Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokladnie z bombami to bedzie 4kg jak nic! A tak odbiegajac od tematu wie ktos moze jak na lekko (aluminium? ) zbudowac podwozie przednie z amortyzacja ? Chodza mi po glowie dwie rurki jedna w drugiej i sprezyna, tylko jak to polaczc? Tu juz moja inwencja sie konczy. Moze ktos pomoze?

Opublikowano

U mnie wagowo wygląda to tak:

1079g model niemalowy z podwoziem, serwami, odbiornikiem i kompletami napędowymi.

Kadłub z pełnego EPP bedzie drążony, aby schować pakiet turningy 3s 4000 o wadze 340g,

Model do lotu napewno nie przekroczy 1,7kg.

Opublikowano

Chodza mi po glowie dwie rurki jedna w drugiej i sprezyna, tylko jak to polaczc?

Kiedyś nudziło mi się i zbudowałem takie coś bazując na materiałach z castoramy:

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

 

W środku jest sprężyna. Jest dość sztywna, ale do modelu o masie ok 3km, nacisk na oś wyjdzie ok 1kg, więc powinna być ok. Kółko nigdy nie latało było wykonanie tylko w celach doświadczalnych. Zauważyłem, że dobrze jest nasmarować oliwą/smarem/wazeliną wewnętrzny tłok.

 

Model do lotu napewno nie przekroczy 1,7kg.

To bardzo mało. Moje skrzydło FPV wazy tyle samo ;-)
Opublikowano

Dzień dobry

Tylko weź pod uwagę, że sama sprężyna powoduje odbijanie podwozia od pasa. Obecnie są we wszystkich sklepach dostępne amortyzatory n.p. do samochodów r.c. Można adoptować różne rozmiary, a ponoć są już dedykowane do modeli samolotów.

Opublikowano

dostępne amortyzatory n.p. do samochodów r.c. Można adoptować różne rozmiary

Pod warunkiem że zrobisz model w skali 1:3.

Do samolotów są dostępne amortyzowane golenie,ceny od 30-80 zł w zależności od wielkości i średnicy mocowania.

Poza tym goleń na samej sprężynie sprawdza się bardzo dobrze,wystarczy włożyć lepki smar do środka aby dobrać w miarę siłę tłumienia i działa jak trzeba.Taką budowę amortyzatora skalowego robi Tamiya w podwoziach High lift (Toyota Tundra,Ford F-350 itp.)

Opublikowano

Dziękuję za cenną/tańszą informację. Jak już dojdę do tego etapu poprawienia wyposażenia zamykanych goleni mojego w budowie P 40 pozwolę sobie wrócić do tematu.

Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Do samolotów są dostępne amortyzowane golenie,ceny od 30-80 zł w zależności od wielkości i średnicy mocowania.

A masz moze jakies konktretne przyklady - najlepiej gdzie to mozna dostac ?

Opublikowano

 

W środku jest sprężyna. Jest dość sztywna, ale do modelu o masie ok 3km, nacisk na oś wyjdzie ok 1kg, więc powinna być ok.

 

A skad wykombinowales taka sprezyne i jaka ona u Ciebie ma srednice ?

Opublikowano

Ok zatem wycieczka do Castoramy mnie czeka :D zawsze przy okazji cos ciekawego sie znajdzie !

Korzystajac z okazji zamieszczam kilka fotek z pre-motazu, na chwile obecna skrzydla sa uzbrojone w serwa; lotki i klapy oraz mechanizm laczenia jest ukonczony, 2m do transportu moglo by byc klopotem wiec centroplat jest staly i polowki skrzydel sa demontowane.

Stateczniki pionowy na zamontowane serwo ktore bedzie sterowalo SK i bedzie na kably Y z serwem sterujacym podwoziem tylnym, podwozie tylne rowniez bedzie chowane - osobne serwo.

Konstrukcja podwozia tylnego:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ulozone klocki :

Dołączona grafika

Statecznik z serwem:

Dołączona grafika

Skrzydlo dzielone:

Dołączona grafika

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panie/Panowie,

Doradzcie czy cos takiego bedzie dzialalo ?

 

Nadejszla chwila kiedy to trza pomyslec o spieciu wszystkiego w calosc i wymyslilo mi sie po ktotkich konsulatcjach z kolegami cos takiego :

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Z rysunku wychodzi na to, że zadziała, ja bym sie tylko pokusił o pakiet 6 v na zasilanie serw i odbiornika ( obawiam się dużych chwilowych spadków napięcia w chwili gdy będzie kilka serw na raz działać - optima jest wrażliwa na zbyt niskie napięcie zasilania nawet chwilowe) i może listwę zasilającą lub np. 2 lekkie pakiety 6 v i prosty manager zasilania. Ewentualnie zasilić dodatkowo odbiornik przez gniazdo SPC.

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano

Z rysunku wychodzi na to, że zadziała, ja bym sie tylko pokusił o pakiet 6 v na zasilanie serw i odbiornika ( obawiam się dużych chwilowych spadków napięcia w chwili gdy będzie kilka serw na raz działać - optima jest wrażliwa na zbyt niskie napięcie zasilania nawet chwilowe) i może listwę zasilającą lub np. 2 lekkie pakiety 6 v i prosty manager zasilania. Ewentualnie zasilić dodatkowo odbiornik przez gniazdo SPC.

Pozdrawiam

Piotrek

A moge bezkarnie zasilic odbiornik z bec'ow 4-rech silnikow (5V) + bezposrednio z SPC zamiast dodatkowego 4,8-6V ? - wystarczy na 10 serw MG90 Tower Pro ?

Opublikowano

 

A moge bezkarnie zasilic odbiornik z bec'ow 4-rech silnikow (5V) + bezposrednio z SPC zamiast dodatkowego 4,8-6V ? - wystarczy na 10 serw MG90 Tower Pro ?

Owszem, można, będziesz miał wtedy tzw wydajność prądową jako sumę maksymalnych prądów z każdego regla , czyli jeśli BEC w reglu może dać 3 A max to pomnożyć x 4. I tak nie zmienia to faktu, że w przypadku źle wyregulowanych serw lub zaciętego podwoziowego, prąd pobierany może być tak duży, że szybko wykończy baterię zasilającą regle, jednym z rozwiązań jest wtedy dodatkowe zasilanie przez SPC. Analizując ( zupełnie hipotetycznie) może się zdarzyć, że będzie pracowało kilka serw pod dość dużym obciążeniem na raz. Może zmierz sobie amperomierzem jaki prąd w A lub w mA pobiera obciążone na dźwigni serwo? Wszystko będzie jasne. Do tego wygoogluj sobie prawo Ohma, też Ci się przyda do policzenia tego i owego. Osobiście sądzę (ale to moje prywatne zdanie), że nawet kilka tych serw, pracujących równocześnie pod obciążeniem nie zeżre tyle amperków ile możesz uzyskać z BECów regulatorów. Ale wybór opcji należy do ciebie. Acha, i jeszcze jedno. Nie widzę sensu zasilania SPC z tej samej baterii co regle w tej konfiguracji serw. Chwilowe spadki napięcia, zwłaszcza przy gwałtownym zwiększeniu obrotów od bliskich minimum do max mogą teoretycznie spowodować krótkotrwały, ale głęboki spadek napięcia, który w ostateczności może doprowadzić do " rozbindowania" zestawu. Osobiście mi się jeszcze coś takiego nie zdarzyło ale rozważyć trzeba jak najwięcej możliwości. Spadek napięcia w Optimach poniżej minimalnego tj przy pakiecie 4,8V poniżej 4,5V ( low level) powoduje niewłaściwe działanie serw ( drgania, brak reakcji, sekwencyjne poruszanie się dźwigni lub inne). W praktyce w moim zestawie zaczyna się taki cyrk przy spadku nap do ok 4-4,2 V. Ale wtedy już dawno model jest na ziemi (inaczej może się znaleźć w ziemi!!!)

To na razie tyle.

Pozdrawiam

Piotr

P.S. A w ogóle to w jakim mode latasz?

Opublikowano

Panie/Panowie,

Doradzcie czy cos takiego bedzie dzialalo ?

 

Nadejszla chwila kiedy to trza pomyslec o spieciu wszystkiego w calosc i wymyslilo mi sie po ktotkich konsulatcjach z kolegami cos takiego :

Rysunek przedstawia podłączenie sygnałowe, czy zasilania?
Opublikowano

W schemacie brak ważnego ogniwa jakim jest zasilanie główne, bo to od niego zależeć będzie jakie połączenie zastosujemy.

U mnie zasilanie dodatkowe wynika z zastosowania 1x lipo 3s.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.