marek rokowski Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) 3 dni przed zawodami na lotnisku Bemowo biłem się z myślami: rozwalony Spad nie pozwalał mi już wystartować w WW1. Pomyślałem,że jednak szkoda jechać tyle kilometrów i patrzeć przez pół dnia w niebo kiedy inni będą latać i walczyć. W końcu nie wytrzymałem, usiadłem do kompa i zacząłem projektować następny model: Sopwhite Pub krótka mordka oryginału narzucała potrzebę wykonania lekkiego ogona inne założenia które postanowiłem sprawdzić to:-nowy profil skrzydła -mocny kiosk zapewniający trwałość polączenia kadłuba i górnego skrzydła -taśmowe wzmocnienie przodu kadłuba zapewniające jego trwałość przy starciu z ziemią -lotki na górnym i dolnym płacie wycinane tylko na części płata -mocne podwozie -no i oczywiście "bebechy" w środku na pierwszy ogień poszły sklejki cięte laserem: klatka podwozia będąca jednocześnie podstawą mocowania silnika, płyta kiosku oraz gniazda serw. W międzyczasie z ploterka "wyjechały" pierwsze elementy kadłuba składanie takich klocków to juz frajda w części tylnej od razu wkleiłem bowdeny SK i SW. trochę zabawy jest z wygięciem z drutu alu prętów kiosku-ale myślę że zaprocentuje on swoją trwałością. POstanowiłęm zostawić długie końce wklejone na płasko w skrzydła. a tak wygląda gotowy kiosk zamontowany na kadłubie. Połączenia zostały wykonane dratwą która została później nasączona żywicą 5 min. góra kadłuba została zamknięta wyciętym profilem-garbem. Na przód kadłuba nakleiłem siatkę wzmacniającą która ma zapobiec oderwaniu tej części kadłuba przy jakimś drastycznym starciu z ziemią. dwa profile boczne z epp zapewniają łagodne przejście okrągłej maski silnika w kwadratowy kadłub. Kolej na wykonanie usterzenia. POstanowiłem wzmocnić nacięte zawiasy przy użyciu kleju na gorąco - zapobiega to ich rozrywaniu -zwłaszcza w okolicy mocowań dźwigienek. -opiszę to w oddzielnym poście. Tak przedstawia sie kadłub w połączniu z usterzeniem. Jak widać maska silnika jest już na swoim miejscu, a garb kabiny posiada wycięte miejsce dla pilota - umożliwia ono dostęp do serw. skrzydła po sklejeniu w całość, dostały tradycyjne wzmocnienia: krótki 50cm pręt fi1,5mm usytuowany 2cm od noska, dwa pręty po całej długości skrzydła: jeden na górnej a drugi na dolnej powierzchni skrzydła, wklejone w miejscu gdzie profil jest najgrubszy oraz dodatkowy pojedynczy pręt w okolicy spływu. pierwotnie planowałęm wykonanie stójek skrzydeł z płaskowników węglowych ale ostatecznie wybrałem lżejszy wariant: czyli listwy drewniane 2x10mm łacznik podwozia został wykonany z rurki od balonika, ściśniętej w imadle celem nadania jej obłego profilu z prętami podwozia łączy się ona przy pomocy przewleczonej gumy. no i... brakło pół dnia czasu! efekt: model pomalowany i zestawiony w całość -ale oblot odbył sie rano tuż przed zawodami. i tutaj mea culpa! założony stary silnik Emax okazał się jakimś zajechanym słabeuszem! model co prawda odszedł od ręki bez dotykania trymerów i bardzo posłusznie śmigał po niebie. Sprawdził sie profil pozwalający latać naprawdę wolno bez wpadania w korek, ale jego prędkośćzostawiała wiele do życzenia. ech! gdybym założył dobry silnik... Mimo że nie byłęm w stanie startowac z ziemi a w 2 rundzie założyłem uszkodzony pakiet i wylatałem tylko 1min21s ostatecznie zająłęm modelem 6miejsce na 19 uczestników co oceniam jako bardzo dobry wynik. podziękowania dla Tadka za udostępnieie zdjęć z oblotu i walk Edytowane 14 Maja 2012 przez marek rokowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Gratuluję. W powietrzu wygląda jak prawdziwy. Marku, jakie kąty zaklinowania skrzydeł ustawiasz w dwupłatowcach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 (edytowane) Marku, Model prezentuje się świetnie, Pup jest jednym z "prostrzych" samolotów i widać w nim ten "archaizm" maszyn z okresu WWI. Modele ESA wychodzą Ci perfekcyjnie ... może pora zabrać się za walki w kategorii 1/8 WWI w "dorosłym" kombacie? Nie wyklucza się tam startów modeli elektrycznych i powiem, że już regularnie takie się pojawiają. Są ciekawe samoloty które nadawały by się do zastosowania napędu z ESY, kilka jednopłatów, nawet dwupłaty takie jak Port Victoria P.V.7 Grain Kitten czy P.V.8 Eastchurch Kitten. Jedna ze zmian to konieczność pokrycia skrzydeł jakimś materiałem i uwydatnienie zarysu żeber (nie tylko malowanie). Po co pokrywać model innym materiałem ano po to, żeby nie przecięła go taśma. Robiliśmy we Wrocławiu pierwsze próby i nawet zwykłą ESĄ da się ciąć taśmy od spaliny odpowiednio cienko pocięte (takie jak w 1/8 WWI). Jak wyszedł Ci wagowo ten model? Edytowane 9 Maja 2012 przez Olorin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 dzięki za recenzje duży kombat - kto wie.. na razie urwanie głowy w pracy i mało czasu na cięcie i budowanie modeli -ale jak mi się trochę zwolni.. może rzeczywiście cos zbuduje;) na pewno elektryk bo nie cierpię uwalić łap i samochodowych siedzeń paliwem hehe Pub wyszedł wagowo w okolicy 520gr - n ieoszczedzałem na wadze chcac zrobic solidna konstrukcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tochy Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Marku... łapki można umyć, kadłub gdzie silnik jest w szmaty zawinąći do worka... ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Tak w kwestii formalnej... Pup nie Pub.... do pubu można iść po walce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 słuszna uwaga! - pisałem dość późno tę relację - i jak widzisz - "p" zasnęło zasnęło do góry nogami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GB53 Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Podwozie świetne, zwłaszcza poprzeczka i tylny wspornik z rurki od balonika. W ten sam sposób zrobiłem podwozie do dorosłego 1:8 SE-5a ale rurkę od balonika wymyślają tykko geniusze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Pup'a mam i ja:) Zaczęło się od stosiku EPP Stosik następnie przekształciłem w kadłub:) Mocowanie skrzydła gotowe stateczniki Gotowy kadłub Pomalowany kadłub Dolnopłat:) Podwozie z patentem Marka Serwa w kadłubie Górne skrzydło Gotowy Pup Uploaded with ImageShack.us Model premierę w powietrzu będzie miał jutro:) Krótko o wyposażeniu: Silnik KDA 22-10s Śmigło 9x5 Regulator Turnigy 20A Serwa HXT 900 Odbiornik Corona RP6D1 Waga no cóż ciężko:) 540 gr ( nie wróży długiego żywotu w zawodach) Jeszcze by się karabin i Pilot przydał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filip. Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Wyszedł pięknie. Czym malowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 pactra i aerograf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Marku widząc jak lata Kamyczkowy Pupik już wiem jaki kolejny model do WWI sobie sprawię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 Po oblocie: Lata znakomicie trochę kliknięć trymerami i bez problemowy oblot (pierwszy mój dwupłatowiec) Próbowałem wprowadzić go w korek ciężko ciężko, to chyba ten nowy profil skrzydeł. Muszę coś tylko z podwoziem pomyśleć gdyż pręty tylne aluminiowe po każdym lądowaniu wymagały prostowania. Lądowania kończyły się efektownym koziołkiem:) Dzięki Ci Marku za Pup'a:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Tak wygląda mój Pup: Jest to bardzo udana konstrukcja Marka, wcześniej latałem Spadem XIII-tym i tylko ciągle walczyłem, aby utrzymać się w ogóle w powietrzu. Postanowiłem więc zrobić Pup'a. Miał swój debiut we Wrocławiu, gdzie zająłem nim 6 miejsce . Model lata naprawdę super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Miałem okazję już go oglądnąć i powalczyć z tym modelem bezpośrednio po oblocie. Muszę przyznać, że lata sprawnie jak wwII. Niczym oryginalny "szczeniak" ten model to groźny przeciwnik w powietrzu a i pilot ostatnio błyszczy talentem na kolejnych zawodach :-) Model pięknie wykonany, stabilny przy nalocie na słupki lub lądowaniu i bardzo zwrotny w ataku. Bez tendencji do zawieszania się w powietrzu co jest w naturze tych małych dwupłatów. To bardzo udana konstrukcja ESA. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ten modelik lata jak złoto pilotuje się go bajecznie zwrotny,stabilny, przewidywalny lata praktycznie sam jak dobry model WW2 w mojej ocenie kolejny bardzo udany model po spicie i mosquicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 14 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2023 Zamówiłem modelik z niecierpliwością czekam aż przyjdzie ?.. priorytetowo muszę skończyć RWD-5 i biorę się za niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 18 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2023 Mam nadzieję, że zamówiłeś model o rozpiętości 1m .... takie są obecnie przepisy a w tamtym czasie rozpiętość ww 1 wynosiła 0,8m ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietrku Opublikowano 18 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2023 O co chodzi z tą zmianą nazwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 18 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2023 Zmiana nazwy ???? Zwróciłem tylko uwagę na zmianę regulaminu ESA ww1 i konieczność latania na zawodach modelami o rozpiętości 1m. Zmiana wymiaru modelu wpłynęła na jego wagę a ta wymusiła zmianę silników. Reasumując, nie należy sugerować się wątkiem z budowy modelu sprzed 10 lat bo konfiguracja wyposażenia a tym samym parametry lotu modelu będą zupełnie inne. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi