robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Albo wiatr, albo brak skłonu w silniku. Daj mniejsze śmigło,śmigło nie powinno być większe niż 1/3 rozpiętości bo wtedy mocno dają znać o sobie siły od wirującego śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 z ciekawości zapytam, nogi się trzęsły ?? widać, że wiatr go poderwał ostro, ale wydaje mi się że później przeciągałeś i zaczął robić pętle. Albo za mało wyważony na przód, albo za bardzo ciągnąłeś ster wysokości. Ważne, że "pierwsze koty za płoty" i za szybko się nie zniechęcaj, bo to pewnie dopiero początek podobnych incydentów :) Będzie ok, ale przy takim wietrze wiele nie zdziałasz. Nooooo i przestań grać na PS3 Pozdrawiam ! Nie denerwowałem się :-) Czułem się w sumie pewnie bo to podobnie jak na PS3 Na poważnie. bardziej bałem się że śmigło spadnie z piasty. Pewnie tak. Zaskoczeniem dla mnie było że go poniosło do tyłu, nie byłem na to gotowy. Później bo trochę wyprostowałem ale chciałem skręcić w lewo i chyba chciałem to zrobić za szybko... Albo wiatr, albo brak skłonu w silniku. Daj mniejsze śmigło,śmigło nie powinno być większe niż 1/3 rozpiętości bo wtedy mocno dają znać o sobie siły od wirującego śmigła. Mam skłon. Patrząc od góry silnik jest bardziej skierowany w prawą stronę. Z tym śmigłem to mnie zmartwiłeś. Bo zamówiłem 4x sztuk takiego samego jak teraz tj. http://abc-rc.pl/p/76/1080/smiglo-gws-ep-1047-10x4-7-slow-flyer--gws-smigla-stale-smigla-i-akcesoria.html do silnika http://leda.redcart.pl/p/118/1582/silnik-emax-gf2210-30-kv1200-170w--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html. RObert jakie śmigło polecasz do tego silnika/modelu ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Skłon jest w dół, wykłon w prawo Jak dodałeś gazu to samolot sam zaczął robić pętlę, czy to wysterowałeś wysokością? Jeśli sam to konieczny jest skłon. Załóż śmigło GWS 8x4, a śmigła zostaw, przydadzą się ; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Skłon jest w dół, wykłon w prawo Jak dodałeś gazu to samolot sam zaczął robić pętlę, czy to wysterowałeś wysokością? Jeśli sam to konieczny jest skłon. Załóż śmigło GWS 8x4, a śmigła zostaw, przydadzą się ; No to widzisz, mój błąd. Mam ustawiony wykłon - dzisiaj to poprawię. Generalnie starałem się sterować. W 28 sekundzie filmu to widać. Chciałem skręcić w lewo bo bałem się że model "ucieknie" za daleko i chyba za bardzo skręciłem Z tego co widzę to koledzy z abc-rc już wysłali paczkę. Więc jak połamie te śmigła to kupię GWS8x4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Powinieneś ustawić i skłon i wykłon. Czy model tak wyrwał na samym gazie czy podciągałeś ster wysokości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Kacper o którą sekundę filmu Ci chodzi ? Jeżeli o początek to sam wyrwał w ten sposób. Być może rzuciłem go pod wiatr. Bo w zasadzie nie zastanawiałem się jak to zrobię, rzuciłem i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 No to widzisz, mój błąd. Mam ustawiony wykłon - dzisiaj to poprawię. ............... Ustaw skłon i wykłon w modelu. Przeglądnij tą stronę Kąty w modelach lotniczych naprawdę watro poczytać. Tu cyt z tej strony: Skłon silnika to kąt zawarty pomiędzy osią śmigła a osią podłużną kadłuba który to ustawia się w górę lub w dół w zależności od typu konstrukcji. Zadaniem skłonu jest przeciwdziałanie momentowi który powstaje pomiędzy punktem przyłożenia siły ciągu a punktem najwyższego oporu aerodynamicznego modelu jak i również w celu przeciwdziałania wzrostowi siły nośnej podczas szybszych lotów. Wykłon silnika stosuje się najczęściej w prawo (Dla silników prawo-obrotowych) i jego celem jest niwelowanie wpływu jaki wywołuje moment obrotowy śmigła. Zależy on od konstrukcji modelu i zastosowanego napędu dlatego też i ten kąt dobiera się w sposób doświadczalny. Wykłon podawany jest w stopniach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Kacper o którą sekundę filmu Ci chodzi ? Jeżeli o początek to sam wyrwał w ten sposób. Być może rzuciłem go pod wiatr. Bo w zasadzie nie zastanawiałem się jak to zrobię, rzuciłem i tyle 25ta i około 31szej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Jak sam wyrwał w górę po starcie to obstawiam jednak brak skłonu i za duże śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Ciężko ocenić bo trochę to wygląda jakby go wiatr tak poderwał a potem jakby sam już przeciągnął silnikiem (albo sterem) albo tym i tym .