Skocz do zawartości

Yak 54 K.Halicki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ŚC za bardzo do tyłu, przesuń aku trochę do przodu, poza tym zawsze można skorygować opuszczanie ogona trymerem, ale wtedy sytuacja się pogorszy w locie odwróconym (przerabiane w akrobatach z EPP na dwór)

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Halówka z płaską płytką zawsze będzie latała na jakimś niewielkim kącie natarcia podczas horyzontalnego lotu po linii prostej, ale na pewno nie powinno być to 45 stopni. Podczas powolnego lotu (harriera) powinien mieć opuszczony ogon w celu większego kąta natarcia i siły nośnej przy małej prędkości, ale to nie powinno być spowodowane samym środkiem ciężkości, ale sterem wysokości zaciągniętym do góry, ale podczas zwykłego lotu będzie tylko trochę dziób zadarty do góry. Jeśli ster wysokości masz na "zero" względem statecznika, to opuść go trochę w dół za pomocą trymera, ale niewiele (2-5 stopni), żeby podczas lotu plecowego nie wyskakiwał nagle do góry, a jakoś się trzymał w miarę poziomo w locie normalnym, a jak to nie pomoże, wyrównaj ster z powrotem na zero i przesuwaj środek ciężkości do przodu.

Opublikowano

To zależy o jakiej prędkości mówimy.

Najpierw należy standardowymi sposobami ustalić SC (w locie na żyletkę, i/lub lot w dół bez silnika)

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Zamiast kółeczek można zastosować kawałek EPP z paseczkiem rzepa (ta miękka strona) .

Waga ? szacuję 160 g :rolleyes:

Fajnie że ktoś jeszcze lata halowo (nie zawodniczo) w PL

Opublikowano

Wyposażenie:

Silniki Turnigy TR 2204-14T

 

Regulator TURNIGY PLUSH 10A

 

3x lipol 2s 500 mah (samoróbka z dwóch 3 celowych)

 

serwo 9g na lotki

 

2x serwo 5g na SK SW

 

śmigło 8x4 EP (miało być 8x4 gws, ale ktoś w sklepie się pomylił..)

 

 

Waga około 165g

 

Film:

 

Straty:

-wyłamana wręga silnika

-odklejone zastrzały skrzydła

- złamana jedna goleń podwozia (pręt węglowy 1,5mm)

 

Wnioski:

Przerobić "podwozie", nie wlatywać za głowę/nad głowę, wkleić generatory/hamulce (te na skrzydła) i uodparniać się psychicznie na odległość do ścian.

 

Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej ;]

Mam nadzieje, że zdarzę do następnej środy (możliwy dostęp do hali)

 

 

michal888, mógłbyś to na szybko rozrysować ? Nie wiem jak to dokładnie miało by wyglądać, a mam już kilka pomysłów...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Model troszkę zmodyfikowany/wzmocniony (szczegóły opiszę za kilka dni)

 

Lot wcześniej (około 20 minut wcześniej) model na 3/4 gazu nie dawał rady nawet utrzymywać się w miejscu i leciał na "wstecznym" :blink:

 

Nagranie wysoką jakością nie grzeszy, za co przepraszam, ale nic innego do nagrywania nie mam :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Jestem zainteresowany budową Jaka.

Skąd można uzyskać plany? (link 6 postów wyżej nie działa)

 

Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

post-4027-0-38844400-1414189295_thumb.jpg

post-4027-0-77010100-1414187698_thumb.jpg

post-4027-0-76313600-1414187735_thumb.jpg

Już drugi Yaczek-sraczek z Epp8mm,

Mocny jak...

"Ciężki" jak (około180gramów)...

Ładny jak...

Nie latał jeszcze w hali,  ale  postaram się to  nadrobić.

Służy  mi do odstresowania, zabawy i  latania nad samą trawką ;]

 

 

Opublikowano

Dwa ogólnodostępne planiki Yak-a54 w pdf;

epp yak 54 final fuse.pdf

epp yak 54 final wing.pdf

new6mmyak.pdf

Zdjęcie tegoż modelu;

post-3422-0-84962400-1414254807_thumb.jpg

Modelik był zrobiony z epp 6-ki i 8-ki/kadłub/ więc pancerny, ale plany są punktem wyjścia do dalszego udoskonalania.Modelik ma silnik TURNIGY 2204 14T,serwa 5gramowe, Regiel 10A, pakiet 2s/ 350mAh,model nieważony i jeszcze nie latał.

Może się przydać komuś ten link:

 

https://foamyfactory.com/docs/FFM-Kevlar-Bracing-System.pdf

Opublikowano

Witajcie ;).

 

Odświeżę troszkę temat. Czasem dostaję zapytanie o plany, o to co poprawiałem w  "późniejszych wersjach" aby latały lepiej itp. itd.

 

W związku z tym, mam pytanie, bylibyście zainteresowani planami poprawionej wersji ;)? Do dziś pamiętam co poprawić, jeśli tylko znajdzie się parę osób zainteresowanych tematem to mogę narysować i udostępnić do UŻYTKU NIEKOMERCJALNEGO plany takiego modelu ew. nawet ogarnąć parę sztuk profesjonalnie wyciętych laserem. Miło będzie znów popatrzeć jak innych cieszy model mojego autorstwa ;).

 

Jeśli ktoś posiada jeszcze na dysku pdf. który udostępniłem w pierwszym poście, to proszę o kontakt, bez pliku bazowego ( którego nie posiadam ) za wiele nie zdziałam :D.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć,  jak  już  pisałem w prywatnych wiadomościach  ja  i  znajomy  jesteśmy zainteresowani,  model jest  ekstra (wykonany z darmowej  wersji planów) !

 

Jednak  coś  jeszcze  odnalazłem:

post-4027-0-57289000-1414424036.jpg

 

 

Tak  odbiegając  trochę od  tematu,  jak myślisz,  opłacało by się go  trochę  podfrezować  dla  ulżenia wagi ?. Czy  w  tym modelu  to już przerost  formy  nad treścią ?

Opublikowano

Matrik, dzięki, taki obrazek wystarczy :D.  Podziałam coś w wolnej chwili.

 

Wg. mnie niema sensu... ten model jak jest za lekki to też nie dobrze :),  dla mnie optymalna waga to ~130gram była z tego co pamiętam, teraz chętnie dodałbym parę gram żeby spróbować sterowania wektorem ciągu + kierunkiem :).

 

 Niebawem podrzucę nowe plany, mogę też ogarnąć wycięcie kit'ów jak pisałem, myślę że przy ~10szt. elementy cięte laserem nie kosztowałyby więcej jak 55pln brutto. ( każdy chętny dostanie paragon/f.vat żeby nie było ). Jak ktoś chętny, to pw. :D.

 
Marcin, cieszę się więc :D, u mnie leżałby na szafie... ( ostatni raz "samolotem" latałem z 4-ry lata temu :/).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.