Skocz do zawartości

Funtana - model z napędem elektrycznym.


Mirek z Lublina

Rekomendowane odpowiedzi

Model będzie można kupić u mnie lub Mirka z L, myślę że już niebawem. W najbliższych dniach dotłoczę osłony silnika i można będzie składać zamówienia. Cena będzie niższa od ceny Katany z pewnej polskiej firmy. W skład zestawu będą wchodziły wytłoczki maski i silnika, duralowe golenie podwozia, byc moze piankowe kółeczka, wszystkie elementy sklejkowe i balsowe , rurka łącznika skrzydeł oraz dźwignie lotek frezowane w laminacie epoksydowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Funtana została oblatana.

 

Jak narazie mogę powiedzieć tylko że lata poprawnie. Miałem tylko 1 pakiet, wiało, źle wyważyłem model (za bardzo na dzióB) i dałem za małe śmigło. Jeszcze jakieś 2 - 3 loty i będę mógł powiedzieć dokładnie JAK lata.

 

Ogarnę się trochę i wstawię zdjęcia. Film z oblotu... No cóż, jest, ale kręcony aparatem więc tak,jakby go nie było :/

 

 

EDIT:

 

No więc tak jak pisałem, film jest kiepski i w większości nic nie widać. Jeszcze się zrobi lepszy.

 

Kończyłem dziś od 8 rano składać model, więc ani nie przyklejałem owiewki kabiny tylko złapałem ją taśmą, nie poskracałem prętów popychaczy (bo nie mają wpływu na pracę silnika ;) ) więc model wyglądał dziś co najmniej bojowo. Podstawowe ciśnienie było na to, żeby go oblatać i już :) Ze zbyt długim popychaczem też poleci :)

 

Co do własności lotnych - miałem ustawiony bardzo przedni środek ciężkości (błąd w wyliczeniu), co dawało mi korek przy byle ostrzejszym zaciągnięciu drąga. Blendera nie dało się zrobić, z powodu j/w. Co mogę powiedzieć: bardzo skuteczne stery, jak to w tych modelach, silnik dobrany wychodzi na to że OK, aczkolwiek miałem za małe śmigło (13x6, pobór prądu na ziemi 40A). Na lotnisku sprawdziłem śmigło 14x8 i silnik brał 49A, więc spokojnie daje radę, niestety - padło mi zasilanie w radiu i nie dało już rady polecieć, żeby zobaczyć jak będzie z ciągiem. Na plecach idzie równo i bez problemu, niestety musiałem dość mocno oddawać, ale tu znów kłania się wyważenie. Za małe śmigło = za mała prędkość do noża - model opadał. Ale za to szedł nożem bez korekty lotkami i wysokością po prostej, a to się liczy jako duży plus :)

 

Jakby to podsumować... Może tak: zapowiada się bardzo ciekawie.

 

Są pewne drobiazgi które już zgłosiłem Sławkowi do poprawki, ale to kosmetyka.

 

Czekam na wolną chwilę i pogodę, testy będą kontynuowane :)

 

A teraz kilka fotek:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym zawiadomić wszystkich, że zestaw jest dostępny w sprzedaży - właśnie zbieramy ze Sławkiem zamówienia . W związku z tym , że prace nad osloną silnika nadal trwają , chcieliśmy przyspieszyć dostępność zestawu i chwilowo zestawy te będą sprzedawane bez osłony silnika w niższej cenie. Osłona silnika będzie dostępna w najbliższym czasie.

Szczegółowych informacji udzielam telefonicznie - tel. 663737039 lub mailowo

mirek-gal@wp.pl.

Pozdrawiam.

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ kilka osób pytało mnie o napęd SW i SK to zamieszczę fotki mojego modelu. W Funtanie można zastosować wszystkie opcje do sterowania tymi sterami łącznie z oddzielnymi serwami na połówki SW i serwem kierunku w ogonie jak i możliwość napędu SK linkami pull pull. Wszystkie niezbędne otwory są już wycięte w boczkach kadłuba oraz wręgach.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie że gotowe do sprzedaży są już prawie gotowe kit'y ale proszę o fotkę kit'u + spis zestawu aby nie było niedomówień. Co w środku ? Czego niema, itp...

Witam.

