wapniak Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Popraw krzywą gazu. Dobre. :rotfl: "Obśmiałem się jak norka" Pozdrawiam
pawel4090 Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Czegoś z tym regulatorem o większym prądzie nie rozumiem, przecież zapas nawet 10 krotny nie przeszkadza w niczym. Będzie działał jak działa-może nie jestem doinformowany ? Jedynie waga modelu się zwiększy jak już...
wapniak Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Czegoś z tym regulatorem o większym prądzie nie rozumiem, przecież zapas nawet 10 krotny nie przeszkadza w niczym. Będzie działał jak działa-może nie jestem doinformowany ? Jedynie waga modelu się zwiększy jak już... Co Wy wszyscy z tym regulatorem? Chodzi o to ,że 600-800 gram modelu i 500-700(aj, aj parzy) ciągu to zamierzchła epoka , niemalże jaskiniowa w dzisiejszych czasach 3D. A wszyscy się uczepili tego regulatora. TU CHODZI O SILNIK I JEGO SPRAWNOŚĆ. Pozdrawiam
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 Wapniak to jaki silnik według ciebie będzie odpowiedni do regulatora 20A pakiet 7,4v 25C 2s 1500 mAh,a w późniejszym czasie pakiet 3s 1500-2200mAh.Tak konkretnie link do sklepu najlepiej ABC RC.
wapniak Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Przecież ja już wszystko napisałem Ten silnik poprawnie pracował będzie. Ale to wszystko co można o tym zestawie powiedzieć. Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało. Aku 1400 najskromniejsze (czyli 15 C ) wytrzymuje też spoko 20 A i to kolejny argument za większym silnikiem. Aku i regler do najlżejszych nie należą, więc domyślam się , że to nie do hali ma być napęd. Więc oszczędność na wadze silnika to działanie bezsensowne. To też argument za większym silnikiem. Teraz śmigło. Nic nie piszesz do jakiego modelu to ma być napęd, ale jeśli przyjmiemy że do sporego to załóżmy śmigło 10x6 cali (GWS dd hd bardzo sprawne i tanie śmigiełka do elektryków). I żeby takie śmigło obciążało silnik ok 20 A potrzeba silnika przynajmniej 1400 KV, czyli ten znowu ma za mało, bo 1200. Dla śmigieł ok 8x4 będzie kV potrzebne nieco powyżej 2200. Reasumując, do tego co masz, optymalny będzie silnik o rozmiarach 28-30 do 36-30 , wadze 80-100 gram (to najprostszy wyznacznik mocy silnika) i o KV 1400-2300. Z takim napędem uzyskasz ciąg na poziomie 800 gram z dobrą sprawnością. Pozdrawiam
wapniak Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu.. to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator :lol2: Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało. e tam za mało, trzeba założyć śmigło 12x6 i wyciągnie więcej niż te 12A :twisted: Geniusz się objawił, normalnie... Bez obrazy, to nic osobistego jak mówią Amerykanie...
Irek M Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 A ja nareszcie zrozumiałem o co p. Wapniakowi chodzi. Chodzi o to - p. Wapniakowi, że jesli ciąg statyczny równy jest np 70% lub nawet 99,99% masy modelu to to już są czasy prehistoryczne. Według p. Wapnika nowoczesne modelarstwo to wtedy gdy ciąg statyczny stanowi wartosć co najmniej 3 krotną masy modelu. Więc Tomek - odpowiedź jest prosta - szukaj silnika o ciągu 2400g jeśli model będzie miał masę 800g ! Bardzo dobra rada - ja buduję raczej modele z I wojny, realistyka lotu zapewniona. Panie Wapniak zacytuję tu pana słowa...."Geniusz się objawił " P.S - panie Wapniak - pan jesteś chyba większym objawieniem niż swego czasu pewien Voltariel, który baaaardzo chciał i otworzył własne forum mimo braku wiedzy i rozumu chyba też Nic tylko pogratulować - panu nie Voltiemu :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
PROTON Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Popraw krzywą gazu. Dobre. :rotfl: "Obśmiałem się jak norka" Pozdrawiam Nie wiem co w tym śmiesznego, może jest ustawiona krzywa logarytmiczna? Mógłbyś przestać szydzić z innych, mądrych ludzi nie brakuje.
dziobak Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Zrozumieć można było wszystko na samym początku tematu. Czytać należy dokładnie ,a nie jak poranną gazetę -między wierszami i to jeszcze zależy w jakim kiosku kupiona Jak tak dalej będzie się temat rozwijał-z takimi przemyśleniami, to lepiej niech przejdzie na spaliniaka, bo go wiosna zastanie.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 Władku spalinami latam cały sezon od wiosny do jesieni a zimą a raczej pierwszą zimę elektrykami(mniej problemów na mrozie)
bzik4 Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu.. to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator :lol2: Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało. e tam za mało, trzeba założyć śmigło 12x6 i wyciągnie więcej niż te 12A :twisted: Geniusz się objawił, normalnie... Bez obrazy, to nic osobistego jak mówią Amerykanie... zaraz, zaraz, przecież ja tylko wyciągnąłem esencję z głupot które tu piszesz :rotfl:
Motylasty Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 P.S - panie Wapniak - pan jesteś chyba większym objawieniem niż swego czasu pewien Voltarie O matkoprzenajświętsza, Fokker proszę, nie wyciągaj GO ( znaczy Voltariela) z czeluści mrocznych foruma, zacz wspomnij sobie mości panie, iże są tu tacy co go pamiętają. Już chyba lepiej dyskutować jak zrobić lotniskowiec i żeby samoloty miały takie małe silniki odrzutowe i jakim lipolem katapulty zasilać.
Irek M Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 O matkoprzenajświętsza, Fokker proszę, nie wyciągaj GO ( znaczy Voltariela) z czeluści mrocznych foruma, zacz wspomnij sobie mości panie, iże są tu tacy co go pamiętają.Tego nie da sie zapomnieć. To chyba już przeszło do najwybitniejszyn annałów modelarstwa światowego - przynajmniej Polskiego i Koreańskiego :mrgreen: :mrgreen:
karlem Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 ...jakim lipolem katapulty zasilać. No nieee... :shock: To byłoby pójście na łatwiznę... koniecznie malutkie parowe...
madrian Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 ...jakim lipolem katapulty zasilać. No nieee... :shock: To byłoby pójście na łatwiznę... koniecznie malutkie parowe... I wtedy pytania: Gdzie kupić mały koks do miniaturowych kotłów... Jak podłączyć serwo 1g do modelu palacza... Jak wykonać łopatkę z folii aluminiowej do koksu... Itd... :devil:
karlem Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 madrian, ...z tym koksem, to lepiej uważać...póki co nielegalne...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 16 Lutego 2012 Autor Opublikowano 16 Lutego 2012 Proszę jeszcze o pomoc,dziś przy lotach śmigło postanowiło odlecieć bez modelu :wink: Silnik to Emax 2805 jakie będzie najlepsze śmigło do tego silniczka ja latałem na śmigle 6x4 ale może jest jakieś bardziej wydajne :?:
robertus Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Tu masz testy z różnymi śmigłami http://www.headsuprc.com/servlet/the-1409/Emax-CF2805-Outrunner-Brushless/Detail
Rekomendowane odpowiedzi