Skocz do zawartości

Projektowanie modelu 3D


Piotrecki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Piszą tu o tym jak wykonać kopyto, jak wydrukować profile z planów, a nigdzie nie znalazłem jak zaprojektować od początku samolot tak, żeby wg tego projektu zrobić kopyta do laminowania. Chciałbym żeby kształt modelu nie był zrobiony na oko bez użycia komputera. W autocadzie udało mi się narysować rzut samolotu z boku i z góry, ale jak z tego zrobić 3d, to niestety moja wiedza na tym sie kończy. Najłatwiej było by mi narysować model właśnie w rzucie z boku i z góry, jakoś przekształcić to na figurę przestrzenną i zrobic przekroje kadłubu tak, żebym miał kształt wręg w odpowiednich punktach na długości modelu no ale to tylko moje, zapewne niepoprawne rozumowanie. Może ktoś ma koncepcje jak to ma być zrobione?

Jakiego programu najlepiej użyć do projektowania? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat rzeka... bez podstawowej wiedzy konstrukcyjnej, zasad modelowania przestrzennego i znajomości narzędzi (programów) to ciężko będzie. Najlepiej zacząć od lektury książek W. Schiera w których opisuje podstawowe zasady projektowania modeli zdalnie latających. Jak już pojmiesz wiedzę tam zawartą, wróć do tematu z konkretnymi problemami :D

Co do programów to jest ich multum. Osobiście na co dzień pracuję na SolidWorksie i Catii. Jednak jest także pełno programów mniej zaawansowanych, które do wykonywania takich prac projektowych w zupełności się nadają... Przykładem może być TurboCAD w którym Slawekmod robi wspaniałe projekty, a sam program jest w zasięgu każdego śmiertelnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam zasady projektowania samolotów jako teoretyk po politechnice specj lotnictwo ale bardziej jako praktyk z modeli bo to to samo tylko skala inna;) Umiem projektować maszyny w Autocadzie w 3d ale z nieregularnym kształtem mam spore problemy. Autocad jest do tego troche podstarzały. Niestety catii nie zdążyłem poznać ale miałem ja na uwadze. Może ktoś zna jakieś prostsze programy w które nie trzeba się wciągać zbyt długo? Dzieki za odp;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jakiegos programu 3D, AutoCada ciezko nazwac 3D.

Programow jest wiele poczawszy od CATIA, UG a skonczywszy na AutoCadzie

Metod jest wiele opisze moze dwie;

Pierwsza to rysujesz rzut z gory z boku i tworzysz przejscie pomiedzy nimi zadajac warunki brzegowe

Druga podobna z tym ze rysujesz przekroje poprzeczne a na nich rozpinasz powierzchnie. Na pierwszy rzut oka fajnijesza, ale wygodniesza i bardziej 'widowiskowa' jest pierwsza

Trzecia to kombinacja pierwszej i drugiej.

 

Kazda (przede wszystkim pierwsza)z tych opcji wymaga wiedzy teoretycznej o powierzchniach i umiejetnosci poslugiwania sie jakims programem.

 

Ogolnie trzeba bylo by esej napisac albo ksiazke na ten temat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim AutoCAD nie jest programem parametrycznym i 3D w nim to tylko taki bajer co by sobie wyciągnąć jakiś profil i zobaczyć jak fajnie wygląda. W dużym uproszczeniu Paweł napisał jak to się wszystko odbywa. Podstawą jest praca na powierzchniach i/lub czasopismach... tfu przekrojach :D Ale niestety do tego trzeba znać odpowiednie narzędzia, których AutoCAD nie posiada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

To może ja swoje trzy grosze...

 

Jeżeli na poważnie kolega Piotrecki chce się zająć modelowaniem w 3D czegokolwiek, a moim zdaniem modele są gdzieś w pierwszej połowie skali trudności modelowania, to polecam program Solid Works.

 

Aktualnie pracuje na tym oprogramowaniu oraz na AutoCADzie też 3D, CATII, znam Inventora, otarłem się o UG i parę pomniejszych środowisk. Zaryzykuje stwierdzenie, że Solid może nie jest najlepszym środowiskiem modelowania 3D ale ma dwie cechy, którymi powinieneś być zainteresowany: w miarę bez problemów da się zrobić w nim 80-90% tematów, które przyjdą komuś do głowy i co najważniejsze jest bardzo łatwy do nauki.

 

Będąc na intensywnym kursie można go opanować w zakresie 80-90% w ciągu 3-4 dni, samemu z dobrym tutorialem wystarczyłby tydzień.

 

Ważniejsze niż sama nauka programu i jego funkcji jest "załapanie" podejścia takich aplikacji do parametrycznego modelowania 3D, struktury projektu (detale/party, złożenia/assemblies), i podstawowych konstrukcji geometrycznych jak wyciągnięcia, obroty itd. - we wszystkich wymienionych parametrycznych środowiskach 3D odbywa się to analogicznie.

 

Osobiście zachęcam Ciebie i innych kolegów do nauki takich programów - jak ktoś załapie "bakcyla" to później nie wyobraża sobie innego sposobu na projektowanie nawet najprostszych rzeczy.

 

I nie mogę się zgodzić z kolegami, że będzie się tego strasznie ciężko nauczyć - proponuje pozytywne nastawienie, odrobinę determinacji i skorzystanie z pomocy wujka Googla oraz kolegów np. z tego forum ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Turbocad 15 Deluxe- legalny soft w cenie około 100zł , najnowsza wersja Deluxe kosztuje około 500zł. wersja Pro kosztuje około 10x więcej . Do rysowania 2D i większości 3D wystarcza Deluxe, bardziej zaawansowane bryły 3D rysowane za pomocą przekrojów i prowadnic wymagają wersji Pro. Można pobrać Trial wersji Pro i zobaczyć co i jak. Generalnie bardzo fajny program. Próbowałem walczyć z AutoCAD Trial ale nie było sensu sie uczyć tego programu bo trial wygasa po 30 dniach a na oryginalny soft mnie po prostu nie stać. W TurboCad zarówno deluxe i Pro spokojnie da się wygenerować bryły do frezarki 3D zarówno w plikach DXF jak i STP itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.