Skocz do zawartości

EMAX seria GT


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

I=P/U

 

Wszystko zależy jakie śmigło zastosujesz i jaki pakiet.

Ale nie prosiłem o dywagacje co i jak tylko o konkretną specyfikację.

Jak według Ciebie mam wykorzystać ten wzór jesli np. ABC-RC sami nie mogą się zdecydować jaki one mają parametry :?: :!: Rozbieżności jakie podają są ogromne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zawsze sprawdzam informacje na temat Emax'ów na stronie perfecthobby.pl

 

Np. Emax GT 2820/06

 

Jak zaczynałem przygodę z modelami lotniczymi nie raz fachowymi poradami uchronili mnie przed złym doborem napędu.

 

P.S.

Nie:

- mam nic wspólnego z tym sklepem

- mam prowizji od takich tekstów

itd.

 

Po prostu cenię fachową pomoc i poradę - to ma być hobby czyli przyjemne spędzanie czasu a nie walka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiekkk - a gdybyś miał prowizję to czy coś w tym byłoby złego gdyby odsyłanie do nich pomogło wielu modelarzom?

Już sprawdziłem te dane ale dziwi mnie dlaczego tak renomowany sklep jak ABC-RC podaje tak mylne dane :?: :!: Np podają zasilanie 2-4s a w dołączonej tabeli jest tylko 2-3s, podają 480W, a w doączonej tabeli jest ...840W :!: Zależało mi i nadal zależy na silniku dużo lżejszym niż 200g(łącznie z mocowaniem , piastą i śmigłem) do tego nie mniej niż 470W na pakiecie 3s przy poborze jak najmniejszym ;D znaczy góra 42A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te dane kłamią, np. E-Max 2203, który teoretycznie powinien wytwarzać ciąg 310g w rzeczywistości nie wyciągnie więcej niż 170g (w moim przypadku, a robiłem testy z różnymi śmigłami). Dlatego kiedy ja kupuje silnik zawsze mnożę ciąg podany przez producenta razy ok. 1,7.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego nie mniej niż 470W na pakiecie 3s przy poborze jak najmniejszym ;D znaczy góra 42A.

470W przy zasilaniu 11,1V to będzie około 42A, wszystko się zgadza i prąd nie będzie ani większy ani mniejszy. A parametry silnika to ja sprawdzam na różnych stronach, czasem bywają rozbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego kiedy ja kupuje silnik zawsze mnożę ciąg podany przez producenta razy ok. 1,7.

W ten sposób podwyższasz już zawyżone wyniki :mrgreen:

Chyba się już zdecydowałem na model GT 2820/07 kV 850:

- 3-4s

- 656W(?)

- 41A max

- ciąg 2300g lub 2815/06 kV 1280

- 2-3s

- 480W

- 35A max

- ciąg 1900g

Silnik będzie napędzał kolejne skrzydełko tym razem o rozp 200cm. Chodzi mi bardziej o szybkie wzbijanie się niż o szybki lot poziomy.

 

EDIT I kolejny problem: to samo oznaczenie silnika w ABC-RC i eModel ale fotki pokazują co innego? Przykład silnika GT 2820/06

Dołączona grafika

i

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak PROTON napisał. Znając-znając dwa elementy z danych podawanych prze sklep (producenta) łatwo sobie wyliczyć trzeci. Jeśli wiemy jaka jest moc silnika i jaki prąd jest on w stanie przez uzwojenia przepuszczać (uwzględniając straty na ciepło), łatwo obliczyć, przy jakim napięciu będzie się to działo.

Twoje pytanie np. o silnik

- 2-3s

- 480W

- 35A max

- ciąg 1900g -wychodzi, ze taką moc będzie posiadał przy napięciu prawie 14V, a więc dopiero 4s i to bez spadku napięcia na baterii (tak się nie da). Trzeba więc przyjąć, ze podana moc jest wzieta dość dużo na wyrost.

I jeszcze, czy poziomo czy przy wznoszeniu-prędkość modelu będzie zależała tylko od mocy silnika i skoku śmigła. Przy takim samym śmigle tylko od mocy (większa praca wykonana w tym samym czasie). Na zdjeciach, jak widać, silniki takie same tylko inaczej pomalowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kolorów Emax'ów - występują w 2 kolorach - czarny i czerwony.

To wciąż ten sam silnik, choć niektórzy twierdzą, że czerwone ( starsza wersja ) jest lepiej wykonana - ale raczej nie ma na to dowodów.

 

Co do doboru silnika - pamiętajcie, że wyniki zależą od zastosowanego śmigła a na takie które daje optymalne wyniki nie zawsze jest miejsce, więc należy te parametry rozpatrywać jednocześnie.

 

Proponuje zawsze przed montażem sprawdzić śrubki mocujące podstawę silnika ( np. w silnikach GF 2215 ) - zdarzył mi się egzemplarz z fabrycznie zupełnie luźnymi inbusami - w drugim locie silnik wyskoczył z mocowania i trzymał się tylko na kablach zasilających ( do końca kręcił się prawidłowo ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak PROTON napisał. Znając-znając dwa elementy z danych podawanych prze sklep (producenta) łatwo sobie wyliczyć trzeci.

No niestety to nie jest takie oczywiste. Przykład : 3-4s 656W prąd 41A. Jak łatwo obliczysz ani z napięcia 3s, ani z 4s nie wychodzi taka moc.

Co do przykładu który cytujesz - nie można sie na tym opierać gdyż oba sklepy podają różne napięcia jeden 2-3s drugi 2-4s. Tak więc bardziej zależało by mi na sprawdzonych wartościach użytkowników niż na czysto teoretycznych rozważaniach :mrgreen: Dla przykładu silnik, który bardzo sobie chwalę to TP 2915-35 - niestety w necie nie ma sladu po czymś takim. Jedyne dane to te które podawał sprzedawca, a one mają się nijak do zmierzonych wartości. Np prąd max na smigle 11' i pakiecie 4s to 22A. Mnie wattmetet pokazywał ponad 60A . Dopiero na śmigle 9x4,5 prąd 38A i 520W :!: Maxymalna wartosc prądu to 35A na smigle 11' ale mi wskazuje 42A i tak latam, a silnik odpukać nie przegrzewa się. Jest tylko cięzki - 200g z haczykiem z mocowaniem piastą i śmigłem.

Mariusz - sprawa doboru smigła to już inna je bajka :rotfl: Na innym silniku serii 3542 śmigło APC przewidziane do niego jest o wiele gorsze niż Master Airscrew o cal czy dwa mniejszej średnicy. I własnie to śmigło zdecyduje o mocy i pobieranych amperach, a nie sucha specyfikacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety to nie jest takie oczywiste. Przykład : 3-4s 656W prąd 41A. Jak łatwo obliczysz ani z napięcia 3s, ani z 4s nie wychodzi taka moc.

Silniki modelarskie są dość uniwersalne, te parametry są dopuszczalne a nie nominalne. Nie należy przekraczać prądu 41A i mocy 656W. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zasilić silnik z akumulatora 2S albo 6S, ważne jest aby nie przekroczyć prądu i mocy. A jaką moc silnik pobierze zależy od śmigła. Np. jak do tego silnika założysz śmigło 8x4 i akumulator 3S to nie wiem co byś robił to pewnie 15A nie przekroczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są parametry silnika-wiemy od producenta lub ze sklepu.

I tu zupełnie nie zgodzimy się bo :

- mam silnik, który wg producenta na śmigle APC 11x5,5 ma pobierać max 36A, a jest to niemozliwe :!:

- inny silnik wg producenta na smigle 8x6 miał pobierać 30A, a pobierał dużooooo więcej - dopiero 9x4,5 pozwoliło nie przekraczać 30A choć silnik na pakiecie 3s miał pracować tylko z smigłem 8calowym

- i już konkretnie jeden z GT 28... sklep podaje moc max 480W, a w tabelce na tej samej stronie stoi ...860W

Z powyższych przykładów widać dobitnie, że teoria teorią , a praktyka swoje :idea:

zresztą daleko nie mieszkasz Bubu2 więc jak by co to zapraszam na moje pole startowe obok ERGO ARENA celem naocznego skonsumowania moich wywodów :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego kiedy ja kupuje silnik zawsze mnożę ciąg podany przez producenta razy ok. 1,7.

W ten sposób podwyższasz już zawyżone wyniki :mrgreen:
Faktycznie mój błąd. Chodziło mi o to że mnożę ciąg jaki chcę uzyskać razy 1,7 i wtedy szukam odpowiedniego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- mam silnik, który wg producenta na śmigle APC 11x5,5 ma pobierać max 36A, a jest to niemozliwe

- inny silnik wg producenta na smigle 8x6 miał pobierać 30A, a pobierał dużooooo więcej - dopiero 9x4,5 pozwoliło nie przekraczać 30A choć silnik na pakiecie 3s miał pracować tylko z smigłem 8calowym

Irek o jakich silnikach konkretnie piszesz bo mam podobny problem i niestety na własnej skórze przekonałem się że to co piszą producenci ,

nawet reenomowani ( oj poszło kaski w błoto ), a to co jest naprawdę to inna bajka.

Amperomierz ,watometr i hamownia ,wtedy dopiero wiemy co mamy.

Szukam silnika który na śmigle(firma do dobrania) średnica +skok <=15 brał by prąd ok 33A przy 3S a byłby tańszy niż Graupner 345Z (spełnia te warunki) lub miał trwalsze łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.