Skocz do zawartości

TS-11 "ISKRA" skala 1:5


piotr jet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.09.2023 o 08:44, jarek996 napisał:

Iskra do opryskow kukurydzy???

Iskra jak najbardziej prawdziwa .... tylko ta kukurydza wydaje się taka jakaś ....przerośnięta. Ale tam na Śląsku to wszystko pieronie mają większe ... 😉

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
41 minut temu, jarek996 napisał:

A nie mowilem, ze cos kombinuje?

 

Lucjan; robisz wiecej modeli, jak ja kilometrow na rowerze, A jezdze min. 50 km CO DRUGI DZIEN!!! 😅

😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2024 o 16:45, Lucjan napisał:

Powstaje  wersja  Iskry  z napędem  elektrycznym   120 mm. Aby napęd spełniał dobrze swoja rolę  należy  powiększyć wylot do średnicy  105 mm,  dlatego  muszę wykonać  formę na  segment wylotowy.  Może  okazać  się  też  potrzeba  wykonania w kadłubie dodatkowych otworów wlotowych  , ale to dopiero po próbach napędu

 

 

 

Lucjanie, może Ci się przyda:  "Wprawdzie przy niskim przepływie ciąg dla tunelu o większej średnicy wylotowej jest większy, ale dla dużego przepływu sytuacja się odwraca, węższa dysza wylotowa daje większy ciąg statyczny! A więc jeśli z przyczyn konstrukcyjnych w modelu jest długi tunel za turbiną, a model lata przy dużych obrotach, to odpowiednio dobrane zwężenie dyszy zapewni większy ciąg statyczny przy dużym przepływie. Przy okazji uzyskujemy większą prędkość strumienia wylotowego co również przełoży się na osiągi w locie. To oczywiście nie zmienia faktu, że oba te warianty dają ciąg mniejszy niż przy montażu turbiny bez tunelu."  

 

Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDF (siedlce.pl)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, stan_m napisał:

 

Lucjanie, może Ci się przyda:  "Wprawdzie przy niskim przepływie ciąg dla tunelu o większej średnicy wylotowej jest większy, ale dla dużego przepływu sytuacja się odwraca, węższa dysza wylotowa daje większy ciąg statyczny! A więc jeśli z przyczyn konstrukcyjnych w modelu jest długi tunel za turbiną, a model lata przy dużych obrotach, to odpowiednio dobrane zwężenie dyszy zapewni większy ciąg statyczny przy dużym przepływie. Przy okazji uzyskujemy większą prędkość strumienia wylotowego co również przełoży się na osiągi w locie. To oczywiście nie zmienia faktu, że oba te warianty dają ciąg mniejszy niż przy montażu turbiny bez tunelu."  

 

Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDF (siedlce.pl)

Bardzo  dziękuje  za cenne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Godzinę temu, jarek996 napisał:

Lucjan, jak zrobienie takiej formy mozna przeliczyc na km na rowerze? Bo chcialbym kiedys sobie cos "odlac", ale musze wiedziec ile km strace 😂

Jarku  , dzienny  kilometraż  razy   dwa tygodnie  .🙂

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jarek996 napisał:

Lucjan, jak zrobienie takiej formy mozna przeliczyc na km na rowerze? Bo chcialbym kiedys sobie cos "odlac", ale musze wiedziec ile km strace 😂

Albo forma na rowerze albo na laminaty, nie da się wszystkiego 😂

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.