Tomek Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Fockus. Ja obecnie mam w Katanie zamontowane to podwozie z Cyberfly i jest o.k. Mocowanie na nylony 4mm (albo 5mm nie pamiętam) Dodatkowo mój kolega lata Yakiem z UH na tym podwoziu. Modela waży tyle samo co Katana , ale ląduje jak przecinak i podwozie zniosło to bez problemów. W spalinowej założyłem duralowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_73 Opublikowano 20 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2008 Dzięki Tomku za radę. Skoro to z Cyberfly'a tak się zachowuje to nie pozostaje mi nic innego jak je zainstalować Obecnie Katana ma "urlop"... z braku czasu właściciela :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_73 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Katana wróciła z "urlopu'.... Trwał dość długo bo dwa miesiące z kawałkiem ale wreszcie prace posunęły się na przód i oto rezultat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Bardzo, bardzo, bardzo ładnie go okleiłeś :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coper Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 No no no pod wrażeniem!!!! :) teraz tylko pierwsze loty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus_73 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Jeśli chodzi o design malowania to wielki ukłon w stronę kolegi Copera. Dzięki Bartku za pomoc... :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coper Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Hehe nie ma sprawy model PIEKNY!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoyo Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Witam. Mam pytanie czy serva hitec HS 325 BB wystarcza do katany?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Niestety nie jest za duże , nie zmieści się w Katanie. Myśl raczej o serwach do 25 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Dziś stałem się posiadaczem zestawu Katanki Dzięki uprzejmości Grześka z Majsterklepki mam superlekki zestaw - z 2 modeli wybrał mi lżejsze części, dzięki czemu na wejściu mam masę mniejszą o ok. 60g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Dzięki temu ktoś teraz kupi kloca o 60g cięższego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Niezupełnie. Różnica wagi drewna była niewielka. Największa różnica dotyczy wagi maski silnika - maski były robione z 2 materiałów i jedna są znacznie lżejsze. A czy w spalinowej Katanie komuś zrobi różnicę te 60g? Z drugiej strony - a czemu kolejny klient nie mógłby zadzwonić do Grześka i poprosić o wybranie "tej lżejszej"? U niego na sklepie zawsze jest kilka sztuk. A teraz proponuję zakończyć OT A w tak zwanym międzyczasie, przez 2 godziny powstał prawie cały kadłub Katany. Muszę jeszcze okleić "górę" i to praktycznie tyle. EDIT: Wczoraj miałem kadłub gotowy do oklejania góry, dziś w 20 minut góra została oklejona. Jak wrócę do domu czeka mnie tylko szlifowanie i zaczynam robić ramkę kabiny. I teraz tak się zastanawiam nad silnikiem - na pewno coś z Turnigy, pewnie 35-42, najkorzystniej wagowo i cenowo wychodzi pakiet 4s 2200 Fullymax... No i teraz - który silnik wziąć, żeby nadawał się do 3D przy tym pakiecie (4s w sensie), żeby zakręcił śmigłem powiedzmy 12 cali? Myślę że zapakuję 35-42D 1000kv, wg testów w komentarzach na stronie na śmigle 12/6 bierze 50A i daje 2 kilo ciągu... Regiel SuperSimple 50A i UBEC do kompletu... Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Chyba znalazłem lepszy silnik: TURNIGY W opisie (komentarze) mamy coś takiego: Used this motor in an Extreme Flight 47.5" Yak. Was a powerhouse on 4S, light and floaty on 3S. Czyli po naszemu: Użyłem tego silnika w Yaku 47,5" Extreme Flight. Na 4S to prawdziwa elektrownia (moc w sensie), na 3S lekko i "pływająco". Waga taka sama jak w 35-42D, ale niższe KV. Zapowiada się ciekawie Zaczekam jeszcze z zakupem aż poskładam i okleję model, a nuż będzie lżej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Polecam silnik 3542 o 1000 obrotach na Volt . Wystarczy zasilanie 3S 2200 . Śmigło stosowałem 14/7 i regulator 40 A . Mocy pod dostatkiem przy modelu ważącym 1400 gram . O dziwo nie zauważyłem różnicy mocy w stosunku do silnika 3548 o 900 obrotach na Volt . Nie latałem silnikiem 3542 zasilanym 4S , latałem 3548 zasilanym 4S i spokojnie wystarcza do modelu 1700 gram . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Leszku, pytanie co rozumiesz przez stwierdzenie "mocy pod dostatkiem" ? Potrzebuję modelu do treningu 3D i chciałbym uzyskać około 2-2,2kg ciągu, przy czym 2,2 byłoby w sam raz A co do zasilania - może być i 3s I tak muszę kupić pakiet, więc nie ma to znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 U mnie mocy pod dostatkiem oznacza , że model z zawisu po dodaniu gazu bez ociągania się idzie coraz szybciej do góry . A czy jest to 1800 czy 2200 gram ciągu to mnie całkowicie nie interesuje , ważne jak model zachowuje się w praktyce a nie w teorii .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 U mnie mocy pod dostatkiem oznacza , że model z zawisu po dodaniu gazu bez ociągania się idzie coraz szybciej do góry . O, i to jest odpowiedź jakiej potrzebowałem Dzięki A jeszcze pytanko - na ile czasu lotu wystarcza pakiet 2200? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 6-7 minut pełnej akrobacji , ale przy modelu ważącym 1400 gram . Jeśli waga będzie 1200 gram to wystarczy śmigło 13/6 i czas się zwiększy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Oki, super Zawsze w odwodzie mam pakiet 2600... 220g, 2200mAh waży ok. 185g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Witam. Moja Katana PL waży 1364g.: - silnik BLS 30 -1200kV, 350W(od Calmato Sport - przypomina Keda 36-42 162g) - regulator 40A - śmigło ??? (APC 11x5,5 za mało ciągu, GWS 11x7 wystarcza ledwo do zawisu na świeżym pakiecie) - serwa: lotki , 14g; 2,2kg ogon 16g; 3,6 kg - pakiet A123 4S 2300mAh Z tym wyposażeniem wyważa się idealnie na dźwigarze. Martwi mnie jedynie silnik. Jest dysyć duży i ciężki, ale będzie za mały nawet do zawisu. Myślałem o zakupie silnika . Jest lżejszy, ma mniejsze kV i można wykorzystać większe śmigło. Tylko te 800W trochę naciągane :crazy: Trochę mnie pociągnął ten samolot i nie chciałbym zmieniać regulatora i pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.