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 właśnie, niefortunnie wybrany dzień na oblot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Teoretycznie skłon i wyklon jest teraz prawidłowy (patrz załącznik) ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Przód modelu trochę zmęczony zakładaj silnik i w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Ciężko ocenić bez założonego silnika. Jak go śruby docisną tu i tam to wbrew wykłonowi, może pójść w drugą stronę, jak wręga nie jest wklejona pod prawidłowym kątem do kadłuba. Sam tego ostatnio doświadczyłem .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Przód modelu trochę zmęczony zakładaj silnik i w górę. Nie masz pojęcie przez co przeszedł... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Na moje oko skłon jest leciutko za duży a wykłon powinien być ok, ale niech się jeszcze inni wypowiedzą. Ostatecznie to się koryguje po obserwacjach lotu i nie ma twardej zasady, że musi być np. 2 stopnie w tą i 4 w tamtą, są pewne przyjęte wartości, ale zależą od konstrukcji i od dokładności konstrukcji, zachowania kątów itd. Pochwal się kiedy to się takie "kuku" stało ? Czyżby były kolejne próby po opublikowanym filmiku ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Na moje oko skłon jest leciutko za duży a wykłon powinien być ok, ale niech się jeszcze inni wypowiedzą. .......... Kacper ma racje skłon jest leciutko za duży , wykłon ok. Podłóż cieniutkie podkładki pod dolne śruby mocowania silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolikon Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Moim zdaniem też skłon jest ciut za duży. Jestem po pierwszym "locie", a raczej kołowaniu i prawie starcie. Już chciałem wystartować, aż uderzyłem w krawężnik (kołowałem trochę na ulicy, bo gdzie indziej nie miałem miejsca) i silnik się odkleił. Teraz przymocowałem go tak, że chyba nie ma prawa odlecieć. Kawałek "plastikowej tektury" na przód i dwa po bokach. Przewinąłem jeszcze miedziany drucik przez te dziury w tej "tekturze", i trzyma się porządnie. Jutro kolejne próby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Dzięki za wszystkie sugestie. Dzisiaj wykonałem kilka prób pod koniec dnia. Jestem zadowolony bo widać postęp. Błędy jakie popełniałem do tej pory. 1. Zbyt głęboko osadzona piasta na sworzniu. Przez co śmigło łamało się za każdy razem. 2. należy wykonywać delikatne ruchy a nie jak na PS3 :-D Na pierwszym filmiku wylądowałem z wyłączonym silnikiem i tutaj śmigło się nie złamało. Być może cofnęła się piasta za głęboko i przy drugiej próbie rozwaliłem śmigło. Drugi filmik wrzuciłem chociaż kompletnie nic nie widać. @Kaceper, tak teraz mi się nogi trzęsły bo nie wierzyłem że polecę... PS. Wyciszcie dźwięk, na koniec kobieta krzyknęła i można się wystraszyć http://www.youtube.com/watch?v=VFaCdZnhEN0 http://www.youtube.com/watch?v=EFPAyZhK-S4 Czy to sen czy ktoś na forum wspomniał o magicznym urządzeniu, które ustawia zawsze śmigło w poziomie ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Śmigło wkładaj do samego końca a ośkę przytnij tak by wystawała ledwie milimetr czy dwa z prop-savera, w razie zawadzenia śmigłem zeskoczy z piasty, ewentualnie tnąc o-ringi. Jak ośka będzie za długa, prędzej czy później Ci się wykrzywi i będzie solidnie biło aż łożyska rozpierdzielisz. Co do filmów .. Widzisz da się Jeśli mogę doradzić, leć dużo dużo wyżej (ale powoli, nie ładuj steru wysokości na maksa) tam zaczniesz się bawić i obeznasz z drążkami, masz wtedy sporo czasu na reakcję i poprawki. Nie ma co ukrywać, wciąż widać syndrom PS3 / XBOX :) Ustaw Sobie Dual Rate na około 60% na wszystkie stery a potem co kilka lotów zmieniaj na 70 / 80 aż dojdziesz do 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi