Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 20.03.2024 o 00:01, MASK napisał:

O tych pasujących membranach do naszych Jaskółek mówił też, zdaje się, JacekD. Bardzo ciekawa informacja :)

Marcinie, w uzupełnieniu...czy wiesz dlaczego  zaklady produkujące  silniki JENA zmieniły  membrany z okrągłych na listkowe ? ?

W dniu 20.03.2024 o 22:34, qpa napisał:

Świeca diagnostyczna w dużych silnikach kiedyś była bardzo powszechnym urządzeniem. 

 

i w dalszym ciągu jej używam do regulacji skladu mieszanki, przy dwóch czy trzech gsaznikach niezbędna...cena około 60 funtów ( za zestaw)

Opublikowano

 

...tez bylem cierpliwy i to nawet bardzo  ;

  ...podobienstwo jest  !   nawet  ten trzeci przypomina MVVS-a 2,5 R z 1958 r. ...lub MVVS  2,5 R z 1958 r. -  przypomina  Mockbe  z 1958 r. ...

 ... jedynie Moskwa ma po amerykanskiej stronie wydech !  ....natomiast   MVVS ma  na  "tradycyjna"   europejska strone   !   

-Musze sprawdzic jeszcze czy MVVS 2,5 R ma Pierscienie Tlokowe  ...Moskwa ma ...

 

IMG_2936.thumb.JPG.44fdca2c6e4df84534474a343f852abe.JPGIMG_2937.thumb.JPG.032eb026fc214d9db2ea277519dc6069.JPG

  • Lubię to 3
Opublikowano
W dniu 7.04.2024 o 20:31, Platon napisał:

Ładne silniczki. Ja jestem silnikowy rusofil- takiego kacapa widzieli?

IMG_20240407_202115.jpg

Powiesz nam coś więcej na jego temat?

Przy okazji i ja poczyniłem małą inwentaryzację Czechosłowackich motorków ?

trochę się ich nazbierało, MVVS 2,5 R ma tłok z dwoma pierścieniami podobnie zresztą jak jego konkurent Vltavan 2,5 to najmniejsze motorki jakie widziałem z pierścieniami tłokowymi. 

485783B8-501D-489A-B785-607016251F30.jpeg

D74628D1-1D4F-4E90-8198-097376FEE25C.jpeg

48E20CE6-D44A-4BFF-94B2-A12D7655D87D.jpeg

  • Lubię to 2
Opublikowano

...no to Maskva i MVVS 2,5 R  ... to jak blizniaki  ( trzeci brat Vltavan 2,5 )  ....ciekawe    " kto z kogo" -  tzn. ktory wyszedl pierwszy ?

 ale mysle , ze jednak Czesi mieli troche wiecej rodzajow silnikow niz Rosjanie ...chociaz  wszystkich rosyjskich silnikow pewno nie znamy...

bylo b.duzo maloseryjnych Speed  motorow  ,  jednostkowych itp.... do tego jeszcze Repliki  !

Wszystkiego nie da sie ogarnac , tym bardziej uzbierac ... Mialem Kolege ktory mial kolekcje ktora liczyla 8 tys. silnikow z calego Swiata ...  a on i tak mowil

ze to nie jest jeszcze wszystko !    i  ze  nie zdazy wszystkiego uzbierac  ... no i nie zdazyl  !

 

Pozdrawiam Janek

Opublikowano

Ten silnik to konstrukcja Olega Gajewskiego MB-05F, jest konwersją żarową z benzynowej starszej wersji tego motorka. Poj. 10ccm, 13000 obr/min, moc 1,2 kuca w połowie lat 50-tych!Prędki model na uwięzi z tym silnikiem poleciał 189 km/godz. I kolejny ciekawy rusek

IMG_20240409_103109.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano
7 godzin temu, Platon napisał:

Kolejny silniczek, może nie taki stary, ale rzadki

IMG_20240411_081424.jpg


jest kilka wczesnych CSTKAMow z kolekcji Dunkina na sprzedaż, taki chyba też. Jak ktoś jest zainteresowany tym co jeszcze dostępne, to mam listę, mogę podesłaċ.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wracając do sedna tematu zamieszczam fotki popularnych ruskich motorków 1,5 ccm CSTKAM.

Nabyłem niedawno parę sztuk od naszego forumowego kolegi a wśród nich była wersja, której jeszcze nie spotkałem - to ten z napisami poniżej konsolek.

Było ich kilka, między innymi wersja dieslowska ale ta już firmowana przez MDS (też gdzieś go mam ale teraz nie potrafię znaleźć).

 

E158328E-6BB2-493B-A344-6C1BAC3032B0.jpegB15FDDE0-D8DC-4F05-8F49-649E75BDCCB9.jpeg8E9FE32D-A845-401D-B7EF-288B2BEDDF41.jpeg

D6851EA6-B062-4E50-8561-47D7139D4C3D.jpeg

  • Lubię to 2
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.