Nigel Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Witam, mam pytanie dot. wagi oraz wywazenia tego modelu. Moj wraz z silnikiem (bez pakietu i odbiornika) wazy 550g. Zeby go wywazyc zgodnie z instrukcja (ś.ć. na belce skrzydła) musze dolozyc 100g (!!!) na nos aby model "trzymał poziom". Jak to możliwe ze wasze modele wazą 500-600g gotowe do lotu, gdzie sie wam podziala ta masa wywazajaca? Jak doloze te 100g wywazenia + pakiet 3s 2200 + odbiornik to mi wychodzi 800g model... Pomijajac na razie wage pakietu+rc jak mozliwe jest uzyskanie 500g kiedy na samo wywazenie trzeba mu dolozyc 100g extra? Moj extrim nie ma nic specjalnie obciazajacego ogon, pokryty solarfilmem (cienki). Jak to mozliwe ze model (z silnikiem) wymaga jeszcze +100g na nosie aby byl wyważony? Zawsze do tej pory modele udawalo mi sie wywazyc wylacznie przesuwajac pakiet przod-tyl, a tutaj nie jest to mozliwe (sam pakiet to za malo)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogi23 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 A jeszcze tak zapytam dla pewności... posiadasz pierwszą czy drugą wersję extrima? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Pakiet zaraz za silnikiem (poszerzona "dziura" aby się zmieścił) I nie musisz dodawać 100g. Po za tym nie przypominam sobie , aby ktoś miał aż takie problemy. Aby uzyskać wagę w granicach 550 g to masz za ciężką folię oraz trzeba zrobić model najlżej jak się da (dodatkowe ulżenia, przeszlifowanie elementów, oszczędnie z klejem i odpowiednio dobrane wyposażenie).I tyle. Nie przejmuj się mało komu udało się to przy pierwszym modelu. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nigel Opublikowano 21 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Mam wersje 2. Ciezko mi sobie wyobrazic zeby oszlifowac i "zdjac" te kilkadziesiat gramow z ogona. Zwazylem dokladnie ciezarek jaki dodaje do wregi silnika aby wywazyc - dokladnie 78g. Czy mam rozumiec, ze konstruktor modelu zalozyl ze po zlozeniu nalezy 1/3 wagi modelu (kit wg producenta wazy ~230g) zeszlifowac aby wywazyc prawidlowo model? Na pewno folia nie jest problemem, przeciez chyba cienszej od solarfilm chyba nie ma, klej przeciez tez tyle nie wazy (kilka kropel CA), bez przesady :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 21 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2009 Pytałeś jak uzyskać 550 g model do lotu. Cieńsza folia jest i waży połowę tego co Twoja. Do tego wredna w oklejaniu jak mało która bo się do siebie lepi i to na zimno. Do dostania w Majsterklepce. Kilka gramów tu , kilka tam i już dzwonka nie założysz tylko 75 gramowy silnik, a jak taki silnik to już pewnie regiel 40A, no i bateria 2300mA zamiast 1100 czy 1300mA. I robi się 200-250 g więcej. Jak masz pakować ołów to załóż większą baterię , przynajmniej będzie z tego jakiś pożytek. Zawsze też możesz przesunąć regiel pod silnik i odbiornik do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Strejla_u miał Extrima z wagą do lotu 750g do tego Turnigy 3530 CD ROM 1100 albo 1400kv .Jak to latało, aż miło było spojrzeć.Ciągu pod dostatkiem a i dało sie wolno latać i wcale nie na dużych kątach natarcia.Fakt że 200g to dużo ale taki model już kupił i nie było sensu odchudzać.Śmigło APC 10x5 i pakiet 2200mAh 3s był z tego co pamiętam.W każdym razie latał pięknie , szybowanie też ładnie wychodziło, na podanym napędzie pionowy lot do granicy widzialności nie był problemem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 Dla extrima 200g więcej to nie przeszkoda, mój pierwszy extrim ważył 1100g i latał :wink: . Tak przy okazji to mój pierwszy extrim był chyba najcięższym extrimem na forum :twisted: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2009 SCprzesuń ok.1cm do tyłu za dźwigar i będzie ok.Mój waży 750g i lata śwetnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Witam. Poskładałem Extrima kierując się poradami zawartymi w tym temacie , nie ukrywam że bardzo mi pomogły (jest to mój pierwszy model budowany samodzielnie). Kilku rzeczy nie jestem pewny i chętnie skorzystałbym z doświadczenia Kolegów: -Podwozie : wcisnąć ,zalać klejem czy nie kleić tylko po wciśnięciu w otwory i zamknąć klapką na 4-wkręty -Dźwignie lotek, sterów :rozwiązanie na rurkę termokurczliwą –jak to się sprawdza? (wkleić kółka z otworami i do nich przykleić pręciki węglowe czy nawiercić dodatkowo elementy żeby wpuścić pręty w np. lotkę)-jak najlepiej zamocować popychacze węglowe do serw -Zawiasy : naciąć i wkleić (czy służą do czegoś te otwory w paskach zawiasków) -Bowden za kabiną (w instrukcji) ma być do wyprowadzenia anteny ? Pytania może banalne ale chciałbym się upewnić korzystając z Waszego doświadczenia i nie powielać błędów. Proszę o wyrozumiałość dla początkującego „sklejacza puzzli”- patrz:modelarza Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 po kolei: - podwozie- zwyczajowo montuje się bez kleju, ale to w extrimie jest i tak za delikatne i wygina się przy każdym lądowaniu niemal do samych skrzydeł, a mocowanie zakryte sklejką 0,8 jest lipa bo sklejka ta już mi się wyłamała po kilku lotach - rozwiązanie z rurką jest fajne, bo tanie. Rurkę trzeba lekko z wyczuciem obkurczyć i podlać kroplą CA. Akurat w moim ext zrobiłem dzwigienki plastikowe i wyginane z drutu koncowki popychaczy, ale prawde mówiąc dobrze zrobiona rurka termokurcz daje mniejsze luzy - zawiasy nie pamiętam nawet jakie są, to nie będę się wymądrzał - ten bowdenik to chyba do mocowania śrubki, co mocuje kabinę, ale to mocowanie nie sprawdza sie, ja dodatkowo założyłem gumkę wokoł kabinki W ogóle, Extrim to dość kiepsko konstrukcyjnie przemyślany model- lata może i dobrze, ale ma bardzo słaby przód (przejście przy natarciu skrzydła) i słabe dźwigary (moje pękły w locie, co na model o masie 700g jest naprawdę wyczynem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 W ogóle, Extrim to dość kiepsko konstrukcyjnie przemyślany model- lata może i dobrze, ale ma bardzo słaby przód (przejście przy natarciu skrzydła) i słabe dźwigary (moje pękły w locie, co na model o masie 700g jest naprawdę wyczynem) Pękł pręt węglowy w dźwigarze? Żartujesz ? Przód faktycznie jest mało odporny na kretowanie , ale z drugiej strony pęka w konkretnym miejscu łatwym do naprawienia . Po większym krecie w innych modelach kończy się ogniskiem , a tu szablon z balsy odbity i dość szybko model gotowy do lotu. Miałem 2 Extrimy , teraz czeka na oklejenie 3 i powiem , że jak na tak mały model to lata zajefajnie. :rotfl: Z opcji konstrukcyjnych to ma za mocny tył (od kabiny po ogon) można było by zdjąć kilkanaście gram . Trzeba szlifować ręcznie . :? Paweł Inna sprawa , że nie jest to model na pierwszy model. Prosty w budowie, nie oznacza prosty w lataniu. Jak to było? "miał być zakręt a wyszły 3 beczki " czy jakoś tak . W Extrimie dla początkującego może być tragedia , szczególnie jak niema kogoś z większym doświadczeniem aby zrobić pierwszy oblot . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filip Opublikowano 19 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2009 W skrzydle i lotce są powypalane miejsca w których mają być zawiasy i tam trzeba je wkleić. Bowden za kabiną jest to miejsce w które ma być wkręcona śruba, i kawałek sklejki(jest w instrukcji)Slawek_9000, masz rację jest to forma takiego ... zatrzasku do kabiny żeby nie odpadła, każdy ma inny niepowtarzalny sposób bo seryjny niektórym nie podpasował (mnie na przykład :mrgreen: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc. Trochę mnie Tomku nastraszyłeś ale myślę że sobie poradzę - to pierwszy budowany przeze mnie model ale nie pierwszy którym będę latał. Co prawda skleciłem jeszcze (ciężko to nazwać budową - 3 godzinki klejenia i w powietrze )ME-109T (ESA) z EPP i SU-26 z EPP , latam nimi od roku. A zaczynałem od trenerka ,jak Bozia przykazała, z tym że mój wkład konstrukcyjny był żaden bo kupiłem go gotowego do lotu. Jeszcze raz dzięki. Życzę Wszystkim Radosnych ,Zdrowych i Spokojnych świąt Bożego Narodzenia. Pogodnego 01/01/2010 żeby można było zainicjować Nowy Rok Modelarski w powietrzu. (oczywiście po usunięciu Kacyka - jażeli ktoś takiego będzie posiadał Pozdrawam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 To tylko lotki ustaw na 20 stopni albo jeszcze lepiej pod przełącznik D/R i będzie o.k. Bo on naprawdę może szybko kręcić beczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 To jeszcze trochę pomarudzę. Wiem że o silnikach było w tym temacie dość dużo napisane ale mogli byście zerknąć czy coś takiego będzie ok.: http://www.nastik.pl/dualsky-xm3530ca12-p-446.html Mam już ten silnik i chciałbym go zastosować w EXTRIMIE ,da radę czy szukać czegoś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Będzie o.k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pagor72 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Jeszcze raz wszystkim dzięki za pomoc. Tak to wyszło: -silnik- DUALSKY XM3530CA-12 -regulator- DYNAM 30A -pakiet- Dualsky 1800mAh 28C 3S1P -odbiornik- Futaba - FM RECEIVER R156F 35 MHZ -serwa- 4X Tower Pro SG-90 -śmigło APC 10X5E ; 9X6 (zobaczymy po oblocie) -dodatkowo podwozie duralowe i kółko ogonowe W A G A : 805g Ciężki ale myślę że z tym silnikiem da radę. Następny będzie lżejszy ;-) Czekam aż warunki pozwolą na oblot. Pozdrawiam Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kisiel Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Ciężki bo pilot przytył :twisted: A tak po za tym ładnie zrobiony :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 No tu nie o to chodzi żeby robic cegłe i wkładać ciężki silnik tylko odwrotnie mała masa to i wyposazenie mniejsze.Mój do lotu wazył 490g jak dobrze pamietam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Mój do lotu wazył 490g jak dobrze pamietam Z czego wynika te 300g różnicy masy Twojego modelu i modelu pagor72'a? Z wyposażenia? Bo przecież model identyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.