Callab Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Dziwne, że wolisz mieć elektryka. Mnie osobiście dużo wygodniej używa się modelu z silnikiem spalinowym - leję paliwo i latam, a potem leję paliwo i latam, a potem leję ... Ale gusta i potrzeby są różne :-) Do Wicherka 25, wg mnie, wystarczy silnik o mocy od 300 - 500W. Przy 300 watach będzie latał jak Wicherek (spokojnie, majestatycznie itp., itd.), a przy 500 już będzie całkiem żwawo sobie poczynał. A jak dasz 800 W to będziesz miał rakietę. Wybór należy do Ciebie.
Irek M Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 a przy 500 już będzie całkiem żwawo sobie poczynał. A jak dasz 800 W to będziesz miał rakietę. Wybór należy do Ciebie. Ale czy konstrukcja to wytrzyma? Rozwiązania, które użyłeś nie przewidywały takiej mocy. Chodzi mi głównie o łączenie skrzydeł z kadłubem.
Vespa Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 Dzięki za wszystkie opinie. Po ich uwzględnieniu w chwili obecnej lista wygląda tak: Silnik: TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1000Kv / 605w Śmigło: APC style propeller 12x6-E Regulator: TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller (tylko dlatego, że 60A nie ma na stanie) Lipol: Turnigy 2650mAh 3S 30C Lipo Pack Po upewnieniu się jeszcze w trafności wyboru przed zakupem będę miał wieeeelką prośbę o pomoc przy SWARM-owaniu każdego z tych produktów. Ale jeszcze muszę się z tym przespać i przekalkulować.
f-150 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076 Ciągnie EGP, który waży 1.1kg pionowo w górę. Regulator 30A pakiet 2200mAh - 15min lotu silnikowego ŁOPATKI 8x4 aeronaut ( łopatki najmniejsze jakie dają satysfakcjonujący ciąg bo mam regulator tylko 30A) w Twoim wypadku możesz dac regulator 45A i większe śmigło wtedy ciągu masz tyle : :crazy: :devil: I do tego się tylko nadaje.Na 4S max.ok 1500g Panowie nie obraźcie się ale czytać i liczyć was nie uczyli? Model waży 1,5 kg do tego silnik i pakiet. Jedynie Leszek dał prawidłowe wskazania na napęd. Silnik klasy 35-42 lub 35-48 zasilanie 4S (żeby pobierany prąd nie zwalił z nóg,ale i tak na 13" będzie łykał w peaku ponad 50A) kv ok.800. Waga :silnik 135-170g,pakiet w zależności od pojemności ok.280-500g. Reasumując waga do lotu 2-2,5 kg. Edit:pisaliśmy w tym samym czasie
Vespa Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 Dziwne, że wolisz mieć elektryka. Mnie osobiście dużo wygodniej używa się modelu z silnikiem spalinowym - leję paliwo i latam, a potem leję paliwo i latam, a potem leję ... Ale gusta i potrzeby są różne :-) Callab, też cały czas byłem za spaliną ale po tym locie jakoś tak... nie wiem, chyba muszę jeszcze dojrzeć do ociekającego paliwem samolotu i systemu regulacji, który może odciąć palce bo jest tak blisko śmigła Zobaczę jak się lata elektrykami i pewnie za jakiś czas zbuduję na spalinie pół-makietę warbirda z czasów I W. Św. Ale to dopiero jak się wykopię z dołka finansowego. Do Wicherka 25, wg mnie, wystarczy silnik o mocy od 300 - 500W. Przy 300 watach będzie latał jak Wicherek (spokojnie, majestatycznie itp., itd.), a przy 500 już będzie całkiem żwawo sobie poczynał. A jak dasz 800 W to będziesz miał rakietę. Wybór należy do Ciebie.Wybrałem trochę słabszy ale patrząc na niewielkie różnice w cenach wolę mieć już ten ciut na wyrost i ewentualnie przełożyć go do kolejnego modelu. Na tym Wicherku będę się uczył latać więc nie wróżę mu długiego życzia (obym się mylił :jupi: ). Ale czy konstrukcja to wytrzyma? Rozwiązania, które użyłeś nie przewidywały takiej mocy. Chodzi mi głównie o łączenie skrzydeł z kadłubem. Nie planuję latać cały czas na pełnym gazie Skrzydła są wzmocnione metalowymi bagnetami - powinny dać radę. Pomyślę jeszcze nad przerobieniem zastrzałów.
Wojtass_nt Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Jak by co to HK 50-60A jest właśnie na stanie bo świeża dostawa w HK
Vespa Opublikowano 19 Października 2010 Autor Opublikowano 19 Października 2010 Wojtas, gdzieś wyczytałem że nie warto brać tych bez BEC-a... no ale ja się nie znam i powtarzam jak małpa to co gdzieś widziałem
leszek-bart Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Witam . To nie chodzi o zewnętrznego BECA , tylko o niską jakość tych właśnie regulatorów HK . Trzeba brać większe o 20 A niż potrzeba.