Zestaw modelu zawiera:

- wycięte laserowo części z wyselekcjonowanej balsy i bardzo lekkiej sklejki ,

- wytłoczoną kabinę

- wytłoczoną osłonę silnika - będzie dostępna w najbliższym czasie

- wycięte i wygięte dwie golenie podwozia z blachy duralowej

- łącznik skrzydła - rura alu o średnicy 10mm

- dwie dźwigienki do lotek wyfrezowane z płytki laminatowej

- galanteria typu nakrętki , wkręty , podkładki

- 4szt magnesów neodymowych do mocowania kabiny

-odcinek pręta węglowego na kołki ustalające

- instrukcję montażu na płycie CD

 

Zestaw nie zawiera:

- wyposażenia RC

- kół

- popychaczy, snapów

- dźwigni do steru kierunku i wysokości

- okablowania

- folii do oklejenia modelu

 

Zdjęcia zestawu " kit " zamieszczę jak tylko zestaw będzie wycięty - zamówiłem materiał i jak tylko dojdzie , zestawy będą cięte .

Pozdrawiam.

Mirek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy swojej dłubię co wieczór , może da radę w niedzielę polecieć .

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wyposażenie:

- lotki 2 x HS65MG

-SK pull pull HS85BB

- SW 2x Corona 929

- silnik Turnigy SK 3542 1000Kv

- regler Turnigy Sentry 40A

- pakiet Turnigy 2200mah 3s20C

- odbiornik Futaba R6108SB

Waga nieznana, zważę model gotowy do lotu.

 

 

Sobota: okleiłem pokrywę folią. Spadł śnieg, oblotów w niedzielę nie będzie.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

może da radę w niedzielę polecieć .

No własnie miałem pisać Sławku "A gdzie narty? :lol: "

 

W ogóle piękna robota Sławku,tak Trzymać!

Poczekam na roztopy :) Do dokończenia został Ultimate tak że jest co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich,

W oczekiwaniu na zestaw próbuję powoli kompletować wyposażenie do Funtany. Od razu zaznaczam, że nie latam ładnie 3D :D i myślę tutaj bardziej o zwykłej akrobacji. Póki co w swoich zapasach posiadam:

Turnigy SK3530 1100kV

Kokam 1800 mAh 4S 30C, Turnigy 1500 mAh 3S 25C

2 szt. HS-81

2 szt. T.Pro MG90S (na metalowych zębatkach)

APC 10x5E i 11x4,7E

Teraz kilka spraw do omówienia :) :

1). Serwa mogą być trochę za słabe na model tej wielkości i myślę o HS-65HB lub podobnych w rozmiarze mini.

2). Pozostaje jeszcze kwestia regulatora, np. Dualsky 30A V2 lub PULSO DL33A++ z 3A BEC-em. Powinny wystarczyć, ale może lepiej kupić coś na 40A (no, ale te są już droższe)?

3). Zastanawiam się też nad zewnętrznym BEC-em, żeby odciążyć regulator. Co o tym myślicie?

4). Ostatnia kwestia - folia. Co doradzicie: Easycoat czy czegoś lżejszego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Proponowałbym silnik 3536 900Kv bo 3530 moze być za słaby, do tego regler ze 40A. Folię jak najlżejszą, można na niej dużo zaoszczędzić. Mnie z oblotem uziemiła zima ale chyba oblatam pomimo tego że leży śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po dłuższej przerwie. Ponieważ na początku stycznia powiększyła mi się rodzina, więc prace nad Funtaną idą wolniej niż zakładałem :lol: Na dzień dzisiejszy jest prawie gotowa do lotu.

Długo się zastanawiałem, liczyłem (pieniądze :lol2: ) i skompletowałem takie wyposażenie:

- AXi 2820/12 990kV z piastą samozaciskową M8,

- regulator PULSO DLA 40A++ z BEC-em,

- pakiet Kokam 14,8V 1800 mAh 30C (docelowo kupię Polyquesta 2200 mAh 11,1V 25C),

- śmigło APC 12x6E oraz 13x4E,

- HS-81 na lotki, HS-85BB+ na pull-pull kierunku i TP MG-90coś na wysokość,

- Graupner R16 scan.

Myślę, że silnik daje wystarczający zapas mocy i jest optymalny do modelu tej klasy. Tak na marginesie - czy ktoś latał na podobnym silniku (np. klasy 3548 o kV~900-1000) z pakietem 4S - jakie wrażenia?

W modelu musiałem wprowadzić kilka zmian:

- usunąłem domek silnika i zrobiłem nową konstrukcję z rurek węglowych fi5 oraz prętów fi2 + łoże z laminatu 1,5 mm. Wyszło mocne i zadziwiająco sztywne. Zobaczymy czy wytrzyma twardsze lądowania...

