robertus Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Bąble robią się bo klej z taśmy reaguje z depronem. Oklejałem taśmą tylko jedno skrzydło. Dałem sobie spokój z tą techniką, gdy po tygodniu całe skrzydło było w wielkich bąblach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Zauważyłem również, że taśma pakowa w znacznym stopniu zwiększa sztywność pianki i przez to cały model wydaje się być mocny i sztywny. Zatem rezygnując z taśmy jak uzyskać sztywność całego modelu?? (mam wrażenie, że model byłby strasznie wiotki bez tej taśmy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 nie ma co przesadzać ... ja tylko okleiłem pierwszy model taśmą pakową RWD a resztę deproniaków maluje farbami w spray i jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 W takim razie ja pochwalę się dziełem, które powstaje u mnie. Wersja Light: Kadłub 3mm depron, reszta z bliżej niezidentyfikowanej pianki 6mm. Planowałem wagę do lotu ok 300g zobaczymy czy się uda. Obawiam się, że farba będzie dużo ważyć (akryle malowane wałkiem - nie wnikajcie dlaczego tak) Kilka zdjęć z budowy: Sylwetka: Statecznik poziomy od spodu i jedna strona statecznika pionowego: Druga strona statecznika pionowego: Wstęp do spodu skrzydeł i wierzchu statecznika poziomego: Niestety ta grubsza pianka z jednej strony była już pokryta czymś na biało ale przy zrywaniu taśmy to białe też trochę odłazi i psuje efekt. Koncepcja na kadłub też już wstępnie jest, ale pokażę dopiero po malowaniu. Założenie jest takie, że cały model z jednej strony będzie różowy + biały + czarny z drugiej zielony + biały + czarny. Lakiery są fluorescencyjne i w rzeczywistości wyglądają duużo intensywniej niż na zdjęciach a w słońcu jest jeszcze fajniej. C.D.N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Mogłeś zrobić na skrzydle proflil KFm4. Wagi to to nie doda, a właściwości lotne znacząco byłyby lepsze od skrzydła deski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Przez chwilę przeszło mi to przez głowę, ale i tak mam już wystarczająco dużo pracy z nim przez malowanie kwadracików. Do tej pory latałem diablo3d z profilem deską i właściwości lotne był zadowalające, dlatego zrezygnowałem z tego pomysłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 No i gratuluję i czekam na opinie. Po doswiadczeniach z wersją pancerną (cięższą) i lżejszą, preferuję tę drugą, mi waga całości do lotu wyszła koło 280g (setup na początku wątku). Ale nawet moja pierwsza cieższa wersja latała cudnie. Trzymam kciuki za oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Poleci Może nawet w ten weekend. Na razie walczę z malowaniem. Jest to pierwszy model, do którego się tak bardzo przykładam z malowaniem. Nie jest to prosta sprawa jeżeli ma być przyzwoicie i równo. Właśnie czekam na podeschnięcie farb na skrzydle i stateczniku, potem wchodzę z czarnymi detalami na te elementy. I zostanie mi jeszcze kadłub i wierch skrzydła. Ale to dopiero wieczorem albo jutro. [Edit] Wersja pomalowana w 65% waży 84g. Mam nadzieję, że sama pianka wyjdzie max 100g i zestaw napędowy z pakietem ok 200g Czyli jest szansa na utrzymanie zakładanej wagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Budowa ukończona w 99%. Dzisiaj na noc zostały do wycięcia orczyki i popychacze do zamontowania. Wyważy się idealnie. Waga nie taka jak planowałem. W zależności od pakietu od 340 do 370g. Elektronika:Super unikalny zestaw CBPR(Co Było Pod Ręką) custom by Adam: Silnik emax cf2822 Regiel jakiś 30A Dwa serwa tower pro 9g (kierunek wysokość) Dwa serwa GWS nano lotki Pakiety : 1. Zippy compact 1000 3S 2. Zippy compact 1300 3S 3. Zippy Lightmax 1300 3S Jak warunki pozwolą to jutro oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Dzisiaj oblatałem swojego Lil Rippera. Muszę przyznać, że lata się tym bardzo przyjemnie bez problemu udało mi się zrobić pętle, beczkę i dużo innych dziwnych pokrzywionych figur Niestety brak zdjęć z oblotu. Ze swojej strony jak najbardziej polecam ten model - prosty i tani w budowie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 No i gratuluję Mnie ten model zauroczył od początku, a późniejsze loty tylko to utwierdziły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Ripper latał fajnie Niedługo pojawi się relacja z odbudowy A teraz informacja o tym co się stało i dlaczego d/r jest ważne i nie można być leniwym: Po ustawieniu EPA (maksymalnych wychyleń sterów/serw) expo na -60% Dodatkowo d/r na ok 50-60% i expo -30% dla ustawień do oblotu. Na mniejszych wychyleniach model lata bardzo poprawnie, spokojnie i przewidywalnie. Na maksymalnych zakresach wychyleń ma za dużo wysokości i przy 100% zaciągnięciu wali się przez skrzydło. I jak zawsze seria błędów pilota. Błąd pierwszy: Poprawię EPA na wysokości po lataniu bo nie jest tak źle. Błąd drugi: Pętla zewnętrzna dosyć nisko nad ziemią wymagająca użycia dużej ilości wysokości. Błąd trzeci: ziemia jest blisko wysokość od siebie do oporu. W następstwie w najniższej pozycji model wali się na skrzydło i przechodzi do pętli pozytywnej. Błąd czwarty ostatni: Kontynuowałem pętlę zewnętrzną Prawidłowe zachowanie - gaz na zero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Na maksymalnych zakresach wychyleń ma za dużo wysokości i przy 100% zaciągnięciu wali się przez skrzydło. mało sztywne usterzenie poziome Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Wojtku, dzięki za radę sprawdzę to po odbudowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Nie wydaje mi się by usterzenie było mało sztywne, tzn takie jak w innych podobnych deproniakach (skrzydła wzmacniane prętem węglowym o średnicy chyba 5-6 mm, a statecznik poziomy również wzmacniany prętem nieco węższym, nie pamiętam w tej chwili dokładnie o jakiej średnicy). Robiłem Lil Ripperkiem blendera i wychodził bardzo fajnie, przy wiotkości skrzydeł, raczej by to nie wyszło, wiem, bo kiedys straciłem model, któremu w blenderze złożyły się skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 a ja powoli zabieram się do robienia kolejnego rippera, będzie to już moj 3 ten model, tym razem chcę serwa od kierunku i wysokości przesunąć maxymalnie do tyłu jak miejsce pozwoli tak aby skrócić najbardziej jak to możliwe popychacze, zamontować oczywiście podwozie główne i ogonowe... w tej chwili to tyle pomysłów na przerubki, pewnie zanim wezmę się do roboty to jeszcze jakieś pomysły wpadną do głowy a silnik tym razem jaki chce użyć to Emax GF2215/15 KV1470 - 270W a wcześniej bylł emax 2822 1200kv - 170W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Ja też, wliczając pierwszą pancerną wersję latam już trzecią odsłoną Riperka. Bodajże tydzień temu było dość bezwietrznie i po dłuzszej przerwie polatałem, miodzio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ja też, wliczając pierwszą pancerną wersję latam już trzecią odsłoną Riperka. Bodajże tydzień temu było dość bezwietrznie i po dłuzszej przerwie polatałem, miodzio viper to może ustawimy się któregoś pięknego dnia na wspólne polatanie ripperami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 5 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 O ile jest pogoda to staram sie przed południami w weekendy polatać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spad Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 a u mnie ruszyły już prace nad kolejnym ripperem :: (3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi