Skocz do zawartości

Zbiór dziwnych wypowiedzi o Katanie i nie tylko...


leszek-bart

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyjasnijmy co to znaczy silny wiatr dla mnie jest to taki wiatr który na mniej niz połowie gazu cofa model i chocbym dal kilo ołowiu to guzik to da sa jakies granice z dowazaniem i przy pewnej sile wiatru to przestaje skutkowac w zeszłym miesiącu skasowałem szybowca wiec wiem cos na ten temat pomimo ze było sporo ołowiu przyszedł taki wiatr ze kadłub poleciał jak dzida a skrzydła opadały z 2 minuty i znalazłem je 300m dalej .Pamietajmy ze przy dodawaniu ołowiu rosnie zagrozene złozenia sie skrzydeł tak jak w moim przypadku było trach i po sprawie , Jezli mowa o zawisie to mozna go wykonac przy bardzo silnym wietrze tylko tzreba widziec jak sie do niego ustawic a to juz jest sztuka

 

Polecam ten film jak widac daje rade http://www.sendspace.com/file/dfnfa7

 

Leszek cos trzeba wybrac albo lekki model na bezwietrzna pogode albo typowy klocek na wiatr.

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

radek872, nikt o zdrowych zmysłach w czasie halnego latać nie zamierza. Słyszałeś może o biegunowej? Podstawy aerodynamiki się kłaniają. W dwóch zdaniach: w dużym szybownictwie stosuje się balast, by zoptymalizować prędkość przeskoku w stosunku do prędkosci wznoszenia - tu wiatr nie ma wpływu. W modelach wręcz przeciwnie - musimy zmieścić się w pewnej określonej, niewielkiej przestrzeni - zwiększenie obciążenia, a co za tym idzie prędkości, pozwala zmnniejszyć wpływ wiatru.

Opublikowano

Wiesz jak to jest jak masz przerwe w lataniu z miesiąc czasu to chocby przyszło tornado decydujesz sie na lot

 

Fajna dyskusja na temat Katany nie ma co.....

Opublikowano

A moim skromnym zdaniem - bardzo lekki model akrobacyjny rzeczywiście ładnie wykonuje figury 3D - przy których często skrzydła to tylko element stabilizujący silnik :) Jeśli ktoś preferuje taki styl - ok. Ogólnie lot takiego modelu wygląda bardzo nierealistycznie wykonując nim klasyczne figury akrobacyjne - nie ma się coś dziwić że taki model równie kiepsko wykonuje loty ślizgowe (bez napędu). Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście kompromis. Oczywiście wszystko też zależne od danego typu modelu. Jednym słowem - nie wszystko co lekkie - jest dobre.

Opublikowano
Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście kompromis

 

niestety jak uczy życie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :(

prawie wszędzie obowiązuje wąska specjalizacja :)

Opublikowano

Od kiedy pamiętam to każdy dołożony gram mocno przekłada się na czas lotu elektryków ,nie mówiąc już o elektrykach akrobatach i wiszących .

Jak czytam to co piszecie to aż mnie ciarki przechodzą.

To niby po jaką cho... dąży się aby taka Katana ważyła jak najmniej ??? :twisted:

 

Poza tym jaki jest sens latania, taki modelem, w silnym wietrze skoro i tak prawie każda figura zostanie rozwalona przez wiatr ???

 

Dążymy do przyjemnego latania czy do walki o przetrwanie w powietrzu i przy lądowaniu?

Opublikowano
To niby po jaką cho... dąży się aby taka Katana ważyła jak najmniej ??? :twisted:

 

Dla tego by można było zastosować jak najtańszy napęd :P :devil: hahha :wink:

 

Ja już nie piszę bo jak widzę te latające worki to śmiech mi się zbiera :) Po prostu osobiście nie lubię takiego stylu - co nie znaczy że Wy nie musicie go kochać :) --> to o wąskiej specjalizacji o której pisze Pacek.

 

Acha - nic nie piszę na temat katany bo nawet nie widziałem jak to lata - piszę ogólnikowo o baaardzo lekkich modelach konstrukcyjnych, makietach itp.

Opublikowano

Tomek, w lataniu 3D - tak jak piszesz - każdy gram jest istotny, w lataniu akrobacyjnym już niekoniecznie, ale dyskusja w pewnym momencie przeszła do latania termicznego, gdzie praktyką jest dociążanie...

 

Współczesne napędy oferują takie moce, że nieistotne stały się zagadnienia aerodynamiki. Wystarczy wielkie śmigło, jakieś skrzydła do stabilizacji i w górę! Zwróć uwagę, czy przy doborze napędu ktokolwiek zastanawia się nad prędkością strumienia zaśmigłowego? Nie! Ważne by ciąg był 2x większy od masy modelu :P .

 

Dopóki nie pokażesz filmu, to idę o zakład, że wątek będzie żył tematami pobocznymi. Wszystko więc w twoich rękach ;) .

Jestem ciekaw lotów Artexowej Katany, bo znam tę "włoską chińskiej produkcji" i chciałbym je porównać.

Opublikowano

Żadnej różnicy pomiędzy Kataną z Artexu a z SeBArtu nie będzie (za wyjątkiem wagi do lotu ) bo to dwa identyczne modele .Mistrzostwo w swojej klasie . Oczywiście pisząc o wietrze nie miałem na myśli wichury . Leszek B.

Opublikowano
zobaczcie model Katany kolegi Elektryki_rc

3 model od dołu, masa 1082g :shock:

Prawdopodobnie Krzysiek pokaże mistrzowskie loty.

Zastosował lekkie wyposażenie, pakiety (1700), które mogą dać krótszy, ale bardziej dynamiczny lot niż kolosy Tomka (4100).

Pewnie niedługo będziemy mogli obejrzeć loty obu modeli, i jestem pewien, że każdy przyszły użytkownik modelu znajdzie wersję odpowiednią dla swoich preferencji wyposażenia, czy możliwości i umiejętności.

 

Ja czekam na filmy :D

Opublikowano

Hubert

Pewnie oblot Katany Krzyśka nie wielu będzie mogło przebić , w każdym razie na pewno nie ja :devil:

 

Co do wyposażenia o wydaje mi się , że optymalnym wyposażeniem będzie pakiet 4 cele 3200mA z silnikiem 100g i regulatorem z BEC-em (40A).

Wtedy przy wadze do 1300g i czasie lotu do 15 minut(bezpiecznie) każdy będzie zadowolony :D

Opublikowano

Jak już z Tomkiem rozmawiałem moim typem spaliny do tego modelu jest MVVS 4,6cm

 

Jak tylko @TOMSON zdecyduje się odsprzedać mój silnik to zakupuje katanke i spalinka 100% A OS xxLA to sobie kupujcie i się cieszcie ja się pośmieje :D 2,2kg ciągu statycznego daje mi w/w silnik :P

Opublikowano
Motyl :

A my będziemy patrzeć jak godzinami siedzisz i kręcisz śmigłem :twisted: Coś za coś ...

 

Siedzi i kręci śmigłem tylko ciota :) Motyl na pewno nią nie jest. Byłem do niedawna użytkownikiem MVVS 4,6ccm obecnie jest nim elektron i nigdy nie było najmniejszego problemu z odpaleniem czy regulacją! Przeciwnie - ten silnik odpala niebywale łatwo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.