MASK Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 11 godzin temu, Paweł Praus napisał: Aż mnie zatkało z wrażenia Marcinie :-)) Ale mam inny temat, a mianowicie co to za silnik poza tym, że włoski? Ktoś rozpoznaje? Uuuuu, śliczny Atomatic 5cc, gratuluję!!! Tu z błędem w nazwie:https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-1947-automatic-5cc-30-diesel-409637708 Tu widać, jak jest mocowany:https://rojobcn.com/technic/avion/atomatic5.htm A tu z opisem mocowania (z książki Clanforda):
d9Jacek Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 4 godziny temu, MASK napisał: Uuuuu, śliczny Atomatic 5cc, gratuluję!!! Tu z błędem w nazwie:https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-1947-automatic-5cc-30-diesel-409637708 Tu widać, jak jest mocowany:https://rojobcn.com/technic/avion/atomatic5.htm A tu z opisem mocowania (z książki Clanforda): Masz rację Marcinie , moja literówka...biję się w piersi.. w ksiązce Mike-a jest błąd...za "Model Diesels" by D.J.Laidlaw-Dickson wydanie 1947 ATOMATIC 4 --- średnica cyl -15 mm skok tłoka -22 mm waga - 260 g obroty - 6000
AndrzejC Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 Taki jest do kupienia 150$+ przesyłka. Tylko trzeba się szybko decydować. Silnik na chodzie bez uszkodzeń Ktoś wie co to za motor? A.C.
MASK Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 Znalazłem jeszcze reklamy z włoskich pism z epoki:
d9Jacek Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 27 minut temu, AndrzejC napisał: Taki jest do kupienia 150$+ przesyłka. Tylko trzeba się szybko decydować. Silnik na chodzie bez uszkodzeń Ktoś wie co to za motor? A.C. K-16 9 minut temu, MASK napisał: Znalazłem jeszcze reklamy z włoskich pism z epoki: wydaje mi się ,że są to dwa rózne silniki...Atomatic 4 i Atomatic 5 ten z aukcji w wiadomym kraju na literę Sz to Atomatic 5
MASK Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 Oczywiście, że dwa różne silniki. Nie wiem o jakiej aukcji mówisz, ja odnoszę się tylko do tego co pokazał Paweł.
d9Jacek Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 a ja odnoszę się do tego ,że obaj D.J.Laidlaw-Dickson i Mike Clanford popełnili w swoich ksiązkach błąd... D.J.Laidlaw-Dickson nie uwzględnił silnika Atomatic 5 a Mike Atomatic 4....cóz tak czasami bywa a dla wiadomości jest jeszcze miniaturka Atomatic 1
MASK Opublikowano 4 Marca 2020 Opublikowano 4 Marca 2020 Nie wiem gdzie Clanford popełnił błąd, pokaż i to, proszę
Janeczek Opublikowano 5 Marca 2020 Autor Opublikowano 5 Marca 2020 Silnik z tym zbiornikiem paliwa z przodu to radziecki K16 poj. 4,4 ccm - silnik ten ustanowil wiele rekordow...produkowany w latach powojennych ....
jarek996 Opublikowano 8 Marca 2020 Opublikowano 8 Marca 2020 Poniewaz Pawel jest w Brukseli , wiec zastepczo moge oglosic , ze silnik ATOMATIC jedzie wkrotce do Polski !
jarek996 Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Osiagalny , osiagalny. Te zlote sa dosyc czesto na aukcjach. Co to za maluszek ?
Paweł Prauss Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Cieszę się Jarku z Twojej wiadomości. Co do korony to pojawia się tu i ówdzie ale bez paniki proszę, w końcu jesteśmy dorośli... Jeśli o powyzszy motorek chodzi to jakiś Ukraiński wytwór, muszę poszukać dokładniej...
jarek996 Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Napisal , ze rosyjski , czyli dosyc blisko. Stawiamy ? Widziales fotki na WhatsAppie ?
MASK Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 A to nie ten? Jaki ma numer? Ma bardzo ciekawy system regulacji kątów rozrządu. U mnie pasą się dwa
Paweł Prauss Opublikowano 10 Marca 2020 Opublikowano 10 Marca 2020 Macie rację Koledzy-Rosja ? Tu coś znalazłem: https://www.mh-aerotools.de/airfoils/cox_smallengines.htm
czarobest Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 To się pochwalę chyba ciekawym motorkiem . Kupiłem już trochę czasu temu, ale w końcu rozłożyłem, poczyściłem, zmieniłem łożyska i pofociłem . W zasadzie z zewnątrz nie był zbyt brudny, ale w środku był zaklejony i nie chciał się właściwie obracać, łożyska były w sumie bardzo ok, ale już przy okazji wymieniłem, zaklejony też był zawór płytkowy i nie dało się nawet przedmuchać przez niego powietrza, podobnie jak przepustnicą którą ciężko było obrócić, ale teraz już wszystko jest ok. Brakuje niestety piasty, na razie pewnie sobie dorobię w miarę możliwości jakąś prostą chociaż żeby odpalić, a może kiedyś uda się zrobić coś bardziej zgodnego z oryginałem. Silnik to malutki dwucylindrowy boxer o pojemności 2cm czyli G-Mark .12. W końcu mam coś co ma więcej niż jeden cylinder , choć na doznania dźwiękowe z tego powodu i tak nie mam co liczyć, bo w końcu to dwusuw więc w zasadzie układ boxer nic nie zmienia, bo oba cylindry pracują tak samo, ale to nie problem . No i w końcu zdjęcia przed, po czyszczeniu i w "widoku rozłożonym":(zagnieździły mi się trochę te spoilery ale da się chyba otworzyć wszystkie ) - dobra udało się ogarnąć. Obecnie wygląda tak: Na początku było tak: A w środku tak: 1
jarek996 Opublikowano 12 Marca 2020 Opublikowano 12 Marca 2020 Masz taka wielka lape , czy on taki malutki ?
czarobest Opublikowano 13 Marca 2020 Opublikowano 13 Marca 2020 Wydaję mi się że raczej on, bo ręce mam chyba w miarę normalne . Od piłki raczej nie urosły . Tutaj te podobne do "Coxowych" cylindry i tłoki mają skok o niecały milimetr większy niż Coxy .049 (10.31 mm vs 11.2mm) i średnicę cylindra bardzo zbliżoną, bo 9.8mm vs 10.15mm. Więc dla porównania rozmiaru można z grubsza powiedzieć, że to takie dwa minimalnie powiększone Coxy .049 (lub bliżej .051) połączone w jeden silnik . PS: Do odkręcenia głowic nie potrzeba kluczyków bo jak widać są na śruby, ale już cylindry trzeba odkręcić podobnie jak niektóre Coxy, z tym że kluczyki od nich nie pasują bo są minimalnie za małe , na szczęście dzięki temu że ścięcie jest na górze, można to zrobić zwykłym kluczem płaskim, w Coxach już nie zawsze się da bo klucz nie wejdzie w kanały wydechowe.
Rekomendowane odpowiedzi