majula7 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Punkt podpacia podwozia mam jakieś 6 cm od natarcia, srodka cieżkości nigdy nie liczę. Biorę model w ręce i mniej czy więcej wiem, czy jest dobrze. W moim modelu po zmierzeniu wyjdzie między 10-12cm od natarcia. Wczoraj testowałem uderzeniowo podwozie, jeśli możesz zrób wzocnienia dźwigarowe, bo u mnie mimo wagi do lotu około 1,8kg słabo to widzę, będę musiał sporo kombinować, aby to wszystko było na swoim miejscu po wylądowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rkajor Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Wczoraj testowałem uderzeniowo podwozie, jeśli możesz zrób wzocnienia dźwigarowe, bo u mnie mimo wagi do lotu około 1,8kg słabo to widzę, będę musiał sporo kombinować, aby to wszystko było na swoim miejscu po wylądowaniu. Nie bardzo wiem co masz na mysli piszac o wzmocnieniach dzwigarowych - mozesz cos wiecej napisac ? Ja podwozie mam mocowane na wkretach to sklejki wklejonej na zywicy w EPP. Swoja droga dobry wynik z 1.8 kg. U mnie jak nic wyjdzie ok 2.4-2.5 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 U mnie narazie zostaje tak jak jest, ale jeśli wyrwę podwozie to wzmocnię to tak. B-17 dostał stalowy fartuszek + parę kolorowych dodatków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Idzie wiosna, więc czas kończyć budowę. Zadanie na dziś upchać pakiety, kable, ustawić program w radiu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Świetny efekt końcowy i malowanie!!! :wink: Czekam i życzę udanego oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Podczas testów odcina mi jeden silnik, po zmianie regulatora to samo. Macie jakieś pomysły co to może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Proszę podaj jakie masz silniki i regle, a zwłaszcza napięcie , pojemność i ilość C akumulatora. Czy mierzyłeś jakie prądy i pobiera na max obrotach jeden silnik?Stawiałbym na zbyt małą pojemność i za małe C Aku. Na zdjęciach widzę 1 akumulator ? Jeśli tak to chyba na pewno ma zbyt małą wydajność. Zwłaszcza, ze silniki , jak widać na filmie , nie osiągnęły max obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Zobacz jak działa ten bez śmigła i jak działa gdy tylko ten ma śmigło. Albo to problemy z wydajnością prądową, albo problem z silnikiem, np uszkodzona jedna żyłka z fazy. Czasem "nie chrobocze" tuż przed wyłączeniem, jakby tracił synchronizację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Silnik A28M 1100kv regle redbrick 30A aku 4000mAh 3S chyba 20C Wszystko wyrabia prądowo, problem pojawia się na małych obrotach Obroty w zakresie od połowy drążka do góry wszystko ok Mam wrażenie, że silnik się grzeje znacznie bardziej niż pozostałe Rozbierałem już go dwa razy nic nie widać, uzwojenia ok. Majac go na zewnątrz po podłaczeniu regla czasami nie wkręca się na maksymalne obroty, tak jakby w regulatorze ustawiony był miękki start. Dzisiaj pomierzę skubańca i porównam z innym. A tu inny test: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Pomierzyłem silniki bez śmigieł, pobór prądu przy 11,4 V na poziomie 0,68A W silniku problematycznym pobór prądu 2,6A Po wymianie łożysk to samo. Macie jakieś pomysły, co to może być. Silnik bez śmigła po 2-3 minutach jest gorący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Pomierzyłem silniki bez śmigieł, pobór prądu przy 11,4 V na poziomie 0,68A W silniku problematycznym pobór prądu 2,6A Po wymianie łożysk to samo. Macie jakieś pomysły, co to może być. Silnik bez śmigła po 2-3 minutach jest gorący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Silnik do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Silnik do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Tak jak pisał Kesto. Masz pewnie zwarte jedno z uzwojeń. Do wymiany albo do przewinięcia. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 Tak jak pisał Kesto. Masz pewnie zwarte jedno z uzwojeń. Do wymiany albo do przewinięcia. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 No to mam problem bo silników A28M nigdzie już nie ma. Zamierzam kupić dwa o podobnej wielkości i wymienić oba wewnętrzne. Z przewijaniem jest taki kłopot, że nigdy nie udało mi się nawinąć takiej samej ilości zwoi, co w silniku fabrycznym. Jak zmierzyć rezystancję uzwojeń, aby potwierdzić zwarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 No to mam problem bo silników A28M nigdzie już nie ma. Zamierzam kupić dwa o podobnej wielkości i wymienić oba wewnętrzne. Z przewijaniem jest taki kłopot, że nigdy nie udało mi się nawinąć takiej samej ilości zwoi, co w silniku fabrycznym. Jak zmierzyć rezystancję uzwojeń, aby potwierdzić zwarcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Patrky, bierzesz omomierz i mierzysz opór w omach lub miliomach pomiędzy każdymi kabelkami ( gdyby były w jednym kolorze na przykład to je sobie oznacz np cyferkami- zakładam że uzwojenia połączone w trójkąt) tj. wykonujesz pomiar pomiędzy kabelkami 1-2,1-3, 3-2, rezystancja pokazana przez miernik powinna być taka sama w każdym pomiarze, ewentualnie z tolerancją 1-2%. Zrób pomiary porównawcze na jednym lub wszystkich pozostałych silnikach, jeśli choćby na jednym uzwojeniu będziesz miał inną rezystancję to silnik do przewinięcia. Nie mam doświadczenia w przewijaniu, zazwyczaj kupuję nowe silniki bo uważam, że się nie opłaca przewijać. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Patrky, bierzesz omomierz i mierzysz opór w omach lub miliomach pomiędzy każdymi kabelkami ( gdyby były w jednym kolorze na przykład to je sobie oznacz np cyferkami- zakładam że uzwojenia połączone w trójkąt) tj. wykonujesz pomiar pomiędzy kabelkami 1-2,1-3, 3-2, rezystancja pokazana przez miernik powinna być taka sama w każdym pomiarze, ewentualnie z tolerancją 1-2%. Zrób pomiary porównawcze na jednym lub wszystkich pozostałych silnikach, jeśli choćby na jednym uzwojeniu będziesz miał inną rezystancję to silnik do przewinięcia. Nie mam doświadczenia w przewijaniu, zazwyczaj kupuję nowe silniki bo uważam, że się nie opłaca przewijać. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Dzięki znalazłem już usterkę, z pomiarem miałem problem bo zwykłe sklepowe mierniki mają skalę od 200 ohmów w górę. Spróbuję go przewinąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi