Autsajder1983 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Witam Niedawno znalazłem na allegro i udało mi się kupić zestaw do budowy ił 2 (IŁ-2 szturmownik - zestaw ECO) Zalecany jest tam silnik 4cm. Poszukałem więc i znalazłem: http://www.hobbyking...low_Engine.html http://www.hobbyking...ote_needle.html 1.Który z nich wybrać?? Z tego co widzę to wersja "druga" ma po prostu tylną regulacje czy może jest jeszcze jakaś różnica?? 1.a na jakim paliwie i śmigle go docierać?? (w "nastikowej" instrukcji piszą o 9x4) 2.Jaką świecę do tego silniczka? 3.Jaki zbiornik paliwa wyczytałem że około 170- 200 ml 4.Skrzydła okleić na palimerowy czy sudal?? Czytałem że na polimer łatwiej. 5.Czy takie serwa będą odpowiednie: gaz: http://www.hobbyking...icro_Servo.html lotki i ogon: http://www.hobbyking...5g_0_14sec.html 6.Czy taki pakiet zasilający będzie dobry czy szukać innego? http://www.hobbyking...eiver_Pack.html Przepraszam że tyle pytań. Chciałbym zrobić jedno zamówienie i od razu kupić wszystko (co jest dostępne i przyda mi się do modelu)stad moje pytania Bedzie to mój pierwszy model spalinowy. Wcześniej latałem elektrykami: Esa zarówno WWI jak i WWII Extrą od Mirka z lublina akrobatami depronowymi (ultron diablo itp) Ursusem XXL 2,20m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Silnik jak najbardziej w drugiej wersji z tego co się wywiedziałem to zupełnie inna konstrukcja, lepsza... Ja skrzydła kleiłem na jedno i drugie i na polimer wychodzi lżej ale fornir słabiej się trzyma rdzeni. Sodual lepiej klei ale jest minimalnie ciężej no i do klejenia rękawiczki gumowe, bo można się strasznie tym pokleić . Serwa myśle że są ok choć na ogon dał bym coś mocniejszego typu 16g, pakiet ok. Model myśle że spokojnie opanujeszesz w powietrzu jak latałeś esa, bardziej bym się martwił czy polubisz spaliny, babranie się w paliwie, regulowanie, czyszczenie:D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Polubi polubi Wszakże nie ma nic lepszego Pamiętaj, że serwa najlepiej mieć takie same w każdym modelu, mogą póżniej posłuzyć za dawcę dla innego Miałem te serwa co ty i dwa 929, moze akurat źle trafiłem ale te dwa MG929 mi zaczęły szwankować w Ile2 po 10 lotach, robiłem pętlę taktowaną na 8 W końcu poszły na gaz. W Me-109 mam MG16 ale ostatecznie do wszystkiego będę dawał te serwa http://www.hobbyking...4g_0_10sec.html ten pakiet jest ok tak jak napisał capri man, tylko uważaj z wagą bo on sporo waży i niekoniecznie bedziesz potrzebował takiej cegły do wyważenia. Zbiornik 170 wystarczy w zupełności. Pozdrawiam taki mały edit: serwa 929 które miałem,nie są całkowicie metalowe jak twierdzi producent, zębatka odbiorcza jest plastikowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Robert takie serwa do Me 109 jak najbardziej ale do Iła ? Serwa 1,8 kg poszły przy lekkim tryknięciu oba na raz ( finał Eurocupu w GK 2012 jak oberwałem od Miszy Gołubkowa) . Lądowanie bez lotek było raczej pionowe MG 16 na pewno by wytrzymały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 No trudno , kupiłem juz te serwa do Iła i do foki. MG16 są większe, przełożenia też inne i za tym siła,ale że są aż tak pancerne? Może znajdę jakiś wart uwagi zamiennik na MG16 ale to chyba niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jak najbardziej możliwe a o Mg 16 już pisałem Jest to kompromis ceny ,wytrzymałości i jakości przy zadanej szybkości Tu masz np inne która jest szybkie i mocne http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23220__HK_732MG_Coreless_Digital_MG_BB_Servo_28g_3_5kg_0_07s.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Prawdopodobnie nędą jednak mg 16 lub coś takiego jeszcze znalazłem: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17322__Turnigy_TGY_9018MG_Metal_Gear_Servo_2_5kg_13g_0_10.html Myślałem że te silniki różnią się tylko regulacją. Jakie są między nimi jeszcze różnice?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Części doleciały:) Silnik z HK przyleciał w wersji drugiej (chociaż zamawiałem pierwszą) silnik: puzzle:) Balsa okazałą się bardzo "różna" wagowo. Najlżejsza deska ma 22 a rekordzista 35 gramów. Trochę ciężko zobaczymy co z tego wyjdzie. Przycięte formatki na jedną połówkę skrzydła wazą 70 gramów dojdzie jeszcze natarcie i końcówka skrzydła. Jestem bardzo ciekawy ile będzie ważyło całe skrzydło. W niedziele prawdopodobnie uruchamiam i docieram silnik i powoli zabieram się za skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Odkręć iglicę od tego dekla i zrób osobny wspornik na nią lub przymocuj do kadłuba. Taki zestaw przeżyje wszystko Mam Osy z pourywanymi iglicami i wklejam je na klej topliwy do kadłubów . Działa bezbłędnie i regulacja łatwiejsza .Nie przejmuj się dłuższym wężykiem. Powinno się iglice mocować na poziomie rozpylacza ,ale w kombacie kiedy latasz pełny gaz lub zero nie ma to znaczenia. Kilka lotów odbyłem z dyndającą na wężykach iglicą (do czasu kiedy odkryłem zalety glutomatika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 toom - mam też taki sam silnik i dokładnie o tym samym pomyślałem żeby zamontować iglice nie do dekla ale tak żeby łatwo się urwała od silnika.. Ty już to masz przećwiczone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilatus D4 Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Witam Czy można wiedzieć gdzie, nabyłes ten zestaw , chodzi mi głównie o kadłub Iła 2 ? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdynia Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Zapewne nabył z takiej aukcji http://allegro.pl/il-2-szturmowik-aircombat-i3000075565.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Tak mi się taka refleksja nasunęła. Na łączce gdzie latam na przestrzeni ostatnich paru lat zauważyłem tendencję wymiany napędu spalinowego na elektryczny, zwłaszcza w modelach o w sumie tak małej rozpiętości. A Kolega odwrotnie, zaczynał od elektryków i chce się bawić w spalinę. Oczywiście jak wszystko kwestia gustu, życzę powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Tak mi się taka refleksja nasunęła. Na łączce gdzie latam na przestrzeni ostatnich paru lat zauważyłem tendencję wymiany napędu spalinowego na elektryczny, zwłaszcza w modelach o w sumie tak małej rozpiętości. A Kolega odwrotnie, zaczynał od elektryków i chce się bawić w spalinę. Oczywiście jak wszystko kwestia gustu, życzę powodzenia Niestety, ale to specyfika tej klasy sprawa, że wymiana silnika spalinowego na elektryczny jest mało efektywna. Koledzy Niemcy latają co prawda elektrykami w kombacie, ale w Polsce jest dosłownie kilku którzy próbowali. Pod względem masy żaden zestaw elektryczny nie jest w stanie dorównać osiągom silnikowi 2.5 ani 4cm3 przy limitach nałożonych przez regulamin. Aaa - no i żeby przy kraksie pakiety nie były za każdym razem do wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Iglicę na razie zostawię tak jak jest. Po pierwszym krecie pewnie to zmienię Dokładnie Ił z tego źródła (wylicytowałem za 120 zł) Co do "cofnięcia" do spaliny: Silnik spalinowy jakoś zawsze mnie przyciągał Zobaczymy co z tego wyjdzie. Na razie raczej nie myślę o zawodach. Robię go aby zobaczyć jak lata się z napędem spalinowym, na ile jest to trudniejsze od elektryka. Dzisiaj silnik przepalił 5 zbiorników 180ml na przelaniu. Jutro kolega pomoże mi w dalszym docieraniu i regulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdynia Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Jeśli lubisz spaliniaki to tego sie trzymaj! Ja też uwielbiam spalinki a elektryki jakoś za mna nie przemawiają, mam jedynie w szybowcu którym kręce filmy. Już jakiś kamuflaż wymyśliłeś dla ił-a? Coś z szachownicą czy raczej czerwona gwiazda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Do malowania jeszcze daleka droga. czas ( bardzo mało) mam tylko w sobotę i niedzielę więc IŁ powstawał długo. Jeszcze nie wybrałem malowania. Wypaliłem jeszcze trochę paliwa dzisiaj i przy normalnym ustawieniu może z minimalnym przelaniem silnik kręcił 16,6 tys obrotów na śmigle 9x4. Oczywiście nie trzymałem go długo na takich wysokich obrotach. Dalsza regulacja już chyba w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Po pierwszym krecie już nie będziesz miał tych ładnych otworków do których można obecnie przykręcić elastyczny(np blaszka z puszki) wspornik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak to zamontować. macie może jakieś zdjęcia jak montować elastyczny wspornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr T. Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 Jak z budową? Zaciekawił mnie ten projekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi