meteor Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 a ile folii było na tych rolkach? 2mb czy 4? bo będę zamawiał i sie zastanawiam
Ładziak Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 mieczotronix, dobrze, że skopiowałeś tego posta tutaj - bo nie muszę odpowiadać ;-) ... żartuję! . Od siebie modę dodać, że mam kółka o średnicy 42 mm i ląduję na betonie. Do wysokiej trawy będą raczej za małe. Co do tylnego kółka to sam się zastanawiałem, czy warto robić, bo ster kierunku jest bardzo skuteczny na betonie. Nie będę robił. A w wysokiej trawie to koledze się chyba w ogóle nie przyda. Folii zużyłem chyba niecałe 4m. Chyba, bo kupowałem kilka kolorów, czerwonego mi zabrakowało, wiec dokupowałem, a dodatkowo zchrzaniłem jedno krycie białym i musiałem poprawiać :roll: . APELUJĘ! Tego typu pytania zadawajcie śmiało na forum! Po to właśnie jest, i po to jest ten wątek . PS. Motylasty, no nie mogę - co spojrzę na te fotki, to się śmieję jak głupi do sera .
mieczotronix Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 moja folia była po 2mb, czyli razem 4 bodajże potwierdzam sterem kierunku nawet da radę zawrócić o 180 stopni na trawniku (trawa długa ale równa). Na kostce to jak na lodowisku. Ja zamiast blaszką na tą płozę z tyłu nakleiłem kawałek taśmy, jaką spinają pudełka w MediaMarkcie - taka pancerna plastikowa do zgrzewania - Najlepiej nakleić ją chyba jakimś elastycznym klejem, bo raz naklejona na CA odpadłą od wibracji powstałych podczas szorowania po kostce
marcel_Kaszëbë Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Ja też zadam laickie pytanie. Zakupiłem silnik, czy ktoś mógłby zapodać fotkę z montażu?? Jak lutować kable z regulatora lecą 3x czarny a w silniku żółty, czerwony, czarny.
MiQ27 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Jak lutować kable z regulatora lecą 3x czarny a w silniku żółty, czerwony, czarny Podłączyć i sprawdzić, czy kręci się w dobrą stronę. Jeśli nie, zamienić 2 dowolne kable miejscami. Przynajmniej tak się robi w "dużych" (no, kilka kW) trójfazówkach
marcel_Kaszëbë Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 czy kręci się w dobrą stronę a która strona jest dobra?? patrząc na oś silnika z przodu?
Ładziak Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 która strona jest dobra?? patrząc na oś silnika z przodu? Zależy, jakie masz śmigło - najczęściej lewa...
mieczotronix Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 śmigło, jak skrzydło nie jest symetryczne. Jedna jego krawędź jest grubsza to krawędź natarcia, która musi wgryzać się w powietrze. Przyjrzyj się śmigłu i od razu będziesz wiedział. W niektórych śmigłach, np. GWS na tej krawędzi wytłoczone są literki rozmiaru śmigła.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 No tak, pacan ze mnie. Czyli patrzeć na śmigło, kable obojętnie jak, jak ma kręcić się odwrotnie zamienić jeden z nich z obojętnie jakim drugim i po kłopocie. Edit: silnik zakupiłem WELGARD 22 12 15 i tam zalecane jest śmigło 8*4 przy pakiecie 3 celowym. Na razie będę zmuszony latać na 2 celowym, czy mogę dać większe śmigło np. 9*4 ??
Tomek Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Pewnie tak. Abyś miął 100% pewności podłącz amperomierz i sprawdź ile prądu jest pobierane z baterii. Jeśli moc układu nie przekracza mocy zalecanej dla tego silnika to wszystko jest o.k. Np. (liczone dla średnio rozładowanego pakietu) dla śmigła 8x4 silnik pobiera 16A czyli moc to 16x 11,4= 182W dla śmigła 9x5 silnik pobiera 22A moc 22x7,4=168W . Oczywiście jest to bardzo uproszczony sposób dobierania silników ,pakietów i śmigieł, ale daje orientację, co się dzieje z silnikiem ,reglem i baterią .
Lisu Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 ja juz koncze mojego extrima i mam pytanie do silnika dylasky XM3530CA-14T kupilem smiglo APC 11x5.5E tak jak zalecali w sklepie ale szczerze mowiac wydaje mi sie ono troche za duze Tomku na jakim smigle Ty latales
Tomek Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Latałem na jednym i drugim ,ale na 11x5 prądy pobierane załatwiły mi pakiet . Ciąg statyczny 10x5 to około 800-850g . Powinno spokojnie dla Extriam starczyć skoro 900g Wilgę ciągnie do pionu
pacek Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 silnik zakupiłem WELGARD 22 12 15 i tam zalecane jest śmigło 8*4 przy pakiecie 3 celowym. Na razie będę zmuszony latać na 2 celowym, czy mogę dać większe śmigło np. 9*4 ?? ja latam na tym silniku moim acro 3d coś około 450g najciekawsze osiągi /subiektywnie/ są ze śmigłem APC 10/5 ale spokojnie lata się na gws 9/5HD 10/6HD próbowałem też na 11/47 miękim super ciąg ale model lata strasznie wolno super do treningu zawisów /ale mam problem z wibracjami /śmigło przewiercone na oś 5MM/ a pakiet to 3s wow1700 wna żadnym z tych śmigieł nie zaobserwowałem przegrzewania się silnika , pakietu czy regulatora /wow30A/ sorry :oops: nie zauważyłem że chcesz latać na 2 celach
Ładziak Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Tak wygląda mój exTRIM II po oblocie: Jak pisałem wcześniej, poniżej zamieszczam zbliżenie kabinki z imitacją wnętrza. Przy okazji widać fabryczne rozwiązanie mocowania kabinki i sposób wyprowadzenia anteny. Fajny model, no nie?
sbruski Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Taką tablicę przyrządów to bym chętnie przyswoił.... :?: Format dowolny...
pacek Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 no teraz to mi szczęka opadła, długo się nie pozbieram, duzo nauki przedemną :shock:
Tomek Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Zrobiłeś Łosia wśród Extrimów !!! :shock: :rotfl:
kamil_rc Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 A jak jest obklejony extrim od spodu bo na jednym ze zdjec widac "cos" niebieskiego
marcel_Kaszëbë Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Witam ponownie. Znowu zadam bardzo laickie pytanie, ale wychodzę z założenia - jak nie wiem pytam. Mój extrim stoj już gotowy do oklejenia (jutro wrzucę fotki szkieletu ) i mam kilka pytań: 1) czy część centropłata również jest oklejona folią? 2) czy okleję samolot używając zwykłego żelazka czy muszę zaopatrzyć się w modelarskie (folia SolarFilm) 3) rozumiem że płat nie jest wklejany na stałe, tak jak nie wkleja się części kadłuba na której spoczywa kabina. Płat trzymany jest przez 2 mocowania z przodu i jedno z tyłu (zresztą źle zaznaczone w instrukcji aby wkleić), a część kadłuba trzyma się na 2 bolcach i od góry śróbka. Dobrze rozumuję??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.