Skocz do zawartości

IŁ 2


Autsajder1983

Rekomendowane odpowiedzi

Połówki skrzydła już gotowe.

kilka fotek z poszczególnych etapów budowy:

030213010.jpg

 

030213011.jpg

 

030213013.jpg

 

030213014.jpg

 

030213017.jpg

 

Jak widać waga pokazała 270 gram.

Myślę że nie jest to najgorszy wynik jak na pierwsze skrzydło.

Różnica między poszczególnymi połówkami 3 gramy.

 

teraz wykonanie lotek i połączenie połówek w jedną całość.

Czy tkanina 48g/m będzie odpowiednia?? (taką akurat mam)

Łączyłem nią połówki skrzydła w szybowcu Guppy.

Jeśli tak to ile warstw??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 3 miesiące temu...

Skrzydła już gotowe.

Połączone na sudal a łączenie zalaminowane 2 warstwami tkaniny 48gr/m2.

Waży to wszystko 310 gramów (dojdzie jeszcze farba). Waga chyba wyszła ok.

Pojawił się tylko jeden problem a mianowicie gdy dołożyłem je do kadłuba okazało się że powstaje szpara z przodu natarcia i tak po środku skrzydła (tak do 5 milimetrów).

Skrzydła oklejane oczywiście w "negatywach" i dobrze przyciśnięte więc raczej odkształcenie profilu odpada.

Co mogło spowodować takie niedopasowanie ??

75w5.jpg

 

Co z tym można zrobić? Starać się dopasowywać kadłub do skrzydeł?? Jeśli tak to w jaki sposób??

Czy coś takiego jak mam teraz nie zmienia kąta skrzydło statecznik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedopasowanie = zly profil - tzn inny na kadłubie a inny na rdzeniu. Widać, że kadłub jest dla jakiegoś cieńszego profilu.

Dopasowanie mozesz zrobic podklejajac balsowe paski na kadłubie.

Kiedyś dawno temu używałem także gumowej uszczelki do okien (kompensuje duże przemieszczenia).

Kąty niestety przed dopasowywaniem musisz sprawdzić i ustawić sobie ręcznie (kątomierze w dłoń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopasowanie mozesz zrobic podklejajac balsowe paski na kadłubie.

 

To zły pomysł - zmieni się kąt zaklinowania płata!

Profil skrzydła jest idealnie dopasowany do kadłuba ale trzeba z przodu nieco zebrać listwę natarcia aby czoło płata było proste i dobrze pasowało w kadłub.

Widać na zdjęciu, że skrzydło jest nieco przesunięte do tyłu a to właśnie powoduje "szpic" łączenia płatów.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Co do serw to polecam te:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9392

są bardzo szybki, wytrzymałe i tanie. Jedyna wada to są strasznie głośne.

Mam ich dużo. Ostatnio padło mi 2 w SPAD'zie (gaz i lotka) na zawodach po zdrowym krecie, więc nie mam pretensji. :P

 

Wcześniej zamawiałem te:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6608

są identyczne jak TowerPro MG-16R, ale o połowę tańsze ;) . mam ich ogromną ilość, ale jeszcze ani jedno nie padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Ja jestem po oblocie swojego IŁa waga wyszła 1500g silnik to ASP 0.28 śmigło Master 10X5, skrzydło kryte fornirem olchowym a na to na całość tkanina szklana 48g/m2 powiem tak - wyszło prawie pancerne ale wcale nie lekkie, razem z dwoma serwami MG-16R waga skrzydła 400g. Kąt zaklinowania płata ok 1,5 stopnia, środek ciężkości 90mm. Model jest strasznie nerwowy, mam pytanie jakie Macie ustawienia w swoich Iłach ? jakie wychylenia sterów ? ja swoim boję sie wystartować drugi raz w obawie przed konkretnym kretem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź

Silnik żeczywiści za duży ale o zawodach i tym podobnych nawet narazie nie myślę.

Pierwszy lot trwał ok 1,5 minuty wyglądało to tak: lewy zakręt i model wali na skrzydło puźniej korek, uff udało się wyprowadzić lecimy dalej lewy zakręt !!! jakoś się udało dalej prosto na połowie gazu i znowu lewy zakręt 180 stopni model wali na skrzydło - korek nie udało się go wyciągnąć zabrakło wysokości :( .

Wychylenia ustawione na 70% ster wysokości ok 1,5 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

kolejne podejście do Iła:)
Zrobiłem sobie kątomierz do pomiaru kąta zaklinowania i niestety nie jest fajnie.
Ewidentnie widać, że kadłub był przewidziany pod inny profil skrzydła niż skrzydło, które otrzymałem w zestawie:(

Kąt zaklinowania wynosi około 4 stopnie.
Aby wyniósł 1,5 stopnia muszę podłożyć w miejscu gdzie styka się kadłub ze skrzydłem około 7,8 mm.
Powstaje więc spora przestrzeń do wypełnienia.
Czym to wypełnić??
Czy tak jak Andrzej_t radził silikonem czy czymś innym.
skrzydło będzie mocowane na gumę z kołkiem ustalającemu z przodu.
Jeszcze jedno pytanie dać jeden kołek ustalający na środku czy 2 trochę odsunięte od siebie??

post-5751-0-95076600-1398585010_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skoryguje SW to będę musiał również zmienić ustawienie silnika oraz jego maski, która wyznacza skłon i wykłon.

Myślę, że lepszym rozwiązaniem będzie jednak usunięcie szczeliny.

Prawdopodobnie wypełnię ja balsą (cienkimi paskami 1 lub 2 mm).

Chyba, że macie jakieś inne pomysły na "załatanie tego babola:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.