Skocz do zawartości

TS-11 "ISKRA" skala 1:5


piotr jet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lotnisko w Kamieniu Śl. zamieniane jest w tor do wyścigów samochodowych. Połowa pasa startowego i większość dróg kołowania jest na to zabrana.

Z tego powodu zarządca lotniska zapowiedział, że nie będzie już wpuszczał tam modelarzy.

Może będą jakieś wyjątki, a le to też zależy od planu treningów i zawodów samochodowych, których będzie coraz więcej.

https://www.autoprezent.pl/tory-samochodowe/tor-kamien-slaski/?gclid=Cj0KEQjw9b6-BRCq7YP34tvW_uUBEiQAkK3svai6N_pRTZ9PA2nu8AdlmRiLA02lLakq_Xx4SY2OSr4aAlw08P8HAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W wolnej chwili  zaformowałem kolejne osłony podwozia  i  wykonałem formę  i pierwsze odlewy  anteny .

 

 

                                                                                             Pozdrawiam  Lucjan

 

 

 

 

post-6784-0-61968000-1474109300_thumb.jpgpost-6784-0-07938400-1474109505_thumb.jpgpost-6784-0-25104600-1474109569_thumb.jpgpost-6784-0-14620300-1474109586_thumb.jpgpost-6784-0-97695200-1474109604_thumb.jpgpost-6784-0-89803000-1474109623_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak powstają formy  usterzenia poziomego:

 

Najpierw przygotowałem do zaformowania stateczniki i stery                    post-6784-0-65480000-1478289219_thumb.jpg       post-6784-0-24454600-1478289142_thumb.jpgpost-6784-0-63967400-1478289315_thumb.jpg    

 

Następnie umocowałem elementy w skrzynce podziałowej                            post-6784-0-80604200-1478289509_thumb.jpg     post-6784-0-82295300-1478289594_thumb.jpg

 

 

Teraz woskowanie i żelkot 2x + tkanina  350g. +coremat 4 mm + tkanina 350g.

 

post-6784-0-06365000-1478289796_thumb.jpg

 

Po utwardzeniu żywicy , rozformowanie  i  przygotowanie to  wykonania drugiej połowyelementupost-6784-0-94427800-1478289959_thumb.jpg

 

post-6784-0-74121900-1478290009_thumb.jpg

 

post-6784-0-56710800-1478290050_thumb.jpg   

 

 

 

C.D.N.

 

post-6784-0-22269500-1478290086_thumb.jpg                     

post-6784-0-54089100-1478290133_thumb.jpg    

 

 

 I gotowa gotowa forma  skrecona do leżakowania

 

post-6784-0-65273600-1478290169_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucjan, robiąc formę dociskasz laminat do kopyta podciśnieniem?

Witaj!

 

Nie !    Podciśnienie stosuję tylko przy robieniu odbitek.   Na zawoskowany element nakładam dwie warstwy  żelkotu F 200   po częściowym utwardzeniu  wyrównuję  uskoki  mieszanką żywicy z wypełniaczem  potem tkaninę biaxialną ( dobrze się układa i przylega ) ,

koremata   i  tkanina   wszystko dobrze nasączam żywicą  i dociskam pędzlem i wałkiem i gotowe !

 

 

 

post-6784-0-16774700-1478381718_thumb.jpgpost-6784-0-07383800-1478381804_thumb.jpgpost-6784-0-49660400-1478381847_thumb.jpg

No mniamniuśnie to wygląda Lucjanie :).

Grzesiu już przebiera nogami ;) .

Właśnie będę zamawiał podwozie i koła   https://www.electron-retracts.com/product/main-wheels/ .

W/g skali koła podwozia gł. to 120 mm. Wchodzą takie we wnęki?

Witaj !

 

       Miło mi że Ci się podoba. Wnęki są tak przygotowane że bez problemu  koła 120 mm się zmieszczą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dzisiaj przypadkowo znalazłem Twoją relację z budowy Iskry, może dla tego, ze sporadycznie  zaglądamv do działu  Jet.

Stosowane przez Ciebie technologie budowy są mi bliskie i dla tego będę ze szczególnym zaciekawieniem śledzić dalsze postępy w budowie modelu. Dzisiaj powiem tylko---Gratuluje postępów prac. Dodam  tylko,że az się kusi aby wykonac kadlub w ,,przekladce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dzisiaj przypadkowo znalazłem Twoją relację z budowy Iskry, może dla tego, ze sporadycznie  zaglądamv do działu  Jet.

Stosowane przez Ciebie technologie budowy są mi bliskie i dla tego będę ze szczególnym zaciekawieniem śledzić dalsze postępy w budowie modelu. Dzisiaj powiem tylko---Gratuluje postępów prac. Dodam  tylko,że az się kusi aby wykonac kadlub w ,,przekladce"

Witaj!

 

   Dziękuje !   Miło mi że zainteresowałeś się moim tematem. Ja dokładnie prześledziłem relację z budowy Twojego Zlina- GRATULACJE!!! Chętnie skorzystam  z Twoich uwag i sugestii w bliskiej nam technologi . Jak tylko skończę formowanie pozostałych elementów , wykonam kadłub w przekładce.Mam to już od pewnego czasu zaplanowane .Na przekładkę stosuję Herex gr.2mm.    Czy stosowałeś na przekładkę Coremat ? Widziałem na filmie Hortena w tej technologii

 

 

 

                                          Pozdrawiam Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przekładkę można dać Coremat, ale wtedy całość będzie cięższa, ze względu na specyfikę Corematu, który dla utwardzenia potrzebuje nasączenia żywicą i do czasu utwardzenia jest miękki. Przekładka z Herexu nie chłonie żywicy i nie poddaje się zgniataniu w wyniku podciśnienia, a więc trzyma swoją grubość. Kiedyś zastosowałem Coremat do modelu, ale ciężar gotowego wyrobu zniechęcił mnie do dalszych tego typu eksperymentów.

Z tego też względu czasami stosuję Coremat jako przekładkę, ale tylko do form, bo tu nie ma znaczenia ciężar, a sztywność wyrobu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przekładkę można dać Coremat, ale wtedy całość będzie cięższa, ze względu na specyfikę Corematu, który dla utwardzenia potrzebuje nasączenia żywicą i do czasu utwardzenia jest miękki. Przekładka z Herexu nie chłonie żywicy i nie poddaje się zgniataniu w wyniku podciśnienia, a więc trzyma swoją grubość. Kiedyś zastosowałem Coremat do modelu, ale ciężar gotowego wyrobu zniechęcił mnie do dalszych tego typu eksperymentów.

Z tego też względu czasami stosuję Coremat jako przekładkę, ale tylko do form, bo tu nie ma znaczenia ciężar, a sztywność wyrobu.

Masz rację. Też robię tak jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że coremata nadaje się jedynie do form.

Do Twojej Iskry na przekladkę wystarczy Herex 1,2 mm . Na zewnątrz tkaninka 48g, od środka 24- 30 g , do tego jak dojdą, choćby wregi z rowingu węglowego, to kadłub będzie ważyć w gramach. Formy do skrzydeł  polecam  wypełnić żywicą z Poraverem. Stworzy się wtedy mocny blok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również uważam, że coremata nadaje się jedynie do form.

Do Twojej Iskry na przekladkę wystarczy Herex 1,2 mm . Na zewnątrz tkaninka 48g, od środka 24- 30 g , do tego jak dojdą, choćby wregi z rowingu węglowego, to kadłub będzie ważyć w gramach. Formy do skrzydeł  polecam  wypełnić żywicą z Poraverem. Stworzy się wtedy mocny blok.

Witaj Krzyśku!

 

   Dziękuje za cenne uwagi.Ja też coremat stosuję tylko do budowy form.Proponowana przez Ciebie  technologia jest za delikatna. To jest  jet , więc są duże przeciążenia i prędkości  więc musi to byc mocniejsza konstrukcja, bo nie chciałbym żeby model Iskry poskładał się w locie  jak niektóre chiński konstrukcje jetów.   Gdzie można kupić Porawer ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 Poraveru jeszcze nie stosowalem, więc rownież jestem ciekawy, gdzie go można kupić. Koledzy w dziale warsztat również zadali to pytanie. Może współnym wysilkiem uda nam się znaleźć jakiś sklep. 

Pozdrawiam Krzysztof

http://www.poraver.com/mustermaterial/

Sklep ,będzie ciężko.

Ponoć można zamówić bezplatne probki,nie wiem jak z kosztami transportu.

Właśnie wysłalem prośbę o próbki zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.