Skocz do zawartości

TS-11 "ISKRA" skala 1:5


piotr jet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No cacane! :)

Bodaj jakiś numerek naklej na pionowy "001" :D .

Jak to wyszło wagowo?

Witaj Wojtku !

Numerki i napisy będą. Model z zamontowaną turbiną ,serwami   ale  bez  podwozia,  zbiornika paliwa , akumulatorów i  i drobnych akcesoriów    waży   7,5 kg !! :) 

Pozdrawiam  Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sympatyków ISKRY !

 

 

             Nareszcie przyszedł czas na  wyposażanie ISKRY w instalacje.   Będzie ich sporo : hamulcowa -hydrauliczna,   chowania podwozia , paliwowa ,sterowania turbiną , instalacja RC ."Kilometry" kabli , złączek,  przewodów paliwowych z filtrami, przewodów  do pneumatyki it.d.,i t.d..

 

 

post-6784-0-73397900-1422029502_thumb.jpg

 

 

Na zdjęciu pompa paliwa , sterownik turbiny i półka na zbiornik

 

 

post-6784-0-13153300-1422029562_thumb.jpg

 

 

 

Tutaj widać  makietę zbiornika paliwa  na półce   

 

 

post-6784-0-18664500-1422029534_thumb.jpg

 

 

A tutaj  ogólny bałagan  , który  stopniowo będę porządkował :)

 

 

                                             Pozdrawiam  Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Ciąg dalszy  nudnej roboty przy instalacjach. :)

 

 

post-6784-0-27323900-1422474025_thumb.jpg

Butla sprężonego powietrza  do podwozia  zamocowana jest na swoim miejscu .

 

 

post-6784-0-11339200-1422474158_thumb.jpg

To jest  zespół sterowani podnoszeniem i opuszczaniem podwozia

 

 

 

post-6784-0-03804500-1422474107_thumb.jpg

Serwo napędzające  dzwignię sterującą  przednim kołem.

 

post-6784-0-40440500-1422474075_thumb.jpg

Widok  ogólny nosa  z instalacją

 

 Pozdrawiam Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam !

 

Instalacji ciąg dalszy

 

 

post-6784-0-00680900-1423218421_thumb.jpg

 

Na tym zdjęciu widać pneumatyczny  zawór hamulców   typ- ABS

 

post-6784-0-00221900-1423218449_thumb.jpg

 

post-6784-0-32918000-1423218305_thumb.jpg

 

 

 

Pierwsze prace przy klapach podwozia przedniego

post-6784-0-91559100-1423218831_thumb.jpg

 

post-6784-0-21405400-1423218860_thumb.jpg

 

 

 C .D.N.   Pozdrawiam


Lucjan, serwo sterujące przednim podwoziem wisi w powietrzu. Zobacz gdzie sięga lewa łapka serwa (otwór na wkręt), a jak się do tego ma zasięg półki do jej mocowania.

Zamocowanie serwa jest O.K.  sprawdzałem  , to jest  jakieś " złudzenie"  optyczne . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 Witam !

 

         Prace instalacyjne  zbliżają  się  ku końcowi . Znalazłem fajne złącza z zabezpieczeniem   do zainstalowania  na styku skrzydło kadłub.  Polecam !!!

 

 

 

   post-6784-0-31751900-1425303002_thumb.jpg                 post-6784-0-79018300-1425303032_thumb.jpg              post-6784-0-32433700-1425303063_thumb.jpg  

 

 

Pozdrawiam  :)  :) !                                                                                                     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucjanie, muszę rozczarować...

Te złącza to prawdopodobnie samochodowy osprzęt elektryczny (sieć elektryczna) co oznacza, że nie są one przeznaczone do częstego rozłączania.

W lotnictwie używa się wyłącznie złącz skręcanych (nakrętka i gwint) np. oznaczenie rosyjskie SzRa, SZRNG etc.

Uważam, że w tak cennym modelu trzeba trzymać się standardów lotniczych i powinieneś poszukać czegoś podobnego.

Złącza, które pokazałeś wyglądają atrakcyjnie ale tylko pozornie.

Rozważ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanisławie, w lotnictwie nie odkręca sie skrzydeł po lotach :).

Te złącza są firmy Molex Micro-fit, i masz rację, używane są w branży automotive. Są wytrzymałe prądowo, ale trzeba dbać o czystość styków, bo są srebrzone i szybko śniedzieją, no chyba żeby użyć

http://www.tme.eu/pl/details/mx-43030-0002/zlacza-micro-fit/mx-43030-0002/0430300002#

 

Przede wszystkim styki powinny być podwojone, zwłaszcza do powierzchni sterowych, oczywiście złocone, co zapewnia dobry kontakt i brak spadków nap.

Ja używam złącz MPX lub IDC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ale odkręca się wiele innych złącz, chociażby przy wykonywaniu obsługi przedstartowej czy po lotowej...

Je nie kwestionuję parametrów elektrycznych (rezystancja styku, gęstość prądowa etc.) jednak zwracam uwagę na przeznaczenie.

Złącza samochodowe nie są przeznaczone do wielokrotnego rozłączania a te, o których wspomniałem (skręcane nakrętką) są jak najbardziej do tego dostosowane. Nie chciałbym tutaj robić wykładu na temat utraty właściwości mechanicznych wszelkiego rodzaju zatrzasków, skobelków etc.czy też dodatkowych rezystancji na stykach, gdyż są to fakty powszechnie znane ale - powtarzam jeszcze raz: w lotnictwie nie stosuje się złącz na zatrzask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  Kolegów !

 

                 Dziękuję za cenne rady . Ja  od lat , bez względu na to czy mam styki złocone ,srebrzone czy " inne " stosuję odpowiedni środek do styków i po  kłopocie. Środek ten  smaruje, konserwuje  i czyści styki.

 

                                       Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Śliczności , ale te wloty to nie pasowały by do tej mojej małej Iskruni?

takie ładniutkie :)

Witaj !

 

Chętnie bym Ci je odstąpił , ale trochę duże :)

 

Czy liczyłeś już środek ciężkości w swojej Iskrze ? Ciekawy jestem w którym miejscu średniej cięciwy płata  się znajduje.

 

                                                                           Pozdrawiam Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.