Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 godzin temu, Paweł Praus napisał:

Aż mnie zatkało z wrażenia Marcinie :-))

Ale mam inny temat, a mianowicie co to za silnik poza tym, że włoski?

Ktoś rozpoznaje?

 

Włoch.jpg

Włoch1.jpg

Włoch2.jpg


Uuuuu, śliczny Atomatic 5cc, gratuluję!!! 


Tu z błędem w nazwie:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-1947-automatic-5cc-30-diesel-409637708
Tu widać, jak jest mocowany:
https://rojobcn.com/technic/avion/atomatic5.htm
A tu z opisem mocowania (z książki Clanforda):

DSC_1794.thumb.JPG.d582c093536d9271f40d664e2025ae58.JPG
 

Opublikowano
4 godziny temu, MASK napisał:


Uuuuu, śliczny Atomatic 5cc, gratuluję!!! 


Tu z błędem w nazwie:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/vintage-1947-automatic-5cc-30-diesel-409637708
Tu widać, jak jest mocowany:
https://rojobcn.com/technic/avion/atomatic5.htm
A tu z opisem mocowania (z książki Clanforda):

DSC_1794.thumb.JPG.d582c093536d9271f40d664e2025ae58.JPG
 

Masz rację Marcinie , moja literówka...biję się w piersi..

w ksiązce Mike-a jest błąd...za "Model Diesels" by D.J.Laidlaw-Dickson  wydanie 1947

ATOMATIC 4 --- średnica cyl -15 mm

                            skok tłoka -22 mm

                            waga   - 260 g

                         obroty - 6000

                      

Opublikowano
27 minut temu, AndrzejC napisał:

Taki jest do kupienia 150$+ przesyłka. Tylko trzeba się szybko decydować.

Silnik na chodzie bez uszkodzeń

Ktoś wie co to za motor?

A.C.

motor.jpg

K-16

9 minut temu, MASK napisał:

Znalazłem jeszcze reklamy z włoskich pism z epoki:
atom5.JPG.90ae0829dd5ecee94ed711d32c3afab7.JPGatom4.JPG.aa78d4aa029496337493925733a35e5d.JPG

wydaje mi się ,że są to dwa rózne silniki...Atomatic 4 i Atomatic 5 

ten z aukcji w wiadomym kraju na literę Sz  to Atomatic 5

Opublikowano

Oczywiście, że dwa różne silniki. Nie wiem o jakiej aukcji mówisz, ja odnoszę się tylko do tego co pokazał Paweł.

Opublikowano

a ja odnoszę się do tego ,że obaj  D.J.Laidlaw-Dickson i  Mike Clanford popełnili w swoich ksiązkach błąd...

 D.J.Laidlaw-Dickson   nie uwzględnił  silnika Atomatic 5 a Mike Atomatic 4....cóz  tak czasami bywa

a dla wiadomości jest jeszcze miniaturka Atomatic 1

Opublikowano

Silnik z tym zbiornikiem paliwa z przodu to radziecki K16  poj. 4,4 ccm - silnik ten ustanowil wiele rekordow...produkowany w latach powojennych ....

Opublikowano

Cieszę się Jarku z Twojej wiadomości. 

Co do korony to pojawia się tu i ówdzie ale bez paniki proszę, w końcu jesteśmy dorośli...

Jeśli o powyzszy motorek chodzi to jakiś Ukraiński wytwór, muszę poszukać dokładniej...

Opublikowano

 

537916585_G-Mark.12(after)(1).thumb.jpg.49e1c9c5586fd122dc5a6db7fda2d556.jpg

 

To się pochwalę chyba ciekawym motorkiem :). Kupiłem już trochę czasu temu, ale w końcu rozłożyłem, poczyściłem, zmieniłem łożyska i pofociłem :)

W zasadzie z zewnątrz nie był zbyt brudny, ale w środku był zaklejony i nie chciał się właściwie obracać, łożyska były w sumie bardzo ok, ale już przy okazji wymieniłem, zaklejony też był zawór płytkowy i nie dało się nawet przedmuchać przez niego powietrza, podobnie jak przepustnicą którą ciężko było obrócić, ale teraz już wszystko jest ok. Brakuje niestety piasty, na razie pewnie sobie dorobię w miarę możliwości jakąś prostą chociaż żeby odpalić, a może kiedyś uda się zrobić coś bardziej zgodnego z oryginałem.

