tomeks Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Sa kartonowe wycinane laserem.
Tomek Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Tomek, dałeś pod laser milion nitów do wycięcia ??? Dużych i małych?
tomeks Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 Czy orientujecie się co to może być za urządzenie i jak wygląda. Bo ja po tych zdjęciach nie mam pewności. Jakby jakiś silnik z rolką obok sprężyna...
stan_m Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 To może być selsyn-nadajnik czyli maszyna elektryczna do transmisji kąta elektrycznego...W praktyce polega to na tym, że wirnik tej maszyny (widocznej na foto) jest połączony elektrycznie z takim samym selsynem odbiornikiem czyli wskaźnikiem zamontowanym w kabinie pilota. O ile stopni obróci się wirnik selsyna nadajnika o tyle samo stopni obróci się selsyn odbiornika czyli sprzęgnięta z nim wskazówka w "jakimś" wskaźniku co w kabinie odczyta pilot.... Stalowa linka służy do połączenia z elementem, którego kąt położenia powinien odczytać pilot zaś sprężyna służy do doprowadzenia do położenia zerowego. Ja nie wiem od jakiej instalacji jest ten system. Położenie w luku podwozia wcale nie przesądza o tym, że dotyczy podwozia. Po prostu w samolotach myśliwskich wykorzystuje się każde miejsce na agregaty i osprzęt. Żeby wiedzieć od czego trzeba znaleźć drugi koniec stalowej linki...
tomeks Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 Na ostanim zdjeciu po lewej to chyba przewody hydrauliczne do podwozia. Moze to jednak od podwozia. Dzieki za podpowiedź poszukam w necie może cos znajdę
Corsair LZ Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Stanisław chyba ma rację, wygląda na selsyn. Czujnik czegoś blisko, bo ta linka nie może iść daleko, inaczej selsyn byłby bliżej sedna sprawy. Przejrzyj wskaźniki w kabinie, bo odpowiadające mu wskazanie na przyrządzie musi być "wskazówkowe", nie tylko "on - off". Wskaźnik położenia klap??? Linka uczepiona do końca taśmy amunicyjnej? Ale na pewno blisko.
TeBe Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Jest to prawdopodobnie selsyn położenia klap. W instrukcji jest bowiem napisane, że wskaźnik położenia klap (zespolony ze wskaźnikiem podwozia, umiejscowiony po lewej stronie) działa tylko przy włączonym zasilaniu płatowca. EDIT: Teraz zauważyłem, że ten pręt idzie do przodu, więc to na pewno nie jest czujnik klap. Być może jest to czujnik położenia podwozia głównego.
tomeks Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Dziekuje za zainteresowanie. Czy ktorys z kolegow jest w stanie na szkicowac jak jego zdaniem na podstawie zdjec moze wygladac. Ja wcale nie mam pewnosci a w tej skali ten element jest dosyć duży, długość okolo 8 mm, trzeba by go dosyc dokladnie wykonac
Adrian D Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Na zewnątrz modelu też będziesz dawał te nity kartonowe ?
tomeks Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Na zewnatrz wiekszość jest płaskich wiec pewnie bede wypalal a reszte żywiczne lub aluminiowe
dyra63 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Coś takiego znalazłem -trochę lepiej widoczne ,ale szału nie ma.Na większości zdjęć wnęka jest zakryta pokrowcem brezentowym ponoć w oryginale taki był stosowany.
tomeks Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Widzialem te zdjecia. Brezent chyba byl w pierwszych wersjach. To raczej jest czujnik od podwozia bo ten od klap jest po drugiej stronie, jako taki jest nie widoczny, witac tylko w klapie linke. Gdy budowałem klapę zastanawialem sie co to jest a teraz juz wiem.
TeBe Opublikowano 31 Stycznia 2015 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Patrząc na to zdjęcie: http://www.aircraftresourcecenter.com/awa01/001-100/awa040-P-40/images%20Geoff%20McDonell/P40main%20gear%20well1.jpg to drugi koniec tego ciągadełka zapięty jest gdzieś tu: p-40 by TeBeWAW, on Flickr
tomeks Opublikowano 18 Lutego 2015 Autor Opublikowano 18 Lutego 2015 Powstał taki oto reflektor lądowania 1
Grifon Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Tomaszu ze wszystkich tematów na forum Twój lubię najbardziej, super Ci to wychodzi. Ale mógłbyś pokazać całość razem, co?
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Bardzo inspirujący watek. Podziwiam. Jaki ostatecznie wybrałeś profil skrzydła?
tomeks Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Opublikowano 27 Marca 2015 1. NACA 24152. Napęd lotek. Serwo jest wsuwane po zdjęciu lotki
Rekomendowane odpowiedzi