robertus Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Chcę w Su-22 zrobić sterowanie tylko sterolotkami. Myślałem o lotkach na skrzydłach, ale serwa 5g są dość duże w porównaniu ze skrzydłem i nie schowam ich w 9mm depronie, nawet na płask. Będą brzydko wystawać. Czy są jakieś wytyczne co do sterolotek aby były skuteczne. Rysunek poglądowy. Acha, śmigło będzie na ogonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 A nie mozesz zastosować serwa tak schowanego jak w f15 park jet? Mozesz to zmiksowac ze swoim pomysłem, dając serwo w skrzydlo i w takim miejscu zeby wystawał tylko orczyk. Lub mozesz tez zastosować zawiasy skośne. Popychacz wzdłuż lini lotki, jest o wiele cieńszy niz serwo. Takie zawiasy widzialem ostatnio w abcrc.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Robert,może taki napęd lotek jak na fotkach - popychacz może być usytuowany wzdłuż osi lotki, a serwo nawet w kadłubie. Kojani Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 6 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Dokladnie o tym pisalem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Panowie, ale wiecie,że w Su-222 skrzydła są ruchome ? I w modelu też będą ruchome Jak serwa lotek to tylko na ruchomych skrzydłach. Nie mniej, ze względu na prostotę, chciałbym spróbować zrobić tylko sterolotki. Wiem, że takie modele latają. Szukam jakiś wskazówek, jak duży miałby być ster płytowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Jaki kąt ruchu płata - można puścić bowden na fragmencie nie mocowany. Po rozrysowaniu pewno da się znaleźć takie położenie bowdena (blisko osi obrotu płata) które zapewni minimalne jego gięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 O serwomechanizmach w dziale "Aerodynamika"? No Panie Moderatorze... Zresztą co to za pomysł sterowania pochyleniem sterolotkami w klasycznym układzie. Takie wynalazki w ogóle działają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 A to moja wina, że nikt nie odpowiada na moje pytanie, tylko o serwach. Co do sterowania, może źle napisałem. Chcę zastosować stery płytowe jako ster wysokości i lotek, jak w miksie delta. To się nazywa sterolotki - elevon. I się pytam o zasady jakie miały by spełnić takie powierzchnie sterowe aby dobrze działały, no nie wiem, wielkość, powierzchnia, rozpiętość? A dostaję odpowiedzi jak zakombinować z klasycznymi lotkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 W tym wypadku jest kłopot. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to linkowy Pull-Pull z napinaczami linek w kadłubie. Jakaś rolka na gumce czy sprężynie. Model mały, więc ciężko będzie pogodzić makietowy wygląd z tradycyjnym mechanizmem. Inna opcja to mniejsze serwa, np śrubowe do Slow-flyerów czy do mikromodeli. Jednak wydaje mi się, że lotki oryginalnej wielkości będą za małe, by być skuteczne w tak niewielkim modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Przy dużej prędkości i male beda skuteczne:D sa gdzies takie super płaskie serwa stosowane w dlg, widzialem w modelarnia.pl oraz sprawdź w arthobby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Czy są jakieś wytyczne co do sterolotek aby były skuteczne. Robert ,w moim F-15 metoda ta sprawdziła się w 100%(przyjmujemy ster płytowy) Philip Avonds stosuje to rozwiązanie w swoich zestawach piętnastek od lat. Ale trzeba pamiętać,że im większa odległość steru od osi podłużnej tym skuteczność sterowania podłużnego jest większa. Przy prędkościach minimalnych skuteczność sterowania podłużnego spada ,nie zrywamy natomiast strug na skrzydłach jak to ma miejsce w momencie wychylenia lotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Dzięki Robercie. Liczyłem na Twój udział. Czy w Twoim F-15 powierzchnia sterów płytowych jest powiększona w stosunku do prawdziwego samolotu? W Su-22 powiększyłem stery płytowe, tak jak na rysunku. Myślisz, że dadzą radę, czy jeszcze powiększyć (pod kątem sterolotek)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 W moim F-15 powierzchnia usterzenia poziomego nie była powiększana. Natomiast w Twoim przypadku powiekszenie powierzchni wydaje się być właściwe,choć zwracam Twoją uwagę raz jeszcze na różną (F-15 a Su-22) odległość usterzenia od osi podłóżnej samolotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 No tak, w F15 są zdecydowanie dalej. Nie mniej spróbuję w pierwszej wersji zrobić same sterolotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi