RAFALR30 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Witam Jako nowo przybyły członek forum podzielę sie moimi dokonaniami z budowy modeli 3D. Rozpocząłem budowę a i naukę latania od modelu 3D Max Batix. Plany ogólnodostępne w necie, przeróbki mojego autorstwa a efekt końcowy jak w linku poniżej: https://picasaweb.go...feat=directlink Nauka nie była łatwa przy korzystaniu z bardzo prostej aparatury firmy Art-Tech, dopiero wymiana na aparaturę Turnigy sprawiła, że mogłem ograniczyć wychylenia wszystkich sterów i zacząć latać i próbować różnych figur z różnymi konfiguracjami śmigła. Na śmigle 9x6 model bardzo szybki więc latam i nadal uczę się na śmigle 9x4,7. Obecnie po 2 upadkach model nie posiada podwozia a kadłub wzmocniłem dodatkowo poprzecznie bo przy tego rozmiarach modelu kadłub miał tendencje do skręcania względem osi. Model bardzo szybko reaguje na ruchy sterów jest zwrotny ale potrafi latać tez powoli tuż nad ziemią i nie traci sterowności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 I to jest model powyżej 1,4m ? Model fajny tylko nie ten dział chyba ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 I to jest model powyżej 1,4m ? Model fajny tylko nie ten dział chyba ? Cytuję " Celem tego nowego działu jest integracja pilotów którzy latają akrobacyjnie, bez względu na wielkość modeli. Z przyzwoitości przyjmijmy, że będą to modele z silnikami większymi niż 8ccm lub minimum 1,4m rozpiętości, w przyszłości pomyślimy nad działem dla małych elektryków klasy park-flyer. " ...i nie widzę działu małych elektryków klasy park-flyer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 To popatrz na dział "Modele elektryczne". Podałeś bardzo mało danych dotyczących modelu. Wymiary, czy osprzęt by się przydały. Sam model wyszedł Ci bardzo ładnie A tak poza tym, to kto Ci podsunął pomysł nauki latania takim modelem ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Robisz bardzo ładne modele. Najpierw f-18, teraz ten akrobat Napisz coś o wyposażeniu jakie zastosowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 Dzięki za miłe słowa - dbałość o szczegóły i estetykę wykonania pozostała mi z lat młodości gdy sklejałem modele plastikowe i z Małego Modelarza :-) Model 3D Max zbudowałem z poniższych elementów. Konstrukcja: - biały depron 6mm, pręty węglowe o średnicy 3 mm - 2 w skrzydle i jeden wzdłuż kadłuba, - klej polimerowy Dragon, - folia kolorowa Oracal, - sklejka 2 mm na podstawki do serva i 3mm jako wręga mocowania silnika. Elektronika: - silnik Emax CF2822 - śmigło 9x6 na szybkie loty, 9x4,7 na loty wolniejsze - regulator Hobby Kilng 25-30A - serwa4x Hextronic Hxt900 (2x lotki, 1x ster wysokości, 1 x ster kierunku) - akumulator Li-Pol 3s 1300 mAh Dodatkowe wzmocnienie kadłuba w celu zapobiegania jego wyginaniu się z zastosowaniem czarnych tzw: listew zaciskających do spinania dokumentacji papierowej, które lekko się rozgina i wsuwa bez użycia kleju. Polecam ten pomysł z listwami jako wzmocnienie czy zabezpieczenie krawędzi natarcia modeli depronowych - można je kupić w różnych kolorach w sklepach papierniczych. Wymiary modelu: 96 cm długości, 94 cm szerokości, 24 cm wysokości. Projekt "malowania" - moja Żona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2012 To popatrz na dział "Modele elektryczne". Podałeś bardzo mało danych dotyczących modelu. Wymiary, czy osprzęt by się przydały. Sam model wyszedł Ci bardzo ładnie A tak poza tym, to kto Ci podsunął pomysł nauki latania takim modelem ?! Po kilkunastu lotach na symulatorze zdecydowałem się na ten model z racji prostej konstrukcji...no ale jego właściwości lotne to rzeczywiście wymagają doświadczenia. Nauka na symulatorze pomogła, ale loty w realu to już całkiem inne emocje.... Opanowałem go i teraz ćwiczę różne figury..wiatr nie jest moim sprzymierzeńcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Jeszcze info o wadze by się przydało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 23 