Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy możecie podać jaki jest pobór prądu przy max mocy modeli:

GT 2820/06

GT 2815/06

GT 2820/05

Dlaczego na stronie ABC-RC nie ma tych danych? Dlaczego podają bardzo sprzeczne dane dot. zasilania i mocy?

Opublikowano

I=P/U

 

Wszystko zależy jakie śmigło zastosujesz i jaki pakiet.

Ale nie prosiłem o dywagacje co i jak tylko o konkretną specyfikację.

Jak według Ciebie mam wykorzystać ten wzór jesli np. ABC-RC sami nie mogą się zdecydować jaki one mają parametry :?: :!: Rozbieżności jakie podają są ogromne.

Opublikowano

A ja zawsze sprawdzam informacje na temat Emax'ów na stronie perfecthobby.pl

 

Np. Emax GT 2820/06

 

Jak zaczynałem przygodę z modelami lotniczymi nie raz fachowymi poradami uchronili mnie przed złym doborem napędu.

 

P.S.

Nie:

- mam nic wspólnego z tym sklepem

- mam prowizji od takich tekstów

itd.

 

Po prostu cenię fachową pomoc i poradę - to ma być hobby czyli przyjemne spędzanie czasu a nie walka.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Misiekkk - a gdybyś miał prowizję to czy coś w tym byłoby złego gdyby odsyłanie do nich pomogło wielu modelarzom?

Już sprawdziłem te dane ale dziwi mnie dlaczego tak renomowany sklep jak ABC-RC podaje tak mylne dane :?: :!: Np podają zasilanie 2-4s a w dołączonej tabeli jest tylko 2-3s, podają 480W, a w doączonej tabeli jest ...840W :!: Zależało mi i nadal zależy na silniku dużo lżejszym niż 200g(łącznie z mocowaniem , piastą i śmigłem) do tego nie mniej niż 470W na pakiecie 3s przy poborze jak najmniejszym ;D znaczy góra 42A.

Opublikowano

do tego nie mniej niż 470W na pakiecie 3s przy poborze jak najmniejszym ;D znaczy góra 42A.

470W przy zasilaniu 11,1V to będzie około 42A, wszystko się zgadza i prąd nie będzie ani większy ani mniejszy. A parametry silnika to ja sprawdzam na różnych stronach, czasem bywają rozbieżności.

Opublikowano

Podałem stronę producenta, mam nadzieję że nie wyssali tych danych z palca. A może jednak :| - i zawyżyli je celowo :? , ale na to niestety nie mamy już wpływu i możemy je tylko zweryfikować samodzielnie.

Opublikowano

Dlatego kiedy ja kupuje silnik zawsze mnożę ciąg podany przez producenta razy ok. 1,7.

W ten sposób podwyższasz już zawyżone wyniki :mrgreen:

Chyba się już zdecydowałem na model GT 2820/07 kV 850:

- 3-4s

- 656W(?)

- 41A max

- ciąg 2300g lub 2815/06 kV 1280

- 2-3s

- 480W

- 35A max

- ciąg 1900g

Silnik będzie napędzał kolejne skrzydełko tym razem o rozp 200cm. Chodzi mi bardziej o szybkie wzbijanie się niż o szybki lot poziomy.

 

EDIT I kolejny problem: to samo oznaczenie silnika w ABC-RC i eModel ale fotki pokazują co innego? Przykład silnika GT 2820/06

Dołączona grafika

i

Dołączona grafika

Opublikowano

Tak jak PROTON napisał. Znając-znając dwa elementy z danych podawanych prze sklep (producenta) łatwo sobie wyliczyć trzeci. Jeśli wiemy jaka jest moc silnika i jaki prąd jest on w stanie przez uzwojenia przepuszczać (uwzględniając straty na ciepło), łatwo obliczyć, przy jakim napięciu będzie się to działo.

Twoje pytanie np. o silnik

- 2-3s

- 480W

- 35A max

- ciąg 1900g -wychodzi, ze taką moc będzie posiadał przy napięciu prawie 14V, a więc dopiero 4s i to bez spadku napięcia na baterii (tak się nie da). Trzeba więc przyjąć, ze podana moc jest wzieta dość dużo na wyrost.

I jeszcze, czy poziomo czy przy wznoszeniu-prędkość modelu będzie zależała tylko od mocy silnika i skoku śmigła. Przy takim samym śmigle tylko od mocy (większa praca wykonana w tym samym czasie). Na zdjeciach, jak widać, silniki takie same tylko inaczej pomalowane.

Opublikowano

Co do kolorów Emax'ów - występują w 2 kolorach - czarny i czerwony.

To wciąż ten sam silnik, choć niektórzy twierdzą, że czerwone ( starsza wersja ) jest lepiej wykonana - ale raczej nie ma na to dowodów.

 

Co do doboru silnika - pamiętajcie, że wyniki zależą od zastosowanego śmigła a na takie które daje optymalne wyniki nie zawsze jest miejsce, więc należy te parametry rozpatrywać jednocześnie.

