Jump to content
Sign in to follow this  
PtakerRC

Mini Delta z depronu pod 4s

Recommended Posts

Witam Wszystkich

Żeby w wakacje się nie nudzić zaopatrzyłem się w 4 m2 depronu, a dokładniej tanich podkładów pod panele do budowy prostych modeli, które łatwo skleić, a w przypadku kraksy po prostu przenieść sprzęt na kopię :)

Wpadł mi fajny wg mnie pomysł na zbudowanie nie wielkiej delty (ok 50-60 cm rozpiętości), którą da się zasilić lipo 4s.

Plany rysowane z głowy, bez jakiś dokładnych pomiarów, czy obliczeń ;)

Modelik będzie malutki:

RS: 50 cm

Dł: 36 cm

Kadłub z 3 warstw depronu 5mm, skrzydła z jednej, wzmocnione pręcikiem węglowym

post-18615-0-94777900-1499257788_thumb.jpg

 

Problem mam z doborem komponentów..Raczej nikt nie lata takimi mikrusami na 4s.. Wybrałem te najtańsze z Banggood.com:







 

Cena za zestaw: 153 zł

 

Waga komponentów: ok. 84 gramy (nie liczę samego modelu, popychaczy, kleju itp.)

 

I teraz pytanie: Czy to poleci? Wiem, że przy mikro modelach liczy się każdy gram + aerodynamika - "profil" zrobię na oko, ale z drugiej strony kasa na marne nie pójdzie, bo przy nieudanej próbie po prostu wycinam kolejny model i próbuję dalej ;)

 

Macie jakieś zastrzeżenia co do tego projektu? 

 

Z góry dziękuję za wszelkie porady :D

 

Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj,

Jako alternatywę mogę polecić Ci FunJet Clone'a:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1848051-Funjet-Clone%21-Flight-Video-Build-Video-and-PDF-s

 

Napedzałem go trochę większym silnikiem - 1806, a zasilałem 2s (700) lub 3s(1000-1300). Latał świetnie, jak po szynach, pod warunkiem utrzymania ciągu. Skończył żywot bo przyziemiłem podczas niskiego przelotu.

Elektronika poszła do skrzydła 70cm, potem do trenerka dla odmiany.

 

Wysłane z mojego Paris przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Vesla
      Witam. 
      Wywołany do tablicy przez Roberta, rozpoczynam relacje z budowy MiG-19 PM w wersji z depronu z napędem EDF. Model na obecną chwilę czeka na instalacje napędu i oblot ale w relacji opisze kolejne fazy budowy. 
       



    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By JacekCichy
      Od dłuższego czasu eksperymentuję sobie z drukiem 3d, jak do tej pory zaprojektowałem sobie i wydrukowałem 2 małe modele o rozpiętości ok. 0.5 [m] (SZD-30 Pirat i Horten 9 V1) ale z RC nie miało to nic wspólnego od takie małe coś. Co prawda każdy z nich był rzucany ale w przypadku pirata było to zupełnie bez sensu bo współczynnik masy do powierzchni nośnej był bardzo duży w przypadku Hortena było znacznie lepiej ale problematyczny był sam wyrzut tego cuda. Natomiast przy okazji przetestowałem sobie kilka patentów no i stało się... Przyszedł czas na coś znacznie większego i poważniejszego.
       
      Dane:
      Rozpiętość ok. 1.25 [m]
      Planowana masa pustego samolotu ok. 1 [kg]
      Profil na skrzydle Rg-14
      Stateczniki symetryczna NACA
      Napęd turbinka edf 70 [mm] 
       
      To co już jest wydrukowane ale jeszcze nie wszystko posklejane:

       
      Rendery z Blendera:

       

    • By Slawek_9000
      Dla przeciwwago do fokkera Dr1, (link http://pfmrc.eu/index.php/topic/67775-fokker-dr1-parkflyer-wg-rcgroups/ ) , postanowiliśmy z młodym zrobić Sowith Camel. Ponieważ dobrej starej pianki pod panele już nie można kupić, robimy z tego co się da, czyli jakaś zielona pianka gr. 5mm ale niestety z naprasowanymi liniami podziału, co powoduje że nie można jej użyć jako płytki dwustronnej (np. na stateczniki, czy płaskie skrzydła). Ale sama pianka zaskakująco dobra. Używamy też niebieskiej pianki karbowanej grubości 3mm, jest ona bardzo miękka i bez trudu można nią zawinąć jako skrzydła, co zrobiliśmy.
        Technika skrzydeł jest następująca: naklejenie żeberek z pianki 5mm co ok. 10-12cm, na arkusz pianki 3mm w poprzek karbowania - na klej na gorąco, potem zawinięcie wokół noska profilu i zaklejenie (też klejem na gorąco, trochę trzeba się spieszyć). W miejscach początku lotek, podwójne żeberka, a lotki potem odcinam i doklejam piankę 5mm. Niestety pianka 3mm jest za wąska i pokrycie skrzydła musi być sztukowane. Poza tym, żadnych dźwigarów listewek nic, klasyczna skorupowa konstrukcja. Poprzednia pianka, żeby zawiniąć wokół noska, wymagała oklejenia taśmą klejącą i prasowania widelcem, a i tak pękała.
       
      Kadłub klasyczny, wzmocnienia balsowe są tylko ze względu na to, że wejdą w nie patyczki od stójek skrzydeł, zamierzam wykorzystać pałeczki od sushi, bambusowe.

      Stateczniki niestety trzeba zrobić z podwójnej pianki, co oczywiście doda wagi, lepiej byłoby z pojedynczej pianki 6mm ale ta zielona jak wspomniałem się nie nadaje. Tył z uwagi na wagę kleję uhu-por.

       
      Sterowanie SK będzie tradycyjnie na nić dentystyczną, SW na popychacz z drutu.
      Wkrótce więcej zdjęć, no i skrzydła.
    • By SKYLMT
      Po kilkuletniej przerwie od modelarstwa, postanowiłem powrócić do tematu i zacząć od przypomnienia sobie wszystkiego na modelu, którego nie będzie mi żal. Oczywiście nie chodzi mi o sam projekt, uważam go za bardzo fajny i łatwy do wykonania, tylko o kwestie materialne. Mnie sam model na pusto nie wyszedł nawet 40zł
       
      Zacząłem od wycięcia wszystkich elementów z depronu

       

       

       
      Pierwszy raz ugryzłem depron na frezarce, jakość krawędzi przeszła moje oczekiwania

       
      Następnie wyciąłem wszystkie elementy sklejkowo-balsowe

       
      Na poczciwej krajzedze zostały docięte "pręty" depronowe 6x6

       
      Wszystko zacząłem sklejać na klej UHU Por

       
      Skrzydła też postanowiłem uprościć jak się dało

       
      Powstało kilka wersji z różnych pianek, wybór padł na styrodur o różnych twardościach

       

       
      Następnie w ruch poszły taśmy pakowe. Porobiło się kilka zmarszczek i bąbli, później w domu wszystko ładnie wyprasowałem żelazkiem i model wyszedł na gładko Zdjęcia jeszcze pomarszczonego

       

       
      Więcej zdjęć z budowy nie mam. Przód został od środka wylaminowany Epidianem 5 i drobną tkaniną, cały spód od środka nieco grubszą tkaniną. Model ze styrodurowymi skrzydłami z natarciem z balsy 5mm i tak wzmocnionym kadłubem stał się pancerny. Lotki wykonałem ze spływu balsowego z doklejoną trójkątną listwą, coś na ten wzór

       
      Wyposażenie:
      Silnik EMAX xa2122 980kv - to aż nad to na ten model w dosyć ciężkim setupie
      Śmigło 10x4,7 APC
      Regulator EMAX 30A simon K, był kupiony w zestawie z tym silnikiem i był od nowości problem z odpaleniem zestawu, trzeba było przeprogramować ESC z nadajnika na inny timing. Już miałem reklamować
      Pakiety 2200mAh 3S
      4 serwa 9g
       
      Model został już i oblatany i rozbity kilka razy. Ucierpiał jedynie statecznik poziomy, w który to został wklejony płaskownik węglowy i dalej można ubijać krety. Wrażenia i uczucia? Mieszane. Model lata poprawnie, wykonałem dosyć duże lotki więc kręci szybkie beczki, napęd bowdenowy steru wysokości nie pozwala na bezpieczny lot plecowy, model lubi zwalić się na skrzydło i bardzo łatwo go przeciągnąć, za bardzo też nie szybuje. Nigdy nie wylatałem całego pakietu do końca, a już się nudziło. Zaleta większego silnika i latania na 1/4 gazu

      Nie przedłużając pierwszego posta, dodam jeszcze kilka fotek z oblotu

       

       
      I zadowolony pilot, że jeszcze coś pamięta

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.