robertus Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Sławek dobrze zauważył. Załóż mniejsze śmigło. Tendencje do wznoszenia powinny się zmniejszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Skłon czyli pochylenie osi silnika w dól Co do gum ,bo się widzę nie doczekałeś odpowiedzi - powinieneś wkleić oczywiście jakieś beleczki tak by nie wyrwało ich w trakcie kreta z kadłuba i nie zostały połamane przez gumy . Poniżej przykład -belki podłużnie -gumy się wypinają niemal automatycznie przy przekręceniu się skrzydła po jego uderzeniu w przeszkodę , same takie belki z racji długości nie wymagają extra wzmocnień pianki bo powierzchnia klejenia jest spora inaczej jest przy belkach standardowo umieszczonych poprzecznie - wymagają jakiegoś wzmocnienia okolicy ich przyklejania ale za to mniej się rzucają w oczy , gumy się w tym przypadku tak łatwo nie wypinają -zaleta -nie szukasz ich w trawie . Same gumy kupisz gotowe w modelarskich (są różne rozmiary ) lub w jakimś sklepie z art. biurowymi , kup szerokie gumy do plików banknotów -sprawują się doskonale. EDIT Śmigło mocuj na propsaver -większe szanse że wyjdzie cało z kraksy . Opisz nam jakim masz silnik i pakiet -ocenimy dopasowanie śmigła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r2r Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Silnik to EMax CF2822 a pakiet podłączyłem Turnigy Nano-Tech 1500mAh 25-50C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Skłon. Skłon. Skłon! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r2r Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Będzie skłon mój Mistrzu! :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Sądząc po tym filmiku to skłon musi być naprawdę solidny dla tej mocy jakiej uzywasz -około 4 -5 stopni w.g. mnie, albo ogranicz znacznie skok śmigła n.p 8 x 3,5 albo mniejszy. Ten model nie potrzebuje szybkości a te śmigiełko lub inne z jeszcze z mniejszym skokiem zapewnią dostateczny ciąg a strumień zaśmigłowy będzie mniejszy ( czytaj szybkość będzie mniejsza ).Latałem dzisiaj podobnej wielkości trenerkiem z silnikiem 280 W 1100 kv i śmigło 8 x 4 okazało się jeszcze za duże ,mogłem latać w miarę spokojnie tylko na 30 - 40% gazu( skłon mam ustawiony na 3 stopnie i chyba go zwiększę ,bo nie mam słabszego silnika ) Jedyny plus to taki że latałem tak długo aż mi palce zmarzły i wylądowałem mimo że jak sie okazało w domu napięcie na celach było 3.86,więc jeszcze można było latać. Pozdrawiam Włodek P.s> wykłon mam też na 3 stopnie i jest dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Arturze-Pakiet 3s czy 2sJeśli 3s to za duże śmigło! Max 9x5e a nie sf! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Pakiet 1000 mAh 3 s. Proszę o wyjaśnienie bo ciągle się uczę co znaczy to " sf " i dlaczego śmigło 9x5 ma oznaczenie " E" ,latałem na śmigle GWS 8x4 i było jak piszesz za duże . Jeszcze raz proszę o douczenie laika . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Prawidłowy projekt modelu to taki, że skłon jest niezależny od mocy silnika. I również od skoku śmigła. Skłon wynika wyłącznie z ustawienia osi silnika względem płaszczyzn nośnych. Optymalny skłon jest taki sam dla każdej mocy sinika i każdego śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Model powinno się trymować tak aby poprawnie szybował. Ewentualne niekorzystne tendencje w locie silnikowym koryguje się wyłącznie skłonem i wykłonem silnika. Zmiany trymu w locie silnikowym nie są konieczne - tzn. trzeba tak ustawić skłon i wykłon aby nie były konieczne - wyjątkiem są samoloty spalinowe gdzie przesuwa się ŚC w miarę zużywania paliwa. Zauważmy, że o ile skłon silnika nie zależy od wielkości śmigła, to już wykłon owszem. Oczywiście zamiast tego można zrobić "na łosia" czyli zmiksować przepustnicę ze sterem wysokości i też będzie działać, trzeba tylko mieć radio wspierające miksy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Włodku- śmigło "SF" (slow flyer) jest do silników wolnoobrotowych i odznacza się szerszymi łopatami Smigła "E" do