GiulioN Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 ŚC za bardzo do tyłu, przesuń aku trochę do przodu, poza tym zawsze można skorygować opuszczanie ogona trymerem, ale wtedy sytuacja się pogorszy w locie odwróconym (przerabiane w akrobatach z EPP na dwór)
bartolomeo Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Rozumiem że nawet podczas powolnego lotu/wręcz opadania yaczek powinien być położony równolegle do ziemi?
qbacz Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Niema takiej możliwość. Przy powolnym locie ogon zawsze będzie na dole.
GiulioN Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Halówka z płaską płytką zawsze będzie latała na jakimś niewielkim kącie natarcia podczas horyzontalnego lotu po linii prostej, ale na pewno nie powinno być to 45 stopni. Podczas powolnego lotu (harriera) powinien mieć opuszczony ogon w celu większego kąta natarcia i siły nośnej przy małej prędkości, ale to nie powinno być spowodowane samym środkiem ciężkości, ale sterem wysokości zaciągniętym do góry, ale podczas zwykłego lotu będzie tylko trochę dziób zadarty do góry. Jeśli ster wysokości masz na "zero" względem statecznika, to opuść go trochę w dół za pomocą trymera, ale niewiele (2-5 stopni), żeby podczas lotu plecowego nie wyskakiwał nagle do góry, a jakoś się trzymał w miarę poziomo w locie normalnym, a jak to nie pomoże, wyrównaj ster z powrotem na zero i przesuwaj środek ciężkości do przodu.
qbacz Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 To zależy o jakiej prędkości mówimy. Najpierw należy standardowymi sposobami ustalić SC (w locie na żyletkę, i/lub lot w dół bez silnika)
patser99 Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 Mógłby mi ktoś powiedzieć ja wykonać popychacze, które są na zdjęciu, które zamieścił elektryki_rc :?:
Matrik123 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Więcej po oblocie (wstępnie planowanym na środę)
michal888 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Zamiast kółeczek można zastosować kawałek EPP z paseczkiem rzepa (ta miękka strona) . Waga ? szacuję 160 g Fajnie że ktoś jeszcze lata halowo (nie zawodniczo) w PL
Matrik123 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Wyposażenie: Silniki Turnigy TR 2204-14T Regulator TURNIGY PLUSH 10A 3x lipol 2s 500 mah (samoróbka z dwóch 3 celowych) serwo 9g na lotki 2x serwo 5g na SK SW śmigło 8x4 EP (miało być 8x4 gws, ale ktoś w sklepie się pomylił..) Waga około 165g Film: Straty: -wyłamana wręga silnika -odklejone zastrzały skrzydła - złamana jedna goleń podwozia (pręt węglowy 1,5mm) Wnioski: Przerobić "podwozie", nie wlatywać za głowę/nad głowę, wkleić generatory/hamulce (te na skrzydła) i uodparniać się psychicznie na odległość do ścian. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej ;] Mam nadzieje, że zdarzę do następnej środy (możliwy dostęp do hali) michal888, mógłbyś to na szybko rozrysować ? Nie wiem jak to dokładnie miało by wyglądać, a mam już kilka pomysłów...
michal888 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Tak mam zrobione, sprawdza się idealnie. samolot Arrow. ,
Matrik123 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Model troszkę zmodyfikowany/wzmocniony (szczegóły opiszę za kilka dni) Lot wcześniej (około 20 minut wcześniej) model na 3/4 gazu nie dawał rady nawet utrzymywać się w miejscu i leciał na "wstecznym" Nagranie wysoką jakością nie grzeszy, za co przepraszam, ale nic innego do nagrywania nie mam
Qba007x Opublikowano 5 Lipca 2014 Opublikowano 5 Lipca 2014 Jestem zainteresowany budową Jaka. Skąd można uzyskać plany? (link 6 postów wyżej nie działa) Pozdrawiam
Matrik123 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Już drugi Yaczek-sraczek z Epp8mm, Mocny jak... "Ciężki" jak (około180gramów)... Ładny jak... Nie latał jeszcze w hali, ale postaram się to nadrobić. Służy mi do odstresowania, zabawy i latania nad samą trawką ;]
mayster8405 Opublikowano 25 Października 2014 Opublikowano 25 Października 2014 Dwa ogólnodostępne planiki Yak-a54 w pdf; epp yak 54 final fuse.pdf epp yak 54 final wing.pdf new6mmyak.pdf Zdjęcie tegoż modelu; Modelik był zrobiony z epp 6-ki i 8-ki/kadłub/ więc pancerny, ale plany są punktem wyjścia do dalszego udoskonalania.Modelik ma silnik TURNIGY 2204 14T,serwa 5gramowe, Regiel 10A, pakiet 2s/ 350mAh,model nieważony i jeszcze nie latał. Może się przydać komuś ten link: https://foamyfactory.com/docs/FFM-Kevlar-Bracing-System.pdf
elektryki_rc Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Witajcie . Odświeżę troszkę temat. Czasem dostaję zapytanie o plany, o to co poprawiałem w "późniejszych wersjach" aby latały lepiej itp. itd. W związku z tym, mam pytanie, bylibyście zainteresowani planami poprawionej wersji ? Do dziś pamiętam co poprawić, jeśli tylko znajdzie się parę osób zainteresowanych tematem to mogę narysować i udostępnić do UŻYTKU NIEKOMERCJALNEGO plany takiego modelu ew. nawet ogarnąć parę sztuk profesjonalnie wyciętych laserem. Miło będzie znów popatrzeć jak innych cieszy model mojego autorstwa . Jeśli ktoś posiada jeszcze na dysku pdf. który udostępniłem w pierwszym poście, to proszę o kontakt, bez pliku bazowego ( którego nie posiadam ) za wiele nie zdziałam . Pozdrawiam.
Matrik123 Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Cześć, jak już pisałem w prywatnych wiadomościach ja i znajomy jesteśmy zainteresowani, model jest ekstra (wykonany z darmowej wersji planów) ! Jednak coś jeszcze odnalazłem: Tak odbiegając trochę od tematu, jak myślisz, opłacało by się go trochę podfrezować dla ulżenia wagi ?. Czy w tym modelu to już przerost formy nad treścią ?
Marcin K. Opublikowano 27 Października 2014 Opublikowano 27 Października 2014 Może nie twojego autorstwa ale nadal katuje Flasha RC Factory od Ciebie Miło będzie znów popatrzeć jak innych cieszy model mojego autorstwa .
elektryki_rc Opublikowano 27 Października 2014 Autor Opublikowano 27 Października 2014 Matrik, dzięki, taki obrazek wystarczy . Podziałam coś w wolnej chwili. Wg. mnie niema sensu... ten model jak jest za lekki to też nie dobrze , dla mnie optymalna waga to ~130gram była z tego co pamiętam, teraz chętnie dodałbym parę gram żeby spróbować sterowania wektorem ciągu + kierunkiem . Niebawem podrzucę nowe plany, mogę też ogarnąć wycięcie kit'ów jak pisałem, myślę że przy ~10szt. elementy cięte laserem nie kosztowałyby więcej jak 55pln brutto. ( każdy chętny dostanie paragon/f.vat żeby nie było ). Jak ktoś chętny, to pw. . Marcin, cieszę się więc , u mnie leżałby na szafie... ( ostatni raz "samolotem" latałem z 4-ry lata temu :/).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.