Skocz do zawartości

GRAUPNER MC-20 HOTT


Gość Kamyczek_RC

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie enelopy są w porządku, szczególnie te o pojemności 2000 mAh. Te o poj. 2500 mAh miały kiepskie opinie, jak kiedyś czytałem w necie. Jak jest teraz, nie wiem. Enelopów 2000 mAh używałem przez długi czas w nadajniku JR_a. Jednak latając zimą, szybko spadało napięcie i nie dało się dłużej polatać, jak 5-10 minut. Wymieniłem akumulatory na Lipol i od dłuższego czasu nie mam problemu z lataniem o tej porze roku. W tym roku latałem już dwa razy (w sumie 1,5h w powietrzu) i jeszcze nie było potrzeby, aby doładowywać akumulator nadajnika.

Także rozważ raczej zakup  akumulatora Lipol, bo naprawdę warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mnie  zimą nawet wołem nie dało by się wyciągnąć na latanie , ale skoro piszesz że większe pojemności nie miały najlepszych opinii no może pomysł z przesiadką na LiPo nie był taki głupi.

Ogólnie niewygodne było by to że nie ładuję się lipola ładowarką od nadajnika , a zawsze mi jakoś tak wychodzi że ładuję pakiety tuż przed wyjazdem na latanie , no i ładuję model na dwie ładowarki imax b6 a w modelu jest 3 akumulatory więc juz jest słabo jak mi jeszcze dojdzie radio do ładowania to więcej będę czekał na naładowanie akumulatorów niż wyniesie czas spędzony na lataniu.

Dzięki za odzew , chyba się zdecyduję na lipo 7,4v ale razem z akumulatorem muszę kupić dodatkową ładowarkę , choćby taką małą która ładuje akumulator tylko wtyczką balancera , bo dokładania roboty obecnym ładowarkom nie biorę pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Nie pakuj do tego nadajnika pakietu Li-pol 7,4V !!! Napięcie robocze to max 6V. Nie wiem jak działa w tym nadajniku zabezpieczenie napięciowe, ale możesz puścić radio z dymem.

Nadajnik działa na pakietach MiNh 4,8V lub na Li-Pol 1S 3,7V.

Jeżeli mogę coś doradzić, to kup 3szt Li-ion 3,7V 18650 i połącz równolegle w pakiet. Ja używałem tych:

https://www.bto.pl//produkt/68853/samsung-inr1865029e-2900mah-liion?gclid=EAIaIQobChMIqc7YipzE7gIVGGAYCh3_fATOEAQYBSABEgL7o_D_BwE

Do komory nadajnika mieszczą się idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się za bardzo nie znam , w nadajniku używam drążków i na tym kończy się obsługa radia , ale niestety jestem czasami zmuszony coś tam sobie ustawić więc tak z grubsza panuję nad tym radiem ale to tylko dla tego że interfejs jest niesamowicie przyjazny i intuicyjny  , w każdym razie ani nie lubię ani mnie nie bawi zabawa funkcjami i ustawieniami.

Natomiast wiem na 100% że w menu jest opcja zmiany napięcia zasilania na 7,4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieśku, jeżeli używasz modelu MX20, jak pisałeś, powinieneś się koniecznie zapoznać z instrukcją niżej zamieszczoną.

Wnioski wyciągnij sam, ja nie będę Cię do niczego namawiał na siłę... Twoja piaskownica, Twoje zabawki...?

 

 

Mx20 v1.1 pl.pdf

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chyba nie zaryzykuję , faktycznie nigdzie nie widać zasilania z dwóch cel lipo.

Ja się sugerowałem tym że w menu radia jest opcja zmiany zasilania na 7,4V , ale trochę mi rura zmiękła i nie zdecyduję się na skorzystanie z tej opcji.

Jednak kupię pakiet czterech paluszków jak było do tej pory , a było naprawdę dobrze.

Tylko muszę znaleźć dobry produkt , bo ten pakiet fabryczny to chyba  nie był najwyższych lotów, chociaż z drugiej strony to już chyba 3 lata ma na karku.

W każdym razie Krzysiek dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, zakupiłem nadajnik Graupnera MC26 i po włączeniu z głośnika wydobywa się denerwujący szum. Podobny do szumu wiatraka z laptopa 

Nadmieniam, że wyłączone mam regulatory głośności. Czy w Waszych GR MC20 jest podobnie?

Poszukuję osoby posiadającej GR MC26 z Łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

Nie lepiej byłoby odsunąć do tyłu odbiornik ,bo jest bardzo blisko silnika a to już nie jest chyba zalecane ( temperatura ,wibracje , pole elektromagnetyczne) .Jest tak lekki ,że chyba nie zmieni to wyważenia. Sama blacha aluminiowa chyba nie powoduje osłabienia sygnału. Fajny model ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Adam, na siłę można go odsunąć ale wbrew temu, że model ma bardzo duży w przekroju kadłub to podział wewnętrzny na dwie "podłogi" i małe otwory rewizyjne powoduje, że jest problem z takim montażem wyposażenia aby nie było problemu z jego demontażem czy wkładaniem i wyciąganiem akumulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak pomyślałem ,że kadłub jest tak pękaty iż nie będzie problemu z usadzeniem w innym miejscu, skoro jest tak jak piszesz to już Twoja decyzja .Kolega z lotniska latał 3 metrową jedenastką całą pokrytą blachą aluminiową i z tego co wiem nie miał problemów z sygnałem, tak samo Wojtek (Mecenas) z Krakowa ma Jastrzębia pokrytego cieniutką folią aluminiową ( Flite Metal) i lata .Napisz do Niego na pewno coś doradzi jako praktyk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć po ustawieniu regulatora kartą Dualsky v2 wszystko jest w porządku chociaż nie od zera gazu rozpoczyna pracę. Jakakolwiek zmiana ustawień w nadajniku, np. kliknięcie trymerem powoduje, że po wyłączeniu zasilania silnika i ponownym włączeniu silnik po pierwszej melodyjce wchodzi w pętlę pipczenia i nie da się silnika uruchomić. Pomaga ustawienie zakresu wychylenia gazu zgodnie z instrukcją regla. Czyli ustawiamy gaz na 100 % i po włączeniu zasilania ściągamy do 0 %. Wtedy działa, ale jakakolwiek ingerencja w ustawienia powoduje powtórzenie problemu. Sprawdziłem na dwóch egzemplarzach tego regulatora. Poprzednio jeden z nich pracował z Emaxem 2160 na 3 s i nie było problemów. Teraz pracuje z tym silnikiem http://www.nastik.pl/dualsky-4130c-kv470-p-7864.html . Może w nim problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, nie mam ustawionego. Ale tak się dzieje tylko z tym silnikiem i tym regulatorem (regulator sprawdzony na 2 egz. tego samego typu). Najgorsze jest to, że każde włączenie i wyłączenie powoduje, że nie można normalnie włączyć silnika bo regiel/silnik wchodzi w pętlę pikania i nie uruchamia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

Mam problem z komunikacją pomiędzy MC-20, a General Air Module. Sytuacja wygląda tak, że o ile dane z GAM są przesyłane i na aparaturze mam informacje z vario czy czujnika obrotów, to nie mam możliwości w zakładce telemetry na zmianę jakichkolwiek ustawień. Tak właściwie to nie mogę nawet wejść do tych ustawień. Czasem pojawia się strzałka w prawo sygnalizująca, że mogę przejść z ustawień odbiornika do ustawień GAM, ale po sekundzie znika...

Wygląda to tak

https://drive.google.com/file/d/1TZjB3cZsyccM2umYBxzU5fCsWYJ8wpmC/view?usp=drivesdk

Soft w nadajniku, odbiorniku i GAM zaktualizowany.

Jakieś sugestie jak dostać się do ustawień?

A może do tych ustawień da się dostać po podłączeniu GAM do komputera?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.