silników o wyższych KV -wąskie łopatki stawiają mniejszy opór na wysokich obrotach i oczywiście wytrzymałościowo są do nich przystosowane . Załozenie np śmigła SF do szybkiego silnika spowoduje dramatyczny wzrost poboru prądu i czasem jeśli braknie "mocy" spadek osiągów (nie wyliczając spalenia silnika czy regulatora w extremalnych warunkach ) A odwrotnie-śmigło E na silniku wolnoobrotowym zmniejszy się pobór prądu ale i dramatycznie zmniejszy ciąg - opisuje zjawiska tylko przy pomyłce SF/ E przy prawidłowych średnicach i skoku Co do pochyłu -to rozmawiamy tu tylko o złym dopasowaniu śmigła do silnika przez Artura a nie o tendencji do zadzierania z powodu wielkości śmigła. Aczkolwiek niezapominajmy że zastosowany nie doskonały/zbyt mały pochył przy zbyt silnym napędzie taki efekt wzmacnia zwłaszcza w górnopłatach o czym wspomniał Robert i tu sie z nim zgadzam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Oczywiście zamiast tego można zrobić "na łosia" czyli zmiksować przepustnicę ze sterem wysokości i też będzie działać, trzeba tylko mieć radio wspierające miksy. Bardzo podoba mi się Twoje określenie "na łosia". Będę używał, pozwolisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Ja też je od kogoś "pożyczyłem", więc bądź moim gościem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r2r Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Przyjąłem od Was sporą porcję informacji i wszystkie te parametry układają mi się w logiczną całość. Podczas wczorajszych manewrów przekonałem się jaką moc posiada konfiguracja tego modelu. W pewnym momencie Wilga wzbijała się pionowo w górę :-) Skłon silnika spowoduje, że silnik + śmigło pociągną dziób w dół. Założę mniejsze śmigło pozostawiając silnik i pakiet zasilający, aby skłon nie spowodował sytuacji odwrotnej do obecnej, czyli aby model nie miał tendencji do zbyt gwałtownego opadania. Ustawię skłon "na oko" bo zapewne z ustaleniem odpowiednich kątów nie dam sobie na tym etapie rady i sprawdzę jak model będzie się zachowywał. Metoda "na łosia" może okazać się skuteczna jeśli zmiksuję przepustnicę ze sterem wysokości. Ten miks polegać powinien na proporcjonalnym wychylaniu steru wysokości w stosunku do zwiększania przepustnicy gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Tu masz "instrukcję obsługi" tej sztuczkiez mikserem, mam nadzieję że władasz językiem Szekspira: Ale lepiej najpierw pokombinować ze skłonem. Dla mnie miksy to ostateczność na wypadek gdyby kąt skłonu był zbyt duży, albo gdy nie ma dostępu do silnika (jak w tym gotowcu z filmiku). Nota bene ja sam nigdy tej sztuczki nie używałem, zawsze reguluję skłonem silnika, a małe odchylenia od ideału ignoruję. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Metoda "na łosia" może okazać się skuteczna jeśli zmiksuję przepustnicę ze sterem wysokości. Ten miks polegać powinien na proporcjonalnym wychylaniu steru wysokości w stosunku do zwiększania przepustnicy gazu? Tak. Proporcjonalnym w dół, jeśli model zadziera przy dodawaniu gazu. Głębokość mixu ustal eksperymentalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Więc tak czy siak trzeba modelem polatać i kontrolować go na drążkach. To Cię nie ominie Zadzierać może również z powodu zbyt dużego kąta zaklinowania skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r2r Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 i wrzuciłeś kolejny kamyk do tego ogródka :-) skupię się najpierw na skłonach silnika i nadzieja, że kąt zaklinowania skrzydła nie będzie miał większego wpływu na lot modelu. Swoją droga niezły poligon mi zaserwowaliście ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuRC Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Panowie można go jeszcze kupić od Marka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Panowie można go jeszcze kupić od Marka ? Napisz lub zadzwoń do Marka, w ofercie sklepu jest http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/na-polska-nute/pzl-104-wilga-detail Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi