Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że posty o polskich wątkach w temacie silników Zeiss Jena trzeba skopiować do wątku "Polskie silniki spalinowe", i tam kontynuować maglowanie Jacka ;) Temat nieznany, i trochę szokujący. 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2024 o 11:21, Paweł Prauss napisał:

Wracając do sedna tematu zamieszczam fotki popularnych ruskich motorków 1,5 ccm CSTKAM.

Nabyłem niedawno parę sztuk od naszego forumowego kolegi a wśród nich była wersja, której jeszcze nie spotkałem - to ten z napisami poniżej konsolek.

Było ich kilka, między innymi wersja dieslowska ale ta już firmowana przez MDS (też gdzieś go mam ale teraz nie potrafię znaleźć).

 

E158328E-6BB2-493B-A344-6C1BAC3032B0.jpegB15FDDE0-D8DC-4F05-8F49-649E75BDCCB9.jpeg8E9FE32D-A845-401D-B7EF-288B2BEDDF41.jpeg

D6851EA6-B062-4E50-8561-47D7139D4C3D.jpeg

Znalazłem w sieci zdjęcie wspomnianego wcześniej MDS-a, mój gdzieś dobrze się schował.

image.thumb.png.8f5306b4bb02a5ec0d8e8a87207384ed.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2024 o 05:11, MASK napisał:

Myślę, że posty o polskich wątkach w temacie silników Zeiss Jena trzeba skopiować do wątku "Polskie silniki spalinowe", i tam kontynuować maglowanie Jacka ;) Temat nieznany, i trochę szokujący. 

Nie śledzę na bieżąco( choć lubię tu zaglądnąć) i zbyt szczegółowo ale jeśli chcecie zrobić porządek, coś poprzenosić to proszę o info ze wskazaniem konkretów :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzesiek napisał:

Nie bardzo wiem jakie zastosowanie miał owy silnik.Wydech jak do slizgów a chlodzenie powietrzem.Moze ktos sie rozpisać w tej kwestii.

W tych motorkach bardzo łatwo zmienia się kierunek wydechu na dowolny czyli albo w przód albo w tył 🙂

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Paweł Prauss napisał:

W tych motorkach bardzo łatwo zmienia się kierunek wydechu na dowolny czyli albo w przód albo w tył 🙂

 

To wiem bo mialem kiedyś taki 1 żarowy.Przydział z modelarni,ale nie chciało toto chodzić i pozatym cieżko było z mocowaniem śmigła ze względu na krótki wał.Pytałem o zastosowanie w wersji orginalnej czyli bez zamieniania tyłu z przodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

Godzinę temu, symon5 napisał:

Jeszcze tak gwoli historycznej prawdy inicjatorem czy też inicjatorami produkcji PIORUNA byli właśnie samochodziarze uwięziowcy ,stąd taka jego pojemność jak 5cm 

 

...to by sie zgadzalo , w PIORUN-ie tez mozna zmieniac wydech (przod-tyl ) -  PIORUN   mial 5 cm³ a czy wiesz cos na temat malego PIORUN-ka  1cm³  ? mam taki niedokonczony zestaw  - mala kopia duzej 5-ki  ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.