Autsajder1983 Opublikowano 2 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Połówki skrzydła już gotowe. kilka fotek z poszczególnych etapów budowy: Jak widać waga pokazała 270 gram. Myślę że nie jest to najgorszy wynik jak na pierwsze skrzydło. Różnica między poszczególnymi połówkami 3 gramy. teraz wykonanie lotek i połączenie połówek w jedną całość. Czy tkanina 48g/m będzie odpowiednia?? (taką akurat mam) Łączyłem nią połówki skrzydła w szybowcu Guppy. Jeśli tak to ile warstw?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Następnym razem daj słoje rówolegle do spływu, prz natarciu są ok. Tkanina 48g może być troszkę za cienka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 28 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2013 Skrzydła już gotowe. Połączone na sudal a łączenie zalaminowane 2 warstwami tkaniny 48gr/m2. Waży to wszystko 310 gramów (dojdzie jeszcze farba). Waga chyba wyszła ok. Pojawił się tylko jeden problem a mianowicie gdy dołożyłem je do kadłuba okazało się że powstaje szpara z przodu natarcia i tak po środku skrzydła (tak do 5 milimetrów). Skrzydła oklejane oczywiście w "negatywach" i dobrze przyciśnięte więc raczej odkształcenie profilu odpada. Co mogło spowodować takie niedopasowanie ?? Co z tym można zrobić? Starać się dopasowywać kadłub do skrzydeł?? Jeśli tak to w jaki sposób?? Czy coś takiego jak mam teraz nie zmienia kąta skrzydło statecznik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Niedopasowanie = zly profil - tzn inny na kadłubie a inny na rdzeniu. Widać, że kadłub jest dla jakiegoś cieńszego profilu. Dopasowanie mozesz zrobic podklejajac balsowe paski na kadłubie. Kiedyś dawno temu używałem także gumowej uszczelki do okien (kompensuje duże przemieszczenia). Kąty niestety przed dopasowywaniem musisz sprawdzić i ustawić sobie ręcznie (kątomierze w dłoń). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Dopasowanie mozesz zrobic podklejajac balsowe paski na kadłubie. To zły pomysł - zmieni się kąt zaklinowania płata! Profil skrzydła jest idealnie dopasowany do kadłuba ale trzeba z przodu nieco zebrać listwę natarcia aby czoło płata było proste i dobrze pasowało w kadłub. Widać na zdjęciu, że skrzydło jest nieco przesunięte do tyłu a to właśnie powoduje "szpic" łączenia płatów. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 1 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 Zrobiłem jak napisałeś i rzeczywiście przód płata dolega ok. Jednak cały czas od połowy skrzydła szczelina do około 5mm. Zostaje uszczelka albo silikon jakiś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Co do serw to polecam te: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9392 są bardzo szybki, wytrzymałe i tanie. Jedyna wada to są strasznie głośne. Mam ich dużo. Ostatnio padło mi 2 w SPAD'zie (gaz i lotka) na zawodach po zdrowym krecie, więc nie mam pretensji. Wcześniej zamawiałem te: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6608 są identyczne jak TowerPro MG-16R, ale o połowę tańsze . mam ich ogromną ilość, ale jeszcze ani jedno nie padło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Witam, Ja jestem po oblocie swojego IŁa waga wyszła 1500g silnik to ASP 0.28 śmigło Master 10X5, skrzydło kryte fornirem olchowym a na to na całość tkanina szklana 48g/m2 powiem tak - wyszło prawie pancerne ale wcale nie lekkie, razem z dwoma serwami MG-16R waga skrzydła 400g. Kąt zaklinowania płata ok 1,5 stopnia, środek ciężkości 90mm. Model jest strasznie nerwowy, mam pytanie jakie Macie ustawienia w swoich Iłach ? jakie wychylenia sterów ? ja swoim boję sie wystartować drugi raz w obawie przed konkretnym kretem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu 7 Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Zmniejsz wychylenia max.sterów do ok.50% poczatkowych,ustaw expo ok.40 %,lub przesuń środek ciężkosci do przodu.Śmigło do latania na zawodach masz za duże-max. suma skoku i cięciwy może wynosić 14,czyli śmigło 10x4 lub 9x5. Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Silnik też za duży jeśli faktycznie masz tam 0,28. No i co znaczy "strasznie nerwowy"? Robi beczkę w 0,2s sam pogłębia lewy zakręt czy robi autorotację po wychyleniu steru wysokości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Dzięki za szybką odpowiedź Silnik żeczywiści za duży ale o zawodach i tym podobnych nawet narazie nie myślę. Pierwszy lot trwał ok 1,5 minuty wyglądało to tak: lewy zakręt i model wali na skrzydło puźniej korek, uff udało się wyprowadzić lecimy dalej lewy zakręt !!! jakoś się udało dalej prosto na połowie gazu i znowu lewy zakręt 180 stopni model wali na skrzydło - korek nie udało się go wyciągnąć zabrakło wysokości . Wychylenia ustawione na 70% ster wysokości ok 1,5 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Sam zakręcałeś czy model leciał jak sam chciał? Sprawdź lotki,czy są równo ze spływem, jeżeli tak to może płat Ci się przesuwa podczas zakrętu,chociaż to nie ma wiele wspólnego lub jest zwichrowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Nie no sam zakręcałem, lotki są równiutko ze spływem płat nie jest zwichrowany wydaje się że raczej mam za duże wychylenia, na lotkach ok 1 cm wysokość ok 1,5 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 kolejne podejście do Iła:)Zrobiłem sobie kątomierz do pomiaru kąta zaklinowania i niestety nie jest fajnie.Ewidentnie widać, że kadłub był przewidziany pod inny profil skrzydła niż skrzydło, które otrzymałem w zestawie:(Kąt zaklinowania wynosi około 4 stopnie.Aby wyniósł 1,5 stopnia muszę podłożyć w miejscu gdzie styka się kadłub ze skrzydłem około 7,8 mm.Powstaje więc spora przestrzeń do wypełnienia.Czym to wypełnić??Czy tak jak Andrzej_t radził silikonem czy czymś innym.skrzydło będzie mocowane na gumę z kołkiem ustalającemu z przodu.Jeszcze jedno pytanie dać jeden kołek ustalający na środku czy 2 trochę odsunięte od siebie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 czy nie lepiej skorygować ustawienie SW ? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Jeśli skoryguje SW to będę musiał również zmienić ustawienie silnika oraz jego maski, która wyznacza skłon i wykłon. Myślę, że lepszym rozwiązaniem będzie jednak usunięcie szczeliny. Prawdopodobnie wypełnię ja balsą (cienkimi paskami 1 lub 2 mm). Chyba, że macie jakieś inne pomysły na "załatanie tego babola:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 nadłożyć balse na skrzydło i doszlifować do obrysu kadłuba. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Jeszcze jedno pytanie odnośnie kołka ustalającego jeden czy dwa?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Zawsze dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Mam właśnie wątpliwości, gdyż podejrzałem na zawodach, że ił (już nie pamiętam czyj) miał jeden kołek na środku i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi