Skocz do zawartości

Jeszcze jeden SBACH 342 30CC Thunderbolt


Rekomendowane odpowiedzi

cytat : Taki film wpadł mi w oko fajnie pokazuje troche jakby charakter tego modelu (harrier na brzuchu wychodzi dość dziwnie). Dla porównania dalej w proponowanych filmach jest Yak-55m Gernota -widać różnice jeśli chodzi charakterystykę lotu

- to ja życzę nam wszystkim takich umiejętności pilotarzu jak te zaprezentowane "marnym" Sbachem ... :)

 

Też jestem tego zdania. Nawet gdybyśmy pilotowali najlepszego Yaka to jeszcze wiele musielibyśmy się uczyć, by choć torchę z tego potrafić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gratulacje !

Nie wiem jak tutaj będzie, ale u mnie parę razy obluzowywały się śrubki trzymające maskę silnika. Zamiast zastosować kleju do śrub, użyłem długich na 3-4mm wężyków silikonowych, nakładanych na śrubkę, przed ich wkręceniem [można też podkładkę dać, żeby w czasie przykręcania wężyk nie przeszedł przez główkę]. Wygodne i skuteczne rozwiązanie, zwłaszcza w moim wypadku, gdzie często ściągałem maskę, a nie zawsze brałem klej na lotnisko.

 

Oby model służył jak najdłużej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje !

Oby model służył jak najdłużej!

 

Dziękuję. I Twój nowy Yak 54 również :) .

Myślę, że tutaj nie będzie problemu odkręcających się śrub, bo nie będzie wibracji, które to powodują. Ale pomysł dobry - wężyk jako podkładka sprężynująca.

Plastikowe śruby się nie odkręcają.

 

W tym modelu śruby trzymające maskę są metalowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa do lotu z widcznymi na zdjęciu akumulatorami 5S 5000 mAh - 5100 g.

 

SBACH prezentuje się super tylko waga do lotu trochę spora ...

ciekawi mnie jak twój napęd elektryczny poradzi sobie z modelem?

 

mój yak-55m GB po wymianie podwozia na węglowe i zmianie pakietu na jeden 6S będzie ważył do lotu ok 4200g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SBACH prezentuje się super tylko waga do lotu trochę spora ...

ciekawi mnie jak twój napęd elektryczny poradzi sobie z modelem?

 

mój yak-55m GB po wymianie podwozia na węglowe i zmianie pakietu na jeden 6S będzie ważył do lotu ok 4200g

 

Silnik ma maksymalną moc 2700 W i przeznaczony jest do modeli 3D do 6,8 kg masy, więc do tego modelu jest przewymiarowany. Chciałem wykorzystać silnik, który wcześniej kupiłem do innego modelu, żeby się nie kurzył ;) i dlatego jest w Sbachu. Producent podaje masę modelu do 5 kg więc nie jest aż tak źle. Mógłbym jeszcze zmienić akumulatory na 2x4000 mAh i zbić ok. 200 g, ale nie wiem jak wpłynie to na czas lotu, a 5000 mAh kupiłem swego czasu 6 sztuk u Piotra Świderka na wyprzedaży. Niestety dobry akumulator 5S 4000 mAh to wydatek 350 pln, a do polatania trzeba mieć kilka par :( .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma maksymalną moc 2700 W i przeznaczony jest do modeli 3D do 6,8 kg masy, więc do tego modelu jest przewymiarowany. Chciałem wykorzystać silnik, który wcześniej kupiłem do innego modelu, żeby się nie kurzył ;) i dlatego jest w Sbachu. Producent podaje masę modelu do 5 kg więc nie jest aż tak źle. Mógłbym jeszcze zmienić akumulatory na 2x4000 mAh i zbić ok. 200 g, ale nie wiem jak wpłynie to na czas lotu, a 5000 mAh kupiłem swego czasu 6 sztuk u Piotra Świderka na wyprzedaży. Niestety dobry akumulator 5S 4000 mAh to wydatek 350 pln, a do polatania trzeba mieć kilka par :( .

 

akumulatory do elektryka to niestety spory wydatek... :(

do tej pory latałem na pakietach 2x6S 2450mah 40C turnigy ale już trochę się wyeksploatowały,teraz dla zbicia wagi zamówiłem na HK pakiet 6S 5000mah 30C.jeśli zda egzamin to dokupię jeszcze dwa.

ciekawe jak to wpłynie na efektywność napędu i czas lotu.

 

ile waży sam silnik który masz w modelu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że te 2 x 2450 mAh miałeś połączone (+) z (+) i (-) z (-) żeby uzyskać 4900 mAh? Mój silnik wg producenta ma 650 g, ale nie wiem czy to sam silnik czy z piastą i nakrętką oraz podkładką. One sporo ważą bo oś ma 12 mm.

 

dokładnie tak.

w moim yaku mam ten silnik:

 

http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=78

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dobry akumulator 5S 4000 mAh to wydatek 350 pln, a do polatania trzeba mieć kilka par :( .

 

akumulatory do elektryka to niestety spory wydatek... :(

 

Dlatego w tej klasie modeli montowałbym silnik benzynowy. Poza tym jego moc w supełności wystarcza, silnik benzynowy o pojemności 30 ccm wyrywa z zawisu model o wadze około 5 kg jak rakieta. Dodatkowo nie trzeba kontrolować czasu lotu z dokładnością półminutową, można sobie pozwolić na lot kilkunastominutowy i jeszcze kilka razy podchodzić do lądowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w tej klasie modeli montowałbym silnik benzynowy. Poza tym jego moc w supełności wystarcza, silnik benzynowy o pojemności 30 ccm wyrywa z zawisu model o wadze około 5 kg jak rakieta. Dodatkowo nie trzeba kontrolować czasu lotu z dokładnością półminutową, można sobie pozwolić na lot kilkunastominutowy i jeszcze kilka razy podchodzić do lądowania.

 

jak najbardziej się z tobą zgadzam,mój model (yak-55m GB 1,8m) został wyprodukowany z przeznaczeniem tylko do napędu elektrycznego.brałem nawet pod uwagę opcję przeróbki go na spalinkę jednak byłoby to zbyt skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w tej klasie modeli montowałbym silnik benzynowy. Dodatkowo nie trzeba kontrolować czasu lotu z dokładnością półminutową, można sobie pozwolić na lot kilkunastominutowy i jeszcze kilka razy podchodzić do lądowania.

 

Paweł, masz oczywiście rację - z tym nikt nie dyskutuje. Ja wbudowałem silnik elektryczny do tego modelu, który kupiłem wcześniej do innego, nie zrealizowanego projektu (musiałem zastosować benzynę 35 cm3 ze względu na wyważenie modelu), aby nie leżał nieużywany :) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Żeby zakończyć mojego Sbacha - ma teraz mniejsze śmigło 18x8 APC E (lżejsze niż poprzednie 19x10); inny bo zestawowy kołpak (lżejszy od Krill'owego z duralową podstawą i czepcem z grubego laminatu). Po wyważeniu akumulatory mają docelowe, albo dooblotowe ;) miejsce.

ca67cc3eaac40309med.jpg

513e46761805b4a4med.jpg

364052dfdb189d9cmed.jpg

991c7c94b53b7b3bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.