Skocz do zawartości

Funbat - superprosty model z pianki


Air
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam, chociaż nie wiem dokładnie jak to zrobić. Oblicze sobie SC poprzez program z tego forum a następnie sprawdzę czy wyliczony SC zgadza się mniej więcej z tym co jest w planach funbata. Bartosz potwierdź mi jedna rzeczy. SC ustawiam jak będę mieć już wszystko zamontowane w samolocie ? Bo z tego co wiem to właśnie kurier dostarczył mi wszystko ale odbiornik będę miał za tydzień..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vowthyn masz na myśli włókninę z włókna szklanego + żywice ?

 

U mnie ze względów oszczędnościowych dałem po prostu gęstą gładką firankę. Taka powłoka dobrze uodparnia depron na "palcowanie" i zadrapania, mocno go usztywnia (skrzydło to decha, a przede wszystkim powierzchnie sterowe są bardzo sztywne) i pozwala pomalować go dowolnym lakierem bez ryzyka stopienia.

 

Mój "FatBat" dzisiaj poleciał. Nie wiedząc jak się zachowa taki klocek przy rzucie zaryzykowałem start pionowy z ziemi ze "stójki" na statecznikach. Model bez kłopotu wzniósł się w powietrze. Lata pięknie, chodzi za ręką, jest prosty w pilotażu i bardzo sterowny. Nie jest specjalnie szybki (śmigło 10 cali i silnik 1100KV tyłka nie urywa, ale to i tak najszybszy z moich modeli. Podejrzewam że spory wpływ na dobrą sterowność ma strumień zaśmigłowy dość dużego jak na taki model śmigła. Silnik niestety po tych dwóch lotach był piekielnie gorący - trzeba będzie pomyśleć nad nowym, bo ten ewidentnie już zdycha.

 

Lądowanie niestety już takie fajne nie jest, jest szybkie i dość stresujące, zakończone mało finezyjnym "dupnięciem", zupełnie inne od tego, do czego przyzwyczaiły mnie szybowce. Waga modelu robi tutaj swoje. Wykonałem dwa loty, łącznie jakieś 8 minut w powietrzu, za drugim razem przy lądowaniu lekko uszkodziłem jeden magnes od klapki i lekko naderwałem statecznik, nic poważnego. Muszę też wykonać separację silnika od pakietu ze sklejki, bo depron nie daje rady, przy lądowaniu pakiet idzie do przodu i miażdży depronową płytkę.

 

Żałuję że nie wydłużyłem jeszcze bardziej nosa modelu, 3cm więcej nie zaszkodziłoby, a tak pomimo ciężkiego silnika (60g) i pakietu (260g) model w dalszym ciągu ma CG lekko z tyłu w stosunku do wzorcowego 4,3cm. Może dorzucę jakiś ciężarek obok silnika, chociaż nie widzi mi się dokładanie masy do już i tak ciężkiego modelu.

 

Ogólnie jestem więcej niż zadowolony, oblot się udał i model daje dużo frajdy z lotu pomimo małych rozmiarów. Dodatkowo jest totalnie niekłopotliwy w transporcie. Żeby obietnicy stało się zadość właśnie schnie pierwsza warstwa farby, bo FunBat zasłużył na ładne malowanie. Polecam model wszystkim, mało pracy, bardzo małe koszty (u mnie prawie zerowe bo całe wyposażenie "z odzysku"), a frajda duża. Kto nie ma FunBata ten gapa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalezłem gdzieś "platikową tekturę", bo nie wiem jak to inaczej nazwać, wywierciłem w niej dziury na śrubki i silnik trzyma się pięknie. To coś jest elastyczne, więc może uda się przy krecie troszeczkę zamortyzować upadek, chociaż w to wątpię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek otrzymałem zamówienie z abc-rc. Jednakże mam kilka pytań.

 

1. Z silnika wychodzą trzy kable, z regulatora także. Kolejność podłączenia dowolna ?

2. Mam trzy wtyki gold. Jednak nie trzymają się tak mocno jak powinny. Mam to przylutować a następnie zaizolować, proszę o potwierdzenie, chyba że jest inny sposób ?

3. Połączenie regulatora z baterią. W obu przypadkach czerwony kabel to plus czy sie myle. Tutaj też pewnie trzeba to lutować tylko ta niebieska końcówka przeszkadza można to usunąć ?

post-12966-0-33015100-1375608041_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Dowolna. Jeżeli silnik będzie się odwrotnie kręcił, to musisz zamienić pierwszy kabel z ostatnim.

Ad.2 Przylutować i zaizolować np. koszulką termokurczliwą dostępną w każdym sklepie z elektryką itp. Dla mnie najlepszy sposób.

Ad.3 Dobrze myślisz, czerwone kable to plus. Musisz przylutować nowe konektory. Jakieś np. XT60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Zdefiniuj odwrotnie kręcił ?

Patrząc od przodu na silnik, powinien kręcić się w lewo, a może zdarzyć się tak, że po podłączeniu regulatora zacznie on chodzić w prawo. I wtedy należy zamienić kable.

Napisałem, że pierwszy z ostatnim, bo tak jest łatwiej powiedzieć, aniżeli którykolwiek z którymkolwiek, bo wtedy mogą np. rodzić się jakieś nowe pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę niebieski wtyk z baterii uciąć i przylutować do tego kontektora XT60, który mam ?

Trochę nie tak , bo masz kompletne końcówki Dean( http://www.avifly.pl...products_id=296)lepiej dokupić końcówkę pasującą do lipola masz tylko 1 lutowanie do regulatora .(nie widać co jest za złącze przy liupolu)

Ucinanie złącza przy lipolu jest trochę niebezpieczne.

 

To są XT60 http://www.avifly.pl/product_info.php?products_id=297

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie podczas zamawiania towaru rozmawiałem z pracownikiem sklepu abc-rc żeby sprawdził czy to co zakupiłem jest kompletne i ma sens. Okazało się że kilka rzeczy było z innej parafii. Na poniższym zdjęciu macie XT60 i poli. Ze względu na inną odległość pomiędzy pomiędzy bolcami, nie mogę tego połączyć. Czy nie powinienem kupić tego co pokazała Francka tj: http://www.avifly.pl/product_info.php?products_id=297

post-12966-0-09217700-1375642716_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lipolku masz złączkę EC 3 czyli coś takiego http://abcrc.pl/p/11...-akcesoria.html

A to czerwone to Dean więc , żeby nie komplikować to tą niebieską odlutuj i przylutuj czerwona żeńską ,męską do regulatora i to wszystko.

 

Po tej operacji będziesz używać tylko tego typu złączki http://www.avifly.pl/product_info.php?products_id=296 lub porobisz sobie przejściówki , jezeli kupisz lipole z innymi zakończeniami np. http://abcrc.pl/XT60-female-DEAN-female

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz,tylko uważaj co by zwarcia nie zrobić przypadkiem

a i jeszcze jedno,do baterii zawsze lutuj typ żeński złącza ,tak samo na wyjściu z regla,nigdy odwrotnie

 

Rozumiem dlaczego żeńskie złącza przy baterii - żeby nie było zwarcia. Ale dlaczego żeńskie przy wyjściu z regulatora, czyli pomiędzy regulatorem a silnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.