Skocz do zawartości

TS-11 "ISKRA" skala 1:5


piotr jet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

TS 11 Iskra na Jet World Masters 2015:

 

https://www.youtube.com/watch?v=FWO4UJykYps

 

 

Witam Wszystkich

 

Żeby nie było że nic nie dzieje się w temacie:

 

www.youtube.com/watch?v=q-6ihKYpF_Q&feature=youtu.be&t=216

od 3,36 min.

Nasza na razie jest po próbach kołowania.

Pozdrawiam WSZYSTKICH .

WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2016!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Lucjan jak Twoje prace przy Iskrze?

Moja oblatana , ale środek ciężkości mam w rurze , nic nie musiałem korygować na sterach, lata jak po sznurku.

Ten SC zaraz za krawędzią natarcia wydaje mi się mocno przesadzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj  Tomku !

 

        Gratuluję udanego oblotu .Sam wygląd Iskry  sugeruje jej dobre własności lotne :) Czy możesz określić położenie S.C. procentowo   w średniej cięciwie skrzydła Twojej Iskry  , to porównam. Moja Iskra testowa  w skali 1:10  bardzo dobrze latała ze S.C.  od 10 % do 25 % śr. cięciwy skrzydła.    Od dłuższego okresu  mam mało czasu na modelarstwo ( więc tez nie udzielam się na forum ) , częsta praca wyjazdowa.Mimo tego  przygotowałem  dużą Iskrę  do lotu. Teraz potrzebne są : dobry pas startowy,  ładna pogoda kamerzysta i czas :) . Myślę że nastąpi to niebawem.

 

 

 

                                                                                                                             Pozdrawiam  Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje :)

Procentowo to musisz sam sobie wyliczyć bo ja dziś padnięty już jestem, ale masz wszystko w liczbach z wymiarowane.

Ja jeden lot miałem w róże , jej środek to moje SC (ten w Niebrzegowie ) i drugi oblot centymetr bliżej natarcia i szczerze to nie bardzo widzę różnicę , model w Niebrzegowie nie wymagał trymowania ,a dziś wiało i okazał się ,że dwa oczka w dół na trymerze radia poprawiło latanie pod wiatr, lot stał się równiejszy.

Film zaraz wstawię w swoim wątku, jak zobaczysz różnice to napisz co o tym sądzisz.

post-10-0-68835600-1464551232_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje :)

Procentowo to musisz sam sobie wyliczyć bo ja dziś padnięty już jestem, ale masz wszystko w liczbach z wymiarowane.

Ja jeden lot miałem w róże , jej środek to moje SC (ten w Niebrzegowie ) i drugi oblot centymetr bliżej natarcia i szczerze to nie bardzo widzę różnicę , model w Niebrzegowie nie wymagał trymowania ,a dziś wiało i okazał się ,że dwa oczka w dół na trymerze radia poprawiło latanie pod wiatr, lot stał się równiejszy.

Film zaraz wstawię w swoim wątku, jak zobaczysz różnice to napisz co o tym sądzisz.

attachicon.gifwyważenie iskry.jpg

Dziękuję za informacje. Na Twoim rysunku brakuje mi wymiaru końcówki skrzydła    i wymiaru rozpiętości od żebra nasadowego do żebra końcówki.  Czy używasz klap do lądowania?

 

             Wyjeżdżam na tydzień do pracy , więc w następny weekend będę na forum.

 

 

                                                                   Pozdrawiam   Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od łączenia skrzydła z częścią centralną kadłuba do końca skrzydła 56 cm , do końcowego żebra 52 cm.

Końcowe żebro 15,9cm

Nawet nie zrobiłem klap, a teraz zastanawiam się o klapach z plexi "krokodylowych", miejsce na serwo mam no i nie musiał bym pruć skrzydła.

Na razie mam problem z długością szybowania przy podejściu do lądowania,może spróbuje klapolotek na dobry początek,może to skróci dobieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam! 

 

 

  Wczoraj  z Piotrkiem i kolegami  wybralismy sie na  lotnisko  ,  o godz. 16.35  Iskra  wystartowała   do swojego pierwszego lotu. Przy  ośmio kilowym ciągu  wznoszenie było imponujące. Zdjąłem gaz do połowy  i tak przelatałem do końca.  Model bardzo pewnie lata  na pół gazu  , prętkość lotu jest realistyczna , w ciasnych zakrętach trzyma się powietrza , niewrażliwy na boczny wiatr.  Bardzo pewny przy lądowaniu.  Srodek ciężkości około   18 % średniej cięciwy. Poniżej kilka  zdjęć z lotu. Film będzie wkrótce.    

 

 

                                                                                     Pozdrawiamy !         

post-6784-0-36029100-1472999299_thumb.jpg

post-6784-0-62373500-1472999329_thumb.jpg

post-6784-0-67795900-1472999373_thumb.jpg

post-6784-0-29241700-1472999405_thumb.jpg

post-6784-0-68734500-1472999463_thumb.jpg

post-6784-0-16664000-1472999508_thumb.jpg

post-6784-0-53926400-1472999528_thumb.jpg

post-6784-0-81310200-1472999562_thumb.jpg

post-6784-0-92762200-1472999598_thumb.jpg

post-6784-0-12456600-1472999634_thumb.jpg

post-6784-0-25533300-1472999695_thumb.jpg

post-6784-0-49016900-1472999724_thumb.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D No wreszcie!!!! :D

WIELKIE GRATULACJE!!!! 

Nigdy nie wątpiłem że poleci! (złaszcza że uczestniczyłem w projekcie). Dobór materiałów i technologi z najwyższej półki procentuje, a przecież to prototyp,

Każda następna będzie lepsza (lżejsza).

No Lucjan, strasznie mnie "podjarała" ta wiadomość o oblocie, teraz chyba przerwę prace nad Jastrzębiem, a wezmę się za Iskrę (kadłub już się "sezonuje" ponad 2 lata ;) ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za gratulacje! Jest mi niezmiernie miło . Czeka mnie jeszcze kilkanaście lotów testowych, a potem  sprawdzanie  co ten model potrafi wyczyniać na niebie.

 

 

                                                                                                 Pozdrawiam wszystkich    Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.