ppompka Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Z tego co widzę tona SW są 3 takie napisy: -jedno na SW na sterze -jedno na trymerrze-blaszka na spływie -jedno na wyważeniu rogowym-część na której napis umieszczony jest w innej pozycji niż pozostałe 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Czyli to trymer, o to chodziło :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Widzę, że koledzy już sobie wyjaśnili te opisy i znaczenie dodatkowej lotki (flatnera) na SW, zanim zajrzałem na forum . Opisy są oczywiście zgodne z tym, co jest na zdjęciach które posiadam, tu jedno z nich: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Malowanie to jednak żmudne zadanie, szczególnie jak nakłada się kolor na kolor aby kształtem przypominało zarysy jak jest w oryginale. Metry taśmy klejącej do modelowania kształtów i malarskiej do zabezpieczania miejsc gdzie farba ma nie dojść. I za każdą warstwą czekanie na przeschnięcie, to wszystko składa się na czas, ale nie ma się co spieszyć. W między czasie zmierzyłem się z kolejnymi formami do zaległych osłon popychaczy na skrzydłach. I tak po kolei, najpierw powstało kopyto wraz z nitami Następnie z kopyta odlałem negatywy silikonowe A w silikonowych negatywach odlałem z gipsu syntetycznego pozytywy tu już pomalowane Teraz juz tylko pozostaje wylaminować a jak to wyjdzie nieomieszkam umieścić fotkę. Na koniec jeszcze pomalowane lotki część spodnia A teraz zabieram się za laminowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 A taśma się sprawdza? Pięknie to wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 A oczywiście, że się sprawdza ta Twoja bije na łeb wszystkie inne, jest najbardziej elastyczna i dlatego zdecydowanie lepiej układa się na nitach. Dzięki raz jeszcze za tę rolkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Malowanie się przedłuża, niestety pogoda nie zawsze pozwala na zachowanie właściwych warunków do malowania, a tylko na wolnym powietrzu mogę coś zdziałać. Każda faza wymaga odczekania do całkowitego wyschnięcia, aby można położyć taśmę maskującą i nie zerwać jej razem z farbą. Tak więc pewnie potrwa to jeszcze parę dni o ile pogoda dopisze. To co już mam to wstawiam i jako że temat "gorący" to może szybciej przeschnie . CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Piękności, ale mam pytanie. Jak zamierzasz skorelować wychylenia trymerków w stosunku do serw napędzających lotki? Tu może być krecia robota. Czy może trymery są tylko dla zasady oddania wierności oryginałowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Trymuje się raz, a później podczas wychylenia sterów powinien się automatycznie odchylać w przeciwnym kierunku- czyli lotki w dół, a trymerek w górę. Jeśli wszystko ma odpowiednie proporcje to samo będzie działać, a serwo trymera będzie nieruchome. Przez takie wychylenia zmniejszają się siły działające na powierzchnie sterowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Wszystko będzie działało zgodnie z oryginałem, czyli lotka w górę a trymer w dół. Realizację tych zależności wprowadza się do samego odbiornika (mix w odbiorniku JetiModels ma takie możliwości). Mam odbiornik 14 kanałowy z czego 8 obsługiwanych jest przez nadajnik a reszta pozostaje na mixy wewnątrz odbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Ufff ... skrzydła zakończone. Wszystkie detale pomalowane i skrzydła zostały uzbrojone we wszelkie akcesoria. Teraz pozostaje kadłub, który mam nadzieję zakończyć w przyszłym tygodniu. I jak zawsze kilka zdjęć z gotowych skrzydeł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Piękne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Wrzucam kilka fotek z postępu prac przy malowaniu kadłuba. Idzie mozolnie, ale do przodu, tak jak pisałem ostatnio, mam nadzieję wyrobić się do końca tygodnia, potem jeszcze osłona silnika i bedzie można myśleć o wyposażeniu wnętrza kabiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 I jeszcze kilka fotek po zmontowaniu całości. Do zakończenia malowania pozostaje maska silnika i na tym etapie robię przerwę wakacyjną. Wyposażenie kabiny pozostawiam sobie na dłuższe wieczory, a tym czasem trzeba trochę potrenować latanie czymś podobnym do Zlina. Dla zainteresowanych mogę zdradzić, że obecnie waga modelu doszła do 5,06 kg (pozostało jeszcze wnętrze kabiny i pakiet zasilający), trudno to jeszcze wyliczyć, ale sądzę że przybędzie jeszcze ok 300-400g, więc waga do lotu powinna się zamknąć w 5,5 kg. Powierzchnia wyszła mi 63 dm2 całość, co daje 87 g/dm2 obciążenia powierzchni, mam nadzieję że nie jest tak źle, chociaż o zmianie silnika cały czas rozważam. CDN po wakacjach Pozdrawiam wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Już na tym etapie prezentuje się imponująco, brawo i udanych wakacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Piękny model. Ile udało się uzyskać ciągu na zamontowanym zespole silnik - śmigło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widar123 Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Ciągu niestety nie zdążyłem jeszcze przetestować, ale mam nadzieję niebawem to uczynić, teraz jak pisałem robię przerwę wakacyjną, Dzięki Krzysiek, pozdrawiam i do zobaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 No nie mów, że śmigła nie pomalujesz!! ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rzepka Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Witaj, na początku gratuluję pięknie zrobionego modelu, nie sądziłem, że wyjdzie z niego takie cudeńko skoro prawie dogoniłeś mnie z wagą hihi to czuję się trochę wywołany do tablicy otóż mój Zlin (http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3898-zlin-50-zelazny-relacja-z-budowy/) też ważył około 5,5 kg za napęd posłużył ASP 91 i w sumie można powiedzieć że poradził sobie z tą masą na paliwie z 1% nitro... do zawisów trochę brakowało ale myślę że gdyby dać lepsze paliwko to spokojnie może naśladować w powietrzu prawdziwego Z-50 wiem, wiem że nadmiar mocy nie zaszkodzi ale może przyda Ci się ta informacja podczas rozważań nad silnikiem Jeszcze raz gratuluję modelu! Uprzedzając pytania jak latał itp., itd. model wykonał jeden krótki lot i czeka na kolejny, i tak od 3 lat heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.