JANTAR87 Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Powstaje nowy model, właśnie FW-190 pod silnik 2,5cm. Plany tego modelu, de facto w skali 1/12, mam z czasopisma FMT Powstaje on z niczego i będzie na drzazgi ze względu na konstrukcyjne skrzydło, ale jeżeli wogóle bedzie latać to skrzydełko zrobię ze styroduru i zalaminuję. Z kawałków polepionego styroduru wyżeźbiłem kadłub do foczki, póżniej dam na niego szmatkę 50 lub 80gr. Skrzydełko zrobiłem dosłownie ze ścinków balsy tak samo stateczniki, których nie ma na zdjęciach. Przy czym stateczniki z pełnej balsy,ofkoz Najlżej to nie wyszło ale jak już powiedziałem, to projekt Poniżej link do albumu ze zdjęciami. http://s926.beta.photobucket.com/user/robertjanowski/library/FW-190 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Mam serce dla Foki! Tylko jeszcze tłumiczek potrzebny Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted March 20, 2013 Author Share Posted March 20, 2013 Mały progres w pracy :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
samolocik Posted March 21, 2013 Share Posted March 21, 2013 Cieszę się z Twojego postępu prac nad Foką. Jeżeli możesz to proszę odsprzedaj mi plany. Do tej pory nie udało mi się ich nigdzie zdobyć - tych z FMT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 No końcówka wreszcie, źle się do tego zabralem i przy okazji z braku czasu zabrało mi to kope czasu. Widząc jak szybko i jakim kosztem buduje się modele ESA, chyba zrezygnuję ze spalin, które i tak juz upadają <:devil:> . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 Witam,odgrzewam kotleta żeby nie było nie dokończonego tematu Model już po lotach i kretobiciu we Wrocławiu Waga spora, 915g, Błędem było krycie styroduru grubą szmatą bo 80gr. ale trudno. Silnik, w przeciwieństwie do tego co było we wrocku, kręci już ładnie i nie ma problemu ze startem modelu Problem stanowi chyba profil skrzydła,bo przy dużym wychyleniu steru wysokości wali się na skrzydło, wychylenia zmniejszyłem, z kolei teraz samolot zwiedza... Wszelkie podpowiedzi mile widziane co mam poprawić w skrzydle, chyba że nowy profil? Pytanie co do ost. zdjęcia, takie karabiny przejdą? Przykleiłem jak ten baran a regulamin przecież stanowi inaczej. Nie może być wystających elementów na natarciu skrzydła, statecznikapoziomego i pionowego. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
POGO Posted November 11, 2013 Share Posted November 11, 2013 Widziałem model w akcji (jedyne co mnie się nie podobało to silnik ,ale znam je od podstaw i wiem że regulacje mvvs-ów to niezła jazda ) może ustawa sobie expo na sterach to zawsze troszkę pomaga. Co do karabinów to jest spoko wszyscy tak mają mam i ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 Co do karabinów to jest spoko wszyscy tak mają mam i ja To dobrze Silniki zawsze mi pracują elegancko, tylko na zawodach robią fochy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacek Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 a jakie profile masz w obecnym skrzydle ? jakieś zwichrzenia stosowałeś? trochę skomplikowana technologia, wykonania skrzydeł, dużo szybsze i prostsze jest odcięcie lotek po zalaminowaniu skrzydła, jako zawias delaminaż. Zrobiłem skrzydełka (prototypy) do Kate styro/tkanina 49/dżwigar z rowngu szklanego i dają radę, próbowałem je połamać w czasie tego weekendu i się nie dało, mimo że nie ustrzegłem się kilku błędów w laminowaniu (nie wszędzie tkanina połączyła się ze styropianem) teraz pozostało mi dopracować technologię, i można zaczynać seryjną produkcję , bo mam nadzieję powalczyć trochę w przyszłym sezonie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted November 18, 2013 Author Share Posted November 18, 2013 Hey Profil skrzydła to : Selig S8052, zwichrzenie na końcówce 3stopnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej-ko Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Zrobiłem skrzydełka (prototypy) do Kate styro/tkanina 49/dżwigar z rowngu szklanego i dają radę, próbowałem je połamać w czasie tego weekendu i się nie dało, mimo że nie ustrzegłem się kilku błędów w laminowaniu (nie wszędzie tkanina połączyła się ze styropianem) teraz pozostało mi dopracować technologię, i można zaczynać seryjną produkcję , bo mam nadzieję powalczyć trochę w przyszłym sezonie. Witam możesz przybliżyć tą technologię, oklejasz rdzenie w negatywach czy może masz pompe podciśnieniową, a może jakaś inna tajna metoda Link to comment Share on other sites More sharing options...
JANTAR87 Posted October 22, 2020 Author Share Posted October 22, 2020 Cześć, nie wiem jak to robił pacek ale najprościej to pędzlem. Rdzeń styropianowy na to szmata i przesączasz żywicą. XPS lepszy bo mniej pije żywicy ale nieco cięższy ale nie trzeba dźwigaru. Styropian można wcześniej za to oszlifować i też daje radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 o kurcze .... słyszałem, że kartki przychodzą pocztą po kilku latach ale żeby 7 lat ktoś czekał na odpowiedź na internetowym forum to nie słyszałem ? ms 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AQUARIUS_ML Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 "Złota Łopata" za odkopanie tematu! ?Ale to znaczy, że forum jeszcze dycha... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 32 minuty temu, mirolek napisał: o kurcze .... słyszałem [...] Jak to mówią: "Młody, zawsze zdziwiony" Czepiasz się Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts