znaczy że można programować rygler przy użyciu aparatury,

- co to jest hamulec w silniku lub ryglerze,

2.Jaka jest żywotność silnika bezszczotkowego?

3.Czy podwójna przemiana dotyczy tylko odbiornika,tzn czy nadajnik też musi mieć taką

opcję.

Proszę o odpowiedź ,może moje pytania będą dla Was archaiczne ,ale kto "pyta nie błądzi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po ponad 20 latach wracam do modelowania ,zakupiłem EG Pro i mam kilka pytań. Poprzednio zajmowałem się modelami na uwięzi i nie mam kompletnie doświadczenia odnośnie modeli z napędem elektrycznym.Proszę o wyjaśnienia odnośnie tzw. ryglera:

1.Z tego co się orientuję jest to coś w rodzaju serwa obsługującego obroty silnika ,

- czy można w dowolnym momencie włączać i w razie potrzeby ponownie włączyć zdalnie

silnik w modelu,

- co to znaczy że można programować rygler przy użyciu aparatury,

- co to jest hamulec w silniku lub ryglerze,

2.Jaka jest żywotność silnika bezszczotkowego?

3.Czy podwójna przemiana dotyczy tylko odbiornika,tzn czy nadajnik też musi mieć taką

opcję.

Proszę o odpowiedź ,może moje pytania będą dla Was archaiczne ,ale kto "pyta nie błądzi"

 

1. mozna dowolnie w kazdym momencie dodawac gazu, wylaczac silnik itd. za pomoca manetki gazu.

regulator mozna programowac, proste regulatory maja 2 opcje bo wiecej nie potrzeba, pierwsza to rodzaj baterii, druga to hamulec, programuje sie manewrujac drazkiem gazu na aparaturze wg. instrukcji

2. dluzsza niz modelu, o ile nie przegrzewasz go (zbyt duze smiglo), nie uderzysz nim itd.

3. Jesli kupujesz pierwszą swoją aparature to proponuje od razu 2.4ghz i takie pytania nie beda sie w ogole pojawiac, podlaczasz i dziala.

4. w Rybniku/Raciborzu jest wielu modelarzy, jedna wizyta na lotnisku rozwiaze 1000 pytan i niewiadomych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.Co do aparatury to chcę zakupić Hiteca Optic 6 z modułem syntezy. Ponoć jest to tańsze wyjście i też nie ma potrzeby stosowania kwarców, odbiornik z syntezą automatycznie dopasowuje kanał do wybranego w module.Aparatury 2,4 są drogie ,a jako początkujący boję się uszkodzenie odbiornika w trakcie twardego lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche dyskusja nie na temat ale....

 

Poszukaj tematu "Turnigy 9x", do tego modul assana i masz za 450zl (strzelam - jakos tak mniej wiecej wyjdzie) aparature 9 kanalowa 2.4ghz i dwoma odbiornikami. Zwolennicy optica to tylko osoby ktore go posiadaja (az poczekam jak sie na mnie tutaj zaraz rzucą)

 

Co do obaw o uszkodzenie 35mhz sa bardziej podatne na uderzenia a jeden odbiornik assana kosztuje 25$. Warto to przemyslec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem posty na temat tej aparatury ,ponoć są jakieś problemy z dostawami .Wracając

do optica,czy Twoim zdaniem to zła aparatura jako pierwsza ,zbyt przestarzała. Byłem na lotnisku i modelarze mówili, że na początek obojętnie jaka byle firmowa -sprawdzona a taką chyba jest Optic.Może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No decyzja oczywiscie nalezy do Ciebie, jak juz sie nastawiles na optica to go z pewnoscia kupisz jednak oczywiscie sa alternatywy, mozna miec od razu 2.4 a nie po czasie. Nie wiem o jakich problemach z dostawami bo juz są na stanie, lemko dzis assana zamowil ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Również mam Easy Glidera , oblot ma za sobą, z jedną poważniejszą kraksą ( żywica działa cuda :wink: ). Lata na 400 i 2S mam zamiar go przerobić na bezszczotke i pakiecik 3S. Tylko nie wiem jak się za to zabrać. Widziałem w całym temacie tylko dwa obrazki z gotową i przyklejoną wręgą. Był bym wdzięczny jak by mi ktoś to krok po kroku opisał/ ewentualnie dodał zdjęcia. Aha i z czego tą wręgę zrobić zwykła sklejka będzie dobra czy użyć jakiejś pleksi innych tworzyw ?? Z góry dzięki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.