mecenas Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Jędrek, no niezły "złom" po Bałtyku pływa :shock: Pewnie chłopcy z Bundeswery w Wicku mieli ostre strzelania do celów powietrznych no i ustrzelili, tym to kasy nie brakuje na zabawę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jakby się człowiek pokręcił po plaży to kto wie co by tam znzlazł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Proszę o pisanie i zadawanie pytań tu nie na pw Turbiny w klasie 5 -10 kg ciągu Wybór jest dość duży. Chyba najbardziej popularny jest Jetcat ,najtańsza w ofercie turbina P-80 SE to zmodernizowana wersja starej dobrej P-80 konstrukcyjnie nieco przestarzała i dość ciężka ,ale solidna.Nowe wersje większych turbin np. P-120 SX , P-160 SX posiadają sprężarki CNC. Z turbinami Funsonic i Booster nie miałem do czynienia .Jeśli zaś chodzi o silniki Hammer będę mógł więcej powiedzieć za czas jakiś ,ponieważ wkrótce do testów i wstępnych prób trafi do mnie Hammer 130XL. ;D Edit: Booster G-80 to lekka i gabarytowo niewielka turbina ,ale zakres obr.45-165 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 10 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Nieładnie , oj nieładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr jet Opublikowano 10 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 a COŚ TY TAM WYPATRZYŁ koleżko? czyżby się coś nad :shock: topilo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Takie tam niewielkie zniekształcenia rury ogniowej w okolicach zakończeń parownic :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bh91 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam was. A ja mam pytanie z innej beczki. Jeśli silnik już wypali swój okres międzyserwisowy to co dalej? Oddajemy go do autoryzowanego serwisu i ile kosztuje taki przegląd? ;> Czy jakieś firmy poza jetcatem budują mechanikę śmigłowcową do jet-ów? W FMT była reklama mechaniki jetcata do śmigłowca z generatorem i innymi nowościami, lecz na ich stronie nic już o tym wzmianki nie było? ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Jeśli silnik już wypali swój okres międzyserwisowy to co dalej? Oddajemy go do autoryzowanego serwisu i ile kosztuje taki przegląd?Taki przegląd z reguły wiąże się z wymianą łożysk http://www.ukpraezitec.de/default_e.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_K Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 bh91, jeśli zadałbyś to pytanie mnie, to odpowiedź brzmiałaby następująco: 1. Nie musisz wymieniać łożysk obligatoryjnie, a tylko w zależności od ich pracy. 2. Przegląd w najlepszym wypadku mógłby zostać ograniczony do przejrzenia wnętrza (bez rozbiórki), a w najgorszym do wymiany łożysk (w zależności od historii pracy silnika) i np. parownic (obecnie bardzo rzadko) lub całej rury żarowej (obecnie coraz częściej u niektórych znanych na rynku producentów). Ew. wymiana łożysk, lub pozostałych wymienionych wcześniej elementów, to rozbiórka wirnika, a ona pociąga za sobą konieczność doważenia po złożeniu. Pytasz o koszt. Najmniejszy ok. 100PLN największy ok. 1 tyś PLN (przy GTM-ie oczywiście) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Czy czas 25 godz. pracy turbiny to dobry moment na wymianę łożysk, jak sprawdzić czy są do wymiany i jakiej firmy łożyska zastosować. Ostatnio w mojej turbinie wyczułem delikatny luz na przednim łożysku (sprężarki) ale tylko w jednej płaszczyźnie (słychać delikatne klikanie), natomiast gdy wał przekręcę o 90 st. luz znika. Czy jest to wina łożyska czy napinacza? Dodam tylko, że podczas tego luzu wirnik sprężarki delikatnie ociera o ściankę wlotu powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 bh91, jeśli zadałbyś to pytanie mnie, to odpowiedź brzmiałaby następująco: 1. Nie musisz wymieniać łożysk obligatoryjnie, a tylko w zależności od ich pracy. 2. Przegląd w najlepszym wypadku mógłby zostać ograniczony do przejrzenia wnętrza (bez rozbiórki), a w najgorszym do wymiany łożysk (w zależności od historii pracy silnika) i np. parownic (obecnie bardzo rzadko) lub całej rury żarowej (obecnie coraz częściej u niektórych znanych na rynku producentów). Ew. wymiana łożysk, lub pozostałych wymienionych wcześniej elementów, to rozbiórka wirnika, a ona pociąga za sobą konieczność doważenia po złożeniu. Pytasz o koszt. Najmniejszy ok. 100PLN największy ok. 1 tyś PLN (przy GTM-ie oczywiście) 1.Mowa tu o przeglądzie po 25 godz i użytkowaniu silnika nie w celach edukacyjnych ,żaden szanujący się autoryzowany serwis nie zostawi łożysk po takim przebiegu. 