MASK Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Specjalna świeca żarowa plus specjalny olej powoduje, że zamiast paliwa alkoholowego stosujemy benzynę. Na razie nie ma wiele informacji na temat tego wynalazku, poczekamy i zobaczymy co z tego wyniknie. Osobiście już się przymierzam do zakupu bańki oleju i świecy Enya GS No. 4. Cieszę się, że jedna z moich ulubionych marek wraca do szacownego grona innowatorów w dziedzinie modelarskich silników spalinowych. Oto film: i link do silnika: https://cs206.xbit.jp/~w041133/store13/index.php?main_page=index&cPath=1_35
pawel66 Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Glow Gasoline Plug. it is only for our Glow Gasoline Engine.(it is not interchangeable other glow engine) świeca jest kompatybilna tylko z ich silnikiem :? żadnej rewolucji
Major Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Tak napisali zeby miec wyłącznośc. Widac ze gaźnik tez ma membranowy wiec olej I świeca duzo Ci nie pomoze w przeróbce.
MASK Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Opublikowano 6 Lipca 2011 Nie chodzi o przeróbki, tylko możliwość eksperymentowania. Rodzaj gaźnika nie wynika z rodzaju zapłonu, tylko paliwa. Dla mnie cymes, to połączenie zapłonu żarowego i benzyny. To jest nowy kierunek.
Jedrula Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 W sumie nic specjalnego, swego czasu sporo eksperymentowałem z benzyną i zwykłą żarówką. Doszedłem do rezultatu że po odpowiednim ustawieniu gaźnika nagrzany silnik pracował bez podrzażania w pełnym zakresie obrotów. Świeca Os R6, benzyna 98-100oktanów, mniej niż 10% oleju w mieszance, olej do kosiarek "sztila", mieszanka ustawiona na ubogo. Wiem że ktoś wyskoczy ze smarowaniem, benzyna lub olej ma chyba lepsze właściwości smarne silnik po rozkręceniu był zalany olejem, a temp pracy nie przekroczyła normy ( coś koło 80-90stopni).
MASK Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Opublikowano 6 Lipca 2011 W sumie nic specjalnego, swego czasu sporo eksperymentowałem z benzyną i zwykłą żarówką. Doszedłem do rezultatu że po odpowiednim ustawieniu gaźnika nagrzany silnik pracował bez podrzażania w pełnym zakresie obrotów. Świeca Os R6, benzyna 98-100oktanów, mniej niż 10% oleju w mieszance, olej do kosiarek "sztila", mieszanka ustawiona na ubogo. Wiem że ktoś wyskoczy ze smarowaniem, benzyna lub olej ma chyba lepsze właściwości smarne silnik po rozkręceniu był zalany olejem, a temp pracy nie przekroczyła normy ( coś koło 80-90stopni). Opisz to porządnie w jakimś oddzielnym wątku, bo brzmi to tak fantastyczne, że z trudem jestem w stanie Ci uwierzyć. Czekam na porządne udokumentowanie Twoich doświadczeń. Ciekawe eksperymenty przeprowadzał też OS z bioetanolem: http://www.os-engines.co.jp/english/bio_eng/ Enya z kolei robiła też testy z biodieslem, ale chyba nic z tego nie wyszło. Ciekaw jestem czy zastosowany w 180X GS pomysł przetrwa próbę czasu, bo do silników tej wielkości ma to niewielki sens, a cena silnika jest zaporowa. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości pojawi się więcej informacji na ten temat, a ja swoją drogą zakupię świecę (choćby do kolekcji), obfotografuję i napiszę co i jak. Olej na razie odpuszczam bo i tak nie mam możliwości pierdzenia silnikami.
Air Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Skoro silniki benzynowe bez większych przeróbek pracują na alkoholu (np. na płynie do spryskiwaczy :mrgreen: ) to i w drugą stronę nie jest to nic stwarzającego specjalne problemy jeśli chodzi o uruchomienie silnika... Silnik ze świecą żarową w sumie bardziej przypomina diesla - diesel też jak najbardziej może chodzić na benzynie, rozpuszczalniku itd - w pojazdach wojskowych stosowali kiedyś takie patenty... Natomiast problemem może być trwałość elementów przy dłuższej eksploatacji jak i bezpieczeństwo. Ciepło spalania benzyny jest ponad dwukrotnie wyższe niż ciepło spalania metanolu (nawet jeśli w przypadku paliwa modelarskiego jest podnoszone nieco przez "bonusowy" tlen wynikający z zawartości nitrometanu w mieszance). Do tego dochodzi kwestia spalania stukowego (benzyna ma niższą liczbę oktanową, choć tę można podnieść przez różne dodatki). Kolejna sprawa - AFR prawie dwukrotnie wyższy w przypadku benzyny - nie wiem jaki zakres regulacji posiadają gaźniki w silnikach modelarskich... w motoryzacji do takich zabaw konieczna jest zwykle wymiana dysz w gaźniku (a w przypadku układów wtryskowych - przeprogramowanie komputera i ewentualnie wymiana wtryskiwaczy).
meteor Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 MASK, tutaj też testowali silniki żarowe na benzynie
Jedrula Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 W poniedziałek postaram się napisać wszystko co wiem to zasilaniu żarowca benzyną. Tylko uprzedzam że ni9e ma zdjęć i filmów bo takowych nie robiłem.
Grzesiek Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 http://www.modelmotor.pl/category/uklady-zaplonowe-konwersje-silnikow-zarowych i po problemie
sebo190 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Benzyna w silniku żarowym to nie nowość na własne oczy widziałem raduge 7 na mixolu i benzynie, co prawda po zdjęciu grzałki gasła, ale na żarzeniu łyknęła benzynkę.
Marcin K. Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Ale kotlet... co prawda po zdjęciu grzałki gasła, ale na żarzeniu łyknęła benzynkę. w takim razie po czorta to komu? Żeby wozić moduł dożażania? Na to samo wyjdzie z oryginalną benzyną i modułem zapłonowym.
Rekomendowane odpowiedzi