radek872 Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Wyjasnijmy co to znaczy silny wiatr dla mnie jest to taki wiatr który na mniej niz połowie gazu cofa model i chocbym dal kilo ołowiu to guzik to da sa jakies granice z dowazaniem i przy pewnej sile wiatru to przestaje skutkowac w zeszłym miesiącu skasowałem szybowca wiec wiem cos na ten temat pomimo ze było sporo ołowiu przyszedł taki wiatr ze kadłub poleciał jak dzida a skrzydła opadały z 2 minuty i znalazłem je 300m dalej .Pamietajmy ze przy dodawaniu ołowiu rosnie zagrozene złozenia sie skrzydeł tak jak w moim przypadku było trach i po sprawie , Jezli mowa o zawisie to mozna go wykonac przy bardzo silnym wietrze tylko tzreba widziec jak sie do niego ustawic a to juz jest sztuka Polecam ten film jak widac daje rade http://www.sendspace.com/file/dfnfa7 Leszek cos trzeba wybrac albo lekki model na bezwietrzna pogode albo typowy klocek na wiatr.
Ładziak Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 radek872, nikt o zdrowych zmysłach w czasie halnego latać nie zamierza. Słyszałeś może o biegunowej? Podstawy aerodynamiki się kłaniają. W dwóch zdaniach: w dużym szybownictwie stosuje się balast, by zoptymalizować prędkość przeskoku w stosunku do prędkosci wznoszenia - tu wiatr nie ma wpływu. W modelach wręcz przeciwnie - musimy zmieścić się w pewnej określonej, niewielkiej przestrzeni - zwiększenie obciążenia, a co za tym idzie prędkości, pozwala zmnniejszyć wpływ wiatru.
radek872 Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Wiesz jak to jest jak masz przerwe w lataniu z miesiąc czasu to chocby przyszło tornado decydujesz sie na lot Fajna dyskusja na temat Katany nie ma co.....
marcin133 Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 A moim skromnym zdaniem - bardzo lekki model akrobacyjny rzeczywiście ładnie wykonuje figury 3D - przy których często skrzydła to tylko element stabilizujący silnik Jeśli ktoś preferuje taki styl - ok. Ogólnie lot takiego modelu wygląda bardzo nierealistycznie wykonując nim klasyczne figury akrobacyjne - nie ma się coś dziwić że taki model równie kiepsko wykonuje loty ślizgowe (bez napędu). Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście kompromis. Oczywiście wszystko też zależne od danego typu modelu. Jednym słowem - nie wszystko co lekkie - jest dobre.
pacek Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście kompromis niestety jak uczy życie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego prawie wszędzie obowiązuje wąska specjalizacja
Tomek Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Od kiedy pamiętam to każdy dołożony gram mocno przekłada się na czas lotu elektryków ,nie mówiąc już o elektrykach akrobatach i wiszących . Jak czytam to co piszecie to aż mnie ciarki przechodzą. To niby po jaką cho... dąży się aby taka Katana ważyła jak najmniej ??? :twisted: Poza tym jaki jest sens latania, taki modelem, w silnym wietrze skoro i tak prawie każda figura zostanie rozwalona przez wiatr ??? Dążymy do przyjemnego latania czy do walki o przetrwanie w powietrzu i przy lądowaniu?
marcin133 Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 To niby po jaką cho... dąży się aby taka Katana ważyła jak najmniej ??? :twisted: Dla tego by można było zastosować jak najtańszy napęd :devil: hahha :wink: Ja już nie piszę bo jak widzę te latające worki to śmiech mi się zbiera Po prostu osobiście nie lubię takiego stylu - co nie znaczy że Wy nie musicie go kochać --> to o wąskiej specjalizacji o której pisze Pacek. Acha - nic nie piszę na temat katany bo nawet nie widziałem jak to lata - piszę ogólnikowo o baaardzo lekkich modelach konstrukcyjnych, makietach itp.