2.Czyli 100zł za przejrzenie wnętrza :shock: ??? Ja na szczęście już nie korzystam z serwisu Tomasz_K... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_K Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Czy czas 25 godz. pracy turbiny to dobry moment na wymianę łożyskNie mam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Warunki eksploatacji to narzucą.Proszę przyjać na słowo - mam silniki z tymi samymi łożyskami po 80 godzinach. Oczywiście nie na lotnisku, wśród traw i kurzu. Ale mimo wszystko 25 czy 30, a może 40. Nie wiem dopuki nie zobaczę, nie posłucham. Nie warto narażać właściciela na koszty, jeśli nie ma takiej potrzeby. Ostatnio w mojej turbinie wyczułem delikatny luz na przednim łożysku (sprężarki) ale tylko w jednej płaszczyźnie (słychać delikatne klikanie), natomiast gdy wał przekręcę o 90 st. luz znika. Czy jest to wina łożyska czy napinacza? Prawdopodobnie łożysko, które ewidentnie jest do wymiany ale... Znów jest jakieś "ale". Może się okazać, czego nie życzę, że uszkodzone jest gniazdo łożyska w tulei. To też trzeba widzieć. Naturalnie wszelkie obtarcia wirnika dyskwalifikują ten silnik z użycia i trzeba to naprawić. Odnośnie tekstu w powyższym wpisie - nie mam zwyczaju publicznie wyrażać wszystkich swoich opinii, toteż pomijam milczeniem. Tylko jedno, co do ostatniego zdania - szczęście jest obopólne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Załączam link do filmu, gdzie model lata jak zwykły śmigłowy a pilotuje "dzieciak" po 50-tce. http://www.youtube.com/wa...player_embedded Czy mi się wydaje, czy Mirage z tego filmiku wyposażony jest w dopał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Czy mi się wydaje, czy Mirage z tego filmiku wyposażony jest w dopał? Jest wyposażony w diody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Jest wyposażony w diody Ten też ma diody? To niezły efekt dają. http://jeremy.zawodny.com/blog/archives/010198.html Tu przykład nonszalancji pilota F-15, ktoś ładnie musiał się ratować szczupakiem http://www.break.com/index/rc-jet-hilariously-bad-take-off.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_K Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 vader, jeszcze jedno - czy silnik przy ostatnim uruchomieniu miał jakieś drgania lub posypały się z niego iskry? Jeśli w ogóle była okazja zaobserwować. Czy wyłączyłeś go, czy odcięła elektronika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Tu przykład nonszalancji pilota F-15, ktoś ładnie musiał się ratować szczupakiemMoże i zabrakło umiejętności, model podskoczył na kępach, ale co robili tam Ci ludzie i dlaczego on startował skoro oni tam byli?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Ten też ma diody? Opis właściciela tego F-16 pod filmem: This is just an effect created by high-power LED lights. We have more than enough power so don't need afterburners.. Thanks! Tutaj przykładowo coś podobnego sprzedają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vader Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 vader, jeszcze jedno - czy silnik przy ostatnim uruchomieniu miał jakieś drgania lub posypały się z niego iskry? Jeśli w ogóle była okazja zaobserwować. Czy wyłączyłeś go, czy odcięła elektronika? Silnik normalnie pracował, wszystko było OK. Wyłączyłem go sam. Ja osobiście odnoszę wrażenie, że kulki w łożysku nie są rozmieszczone jak potrzeba, bo z czego ten luz w jednej płaszczyźnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Duzo filmow juz bylo pokazanych w tym watku, ale tego jeszcze nie widzialem tutaj: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olecki75 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Opis właściciela tego F-16 pod filmem: Też dotarłem do tego. Patent z diodami znam z elektrycznych napędów tunelowych i zdziwił mnie fakt stosowania diod przy turbinie tym bardziej, że na targach w Dortmundzie widziałem turbinkę z dopałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi