Skocz do zawartości

Modelarskie turbiny odrzutowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jędrek, no niezły "złom" po Bałtyku pływa :shock:

Pewnie chłopcy z Bundeswery w Wicku mieli ostre strzelania do celów powietrznych no i ustrzelili, tym to kasy nie brakuje na zabawę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jakby się człowiek pokręcił po plaży to kto wie co by tam znzlazł.

Opublikowano

Proszę o pisanie i zadawanie pytań tu nie na pw :)

Turbiny w klasie 5 -10 kg ciągu

Wybór jest dość duży. Chyba najbardziej popularny jest Jetcat ,najtańsza w ofercie turbina P-80 SE to zmodernizowana wersja starej dobrej P-80 konstrukcyjnie nieco przestarzała i dość ciężka ,ale solidna.Nowe wersje większych turbin np. P-120 SX , P-160 SX posiadają sprężarki CNC. Z turbinami Funsonic i Booster nie miałem do czynienia .Jeśli zaś chodzi o silniki Hammer będę mógł więcej powiedzieć za czas jakiś ,ponieważ wkrótce do testów i wstępnych prób trafi do mnie Hammer 130XL. ;D

Edit:

Booster G-80 to lekka i gabarytowo niewielka turbina ,ale zakres obr.45-165 tys

Opublikowano

Witam was. A ja mam pytanie z innej beczki. Jeśli silnik już wypali swój okres międzyserwisowy to co dalej? Oddajemy go do autoryzowanego serwisu i ile kosztuje taki przegląd? ;> Czy jakieś firmy poza jetcatem budują mechanikę śmigłowcową do jet-ów? W FMT była reklama mechaniki jetcata do śmigłowca z generatorem i innymi nowościami, lecz na ich stronie nic już o tym wzmianki nie było? ;>

Opublikowano

bh91, jeśli zadałbyś to pytanie mnie, to odpowiedź brzmiałaby następująco:

1. Nie musisz wymieniać łożysk obligatoryjnie, a tylko w zależności od ich pracy.

2. Przegląd w najlepszym wypadku mógłby zostać ograniczony do przejrzenia wnętrza (bez rozbiórki), a w najgorszym do wymiany łożysk (w zależności od historii pracy silnika) i np. parownic (obecnie bardzo rzadko) lub całej rury żarowej (obecnie coraz częściej u niektórych znanych na rynku producentów).

Ew. wymiana łożysk, lub pozostałych wymienionych wcześniej elementów, to rozbiórka wirnika, a ona pociąga za sobą konieczność doważenia po złożeniu.

Pytasz o koszt. Najmniejszy ok. 100PLN największy ok. 1 tyś PLN (przy GTM-ie oczywiście)

Opublikowano

Czy czas 25 godz. pracy turbiny to dobry moment na wymianę łożysk, jak sprawdzić czy są do wymiany i jakiej firmy łożyska zastosować.

Ostatnio w mojej turbinie wyczułem delikatny luz na przednim łożysku (sprężarki) ale tylko w jednej płaszczyźnie (słychać delikatne klikanie), natomiast gdy wał przekręcę o 90 st. luz znika.

Czy jest to wina łożyska czy napinacza?

Dodam tylko, że podczas tego luzu wirnik sprężarki delikatnie ociera o ściankę wlotu powietrza.

Opublikowano

bh91, jeśli zadałbyś to pytanie mnie, to odpowiedź brzmiałaby następująco:

1. Nie musisz wymieniać łożysk obligatoryjnie, a tylko w zależności od ich pracy.

2. Przegląd w najlepszym wypadku mógłby zostać ograniczony do przejrzenia wnętrza (bez rozbiórki), a w najgorszym do wymiany łożysk (w zależności od historii pracy silnika) i np. parownic (obecnie bardzo rzadko) lub całej rury żarowej (obecnie coraz częściej u niektórych znanych na rynku producentów).

Ew. wymiana łożysk, lub pozostałych wymienionych wcześniej elementów, to rozbiórka wirnika, a ona pociąga za sobą konieczność doważenia po złożeniu.

Pytasz o koszt. Najmniejszy ok. 100PLN największy ok. 1 tyś PLN (przy GTM-ie oczywiście)

1.Mowa tu o przeglądzie po 25 godz i użytkowaniu silnika nie w celach edukacyjnych ,żaden szanujący się autoryzowany serwis nie zostawi łożysk po takim przebiegu.

2.Czyli 100zł za przejrzenie wnętrza :shock: ???

Ja na szczęście już nie korzystam z serwisu Tomasz_K...

Opublikowano

Czy czas 25 godz. pracy turbiny to dobry moment na wymianę łożysk

Nie mam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Warunki eksploatacji to narzucą.

Proszę przyjać na słowo - mam silniki z tymi samymi łożyskami po 80 godzinach. Oczywiście nie na lotnisku, wśród traw i kurzu. Ale mimo wszystko 25 czy 30, a może 40. Nie wiem dopuki nie zobaczę, nie posłucham. Nie warto narażać właściciela na koszty, jeśli nie ma takiej potrzeby.

Ostatnio w mojej turbinie wyczułem delikatny luz na przednim łożysku (sprężarki) ale tylko w jednej płaszczyźnie (słychać delikatne klikanie), natomiast gdy wał przekręcę o 90 st. luz znika.

Czy jest to wina łożyska czy napinacza?

Prawdopodobnie łożysko, które ewidentnie jest do wymiany ale... Znów jest jakieś "ale". Może się okazać, czego nie życzę, że uszkodzone jest gniazdo łożyska w tulei. To też trzeba widzieć. Naturalnie wszelkie obtarcia wirnika dyskwalifikują ten silnik z użycia i trzeba to naprawić.

 

Odnośnie tekstu w powyższym wpisie - nie mam zwyczaju publicznie wyrażać wszystkich swoich opinii, toteż pomijam milczeniem.

Tylko jedno, co do ostatniego zdania - szczęście jest obopólne.

Opublikowano
vader, jeszcze jedno - czy silnik przy ostatnim uruchomieniu miał jakieś drgania lub posypały się z niego iskry? Jeśli w ogóle była okazja zaobserwować. Czy wyłączyłeś go, czy odcięła elektronika?
Opublikowano

Tu przykład nonszalancji pilota F-15, ktoś ładnie musiał się ratować szczupakiem

Może i zabrakło umiejętności, model podskoczył na kępach, ale co robili tam Ci ludzie i dlaczego on startował skoro oni tam byli?!
Opublikowano

Ten też ma diody?

Opis właściciela tego F-16 pod filmem:

 

This is just an effect created by high-power LED lights. We have more than enough power so don't need afterburners.. Thanks!

Tutaj przykładowo coś podobnego sprzedają.

Opublikowano

vader, jeszcze jedno - czy silnik przy ostatnim uruchomieniu miał jakieś drgania lub posypały się z niego iskry? Jeśli w ogóle była okazja zaobserwować. Czy wyłączyłeś go, czy odcięła elektronika?

Silnik normalnie pracował, wszystko było OK. Wyłączyłem go sam. Ja osobiście odnoszę wrażenie, że kulki w łożysku nie są rozmieszczone jak potrzeba, bo z czego ten luz w jednej płaszczyźnie?

Opublikowano

Opis właściciela tego F-16 pod filmem:

 

Też dotarłem do tego. Patent z diodami znam z elektrycznych napędów tunelowych i zdziwił mnie fakt stosowania diod przy turbinie tym bardziej, że na targach w Dortmundzie widziałem turbinkę z dopałem.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.