Skocz do zawartości

Samolot transportowy-Pytania na wstęp


Slepecci

Rekomendowane odpowiedzi

Korekta - chyba 72 godziny - przelot Nowa Funlandia - Szkocja ( coś koło 2002-2004 roku ) i to tylko 5 kg model wraz z paliwem ...

 

Ale czy jest to oficjalny rekord długości lotu, bo jak nie to się nie liczy ;-) Ale chyba jednak to było 38h 52min 19sek. Odległość jaką pokonał model w linii prostej to 3030km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzenia zawsze warto spełniać. Ale też trzeba pamiętać o pewnych realiach. Inaczej marzenia utykają w bagnie.

Chcesz:

Zbudować samolot.

Wyposażyć w napęd spalinowy.

Przygotować do lotu FPV.

Latać nim długo i daleko.

 

Jeżeli podejdziesz do tego od razu, to popełnisz nieświadomie mnóstwo błędów, które wyjdą dopiero na koniec projektu i mogą go po prostu pogrzebać przed finiszem.

Ale jeżeli zaczniesz najpierw od budowy mniejszych modeli, poznasz zasady ich konstrukcji i obsługi. Potem się zajmiesz napędem spalinowym, a po jego opanowaniu i poznaniu, zainteresujesz się prostymi systemami FPV, które stopniowo rozbudujesz.

A mając wiedzę o tym wszystkim, za parę lat zacznij planować ten "wielki" projekt.

 

Typowy obrazek to zapaleniec budujący ogromną maszynę, po to by się na koniec przekonać, ze nie jest w stanie się ona wznieść w powietrze bez autodestrukcji. Albo wielkich nakładów na dostosowanie do zadania, albo... Powód zawsze ten sam - rzeczywistość triumfuje.

 

Każdy z nas ma marzenia, ale wiedza jaką posiadamy wskazuje nam czego jeszcze nie wiemy.

Latałeś na paralotniach - powiedz czy podjąłbyś się zaprojektowania i wykonania w domu, od zera, paralotni DHV 5 o osiągach o 300% lepszych niż obecnie stosowane paralotnie wyczynowe? Pewnie nie.

Z twoim projektem jest podobnie. Jest to bardzo skomplikowane przedsięwzięcie, wymagające od tworzącego sporej wiedzy.

A ty jej po prostu nie masz. I żadne dobre rady nie nauczą cię materiałoznawstwa, żeby dobrać odpowiednie materiały na elementy, pracy z tymi materiałami, aerodynamiki, żeby wybrać optymalną formę konstrukcji, użycia napędu spalinowego w przypadkach ekstremalnych i wiele, wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie o takie coś chodziło, ale nie elektryczny, bo to silniki do wózków inwalidzkich:)

A spalinowe są do kosiarek i co z tego?

 

Napęd elektryczny nie bez przyczyny jest używany w profesjonalnych konstrukcjach tego typu - ma większą sprawność, mniej ruchomych części = mniejsza podatność na awarię, bardziej ekologiczny, nie powoduje wibracji stwarzających problemy z drganiem obrazu, powoduje mniej zakłóceń, jest cichszy (jeśli to ma być statek powitrzny do szpiegowania to jest to istotne), jest bardziej kompaktowy, możesz go wyłączyć i włączyć w każdym momencie, czynności eksploatacyjne i wymagany osprzęt jest minialny w porównaniu z napędem spalinowym itd. Ale co my Cię tu będziemy przekonywać - ty już się zafiksowałeś na swoim skazanym na porażkę pomyśle - pytasz o coś, ale słuchać nie chcesz.

 

Chcę słyszeć ryk przy starcie (nawet jak nie będzie chciał się unieśc to i tak będzie dla mnie satysfakcja)

Ryk? Raczej pierdzenie :D

Ale jaki jest sens w budowaniu czegoś z założeniem, że "nawet jak nie będzie się chciał unieść to i tak satysfakcja"? Wg. mnie żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja taka jest jak najbardziej do zrobienia i nie tylko dla starych wyjadaczy modelarstwa. Osobiście użył bym silnika benzynowego, mniejsze spalanie w stosunku do nitro i oczywiście prostszy w eksploatacji (jak dla mnie). Konstrukcja płatowca powinna być dość prosta i najlepiej górnopłat ze śmigłem pchającym. Do stabilizacji lotu są fajne nie drogie urządzenia z trzema żyroskopami, jak pogoda pozwoli to w przyszły weekend będę oblatywał takie urządzenie. Na początek radził bym zbudować taki samolocik w połowie skali tak 1,5m rozpiętości i go przetestować, napęd nitro bądź elektryk. Dzięki temu poznasz budowę danej konstrukcji i wyeliminujesz część problemów jakie pojawią się podczas budowy oraz lotów testowych. Jak wszystko będzie ok będziesz mógł rozpocząć budowę 3m giganta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, Capo - optymizm mam cały czas, ale krótki urlopik trzeba było sobie zrobić, nie mam zwyczaju przesiadywania przed kompem jak mam okazje zwiedzić trochę świata:) Co do długotrwałości lotu, to 72h...po co to komu. To ma krążyć nad "celem" i robić dokumentacje, stąd ten autopilot, kamery HD są dla kinomanów, ja takim nie jestem (potrafie na 52" obejżeć film ważący 700mb i sie ciesze:) Przekaz video na żywo, jak najbardziej. Co do kosztów:D Moja ex generowała koszty, modelarstwo to ma byc przyjemność. Wole wladowac 10-15 tyś w coś co nie uleci, niż w kogoś kto pójdzie wpizdu! Dla kolegi Pengo plus za podpowiedź. Już mi sie coś tli w głowie i na papierze. Dziekuje wszystkim za privy, pomagacie. A co do rozentuzjowanego nastolatka:D Piękny wiek, hehehe, ale entuzjazm i pozostał:D Pozdrawiam wszystkich biorę się za lekturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Modele też czasem idą "wpizdu" ;) dlatego układy powrotu do domu i inne autopiloty są wskazane.

O! Nasz moderatorek używa wulgaryzmów, a przecież w myśl regulaminu :

 

III. REGULAMIN I REGUŁY ZACHOWANIA SIĘ NA FORUM.

 

REGULAMIN.

1. Użytkownik zamieszczając wiadomości tekstowe, materiały Video, zdjęcia, grafikę, muzykę, linki do innych stron itd. ponosi całkowitą odpowiedzialność prawną wynikającą z ich publikacji na łamach forum.

 

2. Publikowane wiadomości, komentarze, materiały i treści są prywatnymi opiniami użytkowników forum. Zarząd forum nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za te treści i nimi wywołane skutki.

 

3. Na PFMRC.EU nie będą tolerowane jakiekolwiek formy złego zachowania: nie ma tu miejsca na wyzywanie się, ubliżanie innym, pomawianie i insynuowanie w dokonywanych wpisach.

 

4. Kwestie sporne pomiędzy użytkownikami załatwiane są prywatnie, poprzez e-maile, lub poprzez PW.

 

5. Niedopuszczalne są jakiekolwiek wulgaryzmy, określenia potocznie uważane za obraźliwe, godzące w jakikolwiek sposób w godność innych uczestników, treści erotyczne czy przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych, tzn. oznaczone skrótem 18+, oraz inne wpisy zawierające treści łamiące polskie prawo.

To ile sobie wpiszesz ostrzeżeń ? Chociaż nie - do tego trzeba by mieć to coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.