piotr jet Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Witam Też zrobiłem taką minę. Jak zobaczyłem na żywo. Załączam "Ojcowie Konstruktorzy i Ich Dziecko" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas 39 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udał Wam się,,dzieciak'' gratuluję!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr jet Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udał Wam się,,dzieciak'' gratuluję!!!!!!! Witaj Lucjan Na razie jest "noszony na rękach" ,ale już niedługo Lucjan nauczy go LATAĆ!!!!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udał Wam się,,dzieciak'' gratuluję!!!!!!! Witam mojego imiennika z Mielca !! Tak spróbuję nauczyć go latać .Ponieważ to jest prototyp, to z tą nauką może być różnie ...... Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 No cacane! Bodaj jakiś numerek naklej na pionowy "001" . Jak to wyszło wagowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 No cacane! Bodaj jakiś numerek naklej na pionowy "001" . Jak to wyszło wagowo? Witaj Wojtku ! Numerki i napisy będą. Model z zamontowaną turbiną ,serwami ale bez podwozia, zbiornika paliwa , akumulatorów i i drobnych akcesoriów waży 7,5 kg !! Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Rewelacja! Czyli do lotu jakieś 10,5-11kg,! Coś pięknego, powinna genialnie latać! Koreańczykom wyszło 17kg!!! Też poleciała, tylko w skali to wyglądało jakby oryginał latał z prędkością 1.5Mha . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Witam sympatyków ISKRY ! Nareszcie przyszedł czas na wyposażanie ISKRY w instalacje. Będzie ich sporo : hamulcowa -hydrauliczna, chowania podwozia , paliwowa ,sterowania turbiną , instalacja RC ."Kilometry" kabli , złączek, przewodów paliwowych z filtrami, przewodów do pneumatyki it.d.,i t.d.. Na zdjęciu pompa paliwa , sterownik turbiny i półka na zbiornik Tutaj widać makietę zbiornika paliwa na półce A tutaj ogólny bałagan , który stopniowo będę porządkował Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Witam!!! Ciąg dalszy nudnej roboty przy instalacjach. Butla sprężonego powietrza do podwozia zamocowana jest na swoim miejscu . To jest zespół sterowani podnoszeniem i opuszczaniem podwozia Serwo napędzające dzwignię sterującą przednim kołem. Widok ogólny nosa z instalacją Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Lucjan, serwo sterujące przednim podwoziem wisi w powietrzu. Zobacz gdzie sięga lewa łapka serwa (otwór na wkręt), a jak się do tego ma zasięg półki do jej mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Witam ! Instalacji ciąg dalszy Na tym zdjęciu widać pneumatyczny zawór hamulców typ- ABS Pierwsze prace przy klapach podwozia przedniego C .D.N. Pozdrawiam Lucjan, serwo sterujące przednim podwoziem wisi w powietrzu. Zobacz gdzie sięga lewa łapka serwa (otwór na wkręt), a jak się do tego ma zasięg półki do jej mocowania. Zamocowanie serwa jest O.K. sprawdzałem , to jest jakieś " złudzenie" optyczne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Witam ! Prace instalacyjne zbliżają się ku końcowi . Znalazłem fajne złącza z zabezpieczeniem do zainstalowania na styku skrzydło kadłub. Polecam !!! Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Lucjanie, muszę rozczarować... Te złącza to prawdopodobnie samochodowy osprzęt elektryczny (sieć elektryczna) co oznacza, że nie są one przeznaczone do częstego rozłączania. W lotnictwie używa się wyłącznie złącz skręcanych (nakrętka i gwint) np. oznaczenie rosyjskie SzRa, SZRNG etc. Uważam, że w tak cennym modelu trzeba trzymać się standardów lotniczych i powinieneś poszukać czegoś podobnego. Złącza, które pokazałeś wyglądają atrakcyjnie ale tylko pozornie. Rozważ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Stanisławie, w lotnictwie nie odkręca sie skrzydeł po lotach . Te złącza są firmy Molex Micro-fit, i masz rację, używane są w branży automotive. Są wytrzymałe prądowo, ale trzeba dbać o czystość styków, bo są srebrzone i szybko śniedzieją, no chyba żeby użyć http://www.tme.eu/pl/details/mx-43030-0002/zlacza-micro-fit/mx-43030-0002/0430300002# Przede wszystkim styki powinny być podwojone, zwłaszcza do powierzchni sterowych, oczywiście złocone, co zapewnia dobry kontakt i brak spadków nap. Ja używam złącz MPX lub IDC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 ...Ale odkręca się wiele innych złącz, chociażby przy wykonywaniu obsługi przedstartowej czy po lotowej... Je nie kwestionuję parametrów elektrycznych (rezystancja styku, gęstość prądowa etc.) jednak zwracam uwagę na przeznaczenie. Złącza samochodowe nie są przeznaczone do wielokrotnego rozłączania a te, o których wspomniałem (skręcane nakrętką) są jak najbardziej do tego dostosowane. Nie chciałbym tutaj robić wykładu na temat utraty właściwości mechanicznych wszelkiego rodzaju zatrzasków, skobelków etc.czy też dodatkowych rezystancji na stykach, gdyż są to fakty powszechnie znane ale - powtarzam jeszcze raz: w lotnictwie nie stosuje się złącz na zatrzask. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Witam Kolegów ! Dziękuję za cenne rady . Ja od lat , bez względu na to czy mam styki złocone ,srebrzone czy " inne " stosuję odpowiedni środek do styków i po kłopocie. Środek ten smaruje, konserwuje i czyści styki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Witam po dłuższej przerwie ! Tunele doprowadzające powietrze do turbiny zrobione i wklejone do modelu. Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 24 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Śliczności , ale te wloty to nie pasowały by do tej mojej małej Iskruni? takie ładniutkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucjan Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Śliczności , ale te wloty to nie pasowały by do tej mojej małej Iskruni? takie ładniutkie Witaj ! Chętnie bym Ci je odstąpił , ale trochę duże . Czy liczyłeś już środek ciężkości w swojej Iskrze ? Ciekawy jestem w którym miejscu średniej cięciwy płata się znajduje. Pozdrawiam Lucjan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 25 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Nie liczyłem jeszcze ,ale niedługo oblot bliźniaczej Iskry jak moja to sporo się wyjaśni. Dam wtedy znać jak wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi