Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Niedawno znalazłem na allegro i udało mi się kupić zestaw do budowy ił 2 (IŁ-2 szturmownik - zestaw ECO)

Zalecany jest tam silnik 4cm.

Poszukałem więc i znalazłem:

http://www.hobbyking...low_Engine.html

http://www.hobbyking...ote_needle.html

1.Który z nich wybrać??

Z tego co widzę to wersja "druga" ma po prostu tylną regulacje czy może jest jeszcze jakaś różnica??

1.a na jakim paliwie i śmigle go docierać?? (w "nastikowej" instrukcji piszą o 9x4)

2.Jaką świecę do tego silniczka?

3.Jaki zbiornik paliwa wyczytałem że około 170- 200 ml

4.Skrzydła okleić na palimerowy czy sudal??

Czytałem że na polimer łatwiej.

5.Czy takie serwa będą odpowiednie:

gaz:

http://www.hobbyking...icro_Servo.html

lotki i ogon:

http://www.hobbyking...5g_0_14sec.html

6.Czy taki pakiet zasilający będzie dobry czy szukać innego?

http://www.hobbyking...eiver_Pack.html

 

Przepraszam że tyle pytań.

Chciałbym zrobić jedno zamówienie i od razu kupić wszystko (co jest dostępne i przyda mi się do modelu)stad moje pytania

 

 

 

Bedzie to mój pierwszy model spalinowy.

Wcześniej latałem elektrykami:

Esa zarówno WWI jak i WWII

Extrą od Mirka z lublina

akrobatami depronowymi (ultron diablo itp)

Ursusem XXL 2,20m

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Silnik jak najbardziej w drugiej wersji z tego co się wywiedziałem to zupełnie inna konstrukcja, lepsza...

Ja skrzydła kleiłem na jedno i drugie i na polimer wychodzi lżej ale fornir słabiej się trzyma rdzeni. Sodual lepiej klei ale jest minimalnie ciężej no i do klejenia rękawiczki gumowe, bo można się strasznie tym pokleić :D.

 

Serwa myśle że są ok choć na ogon dał bym coś mocniejszego typu 16g, pakiet ok.

 

Model myśle że spokojnie opanujeszesz w powietrzu jak latałeś esa, bardziej bym się martwił czy polubisz spaliny, babranie się w paliwie, regulowanie, czyszczenie:D.

Opublikowano

Polubi polubi :) Wszakże nie ma nic lepszego :D

 

Pamiętaj, że serwa najlepiej mieć takie same w każdym modelu, mogą póżniej posłuzyć za dawcę dla innego :D

Miałem te serwa co ty i dwa 929, moze akurat źle trafiłem ale te dwa MG929 mi zaczęły szwankować w Ile2 po 10 lotach, robiłem pętlę taktowaną na 8 :D W końcu poszły na gaz.

W Me-109 mam MG16 ale ostatecznie do wszystkiego będę dawał te serwa http://www.hobbyking...4g_0_10sec.html

ten pakiet jest ok tak jak napisał capri man, tylko uważaj z wagą bo on sporo waży i niekoniecznie bedziesz potrzebował takiej cegły do wyważenia.

Zbiornik 170 wystarczy w zupełności.

 

Pozdrawiam :)

 

taki mały edit: serwa 929 które miałem,nie są całkowicie metalowe jak twierdzi producent, zębatka odbiorcza jest plastikowa.

Opublikowano

Robert takie serwa do Me 109 jak najbardziej ale do Iła ?

Serwa 1,8 kg poszły przy lekkim tryknięciu oba na raz ( finał Eurocupu w GK 2012 jak oberwałem od Miszy Gołubkowa) .

Lądowanie bez lotek było raczej pionowe :D

MG 16 na pewno by wytrzymały.

Opublikowano

No trudno , kupiłem juz te serwa do Iła i do foki. MG16 są większe, przełożenia też inne i za tym siła,ale że są aż tak pancerne? :)

Może znajdę jakiś wart uwagi zamiennik na MG16 ale to chyba niemożliwe

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Części doleciały:)

Silnik z HK przyleciał w wersji drugiej (chociaż zamawiałem pierwszą)

silnik:

 

020813img7112.jpg

 

puzzle:)

 

020813img7116.jpg

 

Balsa okazałą się bardzo "różna" wagowo.

Najlżejsza deska ma 22 a rekordzista 35 gramów.