 

Proponuje zawsze przed montażem sprawdzić śrubki mocujące podstawę silnika ( np. w silnikach GF 2215 ) - zdarzył mi się egzemplarz z fabrycznie zupełnie luźnymi inbusami - w drugim locie silnik wyskoczył z mocowania i trzymał się tylko na kablach zasilających ( do końca kręcił się prawidłowo ;-) )

Opublikowano

Tak jak PROTON napisał. Znając-znając dwa elementy z danych podawanych prze sklep (producenta) łatwo sobie wyliczyć trzeci.

No niestety to nie jest takie oczywiste. Przykład : 3-4s 656W prąd 41A. Jak łatwo obliczysz ani z napięcia 3s, ani z 4s nie wychodzi taka moc.

Co do przykładu który cytujesz - nie można sie na tym opierać gdyż oba sklepy podają różne napięcia jeden 2-3s drugi 2-4s. Tak więc bardziej zależało by mi na sprawdzonych wartościach użytkowników niż na czysto teoretycznych rozważaniach :mrgreen: Dla przykładu silnik, który bardzo sobie chwalę to TP 2915-35 - niestety w necie nie ma sladu po czymś takim. Jedyne dane to te które podawał sprzedawca, a one mają się nijak do zmierzonych wartości. Np prąd max na smigle 11' i pakiecie 4s to 22A. Mnie wattmetet pokazywał ponad 60A . Dopiero na śmigle 9x4,5 prąd 38A i 520W :!: Maxymalna wartosc prądu to 35A na smigle 11' ale mi wskazuje 42A i tak latam, a silnik odpukać nie przegrzewa się. Jest tylko cięzki - 200g z haczykiem z mocowaniem piastą i śmigłem.

Mariusz - sprawa doboru smigła to już inna je bajka :rotfl: Na innym silniku serii 3542 śmigło APC przewidziane do niego jest o wiele gorsze niż Master Airscrew o cal czy dwa mniejszej średnicy. I własnie to śmigło zdecyduje o mocy i pobieranych amperach, a nie sucha specyfikacja.

Opublikowano

No niestety to nie jest takie oczywiste. Przykład : 3-4s 656W prąd 41A. Jak łatwo obliczysz ani z napięcia 3s, ani z 4s nie wychodzi taka moc.

Silniki modelarskie są dość uniwersalne, te parametry są dopuszczalne a nie nominalne. Nie należy przekraczać prądu 41A i mocy 656W. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zasilić silnik z akumulatora 2S albo 6S, ważne jest aby nie przekroczyć prądu i mocy. A jaką moc silnik pobierze zależy od śmigła. Np. jak do tego silnika założysz śmigło 8x4 i akumulator 3S to nie wiem co byś robił to pewnie 15A nie przekroczysz.

Opublikowano

A jaką moc silnik pobierze zależy od śmigła.

I tu się bardzo zgadzamy :mrgreen: Jakie są parametry silnika wiemy dopiero po jego uruchomieniu i zmierzeniu. Myślę, że nie tylko ja tak robię.
Opublikowano

Jakie są parametry silnika-wiemy od producenta lub ze sklepu. A od nas zależy, czy zmusimy go do pracy zbyt wielkiej lub małej. To nie to samo.

Opublikowano

Jakie są parametry silnika-wiemy od producenta lub ze sklepu.

I tu zupełnie nie zgodzimy się bo :

- mam silnik, który wg producenta na śmigle APC 11x5,5 ma pobierać max 36A, a jest to niemozliwe :!:

- inny silnik wg producenta na smigle 8x6 miał pobierać 30A, a pobierał dużooooo więcej - dopiero 9x4,5 pozwoliło nie przekraczać 30A choć silnik na pakiecie 3s miał pracować tylko z smigłem 8calowym

- i już konkretnie jeden z GT 28... sklep podaje moc max 480W, a w tabelce na tej samej stronie stoi ...860W

Z powyższych przykładów widać dobitnie, że teoria teorią , a praktyka swoje :idea:

zresztą daleko nie mieszkasz Bubu2 więc jak by co to zapraszam na moje pole startowe obok ERGO ARENA celem naocznego skonsumowania moich wywodów :mrgreen:

Opublikowano

Dlatego kiedy ja kupuje silnik zawsze mnożę ciąg podany przez producenta razy ok. 1,7.

W ten sposób podwyższasz już zawyżone wyniki :mrgreen:
Faktycznie mój błąd. Chodziło mi o to że mnożę ciąg jaki chcę uzyskać razy 1,7 i wtedy szukam odpowiedniego silnika.
Opublikowano

- mam silnik, który wg producenta na śmigle APC 11x5,5 ma pobierać max 36A, a jest to niemozliwe

- inny silnik wg producenta na smigle 8x6 miał pobierać 30A, a pobierał dużooooo więcej - dopiero 9x4,5 pozwoliło nie przekraczać 30A choć silnik na pakiecie 3s miał pracować tylko z smigłem 8calowym

Irek o jakich silnikach konkretnie piszesz bo mam podobny problem i niestety na własnej skórze przekonałem się że to co piszą producenci ,

nawet reenomowani ( oj poszło kaski w błoto ), a to co jest naprawdę to inna bajka.

Amperomierz ,watometr i hamownia ,wtedy dopiero wiemy co mamy.

Szukam silnika który na śmigle(firma do dobrania) średnica +skok <=15 brał by prąd ok 33A przy 3S a byłby tańszy niż Graupner 345Z (spełnia te warunki) lub miał trwalsze łożyska.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.