Donaro Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Witam. Chciałem zapytać czy silnik z helikoptera belt cp nadaje się do zrobienia delty? Chciałbym go zastosować bez używania przekładni. Szukałem w google i na forum, ale nie znalazłem tematu o silnikach z helikopterów w samolotach i deltach. Z tego co wyczytałem to wiem że muszę uzyć mniejszego śmigła. Waga elektroniki na pokładzie to nie całe 300 g + waga samego srzydła (styropian lub depron) Myślę, że waga całego modelu to ostatecznie max 550 gram. Rozpiętość max 1 m. Silnik to : EK5-0006 - 001134 Liczba obrotów na min.: 3800kV Długość silnika: 30,0mm Średnica silnika: 27,7mm Średnica ośki: 2,3mm Długość ośki (użyteczna): 10mm Waga: 58g Długość przewodów: 80mm Śmigło to: TGS Sport 6x4E Waga: 4,6g Jak myślicie zadziała to czy nie warto nawet próbować i od razu kupić inny silnik? Nie zależy mi na akrobacjach tylko na prędkości. Pozdrawiam Arek.
Irek M Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Niby do latających skrzydełek stosuje się szybki napędy ale...Z licznych relacji na dostepnych forach raczej nik nie stosuje silników powyżej 2000kV. W przypadku zwykłych dzwonków to jest do 1000 pareset. Ja w swoich taki własnie mam w skrzydle 110cm rozp. W tych dużych od 160cm rozp siedzą silniki...o małym KV; 950 i nawet 750.
cyrax_ojz Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 daj mniejsze śmigło 4.1x4.1 4.7x4.25 i będzie prawdziwy pocisk
Donaro Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2012 Dziękuję za odpowiedzi. Czyli jednak wykorzystam ten silnik. Śmigło 6x4 posiadam na stanie, dokupię jeszcze 4.1x4.1 za Waszą radą i zobaczę jak wtedy będzie śmigać. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie konektorów do silnika. Dlaczego do podłączania silnika pod regiel używa się zawsze (innych nie widziałem) konektorów typu banan? Czy jeśli mam w domu to mogę użyć konektorów typu: do polączenia silnika i regulatora ( są wykonane z mosiądzu lub miedzi). Czy takie połączenie ma istotny wpływa na pracę silnika lub kontrole? Pytam, gdyż w okolicznych sklepach elektronicznych nie mają konektorów typu banan, a te mam na miejscu. Pozdrawiam Arek.
Cimek Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Ma istotność, po pierwsze w locie mogą Ci się po prostu bardzo łatwo rozłączyć... Użyj normalnych goldów 3.5mm, do połączenia silnik-regulator, a między regulator , lipola XT60, t-deans...
Donaro Opublikowano 5 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2012 Tak użyłem XT60 do połączenia z pakietem. Na razie aby uruchomić odbiornik i aparaturę podłączyłem tym co mam. Zanim model pośle w niebo to zdążą dojść przez alledrogo Goldy. Dzięki za info. Już dokończę w tym temacie może.... Zdarzył się przykry incydent podczas odbnindowywania odbiornika. Gdy wcisnąłem przycisk długopisem to wpadł on do środka. Otworzyłem obudowę (niestety dało się to zrobić tylko mechanicznie gdyż śrubki były jak gdyby zalane) )udało mi się odbindować odbiornik, gdyż uszkodzeniu uległ tylko zewnętrzny przycisk. Po otwarciu dało się go wcisnąć z góry. Niestety muszę teraz wymyślić jakąś zapasową obudowę do tego odbiornika. Macie pomysły jak to zabezpieczyć?Wygląda to podobnie do tego: Odbiornik zbindowałem, silnik działa aż za dobrze ;/ (Rozciąłem palec śmigłem - bateria była słaba i aparatura zwariowała) Teraz wiem, że pod napięciem nie dotykamy silnika. Na błędach się człowiek uczy.
Donaro Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2012 Panowie mam problem. Ciągle odkręca mi się śmigło. Jak Zmienię kierunek by się samo dokręcało to ciąg jest w przeciwnym kierunku. Kupiłem to śmigło: TGS Sport 6x4E oraz piastę: Piasta adapter z kołpakiem na oś 2,3 mm. Czy kupiłem złe śmigło? Jest jakieś "lewe" do delt? Na piaście są prawe gwinty jak na zwykłeś śrubie. Czy to śmigło może być użyte w delcie z napędem tylnym? Proszę o radę bo już nie wiem co robić.
GiulioN Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Ale śmigło nie będzie się samo dokręcać. Przykręć je tak jak powinno być i daj obroty w odpowiednim kierunku. Gwarantuję, że się nie odkręci, pod warunkiem, że mocno przykręcisz kołpak do piasty. Poza tym, na rynku jest dużo śmigieł lewoobrotowych, czyli do układu pchającego, tak, aby nie zmieniać kierunku obrotów
Donaro Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2012 Dziekuję za odpowiedź. Własnie chyba problem jest taki, że to śmigło powinno być montowane do modeli "ciągnących", a nie pchających. Żeby pchało musiałem dać lewe obroty co powoduje, że się odkręca przy maxymalnych obrotach. Gdyby kręciło się w prawo, to wydaje mi się że tak jak na wałku od krajzegi samo by się "dokręcało" Może użyć jakiejś podkładki? Śrubę dociągam bardzo mocno bo inaczej piasta spadała z oski silnika. Chodzi mi o to czy da się coś jeszcze zrobić z tym śmigłem czy dać sobie spokój i kupić lewe - pchające?
Rekomendowane odpowiedzi