Trochę ciężko zobaczymy co z tego wyjdzie.

Przycięte formatki na jedną połówkę skrzydła wazą 70 gramów dojdzie jeszcze natarcie i końcówka skrzydła.

Jestem bardzo ciekawy ile będzie ważyło całe skrzydło.

 

W niedziele prawdopodobnie uruchamiam i docieram silnik i powoli zabieram się za skrzydło.

Opublikowano

Odkręć iglicę od tego dekla i zrób osobny wspornik na nią lub przymocuj do kadłuba.

Taki zestaw przeżyje wszystko

Mam Osy z pourywanymi iglicami i wklejam je na klej topliwy do kadłubów .

Działa bezbłędnie i regulacja łatwiejsza .Nie przejmuj się dłuższym wężykiem.

Powinno się iglice mocować na poziomie rozpylacza ,ale w kombacie kiedy latasz pełny gaz lub zero nie ma to znaczenia.

Kilka lotów odbyłem z dyndającą na wężykach iglicą (do czasu kiedy odkryłem zalety glutomatika).

Opublikowano

toom - mam też taki sam silnik i dokładnie o tym samym pomyślałem żeby zamontować iglice nie do dekla ale tak żeby łatwo się urwała od silnika.. Ty już to masz przećwiczone ?:)

Opublikowano

Tak mi się taka refleksja nasunęła. Na łączce gdzie latam na przestrzeni ostatnich paru lat zauważyłem tendencję wymiany napędu spalinowego na elektryczny, zwłaszcza w modelach o w sumie tak małej rozpiętości. A Kolega odwrotnie, zaczynał od elektryków i chce się bawić w spalinę.

Oczywiście jak wszystko kwestia gustu, życzę powodzenia :)

Opublikowano

Tak mi się taka refleksja nasunęła. Na łączce gdzie latam na przestrzeni ostatnich paru lat zauważyłem tendencję wymiany napędu spalinowego na elektryczny, zwłaszcza w modelach o w sumie tak małej rozpiętości. A Kolega odwrotnie, zaczynał od elektryków i chce się bawić w spalinę.

Oczywiście jak wszystko kwestia gustu, życzę powodzenia :)

Niestety, ale to specyfika tej klasy sprawa, że wymiana silnika spalinowego na elektryczny jest mało efektywna. Koledzy Niemcy latają co prawda elektrykami w kombacie, ale w Polsce jest dosłownie kilku którzy próbowali. Pod względem masy żaden zestaw elektryczny nie jest w stanie dorównać osiągom silnikowi 2.5 ani 4cm3 przy limitach nałożonych przez regulamin. Aaa - no i żeby przy kraksie pakiety nie były za każdym razem do wymiany...

Opublikowano

Iglicę na razie zostawię tak jak jest.

Po pierwszym krecie pewnie to zmienię:)

Dokładnie Ił z tego źródła (wylicytowałem za 120 zł)

 

Co do "cofnięcia" do spaliny:

Silnik spalinowy jakoś zawsze mnie przyciągał:)

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Na razie raczej nie myślę o zawodach.

Robię go aby zobaczyć jak lata się z napędem spalinowym, na ile jest to trudniejsze od elektryka.

 

Dzisiaj silnik przepalił 5 zbiorników 180ml na przelaniu.

Jutro kolega pomoże mi w dalszym docieraniu i regulacji

Opublikowano

Jeśli lubisz spaliniaki to tego sie trzymaj! Ja też uwielbiam spalinki a elektryki jakoś za mna nie przemawiają, mam jedynie w szybowcu którym kręce filmy.

Już jakiś kamuflaż wymyśliłeś dla ił-a? Coś z szachownicą czy raczej czerwona gwiazda?

Opublikowano

Do malowania jeszcze daleka droga.

czas ( bardzo mało) mam tylko w sobotę i niedzielę więc IŁ powstawał długo.

Jeszcze nie wybrałem malowania.

 

Wypaliłem jeszcze trochę paliwa dzisiaj i przy normalnym ustawieniu może z minimalnym przelaniem silnik kręcił 16,6 tys obrotów na śmigle 9x4.

Oczywiście nie trzymałem go długo na takich wysokich obrotach.

 

Dalsza regulacja już chyba w modelu.

Opublikowano

Po pierwszym krecie już nie będziesz miał tych ładnych otworków do których można obecnie przykręcić elastyczny(np blaszka z puszki) wspornik ;)

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.