Vespa Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Panowie, to jeszcze uściślijmy kwestię lipola. Kolega Wojtek (F-150) polecił żeby wziąć ten z czterema celami. Niestety są one mniej więcej o połowę droższe... Co powiecie o nano-techach od Turnigy? Podobno nie czuć, że pakiet się rozładowuje... Znalazłem takie coś w cenie koło 33$ (po SWARM-ie): Turnigy nano-tech 3300mah 4S 25~50C Lipo Pack. Nic droższego niestety nei wchodzi w grę No chyba że może te: Turnigy 5000mAh 4S 25C Lipo Pack (podobna cena) I jeszcze jedno - czy do zamontowania w Wicherku tego silnika będę potrzebował jakieś dodatkowe części czy to co potrzebne do standardowego montażu jest w komplecie?
f-150 Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Nie patrz tylko na cenę.Ten 5000 jest o 200g cięższy.Nie przesadź z wagą.
leszek-bart Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Witam . Po to proponowałem Ci silnik o 1100 obrotach abyś nie musiał kupować pkietu 4S . Jak chcesz pakiet 4S to silnik 750-800 obrotów . Wystarczy wtedy silnik 3542 choć ja bym jednak dał 3548 .
kesto Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Dlatego też moja propozycja była taka: Zbliżone do tych wyliczeń parametry ma silnik TR3542 (1250kV) i możesz do niego dobrać o połowę mniejszy regulator czyli ok. 40A. Ten silnik ze śmigłem APC 11X5,5 daje ciąg 2kg, co jak widzisz jest i tak wielkością większą niż zakładany ciężar modelu. Co prawda nadmiar mocy biedy nie czyni, ale pamiętaj, że robisz trenerka, a nie akrobatkę.W ten sposób masz zestaw tani, lekki i o wystarczającej mocy do Wicherka. Mówię tu oczywiście o zasilaniu 3S (tak jak proponował leszek-bart - ok. 3Ah). Regulator możesz kupić ten http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2166 , będziesz miał spory zapas i mniejszy ciężar oraz cenę, a i do większych silników się przyda.Taki pakiet w zupełności wystarczy http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9267 do tego silnika http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3887. Przy tym kV możesz dać śmigło 11 calowe co jest bardziej korzystne przy starcie z trawy, jak również takie śmigło zapewni bardziej neutralną charakterystykę lotną modelu. Z mniejszym śmigłem model ma mniejszą tendencję do "zwalania się" na lewe skrzydło, co przy nauce latania ma niebagatelne znaczenie. Zestaw, który podałem (silnik, regulator, akumulator) waży ok.0,5kg. co przy modelu 1,5kg daje 2kg do lotu, czyli tyle ile ma ciąg tego zestawu. Masz więc stosunek 1:1 co dla trenerków jest i tak za "bogato".
Vespa Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 Cholercia, ile osób tyle opinii Przeanalizowałem to wszystko jeszcze raz i zrobiłem update listy. Nie ukrywam, że ważnym czynnikiem, wpływającym na niektóre decyzje były kwestie ekonomiczne. Silnik: TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820) $21.00, po SWARM-ie 12.10$ :!: Śmigło 1: APC style propeller 12x6-E $1.30, po SWARM-ie $0.66 Śmigło 2: APC style propeller 11x5.5-E $1.50, po SWARM-ie $0.78 Regulator: TURNIGY Plush 60amp Speed Controller $34.58, po SWARM-ie $27.18 Lipol: Turnigy 2650mAh 3S 30C Lipo Pack $13.83, brak opcji SWARM Do tego myślę nad aparaturą i ładowarką. Aparatura: Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware) $54.99, nie ma SWARM-a Ładowarka: Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories $22.99, nie ma SWARM-a. Wyszło w miarę do przyjęcia. Piszcie co myślicie o tym zestawie. EDIT 1: zmieniłem aparaturę na 6CH - przez pomyłkę dałem wcześniej 4CH mode 2. EDIT 2: kolejna zmiana aparatury - tym razem na Turnigy 9X.
leszek-bart Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Koniecznie zmień na aparaturę 6 kanałową , która ma możliwość programowania z komputera , a ostatnio na Allegro pojawił się zewnętrzny programator do tej aparatury i nie zapomnij o Interfejsie .. I dokup piastę do mocowania śmigła na osi . Mode 2 to gaz z lewej strony , u Ciebie na lotnisku tak latają?.
Wojtass_nt Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 I dokup piastę do mocowania śmigła na osi .Jak będzie chciał zamocować silnik przed wręgą.
MiQ27 Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 W Wicherkach kształt i konstrukcja nosa utrudnia inne mocowanie niż przed wręgą.
leszek-bart Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Ale w HK zapłaci grosze , a może sie przydać .
Vespa Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 Leszek - poratowałbyś linkami do konkretnych przedmiotów? Bo nie za bardzo mogę rozszyfrować o jaki interfejs Ci chodzi (kabel USB?) i który zestaw będzie odpowiedni do zamocowania śmigła i silnika. Co do mode 2 - wydawało mi się, że taki jest standard w samolotach i sam mam w tej chwili aparaturę z gazem po lewej... Ale jest to bardzo niepewny Dynam 35 MHz i boję się o zakłócenia.
Piotrek9932 Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Nie polecam Ci tej aparatury. Miałem ją jakiś czas temu to: -serwa delikatnie drgały i ruch serwa był stopniowy w porównaniu do innych aparatur, -po drugie, najważniejsze, aparatura nagle "zwariowała" - kanały: 1,3,4 po włączeniu aparatury dawały maksymalne wychylenie i ruchy drążkami na nic się zdawały; ale czego się spodziewać jak płacimy za nią te 70 zł ?.. Całą ją rozbebeszyłem, wszystko pozłączane, polutowane, nic nie spalone. Niby wchodzi też możliwość że się rozprogramowała (ale jak skoro nawet kabla nie dają do kompa? sama z siebie?). Pozbieraj $$ i kup polecaną przez dużo osób, Turnigy 9X. Zima dłuuuga a śnieg to już dzisiaj nawet padał Wniosek? Chińczycy za gówniane pieniądze gó**o robią. Oczywiście są też dobre chińskie produkty, ale za nie trzeba też stosunkowo więcej zapłacić.
MiQ27 Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 9X to jest niezły pomysł. Miałem w zeszłą niedzielę w ręku, plastiki prawie jak w moim starym JR. Wygląda zacnie i sprawia bardzo dobre wrażenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.