Ładziak Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Tomek, w lataniu 3D - tak jak piszesz - każdy gram jest istotny, w lataniu akrobacyjnym już niekoniecznie, ale dyskusja w pewnym momencie przeszła do latania termicznego, gdzie praktyką jest dociążanie... Współczesne napędy oferują takie moce, że nieistotne stały się zagadnienia aerodynamiki. Wystarczy wielkie śmigło, jakieś skrzydła do stabilizacji i w górę! Zwróć uwagę, czy przy doborze napędu ktokolwiek zastanawia się nad prędkością strumienia zaśmigłowego? Nie! Ważne by ciąg był 2x większy od masy modelu . Dopóki nie pokażesz filmu, to idę o zakład, że wątek będzie żył tematami pobocznymi. Wszystko więc w twoich rękach . Jestem ciekaw lotów Artexowej Katany, bo znam tę "włoską chińskiej produkcji" i chciałbym je porównać.
leszek-bart Opublikowano 29 Września 2007 Autor Opublikowano 29 Września 2007 Żadnej różnicy pomiędzy Kataną z Artexu a z SeBArtu nie będzie (za wyjątkiem wagi do lotu ) bo to dwa identyczne modele .Mistrzostwo w swojej klasie . Oczywiście pisząc o wietrze nie miałem na myśli wichury . Leszek B.
Tomek Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 No to jeszcze 24g godziny pisania o gruszkach na wierzbie 8)
meteor Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 myślę że na folii można również sporo zaoszczędzić, kryjąc folią light i realna jest waga 1kg do lotu
marcin133 Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 A ile by was zadowoliło ? 500 gram? Gdyby ważyła te 500 gram to byłoby super??
meteor Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Marcin tutaj chodzi również o koszty. Taniej jest wyposażyć elektryka ważącego 1kg niż takiego ważącego 1,5kg
Piotrek_F3J Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 A ja myślę ze pilot dobry i Krzysiek pokaże co potrafi - nic tylko czekać na film 8)
hubert_tata Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 zobaczcie model Katany kolegi Elektryki_rc3 model od dołu, masa 1082g :shock: Prawdopodobnie Krzysiek pokaże mistrzowskie loty. Zastosował lekkie wyposażenie, pakiety (1700), które mogą dać krótszy, ale bardziej dynamiczny lot niż kolosy Tomka (4100). Pewnie niedługo będziemy mogli obejrzeć loty obu modeli, i jestem pewien, że każdy przyszły użytkownik modelu znajdzie wersję odpowiednią dla swoich preferencji wyposażenia, czy możliwości i umiejętności. Ja czekam na filmy
Tomek Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Hubert Pewnie oblot Katany Krzyśka nie wielu będzie mogło przebić , w każdym razie na pewno nie ja :devil: Co do wyposażenia o wydaje mi się , że optymalnym wyposażeniem będzie pakiet 4 cele 3200mA z silnikiem 100g i regulatorem z BEC-em (40A). Wtedy przy wadze do 1300g i czasie lotu do 15 minut(bezpiecznie) każdy będzie zadowolony
motyl Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Jak już z Tomkiem rozmawiałem moim typem spaliny do tego modelu jest MVVS 4,6cm Jak tylko @TOMSON zdecyduje się odsprzedać mój silnik to zakupuje katanke i spalinka 100% A OS xxLA to sobie kupujcie i się cieszcie ja się pośmieje 2,2kg ciągu statycznego daje mi w/w silnik
extream Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Motyl : A my będziemy patrzeć jak godzinami siedzisz i kręcisz śmigłem :twisted: Coś za coś ...
motyl Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Ircek, mocno bys sie zdziwił Nie ma bata zeby nia zapalił z max 3 palca
marcin133 Opublikowano 29 Września 2007 Opublikowano 29 Września 2007 Motyl : A my będziemy patrzeć jak godzinami siedzisz i kręcisz śmigłem :twisted: Coś za coś ... Siedzi i kręci śmigłem tylko ciota Motyl na pewno nią nie jest. Byłem do niedawna użytkownikiem MVVS 4,6ccm obecnie jest nim elektron i nigdy nie było najmniejszego problemu z odpaleniem czy regulacją! Przeciwnie - ten silnik odpala niebywale łatwo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.