Irek M Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Po przekonstruowaniu podwozia( poszerzenie i zniżenie) oraz dodaniu kół w skali 1/4 wygląda to tak. .. okropnie :evil: W sumie rozstaw osi powiekszył się o ok 19cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Irku nie wygląda to tak okropnie,ale zato start i lądowanie będzie suoer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 No mam nadzieję, że tak własnie będzie :wink: SC bez dodania wagi na nos niestety nie przesunęło się po przemieszczeniu podwozia. Teraz jest w połowię między 1/3 a 1/4 cięciwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Dziś odbył się kolejny lot fokkerka tym razem ze zmodyfikowanym podwoziem. Czy to za sprawą wiatru czołowego 4-5 m/s, czy niższego i szerszego podwozia ale model już nie kapotował. Po rozpędzeniu lekkie prztyrzymanie wysokości i sam się odrywał od pasa lotniska. Wykonałem również niski przelot na klapolotkach - wszyscy byliśmy zaskoczeni jak wolniutko przeleciał. To były te lepsze newsy :* Niestety podczas dwóch lotów silnik gasł mi dwa razy co kończyło się upadkiem modelu z wysok ok 3-4 m. I tu wyszły plusy pancernego modelu :rotfl: - tylko golenie podwozia pokrzywione ale do wyprostowania w imadle. Najgorsze to to, że nie bardzo doszliśmy dlaczego silnik gasł, a działo to się przy szybkim dodawaniu gazu. Regulowaliśmy nawet na stanowisku, o ile szybkie przejścia z obrotów przy poziomym ustawieniu modelu nic nie zakłócało pracy to przy pionowym ustawieniu modelu tylko wolne przejścia z małych w duże obr. nie kończyły się zgaśnięciem silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 No i znalazły się jakieś fotki. Brrr... okropnie wygląda z tym podwoziem, ale zdało egzamin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Dla mnie rewelacja wygląda jak rasowy oldtimer . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Docelowo podwozie będzie inne, tzn trochę węższy rozstaw i oczywiście skrzydełko podwozia. Koła zawsze można zmienić :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Dzis ogladalem Fokkera na zywo. Irek nie daje mi sie przekonac ze klopoty ze startem (skrecanie w lewo) sa spowodowane brakiem wyklonu silnika. W tym modelu smiglo ma 16 cali i 2 stopnie w prawo to minimum, a tu po przyjrzeniu sie dostrzeglem lekki wyklon w lewo!! Wlasciciel twierdzi ze model skreca przy starcie nie od ciagu a od podwozia. Prosze, dopiszcie sie tu i potwierdzcie moje slowa ze bez wyklonu bedzie dupa przez duze D Moze wiecej rozsadnych glosow pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Paweł - że silnik jest skierowany w lewo to tylko Twoje zdanie, ja tego nie potwierdzam. skierowany silnik w lewo dałby się we znaki w locie a nie przy starcie. Jak widziałeś w locie sprawuje się idealnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Widzialo to kilka osob, Adam, Marcin. Moze morda jest krzywa i wyglada jakby silnik byl w lewo, ale na 100000% nie jest w prawo. W locie jest to mniej odczuwalne bo model ma predkosc i statecznik pionowy utrzymuje go w kierunku. Jak rozpedzasz model na pasie to tylko ciag silnika nim porusza. Uwierz mi, w akrobacie z silnikiem ustawionym na wprost tez wystepuje ten efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Paweł - konsekwentny to nie jesteś :rotfl: Teraz zmieniasz zdanie , że może jednak tylko na wprost jesli nie w lewo... a ja nie twierdziłem, że jest w prawo. Już na lotnisku mówiłem Ci , że to złudzenie i jest na wprost jeśli nie w prawo. A z teorią, że w locie to nie przeszkadza nie zgodzę się całkowicie, w końcu jakiś fakt rekompensujemy wychyleniem w prawo :idea: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Jestem konsekwentny, przyznalem Ci racje zeby nie wyszlo ze zrobiles wyklon w zla strone Jak spojrzysz na mordke Twojego Fokkera to zauwazysz ze os silnika jest blizej lewej strony krawedzi otworu niz prawej. A jesli chodzi o prawidlowe mocowanie silnika, to podstawa loza nie jest mocowana po srodku firewalla tylko lekko w lewo, dzieki czemu koncowka osi silnika po ustawieniu odpowiedniego wyklonu wypada w osi symetrii kadluba. Ale po co ja to pisze, przeciez doskonale o tym wiesz i z przekory nie zastosowales tego w modelu :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Paweł - wiesz jak nazywa się fachowo zjawisko, które chcesz mi wmówić? Jest to subiektywny obraz obiektywnej rzeczywistości. :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAM_GDA Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Do kolegi Fokkera : Niestety musze potwierdzic slowa Pawla, silnik lekko, ale wyraznie wykloniony jest w lewo. W ostatnich 3 modelach modelach ( Neuport , mały fokker i duzy fokker ) masz podobne problemy z rozbiegiem . Sadzę że może to być spowodowane brakiem wyklonu w prawo. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Czyli to ze model skreca ZAWSZE w lewo to tez mi sie zdawalo? Przy starcie zeby to zniwelowac ostro kontujesz ogonem. Model sie odrywa od ziemi i zwala sie. Przyjrzyj sie temu filmowi z nieudanych startow. Poza tym twierdzisz ze skrecanie w lewo spowodowane jest podwoziem. Dlaczego zatem po przyziemieniu nie skreca?? A dlatego, ze nie ma ciagu ktory powodowalby zmiane kierunku. Co Pan na to, panie Fokker :lol2: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Oto fotka sławnego już skierowanego silnika w lewo :lol2: Jeśli chodziło Paweł w lewo ale od strony silnika to faktycznie masz rację :rotfl: Adam - dzięki serdecznie za Twe spostrzeżenia. Twoja fachowa rada i ocena przyda mi się przy nastepnych konstrukcjach. Gnębi mni jednak pytanie - czemu z takim zasobom wiedzy i praktyki rozbijasz co rusz kolejny model??? Do obu Panów - fotka ukazała jak łatwo zrobić z siebie idiotów. Jest to o tyle przykre, że obaj Panowie mają ze mną stały kontakt na gg a mimo to woleli o tym dyskutować publicznie... Co kolwiek odpowiecie na moje słowa,a znając Was odpowiecie ja już nie napiszę na ten temat nic więcej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Sliczny dywan, naprawde, dobrze Fokker na nim sie komponuje :rotfl: Ciekawe czy ktokolwiek z Forumowiczow powie ze masz dobrze ustawiony silnik. Fotka zrobiona dzis, cholera Cie wie czy nie zmieniles czegos w modelu zeby zrobic z nas idiotow, a nawet jesli to i tak na durnia wyszedles Ty, bo kazdy poczatkujacy modelarz wie, ze silnik MUSI miec wyklon. A Twoja fotka pokazuje w jak niefachowy sposob silnik zostal zamontowany w tym modelu. Nie pisalem na forum po to zeby szukac sensacji, ale jesli na zywo nie przyjmujesz argumentow, to malem nadzieje ze glosy Forumowiczow dadza Ci do myslenia. Mam nadzieje ze jeszcze ktos cos napisze widzac to zdjecie. edit A tak dopisze jeszcze: to ze silnik nie jest w osi nie oznacza wyklonu :rotfl: a brak precyzji w montazu. Wyklon osiaga sie poprzez nierownoleglosc osi wzdluznej silnika i kadluba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAM_GDA Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Co do rozbijania modeli... Ymnn to prawda rozbilem P 40. Ale co rusz to przesada... Tobie duży Fokker też kilkakrotnie zwalił się na skrzydło , Neuporta uszkodzileś w krzakach ale to normalne przypadki które Tobie również sie zdarzają. Ja każdorazowo latam sam natomiast Tobie często pomaga inndy doświadczony pilot Krzysztof Szykowski. Jeśli on lata Fokkerem ( jak było zreszta w ostatnia niedzielę ) a Ty stoisz obok to faktycznie jest trudno rozbić model.... Co do umiejętności budowy modeli to przyznaje że masz duze możliwości i nigdy ich nie kwestionowalem. Pozdrawiam :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Chłopaki po co tak ostro? Nie chcę się wrypać między wódę a zakąskę ale rzeczywiście skłon w prawo jest 0 stopni lub ew. bardzo minimalny. Skłon w prawo robi się celem równoważenia momentu obrotowego śmigła które to - również właśnie daje w kość podczas startu nie tylko modelem ale i piloci prawdziwych maszyn (jednosilnikowych śmigłowych) muszą kontrować kierunek w czasie rozbiegu. Nie sugeruję iż jest to przyczyna tak znacznego ściągania modelu podczas startu lecz może warto się zastanowić? Przy okazji sprawdzić i te podwozie. Jakaś przyczyna musi być - model ewidentnie pruje w lewą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Zauważ Marcin, że nigdy nie powiedziałem, iż skłon w prawo jest prawidłowy. Zaprzeczyłem tylko iż skierowany jest w lewo, ale niektórym "mistrzom" nie wystarcza to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.