Capo Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Ekhem, mówimy o zestawie FPV, na średnie odległości i czas ponad godzinę - nawet jeśli, to nie warto przesadnie straszyć nowych kosztami - wsiąknie w temat to zrozumie
Callab Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Korekta - chyba 72 godziny - przelot Nowa Funlandia - Szkocja ( coś koło 2002-2004 roku ) i to tylko 5 kg model wraz z paliwem ... Ale czy jest to oficjalny rekord długości lotu, bo jak nie to się nie liczy ;-) Ale chyba jednak to było 38h 52min 19sek. Odległość jaką pokonał model w linii prostej to 3030km.
madrian Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Marzenia zawsze warto spełniać. Ale też trzeba pamiętać o pewnych realiach. Inaczej marzenia utykają w bagnie. Chcesz: Zbudować samolot. Wyposażyć w napęd spalinowy. Przygotować do lotu FPV. Latać nim długo i daleko. Jeżeli podejdziesz do tego od razu, to popełnisz nieświadomie mnóstwo błędów, które wyjdą dopiero na koniec projektu i mogą go po prostu pogrzebać przed finiszem. Ale jeżeli zaczniesz najpierw od budowy mniejszych modeli, poznasz zasady ich konstrukcji i obsługi. Potem się zajmiesz napędem spalinowym, a po jego opanowaniu i poznaniu, zainteresujesz się prostymi systemami FPV, które stopniowo rozbudujesz. A mając wiedzę o tym wszystkim, za parę lat zacznij planować ten "wielki" projekt. Typowy obrazek to zapaleniec budujący ogromną maszynę, po to by się na koniec przekonać, ze nie jest w stanie się ona wznieść w powietrze bez autodestrukcji. Albo wielkich nakładów na dostosowanie do zadania, albo... Powód zawsze ten sam - rzeczywistość triumfuje. Każdy z nas ma marzenia, ale wiedza jaką posiadamy wskazuje nam czego jeszcze nie wiemy. Latałeś na paralotniach - powiedz czy podjąłbyś się zaprojektowania i wykonania w domu, od zera, paralotni DHV 5 o osiągach o 300% lepszych niż obecnie stosowane paralotnie wyczynowe? Pewnie nie. Z twoim projektem jest podobnie. Jest to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, wymagające od tworzącego sporej wiedzy. A ty jej po prostu nie masz. I żadne dobre rady nie nauczą cię materiałoznawstwa, żeby dobrać odpowiednie materiały na elementy, pracy z tymi materiałami, aerodynamiki, żeby wybrać optymalną formę konstrukcji, użycia napędu spalinowego w przypadkach ekstremalnych i wiele, wiele innych.
Air Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 No własnie o takie coś chodziło, ale nie elektryczny, bo to silniki do wózków inwalidzkich:) A spalinowe są do kosiarek i co z tego? Napęd elektryczny nie bez przyczyny jest używany w profesjonalnych konstrukcjach tego typu - ma większą sprawność, mniej ruchomych części = mniejsza podatność na awarię, bardziej ekologiczny, nie powoduje wibracji stwarzających problemy z drganiem obrazu, powoduje mniej zakłóceń, jest cichszy (jeśli to ma być statek powitrzny do szpiegowania to jest to istotne), jest bardziej kompaktowy, możesz go wyłączyć i włączyć w każdym momencie, czynności eksploatacyjne i wymagany osprzęt jest minialny w porównaniu z napędem spalinowym itd. Ale co my Cię tu będziemy przekonywać - ty już się zafiksowałeś na swoim skazanym na porażkę pomyśle - pytasz o coś, ale słuchać nie chcesz. Chcę słyszeć ryk przy starcie (nawet jak nie będzie chciał się unieśc to i tak będzie dla mnie satysfakcja) Ryk? Raczej pierdzenie Ale jaki jest sens w budowaniu czegoś z założeniem, że "nawet jak nie będzie się chciał unieść to i tak satysfakcja"? Wg. mnie żaden.
pengo Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Konstrukcja taka jest jak najbardziej do zrobienia i nie tylko dla starych wyjadaczy modelarstwa. Osobiście użył bym silnika benzynowego, mniejsze spalanie w stosunku do nitro i oczywiście prostszy w eksploatacji (jak dla mnie). Konstrukcja płatowca powinna być dość prosta i najlepiej górnopłat ze śmigłem pchającym. Do stabilizacji lotu są fajne nie drogie urządzenia z trzema żyroskopami, jak pogoda pozwoli to w przyszły weekend będę oblatywał takie urządzenie. Na początek radził bym zbudować taki samolocik w połowie skali tak 1,5m rozpiętości i go przetestować, napęd nitro bądź elektryk. Dzięki temu poznasz budowę danej konstrukcji i wyeliminujesz część problemów jakie pojawią się podczas budowy oraz lotów testowych. Jak wszystko będzie ok będziesz mógł rozpocząć budowę 3m giganta
Capo Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Kolegę chyba opuścił optymizm, ale obiecał że zrobi relację z budowy choćby nie wiem co, więc trzymam za słowo
Slepecci Opublikowano 10 Października 2012 Autor Opublikowano 10 Października 2012 Hehe, Capo - optymizm mam cały czas, ale krótki urlopik trzeba było sobie zrobić, nie mam zwyczaju przesiadywania przed kompem jak mam okazje zwiedzić trochę świata:) Co do długotrwałości lotu, to 72h...po co to komu. To ma krążyć nad "celem" i robić dokumentacje, stąd ten autopilot, kamery HD są dla kinomanów, ja takim nie jestem (potrafie na 52" obejżeć film ważący 700mb i sie ciesze:) Przekaz video na żywo, jak najbardziej. Co do kosztów:D Moja ex generowała koszty, modelarstwo to ma byc przyjemność. Wole wladowac 10-15 tyś w coś co nie uleci, niż w kogoś kto pójdzie wpizdu! Dla kolegi Pengo plus za podpowiedź. Już mi sie coś tli w głowie i na papierze. Dziekuje wszystkim za privy, pomagacie. A co do rozentuzjowanego nastolatka:D Piękny wiek, hehehe, ale entuzjazm i pozostał Pozdrawiam wszystkich biorę się za lekturę
robertus Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Modele też czasem idą "wpizdu" dlatego układy powrotu do domu i inne autopiloty są wskazane.
kxp7000 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Dlatego te nowe przewaznie sa lepsze niz te stare. Nowy lepszy model. Ale do wybrania tego lepszego trzeba doswiadczenia. Ja tam bede kibicowac. Jak dobrze wiemy Polak potrafi. Pozdrawiam.
Adam P. Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Niewiarygodne. Kto by się tego spodziewał?
kxp7000 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Koledzy moze nas czymś zaskoczy, i niedługo jakiś lot próbny
Irek M Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Modele też czasem idą "wpizdu" dlatego układy powrotu do domu i inne autopiloty są wskazane. O! Nasz moderatorek używa wulgaryzmów, a przecież w myśl regulaminu : III. REGULAMIN I REGUŁY ZACHOWANIA SIĘ NA FORUM. REGULAMIN. 1. Użytkownik zamieszczając wiadomości tekstowe, materiały Video, zdjęcia, grafikę, muzykę, linki do innych stron itd. ponosi całkowitą odpowiedzialność prawną wynikającą z ich publikacji na łamach forum. 2. Publikowane wiadomości, komentarze, materiały i treści są prywatnymi opiniami użytkowników forum. Zarząd forum nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za te treści i nimi wywołane skutki. 3. Na PFMRC.EU nie będą tolerowane jakiekolwiek formy złego zachowania: nie ma tu miejsca na wyzywanie się, ubliżanie innym, pomawianie i insynuowanie w dokonywanych wpisach. 4. Kwestie sporne pomiędzy użytkownikami załatwiane są prywatnie, poprzez e-maile, lub poprzez PW. 5. Niedopuszczalne są jakiekolwiek wulgaryzmy, określenia potocznie uważane za obraźliwe, godzące w jakikolwiek sposób w godność innych uczestników, treści erotyczne czy przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych, tzn. oznaczone skrótem 18+, oraz inne wpisy zawierające treści łamiące polskie prawo. To ile sobie wpiszesz ostrzeżeń ? Chociaż nie - do tego trzeba by mieć to coś...
Rekomendowane odpowiedzi