Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak się właśnie zastanawiałem co Czesi mieli na myśli :) Z odbiornikami też coś chyba pozmieniali :) a raczej dodali nowe :) 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A jak jest z tym bezpieczeństwem połaczenia i szybkością ponownego bindowania w Jeti np. w porównaniu do Futaby? Pytam bo programowanie Futaby mi nie odpowiada.

Opublikowano

Dużo zależy od tego gdzie latamy. Wielu osobom wydawało się że mają świetne nadajniki dopóki nie przyjechało na zwody ESA do Krakowa na terenie Muzeum Lotnictwa  I wtedy okazło się, że okoliczne nadajniki tak sieją, że Turnigy padały jak muchy - tj. modele, jeszce z jednym/dwoma? producentami był problem ale nie pamiętam już. No ale dobrze, że Jeti generalnie dziala :-)

Opublikowano

Piotr, latałem w różnych warunkach i bardzo dziwnych miejscach :) Nie twierdzę, że nie ma takich okoliczności w których Jeti się "podda", twierdzę że póki co ja ich nie doświadczyłem.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Piotrze,

 

odporność systemu na zakłócenia w sytuacjach jakie opisałeś zależy od sposobu transmisji, Na pewno problemów nie miały aparatury Jeti, Futaba /Fast i Fastest o futabowski Fhss sie nie wypowiadam bo go nie używałem/, Graupner. Ich transamisja jest szerokopasmową i nadają skrótowo mówiąc po całym paśmie /jest to duży skrót myślowy/. Transmisje innych aparatur  już nie są takie odporne i stąd na przykład w przypadku w przypadku jednej firmy mamy kilka transmisji do wyboru a w przypadku drugiej nadajnik wybiera w podstawowej transmisji najmniej obciążony kanał  i zmienia go w stosunkowo wąskim zakresie dopiero w trybie  Advenc  skacze po całym pasmie z pewnymi ograniczeniami jak zgubisz sygnał to go już nie odzyskasz.

 

Krótko jest to spowodowane tym, że nadajniki nie skacze z transmisją o całym paśmie a tylko jego wycinku.

 

Sposób transmisji więc ma znaczenie przy mocno obciążonym paśmie, dużych modelach z napędem elektrycznym tj. powyżej 1,5kw oraz dużych spalinówkach z silnikami iskrowymi bo może to powodować problemy aż do rozbicia modelu włącznie.

 

Szybkość o jaka pytałeś:

Jeti i Futaba maja ten sam sposób nakładania informacji na falę nośną, więc szybkość reakcji jest porównywalna - trzeba jednak w Jeti włączyć opcje 100Hz Futaba chyba robi to sama. Ważne aby wtedy stosować odpowiednie serwa najlepiej cyfrowe.

 

Odnośnie linku   tutaj tylko gdybam prawdopodobnie chodzi o transmisje przy lotach na bardzo niskich wysokościach przy ziemi przy dużych odległościach oraz nad lub w lasach. Wtedy  2,4 Ghz może troszkę szwankować i to bez względu na to z jakiej firmy mamy aparaturę. Myślę, że zostało to zrobione ewidentnie pod drony. Nie mniej jednak transmisja 900 Mhz nie jest chyba dopuszczona w Polsce do użytku dla modelarzy  - tego nie jestem pewien może coś się zmieniło.

 

Mam DC-16, DS -16 i nie widzę żadnego, absolutnie żadnego rozsądnego powodu aby kupować DC-24. Jak miał do wyboru kupować nową aparaturę i nie maiłbym swojej  DC-16 to też nie kupiłbym DC-24 tylko DC-16.

 

Syn używa DS-16 i do tej pory ani razu nie używaliśmy akcelerometru, jej plusem jest większa liczbaj anten nadawczych niż w DC-16 ale jak Piotr napisał o swojej DC-16 ja też nigdy nie miałem problemów z zasięgiem czy pewnością działania.

 

używałem aparatur jak dotąd aparatur Sanwa 10SG, Aurora, Futaba 14 SG, Jeti i prehistoria żółta Webra, Webra FM, Signal FM z NRD :) , oraz Sanwa na 35 Mhz FM.

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, gdzie w dc-14 ustawić, żeby zapis telemetrii rozpoczynał się automatycznie, często zapominam nacisnąć przycisk start. Przewertowałem instrukcję, ale nie znalazłem.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Arek, a nie mozna podpiąć do drążka? Ja tak mam choć w innej apce (lub do przełącznika jakiegokolwiek) Ale Jeti powinno być lepsze ;) Czyli logow nie masz?

Opublikowano

Witam, gdzie w dc-14 ustawić, żeby zapis telemetrii rozpoczynał się automatycznie, często zapominam nacisnąć przycisk start. Przewertowałem instrukcję, ale nie znalazłem.

 

pozdrawiam

Nie mam 14tki, tylko 16tkę :)

Popatrz tu:

 

screen041.png

 

U mnie w "start-logging switch" jest pusto, natomiast w "mode"  jest auto.... i działa, ale można jak powyżej :)

 

PS

Waldek, jeszcze czekasz?

Opublikowano

Waldek, jeszcze czekasz?

 

Poczekam na pierwsze komentarze czy jest warta zachodu. Ale pewnie w tym sezonie odpuszczę sobie ją.

 

Opublikowano

Czyli logow nie masz?

Nie mam

Nie mam 14tki, tylko 16tkę :)

Popatrz tu:

 

screen041.png

 

U mnie w "start-logging switch" jest pusto, natomiast w "mode" jest auto.... i działa, ale można jak powyżej :)

 

Jest, dzięki!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników system Duplex. Mam problem z komunikacją między DC16 a Spin 55 Pro, mianowicie rzecz jest tego typu że "podobno ESC ma telemetrie" której nie widzę w nadajniku :( miała być temperatura, mah pociągnięte z pakietu itp, a tymczasem na wyświetlaczu telemetrii nie istnieje mój regulator i nie jestem w stanie w niego "wejść" poprzez radio, tak jak wchodzę w Vario i czujnik Muli. Miał ktoś podobny problem ? czy Esc na pewno ma telemetrię ? czy może ja coś zamieszałem. Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam Tomek. 

Opublikowano

To jest trochę "marketingowe" zagranie bo nawet w instrukcji w rozdziale "Online Telemetry" stoi napisane:

 

The controller parameter set-up with the aid of the JetiBox can be carried out only if the JR plug (throttle) is disconnected from the receiver (or the receiver is switched-off). If the controller after switching-on of the voltage supply detects at the input of the black JRplug a servo pulse, it automatically switches to the telemetric data depicting mode. Within this mode the controller ignores any commands of the JetiBox keys.

 

Z polskiego tłumaczenia instrukcji:

 

Ustawianie parametrów regulatora przy pomocy terminala JETI BOX można przeprowadzać tylko w przypadku, kiedy czarna wtyczka JR (sterowanie silnikiem napędowym) odłączona jest od odbiornika RC (lub
odbiornik RC jest wyłączony). Jeśli po włączeniu zasilania regulator wykryje na wejściu (czarna wtyczka JR) impuls sterujący to automatycznie przejdzie do trybu transmisji danych telemetrycznych. W trybie tym regulator nie reaguje na klawisze terminala JETI BOX.

 

Sam używam dwóch różnych regulatorów Spin i potwierdzam to co napisane - jak nie ma podłączonej do odbiornika czarnej wtyczki czyli od regulacji obrotów, to ładnie wszystko jest widoczne a DC-16. Po jej podłączeniu nie ma możliwości odczytu danych.

Opublikowano

Dzięki Mariusz że mnie uświadomiłeś, bo sam sprzedawca był w kropce jak go zapytałem :) czyli nie pozostaje nic innego jak dokupić sensor Mui w celu odczytania pobranej pojemności pakietu, prawda ? masz, miałeś może go kiedyś na wyposażeniu modelu ? 

Opublikowano

Np. taki:

 

MythoS_09_zps4zvyxkyw.jpg

 

Dla mnie to podstawowe wyposażenie w elektryku - od kiedy zacząłem je stosować latam na "pojemność" a nie na timer. Alarm mam ustawiony na określoną wartość pojemności (np. 2000mAh dla aku 3000mAh) i po wylądowaniu akumulatorki są rozładowane dokładnie tak samo.

 

 

Polecam !

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.