- podwozie przykręciłem śrubami z tworzywa do nagwintowanej sklejki, którą dodatkowo zapuściłem rzadkim CA. Latam na nierównej łące z dość wysoką trawą i nie chcę mieć powyrywanej wręgi przy lądowaniu. Śruby lub gwint powinny puścić w pierwszej kolejność, co jest łatwe do naprawienia.

 

Jak przestanie wiać, to zrobię oblot. Jaki SC na początek? 1,5-2 cm za rurką? Aha. Jak maski silnika? Znany jest już przybliżony termin ich dostępności? Mam nadzieję, że się zmieszczę pod maskę, bo od czoła 1. wręgi do czoła łoża mam 170 mm. Najwyżej piasta będzie wystawała sporo.

Pozdrawiam!

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie - czy ktoś latał na podobnym silniku (np. klasy 3548 o kV~900-1000) z pakietem 4S - jakie wrażenia?

Mam taki silnik w swojej Catalinie. Ze śmigłem trójłopatowym MA 10X7 i pakiecie 4S daje ponad 2,7kG ciągu, ale regulator który posiadasz ( 40A ) może nie wytrzymać. Silnik pobiera ponad 60A, więc musisz zmienić regulator, bądź pakiet na 3S. Przy śmigłach, które chcesz założyć ( 12-13 calowych) to tylko pakiet 3S. Tak na marginesie - chyba trochę przesadziłeś z wielkością silnika. Tutaj nawet 3542 będzie już z dużym nadmiarem ciągu.

Jeśli chodzi o podwozie, to trzeba było dać tulejki metalowe z gwintem i plastikowe śruby. Gwint ma wytrzymać, a śruba puścić, w innym wypadku będziesz miał do naprawy i gwint i śruby co jest bezsensem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kesto za opinie.

Odnośnie silnika - Jak już inwestować w porządny (drogi) silnik to w taki, który będzie miał zapas mocy, solidny wał, 3 łożyska i pewność że go nie przeciążę. W przyszłości 2820 będzie odpowiedni do każdego akrobata o rozp. do 1,5 m lub dużego trenerka.

Odnośnie pakietu - Napęd i regulator kupiłem z myślą o zasilaniu 3S. Docelowo, tak jak napisałem, planuję kupić wydajny pakiet 11,1V Polyquesta który ze śmigłem 12x6 lub 13x4 będzie optymalnym zestawem napędowym do Funtany. Póki co szkoda mi wyrzucać pakietu 4S na którym też polatam :lol: ale ze śmigłem o mniejszej średnicy i skoku żeby nie przekroczyć zbyt dużej wartości prądu.

Odnośnie gwintów - sprawdzę to w warunkach rzeczywistych. Wklejenie nakrętek nie stanowi żadnego problemu. No, może pęseta by się przydała żeby tam się dostać... :lol2:

 

Tak poza tym polecam konstrukcje Sławka. Wszystkie elementy pasują do siebie, a sama konstrukcja modelu daje sporo możliwości do przeróbek. Jedyne co bym zmienił, to konstrukcję domku silnika, aby umożliwiała montaż napędu przed lub po niewielkich przróbkach za wręgą.

 

Z innej beczki... Miałem dziś dostęp do wagi technicznej i poważyłem Funtanę:

 

kabinka - 68,4g

lewa połówka skrzydła + serwo - 164,8g (11g lżejsza - tak się zastanawiam czego zapomniałem wkleić :roll: )

prawa połówka skrzydła + serwo - 175,6

kadłub (w tym silnik, regulator, śmigło, piasta, serwa, odbiornik) - 673g

łącznik/rurka węglowa - 15,6g

Razem wychodzi około 1097g. Do tego dojdzie owiewka z malowaniem + pakiet. Mocniejszy silnik i folia Oracover Standard swoje robią, więc 1350g masy startowej przekroczę jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Zjechałem na weekend do domu, przygotuję pakę dla Mirka a w niej kopyta do maski i kabinki. Teraz to juz totalnie nie mam czasu na modelarstwo.

 

SC możesz ustawić 20-25mm za dźwigarem. Z tego co pamiętam to czoło piasty ma być 172mm od pierwszej wręgi kadłuba. Długość domku silnika plus silnik SK3542 plus podstawa pisaty to 172mm , podobną długosc ma maska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.