Skocz do zawartości

Katana 1,25m - extremalnie lekki model ze stajni Artexu


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Fockus.

Ja obecnie mam w Katanie zamontowane to podwozie z Cyberfly i jest o.k.

Mocowanie na nylony 4mm (albo 5mm nie pamiętam)

Dodatkowo mój kolega lata Yakiem z UH na tym podwoziu.

Modela waży tyle samo co Katana , ale ląduje jak przecinak i podwozie zniosło to bez problemów.

W spalinowej założyłem duralowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 395
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Niezupełnie.

 

Różnica wagi drewna była niewielka. Największa różnica dotyczy wagi maski silnika - maski były robione z 2 materiałów i jedna są znacznie lżejsze. A czy w spalinowej Katanie komuś zrobi różnicę te 60g?

 

Z drugiej strony - a czemu kolejny klient nie mógłby zadzwonić do Grześka i poprosić o wybranie "tej lżejszej"? U niego na sklepie zawsze jest kilka sztuk.

 

A teraz proponuję zakończyć OT :)

 

A w tak zwanym międzyczasie, przez 2 godziny powstał prawie cały kadłub Katany. Muszę jeszcze okleić "górę" i to praktycznie tyle.

 

EDIT: Wczoraj miałem kadłub gotowy do oklejania góry, dziś w 20 minut góra została oklejona. Jak wrócę do domu czeka mnie tylko szlifowanie i zaczynam robić ramkę kabiny.

 

I teraz tak się zastanawiam nad silnikiem - na pewno coś z Turnigy, pewnie 35-42, najkorzystniej wagowo i cenowo wychodzi pakiet 4s 2200 Fullymax... No i teraz - który silnik wziąć, żeby nadawał się do 3D przy tym pakiecie (4s w sensie), żeby zakręcił śmigłem powiedzmy 12 cali? Myślę że zapakuję 35-42D 1000kv, wg testów w komentarzach na stronie na śmigle 12/6 bierze 50A i daje 2 kilo ciągu... Regiel SuperSimple 50A i UBEC do kompletu... Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem lepszy silnik: TURNIGY

 

W opisie (komentarze) mamy coś takiego:

 

 

Used this motor in an Extreme Flight 47.5" Yak. Was a powerhouse on 4S, light and floaty on 3S.

 

Czyli po naszemu: Użyłem tego silnika w Yaku 47,5" Extreme Flight. Na 4S to prawdziwa elektrownia (moc w sensie), na 3S lekko i "pływająco".

 

Waga taka sama jak w 35-42D, ale niższe KV. Zapowiada się ciekawie :) Zaczekam jeszcze z zakupem aż poskładam i okleję model, a nuż będzie lżej? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam silnik 3542 o 1000 obrotach na Volt . Wystarczy zasilanie 3S 2200 . Śmigło stosowałem 14/7 i regulator 40 A . Mocy pod dostatkiem przy modelu ważącym 1400 gram . O dziwo nie zauważyłem różnicy mocy w stosunku do silnika 3548 o 900 obrotach na Volt . Nie latałem silnikiem 3542 zasilanym 4S , latałem 3548 zasilanym 4S i spokojnie wystarcza do modelu 1700 gram .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Moja Katana PL waży 1364g.:

- silnik BLS 30 -1200kV, 350W(od Calmato Sport - przypomina Keda 36-42 162g)

- regulator 40A

- śmigło ??? (APC 11x5,5 za mało ciągu, GWS 11x7 wystarcza ledwo do zawisu na świeżym pakiecie)

- serwa: lotki , 14g; 2,2kg ogon 16g; 3,6 kg

- pakiet A123 4S 2300mAh

Z tym wyposażeniem wyważa się idealnie na dźwigarze.

Martwi mnie jedynie silnik. Jest dysyć duży i ciężki, ale będzie za mały nawet do zawisu.

Myślałem o zakupie silnika . Jest lżejszy, ma mniejsze kV i można wykorzystać większe śmigło. Tylko te 800W trochę naciągane :crazy:

Trochę mnie pociągnął ten samolot i nie chciałbym zmieniać regulatora i pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.