 

Silnik to malutki dwucylindrowy boxer o pojemności 2cm czyli G-Mark .12. W końcu mam coś co ma więcej niż jeden cylinder :D, choć na doznania dźwiękowe z tego powodu i tak nie mam co liczyć, bo w końcu to dwusuw więc w zasadzie układ boxer nic nie zmienia, bo oba cylindry pracują tak samo, ale to nie problem :).

 

No i w końcu zdjęcia przed, po czyszczeniu i w "widoku rozłożonym":
(zagnieździły mi się trochę te spoilery ale da się chyba otworzyć wszystkie :P) - dobra udało się ogarnąć.

 

Obecnie wygląda tak:

 

 

 

 


537916585_G-Mark.12(after)(1).thumb.jpg.49e1c9c5586fd122dc5a6db7fda2d556.jpg

1505233661_G-Mark.12(after)(2).thumb.jpg.b7d80ae9bca504c897d9bc420ed3cd97.jpg

861311885_G-Mark.12(after)(3).thumb.jpg.12dd5b16893375d1d6d4e069bc872c17.jpg

667847787_G-Mark.12(after)(4).thumb.jpg.8508edb5ce9aa1ffc16da12635512724.jpg

1841704693_G-Mark.12(after)(5).thumb.jpg.937dbc683f9cfe365dd5d772801dcc65.jpg

747098095_G-Mark_12.thumb.jpg.03cab8ca78a45c2773c30e608d9f5a9b.jpg
 

 

 

 

Na początku było tak:

 

 

 

 


1300043270_G-Mark.12Before(1).thumb.JPG.05f3d595ab6fc7ea73f2a6667f2aee86.JPG

1561690265_G-Mark.12Before(2).thumb.JPG.c00937240bda4f1e5d96409b8820c5a7.JPG

2037166480_G-Mark.12Before(3).thumb.JPG.e432d7caeabeac049fce02c33bf2addd.JPG

89804376_G-Mark.12Before(4).thumb.JPG.3d48f41d68d17172cc3e23ad4fa21858.JPG
 

 

 

 

A w środku tak:

 

 

 

 


430696784_G-Mark.12(inside)(6).thumb.jpg.82f93ef913a7c8a750c668086df62bd8.jpg

20530761_G-Mark.12(inside)(1).thumb.jpg.cd96aef2f05bee5a42e7f14aed99cb66.jpg

1444217039_G-Mark.12(inside)(2).thumb.jpg.5eea96fe3b970587ded592161a662d09.jpg

254754295_G-Mark.12(inside)(3).thumb.jpg.8f1c6b0115d31fe1fb8220726b448731.jpg

200496669_G-Mark.12(inside)(4).thumb.jpg.84792ac2a894544b5ea3f10a106d50de.jpg

2123901268_G-Mark.12(inside)(5).thumb.jpg.21ec2b7585a68657da68f0c20abafe85.jpg
 

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wydaję mi się że raczej on, bo ręce mam chyba w miarę normalne :D. Od piłki raczej nie urosły :P.

Tutaj te podobne do "Coxowych" cylindry i tłoki mają skok o niecały milimetr większy niż Coxy .049 (10.31 mm vs 11.2mm) i średnicę cylindra bardzo zbliżoną, bo 9.8mm vs 10.15mm. Więc dla porównania rozmiaru można z grubsza powiedzieć, że to takie dwa minimalnie powiększone Coxy .049 (lub bliżej .051) połączone w jeden silnik :).

 

PS: Do odkręcenia głowic nie potrzeba kluczyków bo jak widać są na śruby, ale już cylindry trzeba odkręcić podobnie jak niektóre Coxy, z tym że kluczyki od nich nie pasują bo są minimalnie za małe :), na szczęście dzięki temu że ścięcie jest na górze, można to zrobić zwykłym kluczem płaskim, w Coxach już nie zawsze się da bo klucz nie wejdzie w kanały wydechowe.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.