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Kształty ma nie w moim guście, ale wygląda, jakby latał przyzwoicie. Chętnie zobaczę go na filmie. CF2822 to chyba najpopularniejszy silnik tych rozmiarów wśród polskich (i pewnie nie tylko) modelarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Kształty ma nie w moim guście, ale wygląda, jakby latał przyzwoicie. Chętnie zobaczę go na filmie. CF2822 to chyba najpopularniejszy silnik tych rozmiarów wśród polskich (i pewnie nie tylko) modelarzy. Tak silnik popularny i dla tego modelu w zupełności wystarczający. Przy najbliższych lotach poproszę "kamerzystę" o nakręcenie krótkiego filmiku do zaprezentowania. A jak Twoje Kuba postępy w budowie od podstaw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Zobacz sam. Jutro pewnie biorę się za skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 26 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Plany tego modelu do pobrania w poniższym linku http://richardblet.free.fr/telechargements/plans/foame.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Odkurzam temat W tej konstrukcji podwozie to zbędny bajer a z racji, że to była moja pierwsza konstrukcja, podwozie było zbyt słabe i... już go nie ma. Po kilkunastu ostrych lotach, 3 bliskich spotkania z ziemią model ma wzmocnioną konstrukcję: - nowe mocowanie wręgi silnika wzmocnione 2 płatami depronu - nowe wzmocnienie poziome wzdłuż całego kadłuba aż do steru wysokości - dolne wzmocnienie pod skrzydłami na styku z kadłubem ...no i kilka dodatkowych kalkomani dla usztywnienia depronu Gotowy do oblotu w sezonie 2013. To będzie samolot testowy do figur akrobatycznych tych, które potem będę wykonywał Mini Kataną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 . To będzie samolot testowy do figur akrobatycznych tych, które potem będę wykonywał Mini Kataną. Ogólnie modelik fajny -gratulacje. Polecam do nauki jak i profi latania po tym modelu, zamiast Katany model o "zbliżonym" kształcie mianowicie Addictiona z PA. Rewelacja !-zarówno mały jak i XL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Ogólnie modelik fajny -gratulacje. Polecam do nauki jak i profi latania po tym modelu, zamiast Katany model o "zbliżonym" kształcie mianowicie Addictiona z PA. Rewelacja !-zarówno mały jak i XL Hmmm - to już druga osoba, która zamiast Mini Katany poleca Addictiona z PA....Co w nim takiego jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 To jak lata . Zerknij jak mój początkujący syn sobie nim radził ,potem było już dużo lepiej i efektowniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wydaje mi się, że masz za długą ośkę w silniku. Śmigło ma możliwość swobodnego wygięcia się na gumkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wydaje mi się, że masz za długą ośkę w silniku. Śmigło ma możliwość swobodnego wygięcia się na gumkach? Śmigło założone tak na szybko na sesję zdjęciową :-). Do lotów zakładam tak, że ma możliwość wygięcia się na gumkach - prop saver spełnia swoją funkcję należycie. To jak lata . Zerknij jak mój początkujący syn sobie nim radził ,potem było już dużo lepiej i efektowniej. ...I WSZYSTKO JASNE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Oczywiście to Twój wybór-Katana również jest ok choć chyba bardziej da radość doświadczonemu modelarzowi. Za Addictionem przemawia ogromna powierzchnia skrzydeł,gruby profil oraz to że jest on mega przewidywalny,zero przepadań-bez problemów na lekkim wietrze a w ciszy jak gazeta . Jest również "niezniszczalny" w powietrzu-syn nieraz z ok.100m na silniku leciał pionowo w ziemię i parę metrów nad nią zaciągał wysokość na maxa i zero skutków ubocznych... (oczywiście pakiet,domek z silnikiem odpowiednio zamocowane !).Naprawdę wdzięczny,świetnie latający model i stosunkowo nie tani, ale ktoś kto go ma wie że to pieniądze nie wyrzucone w błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Rafał jestem pod wrażeniem umiejętności syna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi